winter 2012/2013 mama's!
+31
Pussycat
Jelin
LDJ
Roos
Dikkie Dik
Amber-
Coco
Lejow
Highway
Happydobby
Paper Crown
Mama Titty
Eva1985
Travelgurly
Mysterious
Ella
Bimbam
Bruintje Beer
Juutjepetuutje
Weegschaal
Pinkel
Limburg85
NoName88
Muppetje
Elmo
bolus26
Snoes
Flip Fluitketel
Printje
Flower_L
kwak
35 plaatsers
Pagina 31 van 40
Pagina 31 van 40 • 1 ... 17 ... 30, 31, 32 ... 35 ... 40
Re: winter 2012/2013 mama's!
Niet teveel tegenop zien hoor meid, het is natuurlijk ook gewoon prachtig mooi om je kindje te zien bewegen! Het duurde hier een half uur.
Gast- Gast
Hier ook half u. Veel succes en ook PLEZIER!!!
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Ik weet het, moet me niet zo druk maken. En inderdaad lekker van genieten om de kleine weer te zienJetje schreef:Niet teveel tegenop zien hoor meid, het is natuurlijk ook gewoon prachtig mooi om je kindje te zien bewegen! Het duurde hier een half uur.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Flip, zeker een enorme geruststelling voor ons dat we de baby nu wat vaker voelen.
Jetje, ga je nu nog wel naar de kapper voordat je de fotoshoot hebt?
Ella, ik keek juist uit naar die echo, gewoon weer lekker genieten van ons kindje te zien.
Daarstraks op kraamvisite geweest bij Lily en haar zoontje, wat een prachtkereltje. Heb 'm ook de fles gegeven, maar vast geoefend voor over een paar maanden .
Weten jullie al wat jullie gaan geven, borstvoeding of flesvoeding? En waarom?
Jetje, ga je nu nog wel naar de kapper voordat je de fotoshoot hebt?
Ella, ik keek juist uit naar die echo, gewoon weer lekker genieten van ons kindje te zien.
Daarstraks op kraamvisite geweest bij Lily en haar zoontje, wat een prachtkereltje. Heb 'm ook de fles gegeven, maar vast geoefend voor over een paar maanden .
Weten jullie al wat jullie gaan geven, borstvoeding of flesvoeding? En waarom?
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Ella Hoe was de 20 wkn echo?
Snoes Ik ga weer BV geven net zoals bij de 1e. En mocht het weer niet lukken om 'live' BV te geven ga ik weer alles kolven. Waarom.....Bv bevat de beste voedingstoffen, het contac tussen moeder en kind (mocht de baby live bv krijgen wil ik ook niet te lang wachten met de fles (met bvinhoud) ivm contact man/baby en speenverwarring), het is gratis, altijd bij je.
Jetje Minder dat de duizeligheid weer terug lijkt te komen. Maar ja, wel lekker dat je wat minder stress ervaart mbt je werk.
Snoes Ik ga weer BV geven net zoals bij de 1e. En mocht het weer niet lukken om 'live' BV te geven ga ik weer alles kolven. Waarom.....Bv bevat de beste voedingstoffen, het contac tussen moeder en kind (mocht de baby live bv krijgen wil ik ook niet te lang wachten met de fles (met bvinhoud) ivm contact man/baby en speenverwarring), het is gratis, altijd bij je.
Jetje Minder dat de duizeligheid weer terug lijkt te komen. Maar ja, wel lekker dat je wat minder stress ervaart mbt je werk.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Snoes ik ga fv geven. Bij R. heb ik 3 weken bv gegeven maar dat was zo'n stress en het is een wonder geweest dat hij überhaupt aan de borst heeft kunnen drinken. R. zijn tongriem zat volledig vast waardoor hij niet kon vast houden. En hij was prematuur en moest aankomen anders moest die weer terug naar het ziekenhuis voor opname. Ondanks dat ik weet dat het niet aan min lag maar aan specifieke dingen weet ik bijvoorbaat al dat ik me toch druk ga maken of het dit keer wel goed zou gaan en doe stress wil ik niet + ik vind het heerlijk dat mijn man nu ook voedingen kan overnemen met de fv.
Weet jij al wat je gaat doen?
Weet jij al wat je gaat doen?
Limburg85- Ratel
- Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
@ella ik vond,ondanks dat we eerst slecht nieuws kregen(viel uiteindelijk alles mee) de 20 weken echo erg interresant omdat je alle "onderdelen" van je kindje zo.goed bekijkt. Niet teveel zorgen hoor!
@snoes ik wil bv proberen maar niet ten koste van "alles" ga binnenkort naar een infoavond en heb een boekje van.de vk gekregen.ik vind t bijzonder hoe de natuur dit regelt en wil dat graag proberen
@snoes ik wil bv proberen maar niet ten koste van "alles" ga binnenkort naar een infoavond en heb een boekje van.de vk gekregen.ik vind t bijzonder hoe de natuur dit regelt en wil dat graag proberen
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Ga weer met bv beginnen en als niet lukt, afkolven. Hoop zo dat het nu gaat lukken.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Ella succes en veel plezier morgen!
BV/FV: ik ga weer BV geven. Bij D. heeft maar 12 dagen BV gehad om allerlei redenen gestopt. Nu hoop ik dat deze baby langer BV kan krijgen en ik ga me er 100% voor inzetten en ik weet waar ik nu hulp ect kan vragen en wat er bij D. fout is gegaan.
BV/FV: ik ga weer BV geven. Bij D. heeft maar 12 dagen BV gehad om allerlei redenen gestopt. Nu hoop ik dat deze baby langer BV kan krijgen en ik ga me er 100% voor inzetten en ik weet waar ik nu hulp ect kan vragen en wat er bij D. fout is gegaan.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Bedankt allemaal. Jullie horen het morgen.
Wat betreft bv/fv ga ik borstvoeding geven.
Wat betreft bv/fv ga ik borstvoeding geven.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Hey meiden,
Ik post vanaf mn telefoon, wij zijn nog even heerlijk op vakantie! Ik moet t dus ook even uit mn hoofd doen ( niet mn sterkste kant op dit moment haha)
Ella, succes met de 20 weken echo, en ook veel plezier want het is ook leuk!!
Jetje, vervelend dat je weer zo duizelig bent.. wel fijn dat het op je werk weer wat rustiger is.
Bv/ fv, ik wil weer bv gaan geven, bij mijn zoon 8 maanden gegeven. Ik heb zelf zware astma en allergieën dus dan is bv de beste keus, daarnaast vind ik het ook een super fijn moment. In het begin was het aardig wennen en niet altijd leuk maar daarna hebben we er allebei erg van genoten.
Vanmorgen weer op controle geweest bij de vk, alles was prima
Daarna dus vertrokken voor nog even 1.5 week heerlijk vakantie. We zitten in een huisje in Brabant. Gewoon even lekker niks met zn drietjes.. heerlijk
Baby is goed druk en de schopjes worden steeds harder en vanavond trapte hij echt richting kruis dat ik dacht, auw doe maar niet. Haha
Nou ik lees alles wel mee maar zal weinig reageren denk ik want ik vind dat zo waardeloos op mijn telefoon!
Ik post vanaf mn telefoon, wij zijn nog even heerlijk op vakantie! Ik moet t dus ook even uit mn hoofd doen ( niet mn sterkste kant op dit moment haha)
Ella, succes met de 20 weken echo, en ook veel plezier want het is ook leuk!!
Jetje, vervelend dat je weer zo duizelig bent.. wel fijn dat het op je werk weer wat rustiger is.
Bv/ fv, ik wil weer bv gaan geven, bij mijn zoon 8 maanden gegeven. Ik heb zelf zware astma en allergieën dus dan is bv de beste keus, daarnaast vind ik het ook een super fijn moment. In het begin was het aardig wennen en niet altijd leuk maar daarna hebben we er allebei erg van genoten.
Vanmorgen weer op controle geweest bij de vk, alles was prima
Daarna dus vertrokken voor nog even 1.5 week heerlijk vakantie. We zitten in een huisje in Brabant. Gewoon even lekker niks met zn drietjes.. heerlijk
Baby is goed druk en de schopjes worden steeds harder en vanavond trapte hij echt richting kruis dat ik dacht, auw doe maar niet. Haha
Nou ik lees alles wel mee maar zal weinig reageren denk ik want ik vind dat zo waardeloos op mijn telefoon!
Juutjepetuutje- Prater
- Aantal berichten : 662
Punten : 693
@ Onze verbouwing:
Voor de keuken moeten we nog tegeltjes uitzoeken, die mijn vader dan zal plaatsen. Ook krijg ik boven het kook-gedeelte een RVS-plaat tegen de muur (handig een man die in het groot metaal werkt hé.. ) En voor de rest komen er dus tegeltjes.
Morgen ga ik nog even een keertje met een doekje door alle lades en de 2 kasten heen (heb ik al een keertje gedaan, maar wil het toch nog ff een keertje doen, HALLO HORMONEN... ) Daarna ga ik eens relaxed bekijken wat ik nou precies in welke lade wil hebben, en dan lekker inruimen. Dan moeten alleen nog de 2 houten aanrechtbladen in de olie gezet worden, en dan is project keuken wel klaar. Opzich hebben we ook niet echt veel haast met het tegelen hoor, dus de tijdsdruk is er gelukkig af, en dat scheelt een hoop.
Dan nog behang en verf voor de kozijnen van de woonkamer uitzoeken en behangen, maar ook hier hebben we geen haast mee, want de muren zijn keurig gestuuct, dus woon niet meer in een bouwval.
En dan natuurlijk het belangrijkste... de BABYKAMER!! Daar komt laminaat op de vloer, en er moet geschilderd en behangen worden. Maar ook dit is geen mega-klus, dus daar ook nog geen stress van.
Uiteindelijk moet alles klaar zijn rond eind Oktober, en dat gaat zekers wel lukken. En anders mochten we in tijdnood komen, kan mijn man altijd nog een weekje vrij nemen van zijn werk, dus uiteindelijk komt het allemaal goed.
Zolang het niet meer 1 grote stofbende wordt, kan ik er prima mee leven.
Aangezien de nesteldrang hier inmiddels aardig aanwezig is, zal het er allemaal weer snel schoon uitzien hier!!
@ BV/FV:
Ik wil heel graag BV gaan geven, en mocht het niet aan de borst zelf lukken, dan kolven. Hopelijk lukt het allemaal, maar mocht het echt één groot drama worden, dan stap ik over op FV, maar wel als het echt niet anders kan.
Voor de keuken moeten we nog tegeltjes uitzoeken, die mijn vader dan zal plaatsen. Ook krijg ik boven het kook-gedeelte een RVS-plaat tegen de muur (handig een man die in het groot metaal werkt hé.. ) En voor de rest komen er dus tegeltjes.
Morgen ga ik nog even een keertje met een doekje door alle lades en de 2 kasten heen (heb ik al een keertje gedaan, maar wil het toch nog ff een keertje doen, HALLO HORMONEN... ) Daarna ga ik eens relaxed bekijken wat ik nou precies in welke lade wil hebben, en dan lekker inruimen. Dan moeten alleen nog de 2 houten aanrechtbladen in de olie gezet worden, en dan is project keuken wel klaar. Opzich hebben we ook niet echt veel haast met het tegelen hoor, dus de tijdsdruk is er gelukkig af, en dat scheelt een hoop.
Dan nog behang en verf voor de kozijnen van de woonkamer uitzoeken en behangen, maar ook hier hebben we geen haast mee, want de muren zijn keurig gestuuct, dus woon niet meer in een bouwval.
En dan natuurlijk het belangrijkste... de BABYKAMER!! Daar komt laminaat op de vloer, en er moet geschilderd en behangen worden. Maar ook dit is geen mega-klus, dus daar ook nog geen stress van.
Uiteindelijk moet alles klaar zijn rond eind Oktober, en dat gaat zekers wel lukken. En anders mochten we in tijdnood komen, kan mijn man altijd nog een weekje vrij nemen van zijn werk, dus uiteindelijk komt het allemaal goed.
Zolang het niet meer 1 grote stofbende wordt, kan ik er prima mee leven.
Aangezien de nesteldrang hier inmiddels aardig aanwezig is, zal het er allemaal weer snel schoon uitzien hier!!
@ BV/FV:
Ik wil heel graag BV gaan geven, en mocht het niet aan de borst zelf lukken, dan kolven. Hopelijk lukt het allemaal, maar mocht het echt één groot drama worden, dan stap ik over op FV, maar wel als het echt niet anders kan.
Pinkel- Prater
- Aantal berichten : 616
Punten : 627
Registratiedatum : 26-11-10
Ik ga fv geven. Tenzij het een prematuurkindje wordt of hij/zij het echt nodig heeft voor iets bijzonders, maar in principe wil ik geen bv geven. Voor onszelf heb ik hier meerdere redenen voor, maar gek genoeg voelt het toch altijd alsof je je moet verantwoorden dat je geen bv wilt geven (hier niet hoor, maar in mijn omgeving wel)... Ik heb het bij J ook niet gedaan. En daar ben ik achteraf wel heel blij om aangezien hij een hele pittige start heeft gehad, met heel veel gedoe (voorkeurshouding, pijn overgehouden aan bevalling, fysiotherapie, manueel therapie, osteopaat enz). Als ik daar de stress van bv bij zou hebben (zo ervaarde ik dat namelijk) zou ik het nooit getrokken hebben.
Snoes: ja ik ga wel verven voor die shoot. 'thuis'verf vervaagt veel sneller dan 'kappers'verf en daarbij als het nog steeds te donker is gooi ik gewoon mijn hele haar vol met highlights
juutjepetuutje: geniet lekker van je vakantie!
Snoes: ja ik ga wel verven voor die shoot. 'thuis'verf vervaagt veel sneller dan 'kappers'verf en daarbij als het nog steeds te donker is gooi ik gewoon mijn hele haar vol met highlights
juutjepetuutje: geniet lekker van je vakantie!
Gast- Gast
T word vast mooibpinkel! Dat van de hormonen herken ik wel
Fijne vakantie juutje!
Na een dag en nacht vol echte buikpijn toch de vk maar even gebeld want de dagen ervoor waren ook al geen feest. Ze komt zo langs voor controle en mag niet gaan werken vandaag. Hmmm wat een gedoe weer!
Fijne vakantie juutje!
Na een dag en nacht vol echte buikpijn toch de vk maar even gebeld want de dagen ervoor waren ook al geen feest. Ze komt zo langs voor controle en mag niet gaan werken vandaag. Hmmm wat een gedoe weer!
bolus26- Ratel
Sterkte Bolus, doe maar lekker rustig aan
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Ella; succes met de echo vandaag! Probeer idd ook te genieten, al heb ik zelf ook de hele tijd gehad als ze maar niets vinden, het blijft een medische echo natuurlijk.
Bolus; doe maar rustig aan en hopelijk mag je dan weer snel werken, ik herken het sta ook voor de klas.
Pinkel; hahaha die poetsdrang heb ik nog helemaal niet, bij R ook nooit gehad trouwens.
Juutje; fijne vakantie nog!
Fv/bv: ik ga meteen flesvoeding geven, weet niet waarom maar bv is helemaal niet mijn ding, ik vind het vreselijk. Bij R geprobeerd maar ik vond het helemaal niets dus nu meteen op flesvoeding.
Hier verder alles goed. Voel me nog steeds goed al is mijn geheugen een enorme zeef.
Bolus; doe maar rustig aan en hopelijk mag je dan weer snel werken, ik herken het sta ook voor de klas.
Pinkel; hahaha die poetsdrang heb ik nog helemaal niet, bij R ook nooit gehad trouwens.
Juutje; fijne vakantie nog!
Fv/bv: ik ga meteen flesvoeding geven, weet niet waarom maar bv is helemaal niet mijn ding, ik vind het vreselijk. Bij R geprobeerd maar ik vond het helemaal niets dus nu meteen op flesvoeding.
Hier verder alles goed. Voel me nog steeds goed al is mijn geheugen een enorme zeef.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Thanks meiden! Ze is net geweest,had gelukkig geen ontsluiting oid.wel vroeg voor harde buiken vond ze. Vandaag en morgen rust houden en morgen aan t einde van de dag moet ik langs voor extra check. Waarschijnlijk minder gaan werken.of stoppen maar eerst maar es kijken of minderen helpt!ndus ben benieuwd of t met rust af neemt
bolus26- Ratel
Bolus; hoeveel weken ben je nu dan? Ik zie geen ticker staan. En welke groep heb jij?
Printje- Lady Post-a-lot
Hee! Ben 25 weken en een beetje.ik heb groep 6/7 op een cluster 4 school.tis mn 1e kindje dus geen idee wat normaal is!
Jij hebt kleuters (of was t onderbouw) toch?
Jij hebt kleuters (of was t onderbouw) toch?
bolus26- Ratel
Klopt ik heb idd kleuters. Bij R heb ik door kunnen werken tot 36 weken en dat is mijn doel nu weer. Maar hier had ik bij R ook totaal geen klachtjes en nu weer niet. Ik werk 3 dagen in de week, op dinsdag staat er iemand anders in mijn klas en op woensdag zijn ze vrij.
Printje- Lady Post-a-lot
Dat is fijn! Ik was ook tot 36 weken van plan maar dat wordt m dus waarschijnlijk niet. Werk 4 dagen op school en werk op woensdag voor mn bedrijfje maar daar ben ik nu mee gestopt. Straks ga ik 2-5 op school werken en wil ik zelf ook weer 1 dag naar school voor kindertherapeut.
bolus26- Ratel
Zo ik ben weer terug van 2,5 week vakantie. En deze week weer begonnen met werken.
Ik probeer alles even terug te lezen van iedereen.
As donderdag heb ik de 20weken echo. Benieuwd naar mijn kleine prinsesje.
Ik probeer alles even terug te lezen van iedereen.
As donderdag heb ik de 20weken echo. Benieuwd naar mijn kleine prinsesje.
Travelgurly- Prater
- Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10
@ Jetje.. Mijn bloedgroep is O positief en dat wisten ze dus bij mijn dochter ook. Maar nu is het verplicht om bij het bloedprikken de rhesus te achterhalen. En deze blijkt dus C negatief te zijn. Maar ja ik denk dat het geen kwaad kan aangezien ik bij Jenna ook een voldragen zwangerschap heb gehad zonder problemen. Dus maak me er niet druk om, dan maar weer extra bloedprikken. Kan er ook nog wel bij. Moet ook nog een suikertest laten doen van de gyn. Gelukkig was bij het bloedprikken mijn suikerwaarde gewoon goed.
@ Ella.. Succes vandaag bij de echo. En lekker van genieten. Kun je weer je kleintje zien.
@ BV/KV.. Ik ga gelijk kv geven. Bij mijn dochter ook gedaan. Heb er zelf ook meedere redenen voor. Maar zoals Jetje zegt, moet je altijd verantwoording afleggen als je geen bv geeft. En mijn man en ik staan volledig achter onze keuze.
@ Pinkel.. Fijn dat je al zo ver bent met de verbouwing. Wel herkenning van hormonen, maar absoluut geen nesteldrang en ook nooit gehad bij mijn eerste zwangerschap. Ik heb een hekel aan poetsen haha.. Het is dat het moet.
@ Bolus... Sterkte meid. Doe het rustig aan.
Hier gaat het goed. Wel wat last gehad van mijn buik vanmorgen, maar dat is nu gelukkig weer over. Mijn dochter heeft vandaag sportdag op school. Dus vandaag het rijk alleen tot 14 uur. Dat is ook wel een keer lekker.
@ Ella.. Succes vandaag bij de echo. En lekker van genieten. Kun je weer je kleintje zien.
@ BV/KV.. Ik ga gelijk kv geven. Bij mijn dochter ook gedaan. Heb er zelf ook meedere redenen voor. Maar zoals Jetje zegt, moet je altijd verantwoording afleggen als je geen bv geeft. En mijn man en ik staan volledig achter onze keuze.
@ Pinkel.. Fijn dat je al zo ver bent met de verbouwing. Wel herkenning van hormonen, maar absoluut geen nesteldrang en ook nooit gehad bij mijn eerste zwangerschap. Ik heb een hekel aan poetsen haha.. Het is dat het moet.
@ Bolus... Sterkte meid. Doe het rustig aan.
Hier gaat het goed. Wel wat last gehad van mijn buik vanmorgen, maar dat is nu gelukkig weer over. Mijn dochter heeft vandaag sportdag op school. Dus vandaag het rijk alleen tot 14 uur. Dat is ook wel een keer lekker.
Jelin- Kletskop
- Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Bolus, wat vervelend dat je zo'n last hebt. Doe maar rustig aan meid, hopelijk helpt het als je minder werkt. Werk je gewoon fulltime nu?
Ella, veel succes en plezier vandaag!
Ik wil ook heel graag proberen om borstvoeding te geven, ik moet alleen vrijdag even bij mijn gynaecoloog navragen of ik nog wel borstvoeding mag geven met de medicatie die ik neem. Als hij twijfelt, ga ik het niet doen, want ik wil mijn kindje niet onnodig verkeerde stoffen geven. Ik hoop dus heel erg dat hij met zekerheid kan zeggen dat het geen probleem is, want ik wil toch wel heel graag borstvoeding gaan geven.
Ella, veel succes en plezier vandaag!
Ik wil ook heel graag proberen om borstvoeding te geven, ik moet alleen vrijdag even bij mijn gynaecoloog navragen of ik nog wel borstvoeding mag geven met de medicatie die ik neem. Als hij twijfelt, ga ik het niet doen, want ik wil mijn kindje niet onnodig verkeerde stoffen geven. Ik hoop dus heel erg dat hij met zekerheid kan zeggen dat het geen probleem is, want ik wil toch wel heel graag borstvoeding gaan geven.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Sinds vorige week 4 dagen (bedrijfje even.mee gestopt)
Hopelijk lukt bv gewoon maar zou ook geen risico nemen als ik jou was.
Hopelijk lukt bv gewoon maar zou ook geen risico nemen als ik jou was.
bolus26- Ratel
Pagina 31 van 40 • 1 ... 17 ... 30, 31, 32 ... 35 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» winter 2012/2013 mama's!
» Meeting Mama's Winter 2012/2013 topic
» Winter 2013 / 2014 moeders