Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Angst..

+17
vlinder-19
Ayla
Jazzlyn
Flip Fluitketel
Kat1980
CCC
SarahKey
Filoria
Bruintje Beer
Happydobby
SparklingEyes
MissD
Floor
Niene
Muis
Susan
Lejow
21 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Angst.. Empty Angst..

Bericht  Lejow ma 9 apr 2012 - 20:53

Er vliegen meerdere keren per dag rare gedachten door mijn hoofd.
Wat nou als ik haar per ongeluk laat vallen?
Wat nou als ik per ongeluk met haar hoofd ergens tegen aan stoot?
Wat als ze per ongeluk van de commode valt?
Wat als we per ongeluk van de trap af vallen?

Ik heb er vannacht zelfs over gedroomd, dat ze ergens afrolde, en met haar voetje ergens tussen bleef hangen en zo aan het bungelen was.

Ik kan er best over in paniek raken, want ben als de dood dat ik op deze manier de goden verzoek (aangezien ik wel vaker dacht, en nu goed uitkijken en niet van de trap vallen en FLATSJ daar ging ik..)

Herkenbaar?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Angst.. Empty Re: Angst..

Bericht  Susan ma 9 apr 2012 - 21:00

Ik denk dat heel veel kersverse moeders daar in het begin bang voor zijn. Ik denk niet dat je de goden ermee verzoekt, wel dat als je té angstig wordt, je juist gaat stuntelen van de zenuwen. Voorzichtig zijn is goed, maar probeer wel een beetje te ontspannen. Misschien vind je het erg moeilijk te geloven dat het allemaal zo goed gaat na wat er is gebeurd en ben je bang dat er alsnog gevaar op de loer ligt, maar het is echt niet zo dat jij meer reden hebt om aan te nemen dat er ongelukken gaan gebeuren.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Angst.. Empty Re: Angst..

Bericht  Lejow ma 9 apr 2012 - 21:02

Ja..
Ik zie het dan namelijk ook echt al helemaal voor me. Er komen complete rampscenarios voorbij in mijn hoofd.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Angst.. Empty Re: Angst..

Bericht  Muis ma 9 apr 2012 - 21:03

Ik heb dan nog geen kindje, maar overdreven angsten ken ik helaas wel. Het gevoel dat je ergens niet aan mag denken ook, omdat je dan de goden zou verzoeken.

Ik heb weinig tips voor je, het enige wat ik doe is accepteren dat ik soms van die gedachtes heb. Dat brengt voor mij de meeste rust, hoe gek dat ook klinkt.

Muis
Muis
Prater
Prater

Aantal berichten : 787
Punten : 854
Registratiedatum : 14-11-11
Woonplaats : Noord Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Angst.. Empty Re: Angst..

Bericht  Gast ma 9 apr 2012 - 21:03

Oooh dat heb ik nu al!

Of dat ik droom dat ik in een overvol metrostation sta met twee baby's op de arm én onze kater waar de metro's af en aan razen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Angst.. Empty Re: Angst..

Bericht  Niene ma 9 apr 2012 - 21:05

Ja dat herken ik wel..

Vooral het eerste halfjaar. Nu ben ik juist angstig dat mij wat overkomt en ze zichzelf niet redden kan,doe het alleen,dus stel dat mij s'nachts wat overkomt,brr nee niet aan denken krijg er alweer de kriebels van.
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Angst.. Empty Re: Angst..

Bericht  Floor ma 9 apr 2012 - 21:05

Heel herkenbaar, ik kan dat ook echt denken, allerlei rampscenario's.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Angst.. Empty Re: Angst..

Bericht  Susan ma 9 apr 2012 - 21:07

Ik droom ook heel vaak dat soort nare dingen. Dat ik in de stad loop en opeens Ezra en Yrsa kwijt ben, en dan niet weet of ze in de stad zijn zoekgeraakt of gewoon nog thuis zijn. Dat ik dan als een idioot naar huis ga om te kijken of ze daar zijn en dan elke keer verdwaal, straten zijn opengebroken, er staat opeens een hek, thuis kan ik niet naar binnen want ik heb geen sleutel, enzovoort.

Of dat Ezra in zijn eentje boven in bad speelt (wat ik in werkelijkheid niet laat gebeuren) en dat ik me opeens realiseer dat ik hem al een hele tijd niet heb gehoord en vol angst de trap op loop...
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Angst.. Empty Re: Angst..

Bericht  MissD ma 9 apr 2012 - 21:10

Floor schreef:Heel herkenbaar, ik kan dat ook echt denken, allerlei rampscenario's.

Ik helaas ook... al begint het wel iets minder te worden.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Angst.. Empty Re: Angst..

Bericht  Gast ma 9 apr 2012 - 21:15

Jeetje Susan dat soort dromen lijken me echt heel beangstigend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Angst.. Empty Re: Angst..

Bericht  Lejow ma 9 apr 2012 - 21:16

Ben wel 'blij' om te lezen dat ik in ieder geval niet de enige ben met zulk soort gedachtes/gevoelens Embarassed
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Angst.. Empty Re: Angst..

Bericht  MissD ma 9 apr 2012 - 21:21

Lejow schreef:Ben wel 'blij' om te lezen dat ik in ieder geval niet de enige ben met zulk soort gedachtes/gevoelens Embarassed

Dat ben je echt niet hoor!! Ik zie dan in huis niet echt "gevaren". Maar als ik naar buiten ga zie ik het al helemaal gebeuren dat ik hier op de dijk als ik naar de supermarkt wandel word aangereden en dat de kinderwagen met T. dan valt (moet altijd een eind naar beneden wandelen naar de supermarkt en daar word echt als gekken gereden, heel onoverzichtelijk stuk is het en dan dat hard rijden).

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Angst.. Empty Re: Angst..

Bericht  SparklingEyes ma 9 apr 2012 - 21:25

Ik herken het ook wel! Ikheb het met name 's nachts! Ik ben bijv bang dat ik ze niet hoor en dat ze zich verslikken in hun slijm of zo. N is een keer bijna gestikt en daar ben ik zo van geschrokken!! Nu bij ieder naar kuchje zit ik rechtop in bed en kan ik daarna slecht doorslapen...

SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Angst.. Empty Re: Angst..

Bericht  Gast ma 9 apr 2012 - 21:27

Wat ik trouwens wel vaak heb gedroomd is dat ik M.ara teveel medicijnen had gegeven. Dat ik mg. had opgetrokken in haar spuit i.p.v ml. Dat is haar zoveel dormicum en valium had gegeven dat ze niet meer wakker werd en ik haar levenloos in bed vond. Dat was altijd doodeng, ben vaak echt letterlijk uit bed gesprongen om in haar bedje te kijken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Angst.. Empty Re: Angst..

Bericht  MissD ma 9 apr 2012 - 21:28

Mama_van2 schreef:Wat ik trouwens wel vaak heb gedroomd is dat ik M.ara teveel medicijnen had gegeven. Dat ik mg. had opgetrokken in haar spuit i.p.v ml. Dat is haar zoveel dormicum en valium had gegeven dat ze niet meer wakker werd en ik haar levenloos in bed vond. Dat was altijd doodeng, ben vaak echt letterlijk uit bed gesprongen om in haar bedje te kijken.

Kan me wel voorstellen dat je dat met zulke medicatie hebt ja... dat je bang bent dat je te veel geeft en wat voor werking dat op zo'n klein lichaampje heeft.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Angst.. Empty Re: Angst..

Bericht  Happydobby ma 9 apr 2012 - 21:35

Heel herkenbaar hoor, en die dromen die Susan beschrijft komen mijn ook bekend voor.

Ik was ook erg bang dat ik M. zou laten vallen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Angst.. Empty Re: Angst..

Bericht  Gast ma 9 apr 2012 - 21:35

Ik droom vaak dat ik s'ochtens zijn kamer binnen loop en dat S. dan levenloos in zijn bedje ligt. Ik moet er niet aan denken zeg pff Sad
Ik ben ook vaak bang dat hij hard valt. Hij heeft al 2x een wondje moeten lijmen en ik schrik echt steeds als hij valt..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Angst.. Empty Re: Angst..

Bericht  Bruintje Beer ma 9 apr 2012 - 21:53

Zo herkenbaar....
Ik droom regelmatig dat hij van de commode valt ofzo. Vooral toen ze nog erg klein waren.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Angst.. Empty Re: Angst..

Bericht  Filoria ma 9 apr 2012 - 21:59

Lejow schreef:Wat nou als ik haar per ongeluk laat vallen?
Wat als we per ongeluk van de trap af vallen?
Is bij ons allebei gebeurd. Dat eerste toen Tomas ongeveer vier maanden oud was. Mijn man had hem op zijn arm, en Tomas overstrekte zich plotseling enorm. Toen viel hij op de grond. We schrokken ons wild, maar hij heeft er niks aan overgehouden.

Afgelopen zomer is Tomas vrij hard van de trap gevallen. Helemaal van boven naar beneden met een mooie salto en hij landde nog op zijn hoofd ook. Hij heeft even flink gehuild en toen was het weer goed.

Dat het anders had kunnen aflopen weet ik, maar kinderen kunnen heel wat hebben gelukkig.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Angst.. Empty Re: Angst..

Bericht  SarahKey ma 9 apr 2012 - 23:20

Ook ik herken de angsten en de dromen.

Nu ben ik niet zozeer bang dat ik hem laat vallen, maar ben wel erg bang voor wiegendood. Als hij maar iets te lang geen geluidje maakt sta ik al om het hoekje te kijken. Pas sliep hij heel diep en ik zag hem niet ademen. Heb met mijn vinger even geport en hij schrok ervan. Embarassed Ik vind dat zo eng...

En de nachtmerries. Eerst droomde ik tijdens de zwangerschap dat hij te vroeg zou geboren en we hem dan kwijtraakten. Of ik droomde over een moordenaar met een geweer die alleen zwangere vrouwen in ons dorp wou vermoorden etc etc. Nu droom ik dat er wat met hem of mij gebeurt. Of iets met mijn man, die angst heb ik ook nog steeds.

SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Angst.. Empty Re: Angst..

Bericht  CCC ma 9 apr 2012 - 23:28

Ik heb dit soort dingen nu ook al.... Kan opeens ook echt dromen van dit soort dingen en daarna uren wakker zijn omdat ik hier overna lig te denken... Ook het gevoel dat als je er meer aan denkt, het je juist overkomt heb ik hier ook vaak....

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Angst.. Empty Re: Angst..

Bericht  Kat1980 ma 9 apr 2012 - 23:52

Ik ben 1 keer met J op mijn arm, toen hij een maand of 9 was, uitgegleden op de trap. Je moederinstinct neemt het dan over volgens mij, het enige dat ik dacht was dat ik hem goed moest vasthouden zodat hij niet van mijn arm zou vallen. J had gelukkig helemaal niks en ik wat flinke blauwe plekken op mijn arm en bil en mijn arm geschaafd langs de muur.

Verder heb ik ook wel vaker nare dromen over dat mijn kinderen iets overkomt of dat ik ze kwijtraak. Ga dan ook altijd even bij ze kijken als ik wakker word om te kijken of alles goed is.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Angst.. Empty Re: Angst..

Bericht  Flip Fluitketel di 10 apr 2012 - 0:04

Floor schreef:Heel herkenbaar, ik kan dat ook echt denken, allerlei rampscenario's.
+1 Ik heb nu soms nog dat gevoel.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Angst.. Empty Re: Angst..

Bericht  Jazzlyn di 10 apr 2012 - 0:07

Helaas herkenbaar. Ook in jou mate Lejow.. Wat nou als hij van de trap valt, of als ik val tijdens het fietsen? Wat nou als ik niet merk als hij benauwd is..

We hebben sinds oktober een beeldbabyfoon, ik kan niet meer zonder. Ik zie mijn zoontje uit bed lopen en ik zie hem bewegen haha. Ik ben nogal nachtblind, dus als ik ga kijken dan loop ik altijd wel ergens tegenaan waardoor hij wakker wordt.

Voor baby uk hebben we dus nog een beeldbabyfoon gekocht, als hij eindelijk thuis mag komen, dan kan ik hem ook goed in de gaten houden. Vooral omdat je met 2 kids er soms wel 1 even moet laten wachten.
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Angst.. Empty Re: Angst..

Bericht  Ayla di 10 apr 2012 - 0:49

Ook hier herkenbaar... Ook als ik naar mijn ouders rijd (halfuurtje rijden) kan ik helemaal bang worden. Wat als we een ongeluk krijgen enzo. Moet je niet over nadenken, dan durf je niks meer.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Angst.. Empty Re: Angst..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum