Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

de laatste keer borstvoeding..

+9
Thunder
Liadan
Alex
Pussycat
xxjojootjexx
Bruintje Beer
Flip Fluitketel
Roodkapje
Darius
13 plaatsers

Ga naar beneden

de laatste keer borstvoeding.. Empty de laatste keer borstvoeding..

Bericht  Darius wo 23 nov 2011 - 10:04

Hoe voelde dat? Wist je van te voren dat dit echt de laatste keer was dat je kindje aan borst dronk?

Ik wil nog lang niet stoppen, ik zie nu al tegen die laatste keer op...
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

de laatste keer borstvoeding.. Empty Re: de laatste keer borstvoeding..

Bericht  Gast wo 23 nov 2011 - 10:05

Ik wilde een echte speciale laatste keer, maar door het afbouwen wist ik niet precies wanneer dat ging zijn. Uiteindelijk vond ik het niet meer belangrijk. Ik genoot er niet meer van omdat het zo zeer deed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

de laatste keer borstvoeding.. Empty Re: de laatste keer borstvoeding..

Bericht  Gast wo 23 nov 2011 - 10:13

Ik heb nadat ze de voorlaatste keer weer eens keihard beet gezegd dat ik het nog 1 voeding zou aankijken en dat dat anders gelijk de laatste zou zijn. Ik had er ook wel vrede mee want het was al een hele tijd niet meer leuk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

de laatste keer borstvoeding.. Empty Re: de laatste keer borstvoeding..

Bericht  Roodkapje wo 23 nov 2011 - 10:15

Darius,

Ik heb al meerdere momenten gedacht ik ging stoppen... maar ik kan het gewoon niet... die laatste keer verschuif ik steeds. O. is nu 13.5 mnd, mijn familie is verder vrij anti-bv. ( de eerste 12 weken vinden ze nog "normaal" daarna krijg je steeds de opmerking of je nou nog niet gestopt bent etc. Ik zou om die opmerkingen nooit stoppen en het heeft me juist gesterkt in momenten dat ik er even doorheen zat. Het gaf me doorzettingsvermogen om het toch vol te houden.
Voor mijn gevoel wil ik niet langer als 1.5 jr bv geven, maar goed, ik zei toen hij 3mnd was dat ik 6mnd wel genoeg vond... en bij 6 mnd verschoof ik het naar een jaar Wink. Nu geef ik het nog steeds...

Bij mijn 2e dochter heb ik bewust de laatste keer gegeven. Op mijn eigen verjaardag was dat. Ze was 14 mnd en ze beet me altijd heel erg. Ik kon niet meer voeden, het was totaal geen pretje meer al vanaf een maand of 10. Ik moest wel een traantje wegpinken toen ze aan het drinken was. Mijn vriend heeft toen ook een foto gemaakt van die laatste keer.

Bij mijn 1e dochter wist ik niet dat de laatste keer , de laatste keer was. Er was plots koemelkallergie ontdekt en pinda/noten allergie. Ook mag ze geen suiker. Mijn dieet kon ik er niet op aanpassen als ik al deze dingen zelf niet mocht eten. 's ochtends nog gevoed, 's middags zat ze aan de Pepti. Helaas geen mooi afscheid....maar wel het beste voor haar.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

de laatste keer borstvoeding.. Empty Re: de laatste keer borstvoeding..

Bericht  Flip Fluitketel wo 23 nov 2011 - 10:19

Toen ik stopte met BV dmv fulltime kolven was ze 8maanden. Ik had besloten om met 8 maanden te stoppen omdat ik al een paar weken niet voor de volle 100% achter het fulltime kolven stond. De dagen nadat ik gestopt was, had ik nog de neiging om mijn kolfapparaat te pakken en hem te gebruiken als het tijd was. Hij heeft ook nog een paar weken op zijn vaste plek gestaan.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

de laatste keer borstvoeding.. Empty Re: de laatste keer borstvoeding..

Bericht  Roodkapje wo 23 nov 2011 - 10:21

Flip Fluitketel schreef:Toen ik stopte met BV dmv fulltime kolven was ze 8maanden. Ik had besloten om met 8 maanden te stoppen omdat ik al een paar weken niet voor de volle 100% achter het fulltime kolven stond. De dagen nadat ik gestopt was, had ik nog de neiging om mijn kolfapparaat te pakken en hem te gebruiken als het tijd was. Hij heeft ook nog een paar weken op zijn vaste plek gestaan.

Respect! cheers
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

de laatste keer borstvoeding.. Empty Re: de laatste keer borstvoeding..

Bericht  Bruintje Beer wo 23 nov 2011 - 10:43

Ik ben deze week gestopt met de BV. Heb bijna 6 maanden alle voedingen gekolfd. Vond het wel moeilijk om te stoppen maar dit was beter.Ging elke keer met tegenzin kolven. Heb altijd gezegd ik geef een half jaar BV. Heb ik bij de oudste ook gedaan en nu weer. heb gelukkig nog voldoende in de voorraad.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

de laatste keer borstvoeding.. Empty Re: de laatste keer borstvoeding..

Bericht  Gast wo 23 nov 2011 - 11:13

Bij de oudste moest ik om een bepaalde reden stoppen, en had ik er echt heel veel moeite mee, heb er ook wel een traan om gelaten.

Bij de 2e ging het makkelijker, hij was 16 maanden en had zelf afgebouwd, en hij was er toen ook klaar mee.

Nu wil ik weer heel graag dat ze zelf afbouwen, dat maakt het voor mij wel wat makkelijker dan wanneer ik zelf die keuze moet maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

de laatste keer borstvoeding.. Empty Re: de laatste keer borstvoeding..

Bericht  xxjojootjexx wo 23 nov 2011 - 11:24

Bij Kirsten was de laatste keer niet een bewuste laatste keer.
Dat zal bij Tristan ook wel niet komen, Tristan mag bouwt het vanzelf wel af.. En of dit volgende week of volgend jaar zal zijn weet ik niet..

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

de laatste keer borstvoeding.. Empty Re: de laatste keer borstvoeding..

Bericht  Pussycat wo 23 nov 2011 - 19:37

Ik moest helaas stoppen van mijn huisarts toen onze dochter 4 maanden was. Anders had ik nog veel langer door willen voeden maar ja...
Ik kreeg medicatie wat niet met borstvoeding mocht. Dus toen ik thuis kwam heb ik nog 1 keer borstvoeding gegeven en toen moest ik beginnen met medicatie Sad (Die ik achteraf niet eens nodig had gehad, dus dat voelde dubbel k*t)

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

de laatste keer borstvoeding.. Empty Re: de laatste keer borstvoeding..

Bericht  Alex wo 23 nov 2011 - 20:07

Ik ben een week voor mijn dochter 6 maanden was gestopt met borstvoeding geven. Eigenlijk was ik blij en opgelucht, ik moest enorm veel eten om de productie op gang te houden en was daardoor diep ongelukkig omdat ik steeds zwaarder werd. De melkproductie was ook om te huilen, en ik heb toen de keus gemaakt om over te gaan op flesvoeding. Voor mezelf, maar ook voor mijn dochter, omdat ik het idee had dat ze niet meer genoeg binnen kreeg. Bij een volgende wil ik wel weer borstvoeding gaan geven, maar dan niet zolang doorgaan als bij mijn dochter. Als het op is, is het op.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

de laatste keer borstvoeding.. Empty Re: de laatste keer borstvoeding..

Bericht  Liadan wo 23 nov 2011 - 20:08

Mijn dochter is zelf gestopt toen ze 2 jaar en 2 weken oud was. Ik was toen ongeveer 20 weken zwanger geloof ik en ze kreeg al bijna niks meer binnen. Ze heeft zelf gezegd dat ze niet meer wilde dus dat was vrij duidelijk smile .
Ik vind het heel fijn dat ze het helemaal zelf heeft afgebouwd en dat ze op deze manier is gestopt.
Ik hoop dat het dit keer weer zo gaat.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

de laatste keer borstvoeding.. Empty Re: de laatste keer borstvoeding..

Bericht  Gast wo 23 nov 2011 - 20:21

Ik heb met 10 maanden de laatste BV gegeven, ook heel bewust gedaan, hebben er ook een foto van gemaakt smile
Ik vond het ook mooi geweest, en die laatste keer beet hij me dus toen was ik er helemaal klaar mee! haha
Heb er geen spijt van gehad,maar kijk wel weer uit om straks weer bv te geven, het is zo speciaal!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

de laatste keer borstvoeding.. Empty Re: de laatste keer borstvoeding..

Bericht  Thunder do 24 nov 2011 - 0:42

Ik heb T.im de laatste keer gegeven op de ochtend voor ik geopereerd werd. Dat was na 3 maanden en ivm de operatie en de medicatie was het beter helemaal te stoppen. S.ven heeft de laatste keer gehad toen hij 7 maanden was en ik weer een maand aan het werk was. Die maand gaf ik alleen nog een ochtend-, avond- en nachtvoeding. Ik trok het niet om op mijn nieuwe werk, 4 dagen per week, te kolven.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

de laatste keer borstvoeding.. Empty Re: de laatste keer borstvoeding..

Bericht  woezel do 24 nov 2011 - 1:24

Bij de oudste ben ik met 6 maanden gestopt. Wilde toen over op ochtend en avond voeding, maar toen liep het helemaal terug.
Bij de middelste ben ik met 10 maanden gestopt. Dit omdat hij toen begon te buiten. Heb toen wel bewust de laatste voeding rustig boven op bed gegeven.
Dit keer hoop ik tot 1 jaar bv te geven en dan kijken of ze gewone melk wil drinken. Tot nu weigert ze de fles.


woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

de laatste keer borstvoeding.. Empty Re: de laatste keer borstvoeding..

Bericht  Teddyaapje do 24 nov 2011 - 1:43

De laatste keer dat T. bij mij dronk heb ik kei hard liggen huilen...ik wist niet dat het de laatste keer was maar hij had me 3x flink gebeten wat ontzettend pijn deed en ik durfde m niet meer aan te leggen daarna.

De laatste keer kolven stel ik steeds uit...hoe zeer ik het soms ook haatte. Ik had me voorgenomen om te stoppen als T. 1was maar ben t nu langzaam terug aan laten lopen. Zit nu nog op 2x kolven en wil volgende week overstappen naar 1x voor t slapen gaan. Ben benieuwd hoelang ik dat dan blijf doen...
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

de laatste keer borstvoeding.. Empty Re: de laatste keer borstvoeding..

Bericht  sheila123 do 24 nov 2011 - 2:55

Ik had er eigenlijk geen moeite mee om te stoppen. J. stopte zelf toen ze ongeveer 11 maanden was..ze was al een paar dagen niet meer enthousiast en de laatste keer was het steeds wegduwen en boos worden als ik de borst aanbood dus ze had er gewoon genoeg van. Ik had er zelf dus ook vrede mee omdat ze zelf aangaf niet meer te willen. We zijn toen gelijk over gegaan op gewone melk. Helaas luste ze het niet en nog steeds is ze er niet gek op.

Mijn jongste krijgt sinds ze 4 maanden is borst en fles gecombineerd omdat ik teveel afviel en niet lekker in mijn vel zat. Ze drinkt nu nog ongeveer nog 4 keer bij me (ook nachtvoeding meegerekend) en ik hoop weer net zo lang te kunnen borstvoeden als zij wil.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

de laatste keer borstvoeding.. Empty Re: de laatste keer borstvoeding..

Bericht  snoezel do 24 nov 2011 - 19:09

Ik had voor mezelf een grens gesteld en me daar aan gehouden. Het voelde voor mij niet ok een dreumes te voeden, en dus gestopt toen ze 1 was...het was een bewuste keuze, maar wel een hele emotionele. En juist daarom ben ik gestopt. Als ik puur naar mijn gevoel had geluisterd had ik het nog jaren gedaan :p maar alleen maar omdat ik er zelf zo van genoot, nu al merk dat ik moeite heb dingen los te laten en te beseffen dat ze groot wordt, dingen voorbij zijn.... En ik wil zo niet zijn, dus geef ik mezelf soms een schop onder mm reet.... En bv was hier 1 van... En ja, huilend heb ik de laatste keer gegeven, ook een foto van gemaakt... Was toch wel ons moment en die foto is me toch wel heelll dierbaar. Stiekem heb ik haar 3 dagen later nog 1 keer aangelegd, omdat ik zooooooveel last had van stuwing en van die keer heb ik echt van liggen genieten, maar ondanks alle emoties voelde het goed... Ik sta ook nog steeds achter dit besluit...

(mis alleen mijn voorgevel... Lol. silent)
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

de laatste keer borstvoeding.. Empty Re: de laatste keer borstvoeding..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum