Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Sommigen mensen kunnen echt niet luisteren!

+6
NoorA
loura
Dawn
Jezzie
TukTuk
Gizmo
10 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Sommigen mensen kunnen echt niet luisteren! Empty Sommigen mensen kunnen echt niet luisteren!

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 21:28

Sinds wij lid zijn van tele2 hebben we daar een vast tel. nr. bij gehad incl. 3 telefoons. Omdat we al jaren zonder hadden gedaan hebben we dus ooit besloten om geen vaste te nemen aangezien mobiel net zoveel kost voor ons. Nu kregen wij die erbij dus tja dat pak je dan wel aan. Tegen onze ouders hadden we gezegd dat het alleen voor noodgevallen was. Die telefoons geven een bepaald geluid wat je door het hele huis hoort en waardoor onze hond gaat blaffen als hij gewoon rustig ligt te slapen ofzo.
Nadat mijn schoonvader een aantal keren op ddat nr had gebeld hebben we heel duidelijk gezegd dat het alleen voor nood was.

Gister zag ik mijn mans mobiel oplichtte (stond op trilstand), maar ik was te laat. Het was 22.00 en hij sliep al. Ik heb zijn mobiel toch maar gegeven voor het geval dat.
Was het zijn vader die in had gesproken iets van ''je neemt niet op, ik bel wel een andere keer''.
Hij weet dat mijn man vroeg gaat slapen en om 21.00 er al in ligt en dan ook vrijwel direct echt slaapt. Dit hebben we ook heel duidelijk gezegd, maar hij wil niet luisteren.

Dus gister ging ongeveer 15 min. nadat hij gebeld had de vaste telefoon en dan word ik al kwaad omdat de hond dat constant daardoor blaft.
Er stond geen nr en dus nam ik niet op met mijn naam (waarom zou ik ook?).
Was het mijn schoonvader met de vraag of mijn man er was. Dus ik zei dat hij sliep en hij zei wel terug te bellen. Eigenlijk wilde ik nog erachteraan zeggen dat dit nr voor nood was en dat hij rond deze tijd al slaapt dus dat het niet zin heeft om te bellen. Maar dat had ik niet gedaan.

Inmiddels was mijn man weer wakker geworden en ik heb gezegd dat hij beter even terug kon bellen anders bleef zijn vader bellen. Het was duidelijk geen nood anders had hij wel wat aan mij doorgegeven.
Het ging om de kosten van het huisje van MIJN kennissen voor als wij een weekend met mijn schoonouders weggaan. Daarvoor moest hij mijn man hebben terwijl hij dat aan mij had kunnen vragen. Ik word verdomme als dom beschouwd net alsof ik niet kan vertellen hoeveel het is, nee dat moet hij aan mijn man vragen. Sowieseo had dat geen nut, want mijn man moest het toch aan mij vragen. Overigens zijn die kosten nog niet bekend en zowel vanwaar die haast?
Wij hadden het dan alsvast kunnen voorschieten.

Die man heeft echt geen geduld. Mijn man neemt niet op en dus belt hij maar op het vaste nr waarvan wij nadrukkelijk hebben gezegd dat het alleen voor nood was. Dus als die gaat kan je je voorstellen dat wij denken dat er wat aan de hand is. Nu heeft hij ons voor niks laten schrikken.

Een tijd lang is er op ons vaste nr gebeld door mensen die een verkeerd nr hadden. Ons nr stond op een site van een bedrijf, maar er moesten wat nrs omgedraaid worden en dat was dan het goede van dat bedrijf. Dat hebben we aan hun doorgegeven en sindsdien gaat het goed.
Heel soms belt er wel eens iemand op het vaste nr, maar niet iemand die naar dat bedrijf zoekt.

Dus kun je je misschien voorstellen dat ik er de schurft aan heb als er wel gebeld word en zeker als het geen nood blijkt te zijn.

Zo dat lucht op!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sommigen mensen kunnen echt niet luisteren! Empty Re: Sommigen mensen kunnen echt niet luisteren!

Bericht  Gizmo zo 23 jan 2011 - 21:34

Ik zou het ook irritant vinden als mensen nog zo laat bellen, en al helemaal voor iets wat geen haast heeft.

Maar, een dergelijk topic heb je toch eerder geopend? Daar staat mij iets van bij? Heeft het misschien nut om een keertje rustig te bespreken dat ze dat niet moeten doen. En dan niet via de telefoon, maar gewoon een keertje face-to-face, als het je niet zo hoog zit.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sommigen mensen kunnen echt niet luisteren! Empty Re: Sommigen mensen kunnen echt niet luisteren!

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 21:35

Wat vervelend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sommigen mensen kunnen echt niet luisteren! Empty Re: Sommigen mensen kunnen echt niet luisteren!

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 21:36

*weg* En sommige mensen kunnen niet lezen


Laatst aangepast door Smikkell op zo 23 jan 2011 - 21:43; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sommigen mensen kunnen echt niet luisteren! Empty Re: Sommigen mensen kunnen echt niet luisteren!

Bericht  TukTuk zo 23 jan 2011 - 21:38

Ik snap opzich wel als mensen je liever op je vaste nummer bellen.. Naar mobiel bellen is gewoon een stuk duurder..
Wij hebben hetzelfde als jullie, de telefoon zat bij het pakket er bij en ik gebruik de telefoon verder nooit. Maar mijn moeder belt me wel vaak in het weekend op onze vaste telefoon, waarom? Omdat zij in het weekend gratis naar vaste nummers belt, en mobiel gewoon echt een heel stuk duurder is.

Je kan toch een ander deuntje op je telefoon zetten die minder irritant is? En gewoon 1 telefoon ipv 3 aansluiten?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sommigen mensen kunnen echt niet luisteren! Empty Re: Sommigen mensen kunnen echt niet luisteren!

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 21:42

Aan de hand van de topictitel dacht ik even dat Lucky een momentje van zelfinzicht had, maar helaas.

Waarom neem je een vaste telefoon als je er niet op gebeld wilt worden? Geef dan het nummer niet! Het is logisch dat mensen je er op gaan bellen, daar zijn die dingen voor. En de hond moet er gewoon aan wennen, klaar. Je kunt niet van mensen verwachten dat ze zich aan gaan passen omdat JOUW hond anders gaat blaffen.

En ik vind 21.00 ook wel bijzonder vroeg om niet meer te mogen bellen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sommigen mensen kunnen echt niet luisteren! Empty Re: Sommigen mensen kunnen echt niet luisteren!

Bericht  Jezzie zo 23 jan 2011 - 21:46

Onze hond begon ook altijd te blaffen als de telefoon ging, hij ging zelfs zitten janken...Maar we hebben nu een andere beltoon ingesteld en nu doet hij het niet meer, misschien kan dat ook bij jullie telefoon?
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sommigen mensen kunnen echt niet luisteren! Empty Re: Sommigen mensen kunnen echt niet luisteren!

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 21:47

Kun je de beltoon van je vaste telefoon niet aanpassen/zachter zetten dan? Daar zou ik éérst eens naar kijken voordat je gaat stampvoeten. Volgens mij kan dat namelijk gewoon bij iedere telefoon.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sommigen mensen kunnen echt niet luisteren! Empty Re: Sommigen mensen kunnen echt niet luisteren!

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 21:48

Maple schreef:Kun je de beltoon van je vaste telefoon niet aanpassen/zachter zetten dan? Daar zou ik éérst eens naar kijken voordat je gaat stampvoeten. Volgens mij kan dat namelijk gewoon bij iedere telefoon.
Stampvoeten is zeeeeer vervelend voor de onderburen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sommigen mensen kunnen echt niet luisteren! Empty Re: Sommigen mensen kunnen echt niet luisteren!

Bericht  Gizmo zo 23 jan 2011 - 22:05

Lilith schreef:Aan de hand van de topictitel dacht ik even dat Lucky een momentje van zelfinzicht had, maar helaas.

Waarom neem je een vaste telefoon als je er niet op gebeld wilt worden? Geef dan het nummer niet! Het is logisch dat mensen je er op gaan bellen, daar zijn die dingen voor. En de hond moet er gewoon aan wennen, klaar. Je kunt niet van mensen verwachten dat ze zich aan gaan passen omdat JOUW hond anders gaat blaffen.

En ik vind 21.00 ook wel bijzonder vroeg om niet meer te mogen bellen.

Hij belde om 22:00 uur. 21:00 uur is de tijd dat haar man gaat slapen.

Met de rest ben ik het eigenlijk ook wel eens. Ik heb geen honden, dus geen ervaring hoe die er op kunnen reageren.

Edit: ik zie nu dat er 3 losse telefoons zijn voor de vaste lijn. Zet er gewoon 2 uit, aangezien je ze toch niet gebruikt.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sommigen mensen kunnen echt niet luisteren! Empty Re: Sommigen mensen kunnen echt niet luisteren!

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 22:09

ZachtCookie schreef:Wat vervelend.

Zo, echt wel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sommigen mensen kunnen echt niet luisteren! Empty Re: Sommigen mensen kunnen echt niet luisteren!

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 22:29

Lilith schreef:Aan de hand van de topictitel dacht ik even dat Lucky een momentje van zelfinzicht had, maar helaas.

Waarom neem je een vaste telefoon als je er niet op gebeld wilt worden? Geef dan het nummer niet! Het is logisch dat mensen je er op gaan bellen, daar zijn die dingen voor. En de hond moet er gewoon aan wennen, klaar. Je kunt niet van mensen verwachten dat ze zich aan gaan passen omdat JOUW hond anders gaat blaffen.

En ik vind 21.00 ook wel bijzonder vroeg om niet meer te mogen bellen.

Beter lezen zou ik zeggen, want die telefoons kregen we erbij. We hadden het nr idd beter niet kunnen geven, maar dat is achteraf. Als onze hond er niet aan went kan ik daar niks aan doen, maar een andere beltoon is idd wel een idee wie weet reageerd hij daar niet op.
Zijn vader weet dat mijn man vroeg gaat slapen, maar het dringt het niet tot hem door. Om 22.00 wil niet gebeld worden en ik bel zelf ook niemand meer. Je moet een keer een grens trekken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sommigen mensen kunnen echt niet luisteren! Empty Re: Sommigen mensen kunnen echt niet luisteren!

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 22:32

Gizmo schreef:Ik zou het ook irritant vinden als mensen nog zo laat bellen, en al helemaal voor iets wat geen haast heeft.

Maar, een dergelijk topic heb je toch eerder geopend? Daar staat mij iets van bij? Heeft het misschien nut om een keertje rustig te bespreken dat ze dat niet moeten doen. En dan niet via de telefoon, maar gewoon een keertje face-to-face, als het je niet zo hoog zit.

Kan me niks herinneren, maar zou kunnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sommigen mensen kunnen echt niet luisteren! Empty Re: Sommigen mensen kunnen echt niet luisteren!

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 22:33

AngelNyn schreef:Ik snap opzich wel als mensen je liever op je vaste nummer bellen.. Naar mobiel bellen is gewoon een stuk duurder..
Wij hebben hetzelfde als jullie, de telefoon zat bij het pakket er bij en ik gebruik de telefoon verder nooit. Maar mijn moeder belt me wel vaak in het weekend op onze vaste telefoon, waarom? Omdat zij in het weekend gratis naar vaste nummers belt, en mobiel gewoon echt een heel stuk duurder is.

Je kan toch een ander deuntje op je telefoon zetten die minder irritant is? En gewoon 1 telefoon ipv 3 aansluiten?

Naar mobiel bellen is echt niet zoveel duurder en zowel wat maakt het dan uit als het toch een kort gesprek is. Als je dat al niet eens over hebt voor een ander tja.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sommigen mensen kunnen echt niet luisteren! Empty Re: Sommigen mensen kunnen echt niet luisteren!

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 22:35

Ik vind het wel echt vervelend dat mensen niet luisteren wanneer je aangeeft niet op dat nummer gebeld te willen worden. Dat nummer is voor nood en daar ben je duidelijk in. Je schoonouders mogen dat nummer best hebben, maar alleen voor geval van nood. Dat is het probleem dus niet! Maar ik zou zelf schrikken als mijn telefoon zou rinkelen wanneer ik deze alleen gebruik voor nood. Je denkt meteen dat er iets is.
Ik vind dat je schoonouders daar gewoon rekening mee moeten houden als heb dat gevraagd wordt.
Dat de hond er niet tegen kan vind ik wel weer een vreemde reden. Maar ik weet ook niet zo veel van honden.
Je man moet dit maar oplossen/aangeven bij zijn ouders.


Laatst aangepast door Smikkell op zo 23 jan 2011 - 22:36; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sommigen mensen kunnen echt niet luisteren! Empty Re: Sommigen mensen kunnen echt niet luisteren!

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 22:35

Caribbeanlover schreef:
Gizmo schreef:Ik zou het ook irritant vinden als mensen nog zo laat bellen, en al helemaal voor iets wat geen haast heeft.

Maar, een dergelijk topic heb je toch eerder geopend? Daar staat mij iets van bij? Heeft het misschien nut om een keertje rustig te bespreken dat ze dat niet moeten doen. En dan niet via de telefoon, maar gewoon een keertje face-to-face, als het je niet zo hoog zit.

Kan me niks herinneren, maar zou kunnen.
ja, dat klopt!! Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sommigen mensen kunnen echt niet luisteren! Empty Re: Sommigen mensen kunnen echt niet luisteren!

Bericht  Dawn zo 23 jan 2011 - 22:36

Hey!

Je gaat dus wél een weekendje weg met je schoonouders!?
(Het is goed mogelijk dat ik een boel heb gemist, maar je laatste topic ging daarover toch?)
Goed van je!
En zeg tegen je schoonouders dat jullie het vaste nummer niet meer hebben, dus op dat nummer ook niet bereikbaar zijn.
Dawn
Dawn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 88
Punten : 93
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sommigen mensen kunnen echt niet luisteren! Empty Re: Sommigen mensen kunnen echt niet luisteren!

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 22:38

Dawn schreef:Hey!

Je gaat dus wél een weekendje weg met je schoonouders!?
(Het is goed mogelijk dat ik een boel heb gemist, maar je laatste topic ging daarover toch?)
Goed van je!
En zeg tegen je schoonouders dat jullie het vaste nummer niet meer hebben, dus op dat nummer ook niet bereikbaar zijn.
Het zijn volwassen mensen. Die moeten zich toch gewoon aan het verzoek van CL en haal man kunnen houden. Prima als ze het nummer hebben en kunnen bellen in geval van nood. Maar er was nu geen nood.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sommigen mensen kunnen echt niet luisteren! Empty Re: Sommigen mensen kunnen echt niet luisteren!

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 22:38

Dat bedoelde ik ook, want als die gaat denk ik gelijk dat er wat is omdat het alleen voor nood is.
Onze hond heeft een naar verleden en we weten niet exact was er gebeurd is. Dus hij reageerd anders op dingen dan als je een hond van pup af aan hebt. Dat is nou eenmaal zo en daar hebben we voor gekozen. Ze valt hij bijv. de stofzuiger aan. Wie weet is hij daarmee geslagen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sommigen mensen kunnen echt niet luisteren! Empty Re: Sommigen mensen kunnen echt niet luisteren!

Bericht  loura zo 23 jan 2011 - 22:43

Stekker eruit trekken en alleen je mobiels gebruiken... Daar ben je ook bereikbaar op voor nood.. Heb ik al jaren.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sommigen mensen kunnen echt niet luisteren! Empty Re: Sommigen mensen kunnen echt niet luisteren!

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 22:45

loura schreef:Stekker eruit trekken en alleen je mobiels gebruiken... Daar ben je ook bereikbaar op voor nood.. Heb ik al jaren.
Dus je aanpassen omdat je schoonouders te koppig zijn om je verzoek te accepteren?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sommigen mensen kunnen echt niet luisteren! Empty Re: Sommigen mensen kunnen echt niet luisteren!

Bericht  Gizmo zo 23 jan 2011 - 22:47

Smikkell schreef:
loura schreef:Stekker eruit trekken en alleen je mobiels gebruiken... Daar ben je ook bereikbaar op voor nood.. Heb ik al jaren.
Dus je aanpassen omdat je schoonouders te koppig zijn om je verzoek te accepteren?

Nee, maar je kan toch wel 2 van de 3 uitzetten? Je kan zelf iets tegen de herrie doen.

Maar ik zou gewoon een keertje aangeven tijdens een rustig gesprek, dat het heel vervelend is.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Sommigen mensen kunnen echt niet luisteren! Empty Re: Sommigen mensen kunnen echt niet luisteren!

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 22:47

Caribbeanlover schreef: Ik word verdomme als dom beschouwd net alsof ik niet kan vertellen hoeveel het is, nee dat moet hij aan mijn man vragen.

Dus kun je je misschien voorstellen dat ik er de schurft aan heb als er wel gebeld word en zeker als het geen nood blijkt te zijn.

Zo dat lucht op!

Iig je doel bereikt; je hart gelucht. Waar baseer je op dat je als dom wordt beschouwd? Is dat niet je eigen invulling of is dit echt aangegeven door je schoonvader?

Soms komt het idd voor dat anderen niet lijken te begrijpen wat je van ze vraagt, maar je kan het in dit geval heel makkelijk oplossen door na 21 uur de hoorn er bij wijze van spreken naast te leggen. Jullie hebben immers ook gewoon een mobiel en zijn daar ook op bereikbaar als je gewoon thuis bent.

Vaak werkt het niet om iemand iets te willen opleggen, dus kan je beter ervoor zorgen dat je zelf iets aanpast om toch het gewenste resultaat te bereiken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sommigen mensen kunnen echt niet luisteren! Empty Re: Sommigen mensen kunnen echt niet luisteren!

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 22:48

Dawn schreef:Hey!

Je gaat dus wél een weekendje weg met je schoonouders!?
(Het is goed mogelijk dat ik een boel heb gemist, maar je laatste topic ging daarover toch?)
Goed van je!
En zeg tegen je schoonouders dat jullie het vaste nummer niet meer hebben, dus op dat nummer ook niet bereikbaar zijn.

Ja klopt ben alleen niet meer gaan terug kijken in dat topic. Met tegenzijn ga ik mee dat wel. Doe het echt voor mijn man hoor, want hij had het over scheiden alleen omdat ik niet mee wilde. Word dus nu gedwongen en mensen dwingen is zo fout, maar ja.
Ik vind dat je de ander niets mag verplichten voor wat dan ook. Ieder heeft een eigen mening en dat moet je maar respecteren. Bij mijn man werkt dat niet zo, ik moet mee anders zouden we uit elkaar gaan.

Zeggen dat we het nr niet meer hebben is geen optie, want dan zegt mijn man dat dat niet zo is.
Ik weet niet wie het zei, maar face to face zeggen dat ze niet mer moeten bellen heeft geen nut. Het gaat het ene oor in en het andere weer uit, maar als hij belt, dan zeg ik het gewoon en dat we dat eerder meer dan duidelijk aangegeven hebben. Dan zal ik ook zeggen dat deze keer geen nood was en dat ik al meerdere keren heb gezegd dat mijn man vroeg gaat slapen.

Mijn man zei dat ik had moeten vragen aan zijn vader of ik hem misschien kon helpen, maar waarom zou ik?! Hij vroeg naar mijn man en had uit zichzelf ook aan mij kunnen vragen naar de kosten van het huisje. Tenslotte zal het toch aan mij moeten worden gevraagd, maar blijkbaar ben ik te dom zodat hij het aan mijn man moet vragen omdat ik niks kan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sommigen mensen kunnen echt niet luisteren! Empty Re: Sommigen mensen kunnen echt niet luisteren!

Bericht  Gast zo 23 jan 2011 - 22:50

loura schreef:Stekker eruit trekken en alleen je mobiels gebruiken... Daar ben je ook bereikbaar op voor nood.. Heb ik al jaren.

Dat wilde ik dus doen, maar mijn man zei dat dat niet kon omdat alles in verbinding staat met elkaar de tv dus. Maar ik ga vandaag nog eens vragen of het echt niet kan.

Ik kan idd 2 van de 3 uitzetten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Sommigen mensen kunnen echt niet luisteren! Empty Re: Sommigen mensen kunnen echt niet luisteren!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum