Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Van tafel gevallen

4 plaatsers

Ga naar beneden

Van tafel gevallen Empty Van tafel gevallen

Bericht  Novalee zo 1 jul 2012 - 20:45

N. is net hard van een tafel gevallen Cry Ik ben nu bij mijn moeder en zij heeft geen commode. Ik ging haar op tafel wassen en aankleden, lette een halve seconde niet op en net op dat moment rolde ze om maar zo ver dat ze van de tafel bij mij op schoot terecht kwam. Vanaf daar viel ze, voor ik iets kon doen, door naar de grond. Ze schrok er vooral van en leek niet echt pijn te hebben, maar kreeg wel een rode plek/bult op haar voorhoofd. Ze was verder eerst wat rustig (maar ze is ook doodmoe) maar toen ik haar vlak daarna neerzette ging ze wel meteen op onderzoek uit. Ze ligt nu op bed, is het verstandig om haar straks wakker te maken of bij haar te gaan kijken? Eigenlijk gedroeg ze zich normaal, alleen haar fles dronk ze amper maar voor de val had ze net heel goed brood gegeten.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Van tafel gevallen Empty Re: Van tafel gevallen

Bericht  Coco zo 1 jul 2012 - 20:50

Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Ze was gewoon alert en heeft gegeten, dat zijn goede tekenen. Kinderen hebben een hoge pijngrens! Heeft ze gehuild of alleen geschrokken?
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Novalee zo 1 jul 2012 - 20:59

Ze huilde wel maar volgens mij alleen van de schrik, ze leek geen pijn te hebben aan haa handjes of beentjes ofzo. De val naar de grond viel ook wel mee, ze viel voorover en ving zichzelf aardig op met haar handjes. Volgens mij komt de bult van de rol op mijn schoot, dat ze toen met haar hoofd tegen de tafel kwam. Op zich maak ik me ook niet druk omdat ze zich gewoon normaal gedroeg, maar die bult zit me niet helemaal lekker.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Bericht  Ibbeltje zo 1 jul 2012 - 21:03

Ze heeft niet gespuugd of zo? Het lijkt mij mee te vallen dan en dan zou ik haar niet wakker maken.

En bulten goed koelen en eventueel blauwe plekken zalf er op bijvoorbeeld.

Laatst aangepast door Ibbeltje op zo 1 jul 2012 - 21:03; in totaal 1 keer bewerkt
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Gast zo 1 jul 2012 - 21:03

Wat zul jij verschrikkelijk geschrokken zijn!

Allereerst, hier kun je niets aan doen. Echt niet.
Verder, als jij qua gevoel je gewoon niet prettig voelt, of je zorgen maakt omdat ze wel een bult heeft, kun je haar gerust een keertje extra wakker maken, en kijken hoe ze reageert.
Eventueel kun je ook voor JOUW zekerheid bellen met de huisarts, om te vragen of hij nog tips heeft. Maar ik ben het met Nois eens, haar reactie na de valpartij duidt niet direct op iets ernstigs, maar als je je zorgen maakt, moet jij echt doen wat je gevoel je ingeeft...

Gast
Gast

Bericht  Susan zo 1 jul 2012 - 21:06

Als ik het zo lees is ze niet rechtstreeks met haar hoofd op de grond gevallen. Ik denk dat het allemaal wel meevalt. Je zou even de huisarts kunnen bellen, maar mijn ervaring is dat ze bij zulke kleine kinderen bij de allerminste twijfel al een wekadvies afgeven, dus mocht je bellen, wees daar dan op voorbereid.

Wat ik wel eens doe als ik zelf twijfel is ze niet helemaal wakker maken, maar bijvoorbeeld zachtjes in het oorlelletje knijpen of kriebelen bij de neus om te controleren of ze op dat soort prikkels reageren.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Novalee zo 1 jul 2012 - 21:33

Bedankt voor de reacties. Ik maak haar liever niet echt helemaal wakker omdat ze total loss is na 2 weken bijna elke dag maar 1 dutje terwijl ze er eigenlijk twee nodig heeft plus de afgelopen 3 rare korte nachten (we zijn net terug van vakantie). Ik ga dus even doen wat Susan zegt, kijken of ze op wat gekriebel reageert. De huisarts bellen lijkt mijzelf ook niet nodig, plus dat die op dit tijdstip toch amper te bereiken is. Mocht ze vanmiddag een vreemde indruk maken dan kan dat altijd nog.

PinkCoelho, eigenlijk ben ik er wel rustig onder. Ik zag wel dat het meer schrik was dan pijn dus dat scheelt. Begin mei is ze uit de kinderstoel gevallen en had ze een dubbele bloedneus en dikke bovenlip, dat vond ik veel erger. En ach, ze zal nog veel vaker vallen, zeker als ze op mij lijkt laughcry
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Bericht  Novalee zo 1 jul 2012 - 21:34

Oh, ze wordt nu net gewoon vrolijk wakker. Niks aan de hand dus smile
Novalee