Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley

+13
Dora
Happydobby
Flower_L
Floor
maiadebij
Annie24
Teddyaapje
Twellie
Pien
Liadan
Linda
Tania
mauwmauw
17 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley - Pagina 2 Empty Re: ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley

Bericht  Pien vr 29 jun 2012 - 10:01

Linda schreef:Poeh sorry hoor! Het was helemaal niet rot bedoelt.
Ik vind dat mensen er wat luchtiger in moeten staan. En je quote trouwens ook niet m'n hele post.

het kwam gewoon erg rot over hoe je het zei, ik quote idd niet alles omdat het anders zo´n lange qoute wordt en ik reageer op de zitten die er staan.

Als je je kindje voor de eerste keer geen potje geeft vind ik het juist veel makkelijker om een richtlijn te hebben... Wij hebben dus wel de eerste keer er een weegschaaltje bij gepakt juist om inzicht te krijgen wat ze ongeveer nam. En ja, ze nam idd geen 200 gram maar kwam op iets van 140. Het heeft mij wel inzicht gegeven en zo weet ik een volgende keer beter wat ik haar voor moet zetten.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley - Pagina 2 Empty Re: ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley

Bericht  Flower_L vr 29 jun 2012 - 10:07

ik heb nooit gewogen, en heb ook geen flauw idee hoeveel L. al die tijd heeft gegeten, en hoeveel hij nu eet.
ik kan m.i. goed voldoende inschatten wat voor hem de max is. En minimaal, tjah...als hij niet wil, dan wil hij niet.
Wij doen het dus op gevoel.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley - Pagina 2 Empty Re: ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley

Bericht  Happydobby vr 29 jun 2012 - 10:17

mauwmauw schreef:ik heb potjes van 8 maanden geprobeerd,meerder malen maar hij begint te kokhalzen.Daarom eet hij nog steeds gepureerd eten.Zoals Y van annie24 eet hij ook zo een paar stukken aardappel op,droog.Vandaar ook dat ik zoiets heb van ik ga het proberen(nu mijn vriend nog overhalen,die vind het wel makkelijk die potjes)Het is ook een nadeel dat we eigenlijk bijna nooit te gelijk kunnen eten,ik ben op zijn vroegst kwart voor 7 thuis s'avonds en dat is voor het eten van V gewoon te laat.

En hij heeft al die tijd 6 maanden potjes gehad? Wij geven alleen potjes als we weggaan en ik heb met 7 maanden alleen nog maar 8 maanden potjes gekocht vanwege de stukjes!


M eet gewoon met ons mee, stukjes aardappel/groente/vlees/vis. Pasta, alles proberen we.

Gewoon proberen!

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley - Pagina 2 Empty Re: ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley

Bericht  mauwmauw vr 29 jun 2012 - 10:19

Happydobby schreef:
mauwmauw schreef:ik heb potjes van 8 maanden geprobeerd,meerder malen maar hij begint te kokhalzen.Daarom eet hij nog steeds gepureerd eten.Zoals Y van annie24 eet hij ook zo een paar stukken aardappel op,droog.Vandaar ook dat ik zoiets heb van ik ga het proberen(nu mijn vriend nog overhalen,die vind het wel makkelijk die potjes)Het is ook een nadeel dat we eigenlijk bijna nooit te gelijk kunnen eten,ik ben op zijn vroegst kwart voor 7 thuis s'avonds en dat is voor het eten van V gewoon te laat.

En hij heeft al die tijd 6 maanden potjes gehad? Wij geven alleen potjes als we weggaan en ik heb met 7 maanden alleen nog maar 8 maanden potjes gekocht vanwege de stukjes!


M eet gewoon met ons mee, stukjes aardappel/groente/vlees/vis. Pasta, alles proberen we.

Gewoon proberen!
ja hij eet nog steeds 6maanden potjes,en heeft hij al die tijd gegeten.Wij waren/zijn blij dat hij goed eet.Maar goed hij kan niet altijd zo blijven eten,dus er moet een oplossing/alternatief komen.Vandaar dit topic ook.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley - Pagina 2 Empty Re: ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley

Bericht  Dora vr 29 jun 2012 - 10:41

M. heeft hier de 8 maanden potjes ook overgeslagen, die vond ze ook 3 x niks.
Ze is toen idd naar de 12 maanden potjes gegaan. Maar ook die moest ze al snel niet meer, maar zodra ze met de pot kon mee eten was het prima. (soms wel eens vervelend als wij wat later, pittiger etc )
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley - Pagina 2 Empty Re: ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley

Bericht  Annemie vr 29 jun 2012 - 18:33

Pien schreef:
mauwmauw schreef:(nu mijn vriend nog overhalen,die vind het wel makkelijk die potjes)Het is ook een nadeel dat we eigenlijk bijna nooit te gelijk kunnen eten,ik ben op zijn vroegst kwart voor 7 thuis s'avonds en dat is voor het eten van V gewoon te laat.

maar weet hij dan ook dat het voor V veel beter is om wel gewoon normaal te eten? het is voor de hele mondmotoriek zoveel beter....

Volgens mij maakt dat ook niet uit,mijn zoontje heeft ook heel lang 6 mnd potjes gekregen,nu nog af en toe. 8mnd en 12 mnd lust hij niet. Nou hij kan heel goed praten en zinnen maken. Mijn neefje kreeg bijna nooit potjes,altijd verse stukjes en die is bijna 3 en praat nog heel slecht en bijna niet. of had je het niet over spraak?
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley - Pagina 2 Empty Re: ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley

Bericht  Gast vr 29 jun 2012 - 20:53

Pien schreef:
Linda schreef:Poeh sorry hoor! Het was helemaal niet rot bedoelt.
Ik vind dat mensen er wat luchtiger in moeten staan. En je quote trouwens ook niet m'n hele post.

het kwam gewoon erg rot over hoe je het zei, ik quote idd niet alles omdat het anders zo´n lange qoute wordt en ik reageer op de zitten die er staan.

Als je je kindje voor de eerste keer geen potje geeft vind ik het juist veel makkelijker om een richtlijn te hebben... Wij hebben dus wel de eerste keer er een weegschaaltje bij gepakt juist om inzicht te krijgen wat ze ongeveer nam. En ja, ze nam idd geen 200 gram maar kwam op iets van 140. Het heeft mij wel inzicht gegeven en zo weet ik een volgende keer beter wat ik haar voor moet zetten.



maar wat heb je eraan om te weten of er 120, 140 of 200 gram in gaat? Ik heb dat nooit geweten en onze dochter heeft nooit zonder eten gezeten. Ik wist vanaf het begin wel waar ik zo ongeveer op moest rekenen met eten koken, in het begin at ze een klein stukje aardappel, inmiddels weet ik dat ik een hele voor haar mee moet schillen.

En dan nog.. De ene dag eet ze veel mee dan de andere. Gisteren heeft ze het voor elkaar gekregen om een bak lasange voor 2 personen in haar eentje leeg te eten, de dag ervoor heeft ze misschien een half hapje aardappel en een boontje gehad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley - Pagina 2 Empty Re: ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley

Bericht  SarahKey za 30 jun 2012 - 19:48

Ik zou gewoon eens gaan stoppen met de potjes en stukken eten aan gaan bieden.

Eet hij de eerste dag niet zo veel, zó'n ramp is dat niet. Als je dan weer een potje geeft zal hij misschien gaan denken:"mooi ik weiger dat ene en krijg dan toch wel gepureerd eten naar mijn zin'.

Rapley zou ik het ook niet meer noemen, maar gewoon normaal eten.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley - Pagina 2 Empty Re: ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley

Bericht  mauwmauw ma 16 jul 2012 - 8:25

Vandaag V.arian geen potje gegeven,hij heeft heerlijk lopen smullen van zijn aardappel,en heeft broccoli geproefd,nog niet veel of eigenlijk niks van gegeten,maar bij elke hap broccoli die hij nam,hebben we als debielen zitten klappen,maar hij vond het leuk en proefde nog een keer.Hopelijk slaapt hij vannacht wel door,hij heeft natuurlijk wel minder gegeten dan normaal.Maar goed we hebben vakantie,vandaar ook dat we er nu mee begonnen zijn

maar hier een super troste mama en papa.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley - Pagina 2 Empty Re: ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley

Bericht  Dora ma 16 jul 2012 - 8:28

:cheering:
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley - Pagina 2 Empty Re: ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley

Bericht  Annie24 ma 16 jul 2012 - 8:32

Wat goed!

Toevallig zat ik me van de week nog af te vragen of je de potjes voor 12 of 15 maanden al geprobeerd had?
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley - Pagina 2 Empty Re: ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley

Bericht  mauwmauw ma 16 jul 2012 - 10:31

@annie,sorry ben helemaal vergeten te reageren op je pm,we hebben 12 maanden potjes geprobeerd maar krijg het er niet in.We zijn vandaag dus gewoon stukken gaan geven,en ging wel goed voor een eerste keer.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley - Pagina 2 Empty Re: ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley

Bericht  CCC ma 16 jul 2012 - 10:41

Wat goed zeg! Gewoon lekker volhouden dan went het snel, en dat hij een keer minder eet is niet erg joh... Je zult zelf ook niet elke dag dezelfde hoeveelheden eten, zolang hij maar goed drinkt... smile

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley - Pagina 2 Empty Re: ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley

Bericht  mauwmauw ma 16 jul 2012 - 10:46

Drinken kan hij als de beste, we zijn ook zeker trots op hem.hij heeft ruim een jaar potjes gegeten,en dan moet ie nu wennen aan gewoon eten.Maar weet zeker dat het goed gaat komen.


Bedankt voor het advies en de lieve reacties allemaal.super!
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley - Pagina 2 Empty Re: ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley

Bericht  Linda ma 16 jul 2012 - 19:37

Mauwmauw, wat goed zeg!
De vakantie is ideaal voor het testen van dit soort dingen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley - Pagina 2 Empty Re: ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley

Bericht  Floor ma 16 jul 2012 - 19:42

Wat fijn dat hij een paar hapjes zo wil eten.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley - Pagina 2 Empty Re: ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley

Bericht  Gast ma 16 jul 2012 - 23:08

Wat goed!!
En een keer wat minder eten is echt niet erg hoor. Hier word ook lang niet elke avond goed gegeten (soms zelfs helemaal niet).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley - Pagina 2 Empty Re: ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley

Bericht  mauwmauw di 17 jul 2012 - 0:43

Meneer heeft gewoon lekker geslapen tot even na 7 uur,dus helemaal trots op hem.Vanavond weer zo laten eten...goh word nog eens een "goede"moeder.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley - Pagina 2 Empty Re: ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley

Bericht  Gast di 17 jul 2012 - 0:48

mauwmauw schreef:Meneer heeft gewoon lekker geslapen tot even na 7 uur,dus helemaal trots op hem.Vanavond weer zo laten eten...goh word nog eens een "goede"moeder.

joh, dat moet je niet zeggen meid! Of je een goede moeder bent hangt niet af van hoe goed je kind eet, slaapt, plast of poept hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley - Pagina 2 Empty Re: ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley

Bericht  mauwmauw di 17 jul 2012 - 0:59

Rejoy. schreef:
mauwmauw schreef:Meneer heeft gewoon lekker geslapen tot even na 7 uur,dus helemaal trots op hem.Vanavond weer zo laten eten...goh word nog eens een "goede"moeder.

joh, dat moet je niet zeggen meid! Of je een goede moeder bent hangt niet af van hoe goed je kind eet, slaapt, plast of poept ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley - Pagina 2 699888
dat weet ik,maar ik bedoel hij is bijna 2 en kan nog niet normaal zelf eten,kreeg altijd gepureerd eten.Ik/wij hadden eerder moeten beginnen met zo hem eten geven.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley - Pagina 2 Empty Re: ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley

Bericht  Gast di 17 jul 2012 - 1:01

mauwmauw schreef:
Rejoy. schreef:
mauwmauw schreef:Meneer heeft gewoon lekker geslapen tot even na 7 uur,dus helemaal trots op hem.Vanavond weer zo laten eten...goh word nog eens een "goede"moeder.

joh, dat moet je niet zeggen meid! Of je een goede moeder bent hangt niet af van hoe goed je kind eet, slaapt, plast of poept ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley - Pagina 2 699888
dat weet ik,maar ik bedoel hij is bijna 2 en kan nog niet normaal zelf eten,kreeg altijd gepureerd eten.Ik/wij hadden eerder moeten beginnen met zo hem eten geven.

dat is achteraf praten en jezelf onnodig verwijten maken. Kijk liever naar hoe goed het nu gaat en niet naar wat je vindt dat je had moeten doen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley - Pagina 2 Empty Re: ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley

Bericht  mauwmauw di 17 jul 2012 - 1:03

Rejoy. schreef:
mauwmauw schreef:
Rejoy. schreef:
mauwmauw schreef:Meneer heeft gewoon lekker geslapen tot even na 7 uur,dus helemaal trots op hem.Vanavond weer zo laten eten...goh word nog eens een "goede"moeder.

joh, dat moet je niet zeggen meid! Of je een goede moeder bent hangt niet af van hoe goed je kind eet, slaapt, plast of poept ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley - Pagina 2 699888
dat weet ik,maar ik bedoel hij is bijna 2 en kan nog niet normaal zelf eten,kreeg altijd gepureerd eten.Ik/wij hadden eerder moeten beginnen met zo hem eten geven.

dat is achteraf praten en jezelf onnodig verwijten maken. Kijk liever naar hoe goed het nu gaat en niet naar wat je vindt dat je had moeten doen!
Dat is waar,Weet dat we bij een eventueel volgend kindje wel gaan bijvoeden volgens rapley.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley - Pagina 2 Empty Re: ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley

Bericht  Linda di 17 jul 2012 - 1:14

Helemaal eens met rejoy!

Je bent echt geen slechte moeder. Het getuigd ook van lef om advies te vragen en daar ook nog iets mee te doen. Komt vast helemaal goed.

En rapley is ook niet altijd zaligmakend hoor. Een zelfgemaakt stamppotje met af en toe eens een potje voor het gemak is ook niks mis mee. Gewoon doen wat bij je past, dat is het belangrijkste.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley - Pagina 2 Empty Re: ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley

Bericht  snoezel di 17 jul 2012 - 2:51

Eens met voorgangers. Je bent hierdoor geen slechte moeder, soms zit je gewoon vast in je eigen gedachte en heb je iemand anders nodig om weer even ander licht op de zaak te werpen. Zal denk ik iedere moeder wel herkennen... Je wilde alleen maar het goede doen, en DAAROM ben je zker wel een goede moeder I love you

Ik heb in het begin avonden lang met L gewandeld, want "het was zo'n slechte slaper" en "ze wilde maar niet slapen". Totdat iemand zei- joh, huilt ze niet gewoon omdat ze moe is? Valt ze niet heel snel ik slaap als je haar in bed even laat huilen? :O Euhm ja, dat was na 6 wekenofzo... Haha, dus ja... Soms zit je zo vast in je eigen veronderstelling dat je iemand anders nodig hebt om weer even anders naar het geheel te kijken.
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley - Pagina 2 Empty Re: ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum