Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

2 jarige peuterpuber zonder angst

+4
VeryCherry
Rouge
Jilke
Jazzlyn
8 plaatsers

Ga naar beneden

2 jarige peuterpuber zonder angst Empty 2 jarige peuterpuber zonder angst

Bericht  Jazzlyn do 5 jul 2012 - 19:10

Ons oudste is en pientere jongeman die een echt boefje is. Vanaf zijn geboorte een sterk karakter en dat brengt soms wat problemen met zich mee.

Buiten de standaard peuterpuber dingen zoals :
NEE NEE NEE
NOUHOUWWW mama is stout ik wil niet meer eten!
Midden in de winkel op de grond gaan liggen krijsen, omdat iets niet mag 2 jarige peuterpuber zonder angst 1270000679
Het altijd beter weten
Brutaal zijn
Mama ik wil een ijsje.. Nee.. En dan gaat hij hem zelf maar halen, zit hij stiekum in de schuur een ijsje op te eten 2 jarige peuterpuber zonder angst 1578173417

Zijn er nog een paar dingen waar ik wat moeite mee heb:

Hij is super lief, maar uit het niets kan hij ineens zijn broertje slaan pale Of er op hangen etc.

Hij kent totaal geen angst!!! :O Gaat boven aan een glijbaan staan en knettert er dan dus gewoon keihard achterover vanaf... Gaat gewoon op zijn gemakje de poort uit (normaal altijd op slot, maar moest even teruglopen voor iets binnen (20 sec) en weg was hij).

Tot nu toe is hij voor 1 ding bang : Honden..

Hoe krijgen we er wat angst in? En is zijn gedrag normaal? Volgens mij wel he?

Ik ben alleen zo bang voor het nergens bang voor zijn gedeelte.. Hij loopt daardoor gemakkelijk weg, klimt overal op en ik ben bang dat wij nog heel veel ritjes ziekenhuis voor de boeg hebben 2 jarige peuterpuber zonder angst 1270000679 (sommige dingen doet hij ook echt om ons uit te dagen)

Hij leert gewoon snel en heeft veel uitdaging nodig, als ik hem dit niet biedt is hij soms echt onmogelijk..
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

2 jarige peuterpuber zonder angst Empty Re: 2 jarige peuterpuber zonder angst

Bericht  Jilke do 5 jul 2012 - 19:19

Denk dat je hem die angst niet bij kunt brengen, zou ik persoonlijk ook niet willen. Dat zit nou eenmaal in hem en zo is zijn karakter waarschijnlijk, lekker onbehouwen.

Zou hem wel duidelijk proberen te maken dat sommige dingen gevaarlijk zijn, en dan op het moment zelf als hij zo'n actie heeft. (al doe je dat waarschijnlijk al wel) Nu snapt hij misschien oorzaak/gevolg nog niet, als hij zometeen wat ouder is wel en dan heeft dat hopelijk het gewenste effect dat hij even nadenkt voor hij wat doet.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Jazzlyn do 5 jul 2012 - 19:21

Haha, inderdaad onbehouwen.. Maar hij is zon boef en weet echt wel dat dingen gevaarlijk zijn. Dit benoemt hij ook gewoon, maar hij denkt alles te kunnen.. Toch even nog wat hoger klimmen en dan proberen te dansen etc 2 jarige peuterpuber zonder angst 1270000679 Gek kind en een heerlijk kind, maar mama krijgt nog eens een hartverzakking 2 jarige peuterpuber zonder angst 1270000679
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Bericht  Gast do 5 jul 2012 - 19:26

Het is hier herkenbaar hoor Jazz, onze knul is ook zo, het hoort bij de leeftijd zullen we maar zeggen, haha maar voor een mama is het af en toe zweten ja.
Maar ik moet zeggen dat nu de afgelopen twee weken hij een klein beetje aan het veranderen is, meer dingen vind hij nu spannender worden, en hij rent nu ook iets minder snel van ons weg als we ergens zijn, ook fijn!

Het ineens slaan naar je andere zoontje herken ik hier ook wel, het gebeurd nu gelukkig steeds minder maar het is gewoon een beetje jaloersie en daarbij weten ze nog niet goed dat je voorzichtig moet zijn met zo'n klein broertje of zusje, tenniste dat weten ze wel maar dat vergeten ze ook snel, mijn zoontje wil bijv heel graag knuffelen maar doet dit onbewust soms best hardhandig Razz

Gast
Gast

Bericht  Rouge do 5 jul 2012 - 19:44

Op die leeftiijd kunnen ze de gevolgen van hun gedrag nog niet overzien. Kan ook deels karakter zijn hoor, maar door te ervaren zal hij dingen moeten leren (bv dat je bij een hoek niet keihard moet gaan rennen maar even moet kijken of er iemand aan komt, voordat je op een ander knalt.....zoals mijn zoon dus haha) je kunt hem alleen vertellen wat gevaarlijk is en waarom, maar hij zal het letterlijk met vallen en opstaan moeten leren.
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Bericht  VeryCherry do 5 jul 2012 - 20:27

Mijn zoontje was en is precies zo. Nergens, maar dan ook nergens bang voor. Hij zag ook nergens het gevaar van in. Nu is hij gelukkig al wat jaren op een leeftijd dat hij ook snapt dat je niet zomaar ergens naar binnen moet lopen en altijd moet laten weten waar je bent. Ik had ook altijd visioenen over ritjes naar de eerste hulp. Tot nu toe maar drie keer hoeven bellen, waarvan ik er een keer daadwerkelijk heen moest. 1 keer had hij medicijnen doorgeslikt die hij gevonden had, 1 keer luchtverfrisser op gedronken en daar hoefde ik niet voor te komen. En vorig jaar had hij een houtsnipper in zijn voet gekregen op school, dat was helemaal gaan ontsteken.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Tania vr 6 jul 2012 - 0:10

Hier ook herkenbaar, als de poort niet op slot is gaat hij gewoon zelf naar de speeltuin rennen, hij klimt overal op, onder of overheen, pakt z'n stoel om op te klimmen als hij ergens niet bij kan en valt dan met stoel en al om enz.
Alleen z'n zusje slaan heeft hij maar twee keer gedaan en dat was meer uit baldadigheid. Hij is sinds een paar weken ook een stuk voorzichtiger met haar geworden, hij snapt nu dat hij haar anders pijn doet.

Ik denk dat je er weinig aan kan veranderen, om het echt goed te snappen moeten ze gewoon nog wat ouder zijn.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Printje vr 6 jul 2012 - 8:15

Nou als ik dit allemaal zo lees dan heb ik, en dat wist ik eigenlijk ook al wel, een ubervoorzichtige peuter. R zal echt nooit een hoge glijbaan op klimmen oid
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Wennes vr 6 jul 2012 - 9:00

Wat een boefje is het toch!
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Stuiterbal vr 6 jul 2012 - 9:25

Haha herkenbaar. Ik sta hier ook nog versteld dat ik nog niet op de 1e hulp met hem heb gezeten voor zijn streken die hij uit haalt.
Hier ook totaal geen angst te bekennen. Hij klinkt en klauterd al vanaf dat hij kan lopen. Doet alles wat niet mag en zit soms zodanig onder de blauwe plekken dat het lijkt alsof hij mishandeld word.
Valt en stoot zich vaak en best hard en 9 van de 10 keer staat hij weer op en loopt door.

En tja mijn zoon is nu 3 dus ik kan alleen maar zeggen.... het word alleen maar erger..... :cheering:
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud