Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoelang bezig met borstvoeding per keer?

+10
CCC
Thunder
Aimee
Steep
Rouge
vlinder-19
Linda
Ayla
Happydobby
LWB
14 plaatsers

Ga naar beneden

Hoelang bezig met borstvoeding per keer? Empty Hoelang bezig met borstvoeding per keer?

Bericht  LWB zo 1 jul 2012 - 9:19

De titel zegt het al, hoelang zijn jullie per keer bezig met borstvoeding geven? En dan bedoel ik echt de tijd dat jullie kind drinkt. Onze zoon is nu 4 weken oud en ik ben op dit moment al 1,5 uur bezig. Ik vraag me af of dit wel normaal is...
LWB
LWB
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 77
Punten : 144
Registratiedatum : 28-11-10
Woonplaats : Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bezig met borstvoeding per keer? Empty Re: Hoelang bezig met borstvoeding per keer?

Bericht  Happydobby zo 1 jul 2012 - 9:24

Mijn zoon dronk pas na 2 maanden goed aan de borst, daarvoor kolfde ik en hij deed 15 minuten over de fles, aan de borst 20 a 30 minuten per keer (allebei de borsten). Ik denk niet dat je kindje anderhalf uur effectief drinkt. Geef je 2 borsten per voeding? Dan zou ik na 20 minuten afkoppelen, even boeren/verschonen en dan de andere borst aanbieden.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bezig met borstvoeding per keer? Empty Re: Hoelang bezig met borstvoeding per keer?

Bericht  Ayla zo 1 jul 2012 - 9:24

Kraamverzorgster zei tegen mij max. 20 minuten per borst als het zo lang duurt. Nog gefeliciteerd met zijn geboorte!
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bezig met borstvoeding per keer? Empty Re: Hoelang bezig met borstvoeding per keer?

Bericht  Linda zo 1 jul 2012 - 9:25

Dat verschilde erg. Dochter was over het algemeen een snelle drinkster. Maar de eerste maanden heeft ze iedere avond urenlang willen clusteren. Ben je daar al mee bekend?


Laatst aangepast door Linda op zo 1 jul 2012 - 9:26; in totaal 1 keer bewerkt

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bezig met borstvoeding per keer? Empty Re: Hoelang bezig met borstvoeding per keer?

Bericht  vlinder-19 zo 1 jul 2012 - 9:26

Hij zit echt 1,5u aan de borst? Dat is niet echt de bedoeling lijkt me....hij drinkt niet effectief dan. Vaak is 20min wel max. Als je hem opnieuw aanlegt?
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bezig met borstvoeding per keer? Empty Re: Hoelang bezig met borstvoeding per keer?

Bericht  Rouge zo 1 jul 2012 - 9:27

Dat is wel erg lang! Valt hij steeds in slaap? Hier duurde het de eerste week wel een half uur. Nu 10 minuten. Soms iets langer, soms korter. Ze is 9 weken.
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bezig met borstvoeding per keer? Empty Re: Hoelang bezig met borstvoeding per keer?

Bericht  Steep zo 1 jul 2012 - 9:28

Toen ik nog bv gaf, wilde hij 45 tot 60 min. Drinken. Dat was de max volgens het cb (en dat vond ik zelf ook wel).

Edit: dat is dan wel 2 borsten + verschonen en wakker maken.


Laatst aangepast door Steep op zo 1 jul 2012 - 9:31; in totaal 1 keer bewerkt
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bezig met borstvoeding per keer? Empty Re: Hoelang bezig met borstvoeding per keer?

Bericht  Aimee zo 1 jul 2012 - 9:30

De eerste paar maanden heb ik 's avonds ook wel uren met hem aan de borst gezeten. Niet elke voeding moet zo zijn natuurlijk, maar het clusteren in de avond is heel normaal...
Nu duurt bij ons een voeding nog max 8 minuutjes smile
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bezig met borstvoeding per keer? Empty Re: Hoelang bezig met borstvoeding per keer?

Bericht  Thunder zo 1 jul 2012 - 10:21

Meestal hield ik zo'n 20 minuten per borst aan.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bezig met borstvoeding per keer? Empty Re: Hoelang bezig met borstvoeding per keer?

Bericht  Gast zo 1 jul 2012 - 10:26

De eerste periode was ik zo'n drie kwartier met een voeding bezig. Tegenwoordig is ze meestal in vijf a tien minuutjes klaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bezig met borstvoeding per keer? Empty Re: Hoelang bezig met borstvoeding per keer?

Bericht  CCC zo 1 jul 2012 - 11:10

In het begin was ik minimaal 45 min. bezig. Maar het aanleggen/ aanhappen was ook niet erg makkelijk toen.. Nu doe ik er een halfuurtje over, soms wat meer, soms wat minder. Wanneer ze in slaap valt, wat hier 9 van de 10 x gebeurd leg ik haar weg en geef haar weer bv als ze erom vraagt. Ze komt hier dus wat vaker, en merk ook de avonden wilt ze meer drinken... overdag slaapt ze best nog wat uurtjes. Ik zou inderdaad tussendoor boeren en verschonen en minder tijd geven. Na zo'n tijd kan je kindje denk ik niet meer goed drinken. Kraamhulp gaf bij mij aan als je het kindje hoort slikken/ klokken is ze nog effectief aan het drinken, als je dat niet meer hoort is het vaak sabbelen en gebruiken ze je als speen...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bezig met borstvoeding per keer? Empty Re: Hoelang bezig met borstvoeding per keer?

Bericht  Slakje zo 1 jul 2012 - 11:26

Louise dronk overdag heel goed, max. 20 minuutjes, maar 's avonds was echt een ramp. Maar misschien ook omdat ik gestresseerd werd door bv dat het steeds minder goed ging.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bezig met borstvoeding per keer? Empty Re: Hoelang bezig met borstvoeding per keer?

Bericht  Twellie zo 1 jul 2012 - 11:56

Volgens mij is dat inderdaad wel wat lang. Baby's van die leeftijd kunnen meestal binnen drie kwartier / een uurtje wel weer slapen. Denk dat het meer wat geborgenheid zoeken is dan drinken. Het is wel goed voor je productie denk ik Hoelang bezig met borstvoeding per keer? 3079029344 . Als de kinderen hier nog dronken na max een half uurtje haalde ik ze er vaak af anders kreeg ik enorme stuwing.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bezig met borstvoeding per keer? Empty Re: Hoelang bezig met borstvoeding per keer?

Bericht  Liadan zo 1 jul 2012 - 17:46

Bij onze dochter was ik de eerste weken ongeveer 3 kwartier kwijt aan een voeding, later werd dat 20 minuten.
Bij onze zoon was het in het begin 20 minuten per voeding en werd dat later 5 tot 10 minuten.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bezig met borstvoeding per keer? Empty Re: Hoelang bezig met borstvoeding per keer?

Bericht  Gast zo 1 jul 2012 - 18:10

Mijn zoontje dronk ook zo ontzettend lang, daar zat ik ook zo een uur mee, maar die heb ik maar 6 weken bv gegeven en dat bleef wel een beetje zo.

Mijn dochter dronk in het begin ongeveer 30 tot 45 min, nu is ze drie maanden en ben ik in 15 min max wel klaar met een voeding, in de avonden komt ze vaker en wilt ze af en toe nog clusteren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bezig met borstvoeding per keer? Empty Re: Hoelang bezig met borstvoeding per keer?

Bericht  Gast zo 1 jul 2012 - 18:33

Mijn oudste wilde ook altijd lang drinken, dus die liet ik altijd zo'n 15 min per borst drinken. Mijn jongste was altijd heel snel en die was binnen 15 min klaar met beide borsten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bezig met borstvoeding per keer? Empty Re: Hoelang bezig met borstvoeding per keer?

Bericht  Teddyaapje zo 1 jul 2012 - 19:23

Ik heb hier ook eens een topic over geopend, heb t even voor je terug gezocht:

https://yescafe.actieforum.com/t401-vraagje-aan-borstvoedingmama-s



Bij mij was dé tip om sneller van borst te wisselen. Als je al eens gekolfd hebt zou je de tijd aan kunnen houden die nodig was om je borst leeg te kolven, anders zou ik ong. 15min aanhouden.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoelang bezig met borstvoeding per keer? Empty Re: Hoelang bezig met borstvoeding per keer?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum