Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kinderen bezig houden/ zelf spelen

+5
Parisienne
Filoria
Coco
Purpleflower
Stuiterbal
9 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Kinderen bezig houden/ zelf spelen Empty Kinderen bezig houden/ zelf spelen

Bericht  Stuiterbal zo 27 mei 2012 - 20:02

Ik ben wel benieuwd hoe dat bij jullie gaat.

Laten we het erop houden dat in elke woonkamer van de yes mama's het bom vol met speelgoed staat.

Mijn zoontje, bijna 3 jaar, heeft er nog steeds moeite mee om gewoon zelf te spelen. Als hij de weekenden bij mij is onderneem ik meestal wel iets. Als is het wandelen naar de markt b.v.
Maar soms heb ik gewoon geen zin om weg te gaan. En wil ik thuis blijven, beetje internetten even en gewoon lui doen.
En op die momenten zou het fijn zijn dat S zich zelf bezig houd.
Ik heb geen tuin alleen een balkon dus echt buiten spelen gaat niet tenzij ik buiten iets ga doen.

Nu ben ik gisteren de hele dag naar het strand geweest en vandaag wil ik gewoon een dag thuis. En mijn zoon laat me gewoon geen 5 min met rust. Nu ben ik best wat prikkelbaar momenteel en kan niet veel hebben. Maar zelf spelen met zijn speelgoed duurt wel geteld 2 min.

Hoe doen jullie dat op zo'n dag ??
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen bezig houden/ zelf spelen Empty Re: Kinderen bezig houden/ zelf spelen

Bericht  Purpleflower zo 27 mei 2012 - 20:06

Ik ga vaak lekker met een boekje op de bank liggen en E. speelt gewoon in de kamer, af en toe komt ze speelgoed naar me toe brengen en gaat weer verder spelen.
Ze kan zich zelf gewoon zeker een half uur achter elkaar vermaken.
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen bezig houden/ zelf spelen Empty Re: Kinderen bezig houden/ zelf spelen

Bericht  Coco zo 27 mei 2012 - 20:08

Ik geef er aan toe en pak de tijd voor mijzelf als ze slapen. Als ik er niet aan toe geef hoor ik alleen maar gejammer en gezeur en dan wordt ik alleen maar gek. Kinderen bezig houden/ zelf spelen 394967
Ik lees het forum, ad etc wel tussendoor via mijn tel meestal. Maar ik vind het ook niet vervelend om met ze bezig te zijn. Wordt ik meestal gewoon blij van die heerlijke tevreden smoeltjes als ik lekker met ze bezig ben.



Edit: Mijn zoontje kan zich overigens de hele dag prima alleen vermaken, maar mijn dochtertje totaal niet. Zij wil alles samen doen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen bezig houden/ zelf spelen Empty Re: Kinderen bezig houden/ zelf spelen

Bericht  Gast zo 27 mei 2012 - 20:11

H. vermaakt zich opperbest.
Soms heeft ze ook wel eens dat ze graag vermaakt wil worden, maar over het algemeen speelt ze ook heel graag zelf.

Heb je geen ruimte voor een zandbakje? Een kleine?
Of een badje?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen bezig houden/ zelf spelen Empty Re: Kinderen bezig houden/ zelf spelen

Bericht  Gast zo 27 mei 2012 - 20:12

Zelf spelen moeten ze ook leren, voor hem helpt het misschien als hij op vaste tijden zelf moet spelen.
Bijv sochtends na zijn boterham een uurtje zelf laten spelen en daarna samen wat doen.
Op een gegeven moment zal hij door krijgen dat het zelf-speeltijd is en gaat hij hopelijk ook zelf spelen.
Misschien helpt het ook als je zelf ook wat gaat doen zodat jij "druk" bent?

Mijn zoontje kan nu aardig goed zelf spelen, maar soms wil hij dat ook niet.
Ik wissel zijn speelgoed ook regelmatig zodat het uitdagend blijft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen bezig houden/ zelf spelen Empty Re: Kinderen bezig houden/ zelf spelen

Bericht  Stuiterbal zo 27 mei 2012 - 20:14

Nee mijn balkon is echt klein. Daar past miss wel een water tafel op maar die heb ik niet haha. Vanmiddag eens voor kijken maar een badje of zandbak gaat niet.

S is ook echt een buiten kind. Hij is het liefst altijd buiten maar ik heb er gewoon niet altijd zin in. Hier is niet veel in de buurt dus ik zal al erop uit moeten om hem te vermaken zeg maar.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen bezig houden/ zelf spelen Empty Re: Kinderen bezig houden/ zelf spelen

Bericht  Filoria zo 27 mei 2012 - 20:17

Wow Stella. Jouw verhaal had het mijne kunnen zijn. Ik heb ook geen tuin (wel een balkon), ook een zoon die zichzelf slecht binnen kan vermaken, en ben gisteren ook al naar het strand geweest.

Ik ga zo mijn vader bellen of we zijn tuin mogen lenen. Ik mis die tuin bijna nooit, maar nu is het al dagen superwarm en ik ben alleen met zoonlief. Dan komen de muren wel op je af...
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen bezig houden/ zelf spelen Empty Re: Kinderen bezig houden/ zelf spelen

Bericht  Gast zo 27 mei 2012 - 20:18

En zo;n zand/watertafel?
Die heb je volgens mij in verschillende maten.

Of een zandbak door iemand laten maken zodat ie er op past?
Weet niet of je een handig iemand kent... Of gewoon een babybadje er op zetten.
Vaak hebben ze daar al genoeg aan als ze wat kunnen spetteren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen bezig houden/ zelf spelen Empty Re: Kinderen bezig houden/ zelf spelen

Bericht  Parisienne zo 27 mei 2012 - 20:21

N. kan zichzelf ook niet lang zelf vermaken. Ze kan wel uren bezig zijn met water, dus we zitten nu veel op 't balkon. Met een emmer water en wat speeltjes kan ze zich prima vermaken. Ik zit er dan naast met een boek/laptop/tijdschrift. N. is ook echt een buitenkind. Helaas moeten wij het doen met een klein balkonnetje, maar voor nu is het nog prima te doen. Ik heb trouwens vorig jaar ergens een heel klein opblaasbaar voetenbad gekocht. Afmetingen: 76 x 85 cm. Past perfect op ons balkon! Ik gooi er een emmer water in leeg en ze heeft een heerlijk badje om in te spelen/spetteren. Kan je misschien ook eens voor kijken?

Deze:
Kinderen bezig houden/ zelf spelen 0775249vdm


Maar nu gaan we even voor de deur stoepkrijten Laughing
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen bezig houden/ zelf spelen Empty Re: Kinderen bezig houden/ zelf spelen

Bericht  Liadan zo 27 mei 2012 - 20:36

Yara kan zich ook slecht zelf vermaken, ze wil altijd samen spelen met mij. Als er andere kinderen in de buurt zijn dan is het geen probleem en heeft ze mij niet nodig (dat geldt niet voor haar broertje maar voor leeftijdgenootjes of oudere kinderen).
Ze vindt het gewoon echt niet leuk om alleen te spelen.
Het enige waar ze zelf een tijdje mee bezig kan zijn is als ze met water speelt (gewoon bij de gootsteen met wat bakjes en lepels) en als ze kan verven of knippen. Dat doet ze dus ook regelmatig Wink.
Buiten kan ze ook wel zelf spelen, dan hoef ik alleen maar te kijken hoe hard ze van de glijbaan gaat. Als ze in de zandbak speelt wil ze ook altijd samen met mij taartjes bakken enz.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen bezig houden/ zelf spelen Empty Re: Kinderen bezig houden/ zelf spelen

Bericht  Stuiterbal zo 27 mei 2012 - 20:39

Filoria schreef:Wow Stella. Jouw verhaal had het mijne kunnen zijn. Ik heb ook geen tuin (wel een balkon), ook een zoon die zichzelf slecht binnen kan vermaken, en ben gisteren ook al naar het strand geweest.

Ik ga zo mijn vader bellen of we zijn tuin mogen lenen. Ik mis die tuin bijna nooit, maar nu is het al dagen superwarm en ik ben alleen met zoonlief. Dan komen de muren wel op je af...

Ja precies ik heb hetzelfde gevoel. En ik wil niet gewoon steeds erop uit gaan zeg maar. Gewoon ook ff lekker thuis.
Ik ga dadelijk naar de stad die is open en haal hem zo'n water tafel dat moet passen denk ik.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen bezig houden/ zelf spelen Empty Re: Kinderen bezig houden/ zelf spelen

Bericht  Stuiterbal zo 27 mei 2012 - 20:44

Parisienne schreef:N. kan zichzelf ook niet lang zelf vermaken. Ze kan wel uren bezig zijn met water, dus we zitten nu veel op 't balkon. Met een emmer water en wat speeltjes kan ze zich prima vermaken. Ik zit er dan naast met een boek/laptop/tijdschrift. N. is ook echt een buitenkind. Helaas moeten wij het doen met een klein balkonnetje, maar voor nu is het nog prima te doen. Ik heb trouwens vorig jaar ergens een heel klein opblaasbaar voetenbad gekocht. Afmetingen: 76 x 85 cm. Past perfect op ons balkon! Ik gooi er een emmer water in leeg en ze heeft een heerlijk badje om in te spelen/spetteren. Kan je misschien ook eens voor kijken?

Deze:
Kinderen bezig houden/ zelf spelen 0775249vdm


Maar nu gaan we even voor de deur stoepkrijten Laughing

Die is idd ook erg leuk !!! Vanmiddag is de blokker open daar zullen ze wel iets van dat soort dingen hebben denk ik. Hij zit nu een filmpje te kijken.Dus kan ik even ontspannen.
Dadelijk aankleden en zet ik hem een emmer water op balkon. Heeft hij tenminste iets.

Ik had een grote tuin en ben zelf ook een buiten mens. Dus dit valt me echt tegen terwijl ik een super leuk app heb en niet mag klagen.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen bezig houden/ zelf spelen Empty Re: Kinderen bezig houden/ zelf spelen

Bericht  Filoria zo 27 mei 2012 - 20:44

Slim!

Ik heb net mijn vader gebeld. We mogen zijn tuin lenen Very Happy
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen bezig houden/ zelf spelen Empty Re: Kinderen bezig houden/ zelf spelen

Bericht  Gast zo 27 mei 2012 - 20:52

onze dochter kan zich ook heel moeilijk vermaken met haar eigen speelgoed, maar met een rolletje plakband kan ze dan weer tijden zoet zijn. Soms geef ik haar gewoon zoiets (en dan zorg ik dat de rest goed uit haar zich blijft:lol!: ). Ons balkon is ook te klein voor een badje, maar met een emmer water en een bakje vermaakt ze zich ook heel goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen bezig houden/ zelf spelen Empty Re: Kinderen bezig houden/ zelf spelen

Bericht  Gast zo 27 mei 2012 - 21:27

Filoria, ik vlucht op zulke dagen ook naar mijn ouders :P die hebben een grote tuin en een badje en een hoop speelgoed. Dan komen de muren niet zo op me af en heeft M een leuke dag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen bezig houden/ zelf spelen Empty Re: Kinderen bezig houden/ zelf spelen

Bericht  Ibbeltje zo 27 mei 2012 - 21:37

Stella wat de kindjes op mijn werk leuk vinden is emmers water met een kwast en dan lekker kwasten/tekenen op de grond smile Ook simpel maar zijn ze wel even zoet mee.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen bezig houden/ zelf spelen Empty Re: Kinderen bezig houden/ zelf spelen

Bericht  M@niek zo 27 mei 2012 - 21:47

Ojeej stella dat wordt wat als je straks gaat studeren Wink

Die van mij kan opzich best goed alleen spelen.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen bezig houden/ zelf spelen Empty Re: Kinderen bezig houden/ zelf spelen

Bericht  Gast zo 27 mei 2012 - 21:57

M@niek schreef:Ojeej stella dat wordt wat als je straks gaat studeren Wink.
Ik zie de link met de studie niet echt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen bezig houden/ zelf spelen Empty Re: Kinderen bezig houden/ zelf spelen

Bericht  M@niek zo 27 mei 2012 - 22:41

Zelda schreef:
M@niek schreef:Ojeej stella dat wordt wat als je straks gaat studeren Wink.
Ik zie de link met de studie niet echt?

Nou dat het nogal lastig kan zijn als je wilt studeren en je kind vraagt continu om aandacht. Ik weet hoe het is omdat ik zelf ook studeer dat het best zwaar kan zijn met een jong kind om je heen.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen bezig houden/ zelf spelen Empty Re: Kinderen bezig houden/ zelf spelen

Bericht  Gast zo 27 mei 2012 - 22:52

S. kan best goed alleen spelen. Iedere ochtend moet ik ok het eerste uurtje 'rust' hebben. Gewoon even met een bak koffie wakker worden, even achter de laptop, wat opruimen enz. Ik zet dan ook altijd de tv even aan en zet wat fruit klaar en meneer vermaakt zich wel met zijn speelgoed en de tekenfilms op tv. Hij komt dan af en toe wel iets laten zien oid en dan gaat hij weer verder. Met zo'n weer als nu speelt hij onder toezicht op balkon met zijn waterplay, zwembadje of gewoon een emmer met water en wat speelgoed en met regenachtige dagen dus gewoon lekker binnen met zijn Duplo, auto's, mini's van de AH, Little People enz en soms icm met tv kijken. Ik probeer wel iedere dag naar buiten te gaan. Als is het maar een rondje naar de supermarkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen bezig houden/ zelf spelen Empty Re: Kinderen bezig houden/ zelf spelen

Bericht  Gast zo 27 mei 2012 - 23:08

M@niek schreef:
Zelda schreef:
M@niek schreef:Ojeej stella dat wordt wat als je straks gaat studeren Wink.
Ik zie de link met de studie niet echt?

Nou dat het nogal lastig kan zijn als je wilt studeren en je kind vraagt continu om aandacht. Ik weet hoe het is omdat ik zelf ook studeer dat het best zwaar kan zijn met een jong kind om je heen.
Ja maar Stella gaat volgens mij full time studeren. En haar kind is nu ook al regelmatig bij zijn papa. Dus het is niet zo dat ze S. dan de hele dag om zich heen heeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen bezig houden/ zelf spelen Empty Re: Kinderen bezig houden/ zelf spelen

Bericht  Gast zo 27 mei 2012 - 23:09

Razz_ schreef: Ik probeer wel iedere dag naar buiten te gaan. Als is het maar een rondje naar de supermarkt
Ik ook inderdaad. Als ik dat niet doe wordt M. erg vervelend en hangerig en daar word ik ook chagrijnig van.
Maar ik heb soms ook geen zin om überhaupt naar buiten te gaan hoor, wil dan gewoon een dagje thuis chillen. Dat is best lastig op die leeftijd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen bezig houden/ zelf spelen Empty Re: Kinderen bezig houden/ zelf spelen

Bericht  Gast zo 27 mei 2012 - 23:32

M@niek schreef:
Zelda schreef:
M@niek schreef:Ojeej stella dat wordt wat als je straks gaat studeren Wink.
Ik zie de link met de studie niet echt?

Nou dat het nogal lastig kan zijn als je wilt studeren en je kind vraagt continu om aandacht. Ik weet hoe het is omdat ik zelf ook studeer dat het best zwaar kan zijn met een jong kind om je heen.



ik studeer ook weer, maar ik zoek de momenten uit dat ze slaapt. Studeren met het gerommel en geklets van een kind op de achtergrond, hoe zoet ze ook aan het spelen is, is (voor mij in ieder geval) niet te doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen bezig houden/ zelf spelen Empty Re: Kinderen bezig houden/ zelf spelen

Bericht  Stuiterbal zo 27 mei 2012 - 23:50

Met het studeren komt het wel goed. Ik kan namelijk ook gewoon op school of in het ziekenhuis terecht om te studeren. En de avonden natuurlijk en de dagen dat ik hem niet om me heen heb.

Vanmorgen bij opa en oma op bezoek geweest en dat was wel even fijn. Hij kan daar buiten spelen dus ideaal. Nu ligt hij in bed. Ik merk gewoon dat ik zelf een beetje prikkelbaar ben momenteel omdat ik niet helemaal lekker in mijn vel zit door omstandigheden dus dan vraagt hij extra aandacht of ik kan er gewoon slechter tegen dan normaal.

Vanmiddag naar de winkel en even op visite en dan is deze dag alweer zowat voorbij.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen bezig houden/ zelf spelen Empty Re: Kinderen bezig houden/ zelf spelen

Bericht  M@niek ma 28 mei 2012 - 0:55

Ik heb weleens geprobeerd om te studeren met kind om me heen, helaas geen optie. F.elice heeft periodes gehad dat ze niet wou gaan slapen en daarom probeerde ik het ook maar als ze bij mij was.

Maar als je genoeg andere mogelijkheden hebt om te studeren dan is het geen probleem natuurlijk. Ik wist ook niet dat jij en je (ex)man/vriend uit elkaar waren.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderen bezig houden/ zelf spelen Empty Re: Kinderen bezig houden/ zelf spelen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum