Net zo geschrokken ! (gevallen)
+5
M@niek
Parisienne
PapillonRose
Nana
Happydobby
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Net zo geschrokken ! (gevallen)
Ons kleine ventje zat op de bank en toen er één seconden niet werd opgelet was het boem. Hij is plat op zijn snoetje op de laminaatvloer gevallen. Ik lag op bed toen het gebeurde maar ik hoorde de klap en direct meteen gehuil van S. Hij heeft nu een dikke blauwe lip en na ruim 3 kwartier huilen ging het weer redelijk goed met hem. Hij kan weer lachen en spelen alleen eten is wat pijnlijk voor hem. Ik was echt zó geschrokken ! Mijn man is ook super geschrokken en loopt nu rond met een schuldgevoel. Het gebeurde tenslotte ook bij hem (ik neem hem niks kwalijk, het was gewoon een ongeluk) Ik heb vrij meteen de huisartenpost gebeld en ik moet hem nu in de gaten houden. Vooral opletten of hij niet suffig wordt en moet overgeven. En ik moet zijn lip koelen. Maar hoe doe ik dat? Elke keer als ik een theedoek nat maak en het tegen zijn lipje wil houden begint hij te mopperen en duwt het weg. Hij ligt net op bed en hij is vrijwel direct in slaap gevallen. Ieder kwartier gaan we ook even bij hem kijken.
Iemand tips?
Iemand tips?
Gast- Gast
Re: Net zo geschrokken ! (gevallen)
Een flesje met koud water of koude sap doet wonderen Of een waterijsje? Of vries een fruithapje in, in een bekertje met een lepeltje er recht ingestoken. Of een danoontjeijsje maken.
Gast- Gast
Maple schreef:Een flesje met koud water of koude sap doet wonderen Of een waterijsje? Of vries een fruithapje in, in een bekertje met een lepeltje er recht ingestoken. Of een danoontjeijsje maken.
Idd een ijsje.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Pfff verschrikkelijk he als je kindje van die smakkers maakt! Ik voel me dan ook altijd zo schuldig maarja een ongeluk zit in een klein hoekje idd! Sterkte met jullie ventje.
Nana- Prater
- Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10
Een danoontje ijsje is misschien wel een goed idee. Ik zal eens kijken of hij dat wil eten straks. Ik zit nog steeds te bibberen bah
Gast- Gast
Jeetje, kan me voorstellen dat je geschrokken bent! Hopelijk valt het allemaal mee. En misschien is het nog een optie om zo'n zachte bijtring uit de koelkast te geven als je die hebt, als hij die zelf in / tegen zijn mondje doet kan het ook wat verkoelen.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
ik ben laatst met de ambulance met Y. naar het ziekenhuis gegaan omdat ze me ook was gevallen en dus bewusteloos was. Ik voel me er nog steeds verschrikkelijk schuldig over, ook al was het echt een ongeluk. Zij is daar ieder uur gecontroleerd, pupillen moeten reageren op licht en even groot zijn en de spierspanning in de benen en armen is steeds gecontroleerd. Voor de nacht hadden we een wekadvies mee gekregen, iedere 2 uur wakker maken om te kijken of ze adequaat reageert.
Gast- Gast
Dromertje dat meen je niet! Dat is schrikken zeg! Gelukkig is het weer goed gekomen....
Razz, voel je niet schuldig hoor, dat overkomt de beste. Is mij ook wel eens overkomen! Inderdaad wat iedereen zegt, proberen te koelen met een ijsje ofzo.
Razz, voel je niet schuldig hoor, dat overkomt de beste. Is mij ook wel eens overkomen! Inderdaad wat iedereen zegt, proberen te koelen met een ijsje ofzo.
Gast- Gast
En een bijtring die even in de koelkast gelegen heeft? Misschien wil hij daar nog een beetje op kauwen/sabbelen? Wij hebben hier altijd iets van een bijtring in de koelkast liggen, voor N. haar tandjes. Maar nu misschien ook handig met als doel de lippen te koelen. Als hij erop bijt/sabbelt koelt het vanzelf de lippen. En anders een ijsje inderdaad.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Jeetje dromertje wat heftig!
Razz, je vooral niet schuldig voelen. Hier is ze al 1x van de bank gevallen en ook 1x van het bed, gelukkig niks ernstigs. Ik voel me dan ook heel schuldig, maar het is gewoon zo gebeurd met even niet opletten!
Razz, je vooral niet schuldig voelen. Hier is ze al 1x van de bank gevallen en ook 1x van het bed, gelukkig niks ernstigs. Ik voel me dan ook heel schuldig, maar het is gewoon zo gebeurd met even niet opletten!
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Razz Idd een ijsje is een goede optie. Maar het is idd een ongeluk. Je kan niet alles tegenhouden tenslotte, aangezien je niet 24/7 naar je kind kan kijken En je dus je ogen ook wel eens een andere kant op hebt
Gast- Gast
Theedoosje schreef:Razz Idd een ijsje is een goede optie. Maar het is idd een ongeluk. Je kan niet alles tegenhouden tenslotte, aangezien je niet 24/7 naar je kind kan kijken En je dus je ogen ook wel eens een andere kant op hebt
en zelfs dán kan het nog gebeurden. Ik zat 30 cm voor haar haar fruit te geven toen ze zich opzij gooide en viel. Kon het in de gauwigheid niet afgrijpen.
Gast- Gast
Dromertje schreef:Theedoosje schreef:Razz Idd een ijsje is een goede optie. Maar het is idd een ongeluk. Je kan niet alles tegenhouden tenslotte, aangezien je niet 24/7 naar je kind kan kijken En je dus je ogen ook wel eens een andere kant op hebt
en zelfs dán kan het nog gebeurden. Ik zat 30 cm voor haar haar fruit te geven toen ze zich opzij gooide en viel. Kon het in de gauwigheid niet afgrijpen.
Ja das ook waar ja. Het kan zo in 1 tel gebeuren. Wel heftig bij jou trouwens.
Gast- Gast
Wat erg Razz, kan me voorstellen dat je geschrokken bent! Hoe gaat het nu?
Gast- Gast
Jeetje Razz, wat een schrik, hoe is het gegaan met koelen vandaag? En hoe is het nu met je kereltje?
pindaatje- Prater
- Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10
Hey bedankt voor de lieve reacties allemaal !
Ik voel me ook niet schuldig want ik was er ook niet bij. Ik heb nog steeds de griep en lag dus nog op bed totdat ik iets hoorde en meteen daarna S. hoorde huilen. Mijn man had S. naast hem op de bank zitten en toen hij even de krant wilde pakken van de tafel voor hem toen rolde S. om op de grond. Mijn man voelt zich nu nog steeds ontzettend schuldig maar het was gewoon een ongeluk.
Hij heeft vanmiddag een danoontje ijsje op en de zwelling was alweer iets minder geworden. Hij was heel de dag verder alert en vrolijk en de huisartsenpost vertelde aan de telefoon dat we hem vanavond gewoon konden laten doorslapen. Hij slaapt nu ook alweer een half uurtje en we gaan wel ieder uur naar hem kijken maar we laten hem wel slapen. Vanacht zetten we elk uur de wekker om te gaan kijken. Hij is gewoon recht om z'n mondje gevallen en dat heeft niet zo'n harde klap op z'n hoofdje gegeven. Verder heeft hij goed gegeten vandaag en hij kan gewoon zijn speentje inhouden zonder dat het pijn doet en hij dus rustig kan slapen. We zijn allemaal erg geschrokken maar gelukkig valt de schade mee.
Ik voel me ook niet schuldig want ik was er ook niet bij. Ik heb nog steeds de griep en lag dus nog op bed totdat ik iets hoorde en meteen daarna S. hoorde huilen. Mijn man had S. naast hem op de bank zitten en toen hij even de krant wilde pakken van de tafel voor hem toen rolde S. om op de grond. Mijn man voelt zich nu nog steeds ontzettend schuldig maar het was gewoon een ongeluk.
Hij heeft vanmiddag een danoontje ijsje op en de zwelling was alweer iets minder geworden. Hij was heel de dag verder alert en vrolijk en de huisartsenpost vertelde aan de telefoon dat we hem vanavond gewoon konden laten doorslapen. Hij slaapt nu ook alweer een half uurtje en we gaan wel ieder uur naar hem kijken maar we laten hem wel slapen. Vanacht zetten we elk uur de wekker om te gaan kijken. Hij is gewoon recht om z'n mondje gevallen en dat heeft niet zo'n harde klap op z'n hoofdje gegeven. Verder heeft hij goed gegeten vandaag en hij kan gewoon zijn speentje inhouden zonder dat het pijn doet en hij dus rustig kan slapen. We zijn allemaal erg geschrokken maar gelukkig valt de schade mee.
Gast- Gast
Dromertje schreef:ik ben laatst met de ambulance met Y. naar het ziekenhuis gegaan omdat ze me ook was gevallen en dus bewusteloos was. Ik voel me er nog steeds verschrikkelijk schuldig over, ook al was het echt een ongeluk. Zij is daar ieder uur gecontroleerd, pupillen moeten reageren op licht en even groot zijn en de spierspanning in de benen en armen is steeds gecontroleerd. Voor de nacht hadden we een wekadvies mee gekregen, iedere 2 uur wakker maken om te kijken of ze adequaat reageert.
Jeetje Dromertje dat was ook schrikken zeg ! Gelukkig viel bij jullie de schade ook mee. Het is echt zo erg om je kleintje zo te zien liggen en al die verdriet die erbij komt kijken. S. was ook echt 3 kwartier ontroostbaar. Had ze zich nog pijn gedaan verder?
Gast- Gast
Is het de nationale baby valweek ofzo? Ik opende van de week ook al zo'n topic. Hier is alles inmiddels weer goed met m'n ventje. Maar het is wel schrikken he!
Tijdje geleden had J. ook een opgezwollen lip (tand door z'n lip) maar dat was vrij snel weer over. Na twee dagen zag je er bijna niks meer van.
Tijdje geleden had J. ook een opgezwollen lip (tand door z'n lip) maar dat was vrij snel weer over. Na twee dagen zag je er bijna niks meer van.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Razz_ schreef:Dromertje schreef:ik ben laatst met de ambulance met Y. naar het ziekenhuis gegaan omdat ze me ook was gevallen en dus bewusteloos was. Ik voel me er nog steeds verschrikkelijk schuldig over, ook al was het echt een ongeluk. Zij is daar ieder uur gecontroleerd, pupillen moeten reageren op licht en even groot zijn en de spierspanning in de benen en armen is steeds gecontroleerd. Voor de nacht hadden we een wekadvies mee gekregen, iedere 2 uur wakker maken om te kijken of ze adequaat reageert.
Jeetje Dromertje dat was ook schrikken zeg ! Gelukkig viel bij jullie de schade ook mee. Het is echt zo erg om je kleintje zo te zien liggen en al die verdriet die erbij komt kijken. S. was ook echt 3 kwartier ontroostbaar. Had ze zich nog pijn gedaan verder?
Nouja, ik denk wel dat ze zich pijn heeft gedaan. Ze was alleen direct na het vallen bewusteloos geraakt, onder de kraan gehouden en toen kwam ze weer een beetje bij, maar bleef wegvallen, toen 112 gebeld, ambulance met spoed hierheen, stond er binnen een paar minuten, ondertussen bleef ze weg vallen, was enorm bleek, ademde onregelmatig. In de ambulance kwam ze weer een beetje bij en begon toen pas te huilen (minuut of 10 na het vallen dus pas). Kon in de ambu niet goed onderzocht worden en moest toen op zo'n plank met neksteun (je hart breekt als je je kind daar zo ziet liggen) enzo naar het ziekenhuis. Daar op de SEH helemaal nagekeken en aan de monitor gelegen, maar dat was allemaal wel goed, ze was toen ook weer rustig. Of dat huilen nou van pijn was, of van iets anders weet je natuurlijk niet, maar in het ziekenhuis zag je alleen nog een rode plek die in de loop van de dag weg getrokken is. Ze is toen 6 uur ter observatie opgenomen geweest, ieder uur gecontroleerd en voor de nacht dat wekadvies dus meegekregen.
Achteraf viel het dus heel erg mee, ze heeft er alleen een behoorlijke hersenschudding aan over gehouden, kon je de dagen erna ook wel merken. Ik ben me toen wel helemaal kapot geschrokken, ik dacht echt dat ik haar kwijt was toen ze bewusteloos in mijn armen hing en ik haar in de eerste instantie niet meer bij kreeg. Ook zo stom hoe het gebeurde, ik zat er vlak voor, ik zag het voor mijn ogen gebeuren. Sindsdien is ze ook nooit meer in de wipstoel geweest, maar zit ze nu altijd op de grond of in de kinderstoel als ze eten krijgt.
Gast- Gast
Bah echt verschrikkelijk zeg ! Was je man toen ook thuis of niet? Ik kan het me echt voor stellen hoe hartbrekend dat wel niet was. Met pijn gedaan bedoelde ik ook eigenlijk of ze zichtbare blauwe plekken of schaafwonden had? Of was het alleen een klap op haar hoofdje? Hoe dan ook het is gelukkig allemaal goed afgelopen en dit zal zeker de eerste keer niet zijn bij onze kids
Gast- Gast
Jee dat is schrikken hè?
Mijn zoontje is ook zo ontzettend schoef dat hij ook heel regelmatig valt... Maar het blijft altijd schrikken! Hier zijn dus een aantal blauwe plekken en bulten en zelfs een paar keer een dikke lip in de week dan ook geen uitzondering!
Mijn zoontje is ook zo ontzettend schoef dat hij ook heel regelmatig valt... Maar het blijft altijd schrikken! Hier zijn dus een aantal blauwe plekken en bulten en zelfs een paar keer een dikke lip in de week dan ook geen uitzondering!
Gast- Gast
Razz, nee, ik was alleen thuis. En ze had dus alleen die rode plek op haar hoofd, verder helemaal niks. Toen we weer naar huis mochten uit het ziekenhuis zag je al helemaal niks meer. Ze was ook vol op haar hoofdje gevallen. Onvoorstelbaar vind ik zelf nog steeds dat ze niet meer mankeerde.
En er zullen vast meer valpartijen komen, als ze dan maar niet meer zo hard zijn De tafelhoekjes zitten in ieder geval sinds dit weekend op onze (vlijmscherpe) tafelpunten
En er zullen vast meer valpartijen komen, als ze dan maar niet meer zo hard zijn De tafelhoekjes zitten in ieder geval sinds dit weekend op onze (vlijmscherpe) tafelpunten
Gast- Gast
Kan me voorstellen dat je goed geschrokken bent. Gelukkig is hij weer aan de betere hand.
De eerste keer dat ze hier vielen ben ik ook goed geschrokken, maar inmiddels ben ik er wel aan gewend, ze zijn zo enorm wild dat ze echt vaak vallen.
I. heeft in de afgelopen 3 weken ook al 2 keer een tand door zijn lip gehad, pff toen ik al dat bloed zag, schrok ik wel weer ff, maar verder vallen ze hier erg regelmatig.
De eerste keer dat ze hier vielen ben ik ook goed geschrokken, maar inmiddels ben ik er wel aan gewend, ze zijn zo enorm wild dat ze echt vaak vallen.
I. heeft in de afgelopen 3 weken ook al 2 keer een tand door zijn lip gehad, pff toen ik al dat bloed zag, schrok ik wel weer ff, maar verder vallen ze hier erg regelmatig.
Gast- Gast
Dromertje dat is echt schrikken zeg! Gelukkig dat alles goed afgelopen is.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10
Jeetje wat schrikken allemaal, hier is F vorige week ook gevallen, maar dan van de commode. Ze zit altijd zo lief stil te spelen en ik draaide me een paar sec om om de gordijnen dicht te doen. Het ging zo snel, ik zag haar nog vallen
Denk dat haar waskussen weggleed.
Eerst heel erg huilen en later wou ze bijna in slaap vallen tegen mij aan en toen ik haar wakker wou houden draaiden haar oogjes steeds weg. Eigenlijk zou ze gaan slapen, maar ik ben eerst nog met haar gaan lezen en spelen om te kijken hoe ze reageerde. Dit ging toen gelukkig weer goed... Ik voeld me ook zoo klote... Pak haar nu voor alles weer op van de commode.
Denk dat haar waskussen weggleed.
Eerst heel erg huilen en later wou ze bijna in slaap vallen tegen mij aan en toen ik haar wakker wou houden draaiden haar oogjes steeds weg. Eigenlijk zou ze gaan slapen, maar ik ben eerst nog met haar gaan lezen en spelen om te kijken hoe ze reageerde. Dit ging toen gelukkig weer goed... Ik voeld me ook zoo klote... Pak haar nu voor alles weer op van de commode.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: