Peuterpuber!
+7
liesje
frolic
Aagje!
Twellie
Dani
Susan
SparklingEyes
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Peuterpuber!
Net twee jaar en onuitstaanbaar is hij af en toe! Ik wist dat er zoiets als peuterpuberen bestond, maar zefs op het kdv heb ik het nooit zo erg gezien... ( maar ja, dat is natuurlijk ook nIet 'thuis')
Hij schreeuwt, zanikt, jankt ( dit is geen hullen meer) en is brutaal! Net heeft hij 1'5 uur in ben liggen kletsen, schoppentegen de spijlen, zijn knuffels uit bed gegooid, kloppen op de spijlen, roepen, schreeuwen, huilen ... En maar roepen: mama!! Slaap op! N. Niet slapen! Slaapzak uit!
Kind viel daarstraks op de bank bijna in slaap tijdens het eten ( tussen de middag mag hij in het kader van rustig worden voor het slapen, op de bank eten terwijl ' het zandkasteel' aan staat), bijna in slaap. Me neus dat hij niet moe is!
Heb hem er maar uit gehaald, de halve buurt kon hem horen geloof ik en het had toch geen nut meer.. Net vraagt hij doodleuk ' mama, ik buitenspelen? Laarsjes en mooie jas aan?'
Heb hem naar buiten laten gaan en nu is hij echt wel lief aan het spelen, maar ik hou mijn hart vast voor de komende uren..
Nog meer moeders met een peuterpuber...?
SE
Hij schreeuwt, zanikt, jankt ( dit is geen hullen meer) en is brutaal! Net heeft hij 1'5 uur in ben liggen kletsen, schoppentegen de spijlen, zijn knuffels uit bed gegooid, kloppen op de spijlen, roepen, schreeuwen, huilen ... En maar roepen: mama!! Slaap op! N. Niet slapen! Slaapzak uit!
Kind viel daarstraks op de bank bijna in slaap tijdens het eten ( tussen de middag mag hij in het kader van rustig worden voor het slapen, op de bank eten terwijl ' het zandkasteel' aan staat), bijna in slaap. Me neus dat hij niet moe is!
Heb hem er maar uit gehaald, de halve buurt kon hem horen geloof ik en het had toch geen nut meer.. Net vraagt hij doodleuk ' mama, ik buitenspelen? Laarsjes en mooie jas aan?'
Heb hem naar buiten laten gaan en nu is hij echt wel lief aan het spelen, maar ik hou mijn hart vast voor de komende uren..
Nog meer moeders met een peuterpuber...?
SE
SparklingEyes- Prater
- Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Re: Peuterpuber!
Ja, Yrsa is ook wel in de peuterpuberteit op het moment.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
ik vind je nogal negatief en respectloos over je kind praten met bewoordingen (onuitstaanbaar, zanikt) waarbij ik mijn wenkbrauwen wel even optrek. Hij doet dit heus niet om jou te pesten hoor, kinderen worstelen op die leeftijd nogal met wat ze wel en vooral niet willen, misschien kun je hem daar beter in begeleiden dan hem vooral als lastig te zien?
neemt niet weg dat het af en toe behoorlijk vermoeiend kan zijn, maar het is ook bijzonder vermoeiend voor hem om niet te weten wat hij met zijn gedrag en gevoelens aan moet.
neemt niet weg dat het af en toe behoorlijk vermoeiend kan zijn, maar het is ook bijzonder vermoeiend voor hem om niet te weten wat hij met zijn gedrag en gevoelens aan moet.
Gast- Gast
Yrsa heeft nu ook iets nieuws, in plaats van gewoon nee zegt ze nu de hele tijd 'nonni, nonni'. En dan kijkt ze de laatste tijd niet eens naar Bumba. Wie weet wat er nog meer blijft hangen zonder dat ik het weet.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Rejoy. schreef:ik vind je nogal negatief en respectloos over je kind praten met bewoordingen (onuitstaanbaar, zanikt) waarbij ik mijn wenkbrauwen wel even optrek. Hij doet dit heus niet om jou te pesten hoor, kinderen worstelen op die leeftijd nogal met wat ze wel en vooral niet willen, misschien kun je hem daar beter in begeleiden dan hem vooral als lastig te zien?
Dat dat zo over komt kanik me voorstellen, maar dat is absoluut niet zo. Maar goed, daar moet je me ook beter voor kennen....
Als je mijn topic goed leest, weet je dat ik wat jij beschrijft ook echt wel weet..
En nee.. Ik zeg nergens dat ik hem lastig vind, maar ok. Das jouw interpretatie blijkbaar..
SparklingEyes- Prater
Susan schreef:Yrsa heeft nu ook iets nieuws, in plaats van gewoon nee zegt ze nu de hele tijd 'nonni, nonni'. En dan kijkt ze de laatste tijd niet eens naar Bumba. Wie weet wat er nog meer blijft hangen zonder dat ik het weet.
N. Lag in bed de aflevering van net zandkasteel na te spelen met het spelletje 'welk dier, welk dier, welk dier, hoor ik hier?'
Hij heeft ook 'nou zeg! Ontdekt.. Ook zo leuk!
SparklingEyes- Prater
Yup, hier nog een peuterpuber. Het zijn hier wel echt buien. Ik vind namelijk dat ze namelijk steeds beter alleen kan spelen en ze kan nu wat beter communiceren waardoor de frustratie minder is. Maar er zijn momenten dat niks goed is... Dan wordt het een kleine draak . Heb geen tips of iets, ik kan je alleen maar sterkte wensen
Dani- Fluisteraar
- Aantal berichten : 199
Punten : 224
Dani schreef:Yup, hier nog een peuterpuber. Het zijn hier wel echt buien. Ik vind namelijk dat ze namelijk steeds beter alleen kan spelen en ze kan nu wat beter communiceren waardoor de frustratie minder is. Maar er zijn momenten dat niks goed is... Dan wordt het een kleine draak . Heb geen tips of iets, ik kan je alleen maar sterkte wensen
Thanks..
Kan me de frustratie soms ook goed voorstellen hoor! Maar goed. Het gaat over, dat weet ik
SparklingEyes- Prater
Hier ook een peuterpuber, een al heel erg lang durende fase hier. Soms heel grappig en soms wat minder.
Ik vind trouwens ook wel eens dat ze zanikt, maar dat doet niets af aan het algemene positieve gevoel dat ik voor haar heb. Als ze voor de 58e keer van mening verandert of ze nu binnen wil blijven of in de achtertuin wil spelen, word ik daar wel een beetje moe van bijvoorbeeld . Dan gaan we wel weer op zoek naar een oplossing, maar de ene keer is dat met wat meer enthousiasme van mijn kant dan de andere, zeg maar.
Ik vind trouwens ook wel eens dat ze zanikt, maar dat doet niets af aan het algemene positieve gevoel dat ik voor haar heb. Als ze voor de 58e keer van mening verandert of ze nu binnen wil blijven of in de achtertuin wil spelen, word ik daar wel een beetje moe van bijvoorbeeld . Dan gaan we wel weer op zoek naar een oplossing, maar de ene keer is dat met wat meer enthousiasme van mijn kant dan de andere, zeg maar.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Tuinstoel schreef:Hier ook een peuterpuber, een al heel erg lang durende fase hier. Soms heel grappig en soms wat minder.
Zeer herkenbaar! :-)
SparklingEyes- Prater
Ja ik heb hier ook een peuterpuber hoor! Haha ik lag me af en toe rot om haar ik doe het vooral niet acties Hahaha !
Wat ze nu doet is als ze dan iets niet mag: als ze dan bv op de grond zit, dan slaat ze heel hard op de grond!
En ze zegt vaak: mama NU!! Haha ik zeg ook vaak NU op dit moment
Wat ze nu doet is als ze dan iets niet mag: als ze dan bv op de grond zit, dan slaat ze heel hard op de grond!
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
XXAnnieXX schreef:Ja ik heb hier ook een peuterpuber hoor! Haha ik lag me af en toe rot om haar ik doe het vooral niet acties Hahaha !
Haha ook herkenbaar!
N gaat ook vaak roepen dat ik niet lief ben als hij iets niet mag of als ik niet doe wat hij wil haha...
SparklingEyes- Prater
Breek me de bek niet open..
Rejoy ik denk dat iedere moeder wel weet dat kind het niet doet om te pesten, maar daarom mag je ze echt wel eens achter het behang willen plakken. Omdat ze kind zijn wil niet zeggen dat het alleen maar hemelse creaties zijn die ten alle tijden op een satijnen kussen rondgedragen moeten worden..het zijn soms gewoon mini monsters .
Rejoy ik denk dat iedere moeder wel weet dat kind het niet doet om te pesten, maar daarom mag je ze echt wel eens achter het behang willen plakken. Omdat ze kind zijn wil niet zeggen dat het alleen maar hemelse creaties zijn die ten alle tijden op een satijnen kussen rondgedragen moeten worden..het zijn soms gewoon mini monsters .
frolic- Fluisteraar
- Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11
frolic schreef:Breek me de bek niet open..
mee eens.
hier ook af en toe een meisje wat ik achter het behang kan plakken haha maar nu is ze weer zo leuk in de tuin aan het rondhuppelen en lekker kletsen op haar manier en dan smelt ik weer. maar soms lekker de grenzen aan het ontdekken
liesje- Prater
- Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Mee eens!
Hier nog geen peuterpuber trouwens Maar gewoon een lief akoeesieee koeeesieeee babytje, whaha
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Lejow schreef:frolic schreef:Breek me de bek niet open..
Mee eens!
Hier nog geen peuterpuber trouwens Maar gewoon een lief akoeesieee koeeesieeee babytje, whaha
hahaha! Heerlijk knuffelen met je kleine meid!
Hier ook een duiveltje in huis aanwezig. Wat kan hij vreselijk dwars zijn.. Gewoon niet leuk meer. Dat boos zijn, niet luisteren, constant de strijd aan gaan, steeds dingen doen waarvan hij weet dat het niet mag, uitdagen, toch elke keer nog even een keer proberen etc.. Vermoeiend!
Gast- Gast
Dank voor het begrip!
SparklingEyes- Prater
Mee eens!
Daar heb ik er ook nog 1 van haha
SparklingEyes- Prater
Mee eens!
Hier ook en ook in de vorm: lach eens naar mama!!!
Maar zo'n akoesie koesie baby heet SE ook
Bij ons ook twee flinke pubers, vooral mijn dochtertje is een echte draak als ze in haar bui is. Gelukkig
kunnen ze nu ook buiten spelen. Soms wil ik wel gillend het huis uit rennen als ze met zijn tweeen aan het etterbakken zijn hoor, lijkt mij niets vreemds aan om als moeder zijnde je zo te voelen of zo te denken. Je kind altijd maar poeslief vinden en/of benaderen lijkt mij ook geen gezonde situatie. Hoef ik bij mijn kinderen ook echt niet te doen, dan komt er niets fatsoenlijks van ze terecht.
kunnen ze nu ook buiten spelen. Soms wil ik wel gillend het huis uit rennen als ze met zijn tweeen aan het etterbakken zijn hoor, lijkt mij niets vreemds aan om als moeder zijnde je zo te voelen of zo te denken. Je kind altijd maar poeslief vinden en/of benaderen lijkt mij ook geen gezonde situatie. Hoef ik bij mijn kinderen ook echt niet te doen, dan komt er niets fatsoenlijks van ze terecht.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Nois schreef:Bij ons ook twee flinke pubers, vooral mijn dochtertje is een echte draak als ze in haar bui is. Gelukkig
Mee eens!
SparklingEyes- Prater
Ik heb er 2 in de aanbieding, Amé is Mas dan ook heel erg aan kopiëren. Echt om gek van te worden, ze kan ook echt als een drama queen zich voorover op de grond laten vallen.
Bij Mas is weinig goed en heeft een behoorlijk eigen wil. Ach het zal wel weer over gaan. Maar vervelend is het wel.
Bij Mas is weinig goed en heeft een behoorlijk eigen wil. Ach het zal wel weer over gaan. Maar vervelend is het wel.
Gast- Gast
SparklingEyes schreef:Nois schreef:Bij ons ook twee flinke pubers, vooral mijn dochtertje is een echte draak als ze in haar bui is. Gelukkig
Mee eens!
+1
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: