Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley

+13
Dora
Happydobby
Flower_L
Floor
maiadebij
Annie24
Teddyaapje
Twellie
Pien
Liadan
Linda
Tania
mauwmauw
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley Empty ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley

Bericht  mauwmauw vr 29 jun 2012 - 9:08

V is nu ruim 1,5 jaar en eet nog steeds gepureerd eten.Nu eet hij als wij aardappels eten,dat wel met ons mee,maar dan heeft hij zijn eigen eten al op.Ik zat nu te denken om te beginnen met eten aan hem te geven a la rapley.Dus stukken eten geven,kijken of hij dat eet.Maar hoeveel eet een kindje van 1.5 gemiddeld.Hij eet nu 1 6 maanden potje + 2 danootjes.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley Empty Re: ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley

Bericht  Tania vr 29 jun 2012 - 9:13

J. at vanaf 12 maanden gewoon 12 maanden potjes of als hij met ons mee at ook minstens die hoeveelheid en dan nog een beetje yoghurt, ongeveer de hoeveelheid van twee danoontjes.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley Empty Re: ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley

Bericht  Linda vr 29 jun 2012 - 9:14

Ik vind dat je bij een kind van anderhalf eigenlijk niet meer over rapley kan spreken. Dat doe je bij een baby van 6 maanden.

Ik zou gewoon wat eten op een bordje scheppen en hem een vork geven en kijken wat hij doet.
Je merkt vanzelf wel wat voor hem een normale hoeveelheid is om te eten.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley Empty Re: ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley

Bericht  Liadan vr 29 jun 2012 - 9:14

Ik zou me niet druk maken om hoeveelheden maar gewoon een paar stukken groente voor hem leggen. Het makkelijkst is dan gewoon hetzelfde als wat jullie eten. Dus bijv. gewoon een paar stukken bloemkool, een aardappel en een stukje vlees.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley Empty Re: ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley

Bericht  Pien vr 29 jun 2012 - 9:15

Hij eet een 6maanden potje, die zijn doorgaans 200gram. Ik zou dan een weegschaaltje pakken en het afwegen...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley Empty Re: ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley

Bericht  Pien vr 29 jun 2012 - 9:16

Linda schreef:Ik vind dat je bij een kind van anderhalf eigenlijk niet meer over rapley kan spreken. Dat doe je bij een baby van 6 maanden.

Ik zou gewoon wat eten op een bordje scheppen en hem een vork geven en kijken wat hij doet.
Je merkt vanzelf wel wat voor hem een normale hoeveelheid is om te eten.



+1.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley Empty Re: ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley

Bericht  Twellie vr 29 jun 2012 - 9:19

Heb je al eens eerder geprobeerd stukken te geven of heeft hij gewoon altijd gemalen voedsel gehad? Een potje is volgens mij 200 a 250 gram. Hier at ze rond die tijd ongeveer 100 gram groente, een aardappel of een hoopje rijst of pasta met een klein stukje vlees of vleesvervanger.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley Empty Re: ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley

Bericht  Teddyaapje vr 29 jun 2012 - 9:23

Leg gwoon van alles 1 stukje voor hem neer ( een stukje groente, een stukje aardappel en een stukje vlees) zodra hij het op heeft leg je weer een nieuw stukje neer. Zo kan hij zelf aanfeven wanneer hij vol zit en kan hij er geen enorme troep van maken. Ook kan het eten hem niet tegen gaan staan omdat er teveel voor zn neus ligt.

Ik ben t met rejoy eens dat dit geen rapley meer heet maar 'eten'.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley Empty Re: ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley

Bericht  Linda vr 29 jun 2012 - 9:24

Pien schreef:Hij eet een 6maanden potje, die zijn doorgaans 200gram. Ik zou dan een weegschaaltje pakken en het afwegen...

En dan...? Als tie niet alles wil eten wat je hebt afgewogen. Ga je het er dan in proppen? Wink Razz Of als tie meer wilt, mag dat dan niet?

Ik heb nooit iets gewogen. Als ze honger heeft krijgt ze meer en als ze niet alles op eet, dan niet.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley Empty Re: ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley

Bericht  Annie24 vr 29 jun 2012 - 9:25

Pien schreef:
Linda schreef:Ik vind dat je bij een kind van anderhalf eigenlijk niet meer over rapley kan spreken. Dat doe je bij een baby van 6 maanden.

Ik zou gewoon wat eten op een bordje scheppen en hem een vork geven en kijken wat hij doet.
Je merkt vanzelf wel wat voor hem een normale hoeveelheid is om te eten.



+1.

+1

Y. heeft ook heel lang vloeibaar (net zo vloeibaar als een 6 maanden potje) gegeten. Brood, koekjes en fruit ging er wel gewoon in, dus ik vond het een beetje raar waarom hij met zijn avondeten zo zat te miepen Embarassed
Na zijn 1e verjaardag zijn we begonnen zijn avondeten grof aan te bieden. Meer in de richting van een 12 maanden potje. Dat was ook geen succes. Toen gewoon vlees/groente/aardappels zo op zijn bordje gelegd en dat bleek dus wél een succes.
Een 'prakkie' wil hij niets van weten, hij is meer van alles los. Zit zo 2 droge aardappels op te eten, zonder sausje oid. Snap niet dat het lekker is, maar als hij het zo wil, ook goed Laughing

De ene keer eet hij 300gram als hij het lekker vindt en een andere keer net 100gram of nog minder. Ik vind alles best en ga ook niet lopen pushen ofzo als hij een mindere dag heeft. Hij heeft genoeg spekkies Embarassed
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley Empty Re: ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley

Bericht  Liadan vr 29 jun 2012 - 9:26

Linda schreef:
Pien schreef:Hij eet een 6maanden potje, die zijn doorgaans 200gram. Ik zou dan een weegschaaltje pakken en het afwegen...

En dan...? Als tie niet alles wil eten wat je hebt afgewogen. Ga je het er dan in proppen? Wink Razz Of als tie meer wilt, mag dat dan niet?

Ik heb nooit iets gewogen. Als ze honger heeft krijgt ze meer en als ze niet alles op eet, dan niet.
Ik heb bij beide kinderen ook nog nooit iets afgewogen. Ik heb geen idee hoeveel gram ze binnen krijgen (ja van mijn dochter heb ik wel een idee, want die eet meestal niks of 2 happen...).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley Empty Re: ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley

Bericht  mauwmauw vr 29 jun 2012 - 9:34

ik heb potjes van 8 maanden geprobeerd,meerder malen maar hij begint te kokhalzen.Daarom eet hij nog steeds gepureerd eten.Zoals Y van annie24 eet hij ook zo een paar stukken aardappel op,droog.Vandaar ook dat ik zoiets heb van ik ga het proberen(nu mijn vriend nog overhalen,die vind het wel makkelijk die potjes)Het is ook een nadeel dat we eigenlijk bijna nooit te gelijk kunnen eten,ik ben op zijn vroegst kwart voor 7 thuis s'avonds en dat is voor het eten van V gewoon te laat.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley Empty Re: ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley

Bericht  Pien vr 29 jun 2012 - 9:34

Linda schreef:
Pien schreef:Hij eet een 6maanden potje, die zijn doorgaans 200gram. Ik zou dan een weegschaaltje pakken en het afwegen...

En dan...? Als tie niet alles wil eten wat je hebt afgewogen. Ga je het er dan in proppen? Wink ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley 1578173417 Of als tie meer wilt, mag dat dan niet?

wat een flauwe reactie... ondanks die smileys.

ze vraagt in de beginpost hoeveel een kindje van 1,5 eet. zij geeft aan dat haar zoontje een potje van 6maanden voeding eet, om te beginnen kan ze lijkt mij het beste dat gewicht aanhouden...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley Empty Re: ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley

Bericht  Pien vr 29 jun 2012 - 9:35

mauwmauw schreef:(nu mijn vriend nog overhalen,die vind het wel makkelijk die potjes)Het is ook een nadeel dat we eigenlijk bijna nooit te gelijk kunnen eten,ik ben op zijn vroegst kwart voor 7 thuis s'avonds en dat is voor het eten van V gewoon te laat.

maar weet hij dan ook dat het voor V veel beter is om wel gewoon normaal te eten? het is voor de hele mondmotoriek zoveel beter....

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley Empty Re: ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley

Bericht  Twellie vr 29 jun 2012 - 9:36

Nee, ik heb ook nooit gewogen. Ik ben daar echt heel relaxed in: gezonde kinderen eten wel wat ze nodig hebben.

Het maakt me ook nooit zoveel uit hoeveel de jongste aan milliliters uit een fles drinkt. Hiervoor kreeg ze borstvoeding en kinderen drinken dan sowieso heel wisselend.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley Empty Re: ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley

Bericht  Twellie vr 29 jun 2012 - 9:39

Ik zou sowieso beginnen met gewoon eten aanbieden zoals jullie het ook eten, dus echt rigoreus helemaal stoppen met potjes. Zou hij dan blijven kokhalzen, dan even langs de huisarts. Maar hopelijk en waarschijnlijk is dat laatste helemaal niet nodig!
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley Empty Re: ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley

Bericht  maiadebij vr 29 jun 2012 - 9:39

Haha liadan hier bij N precies hetzelfde die eet ook waardeloos de laatste maanden.

Afwegen doen wij ook niet aan. Alles gaat hier op verzoek, ik zie er echt het nut niet van in buiten dat je er bloednerveus van wordt als hij eens wat minder eet. Hoe heet hij zijn brood? Wel in stukjes?
Ik zou idd gewoon het groente op zijn bord leggen en hem zijn gang laten gaan.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley Empty Re: ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley

Bericht  Annie24 vr 29 jun 2012 - 9:42

mauwmauw schreef:ik heb potjes van 8 maanden geprobeerd,meerder malen maar hij begint te kokhalzen.Daarom eet hij nog steeds gepureerd eten.Zoals Y van annie24 eet hij ook zo een paar stukken aardappel op,droog.Vandaar ook dat ik zoiets heb van ik ga het proberen(nu mijn vriend nog overhalen,die vind het wel makkelijk die potjes)Het is ook een nadeel dat we eigenlijk bijna nooit te gelijk kunnen eten,ik ben op zijn vroegst kwart voor 7 thuis s'avonds en dat is voor het eten van V gewoon te laat.

Kleine tip: sla de 8 maanden potjes over en ga meteen naar de 12 of 15 maanden potjes. (zit niet veel verschil in geloof ik)

Y. krijgt op maandag en dinsdag een potje; dat zijn kdv dagen, zijn we om 18 uur thuis en om 19 uur gaat hij naar bed, dus een potje is dan wel zo makkelijk. Wat ik bij de 8 maanden potjes merkte is dat Y. niet wist of hij nu moest kauwen omdat het stukjes waren of het meteen door kon slikken omdat het vloeibaar was zoals een 6 maanden potje. Gevolg: hij verslikte zich bij elke hap omdat hij het door wilde slikken en de stukjes die er in zaten niet verwachtte. We gingen toen dus weer terug naar een 6 maanden potje, omdat ik het idee had dat hij nog niet aan stukjes toe was. Tot ik per ongeluk 12 maanden potjes had gepakt ipv 8 maanden potjes. Toch maar gegeven en meneer at het gewoon op!

Bij hem is het dus óf vloeibaar (zoals een toetje) óf grote stukken zodat hij weet waar hij aan toe is en dat hij moet kauwen voordat hij het doorslikt.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley Empty Re: ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley

Bericht  maiadebij vr 29 jun 2012 - 9:43

Potjes van 8 maanden zijn geloof ik de overgangs potjes naar vast voedsel toch? Door het gepureerde eten zitten stukjes, om ze te laten wennen. Maar voor een kind is dat nog best lastig, gepureerd eten èn stukjes in je mond hebben. Het 1 moet je kauwen en het ander doorslikken. Dan heb je idd de kans dat ze gaan kokhalzen. Als je gewoon stukken eten geeft is het makkelijker eten.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley Empty Re: ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley

Bericht  Floor vr 29 jun 2012 - 9:44

Annie24 schreef:
mauwmauw schreef:ik heb potjes van 8 maanden geprobeerd,meerder malen maar hij begint te kokhalzen.Daarom eet hij nog steeds gepureerd eten.Zoals Y van annie24 eet hij ook zo een paar stukken aardappel op,droog.Vandaar ook dat ik zoiets heb van ik ga het proberen(nu mijn vriend nog overhalen,die vind het wel makkelijk die potjes)Het is ook een nadeel dat we eigenlijk bijna nooit te gelijk kunnen eten,ik ben op zijn vroegst kwart voor 7 thuis s'avonds en dat is voor het eten van V gewoon te laat.

Kleine tip: sla de 8 maanden potjes over en ga meteen naar de 12 of 15 maanden potjes. (zit niet veel verschil in geloof ik)

Y. krijgt op maandag en dinsdag een potje; dat zijn kdv dagen, zijn we om 18 uur thuis en om 19 uur gaat hij naar bed, dus een potje is dan wel zo makkelijk. Wat ik bij de 8 maanden potjes merkte is dat Y. niet wist of hij nu moest kauwen omdat het stukjes waren of het meteen door kon slikken omdat het vloeibaar was zoals een 6 maanden potje. Gevolg: hij verslikte zich bij elke hap omdat hij het door wilde slikken en de stukjes die er in zaten niet verwachtte. We gingen toen dus weer terug naar een 6 maanden potje, omdat ik het idee had dat hij nog niet aan stukjes toe was. Tot ik per ongeluk 12 maanden potjes had gepakt ipv 8 maanden potjes. Toch maar gegeven en meneer at het gewoon op!

Bij hem is het dus óf vloeibaar (zoals een toetje) óf grote stukken zodat hij weet waar hij aan toe is en dat hij moet kauwen voordat hij het doorslikt.

Dat vind ik inderdaad wel een goede opmerking, onze zoon heeft dat ook, hij eet of stukken of vloeibaar maar niks er tussenin, dan verslikt hij zich altijd en wil hij niet meer eten.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley Empty Re: ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley

Bericht  maiadebij vr 29 jun 2012 - 9:45

Haha annie we dachten hetzelfde

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley Empty Re: ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley

Bericht  Annie24 vr 29 jun 2012 - 9:45

Maiadebij; Laughing
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley Empty Re: ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley

Bericht  Linda vr 29 jun 2012 - 9:49

Pien schreef:
Linda schreef:
Pien schreef:Hij eet een 6maanden potje, die zijn doorgaans 200gram. Ik zou dan een weegschaaltje pakken en het afwegen...

En dan...? Als tie niet alles wil eten wat je hebt afgewogen. Ga je het er dan in proppen? Wink ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley 1578173417 Of als tie meer wilt, mag dat dan niet?

wat een flauwe reactie... ondanks die smileys.

ze vraagt in de beginpost hoeveel een kindje van 1,5 eet. zij geeft aan dat haar zoontje een potje van 6maanden voeding eet, om te beginnen kan ze lijkt mij het beste dat gewicht aanhouden...

Het was ook flauw bedoelt... Wegen is echt niet nodig.
Ze voegen water toe aan potjes, dat is dus niet te vergelijken met vers. Daarnaast denk ik dat je van een koude kermis thuis komt als je dat gewicht aan houdt. Heel veel kinderen eten zeker op die leeftijd niet zoveel.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley Empty Re: ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley

Bericht  Pien vr 29 jun 2012 - 9:52

Linda schreef:
Pien schreef:
Linda schreef:
Pien schreef:Hij eet een 6maanden potje, die zijn doorgaans 200gram. Ik zou dan een weegschaaltje pakken en het afwegen...

En dan...? Als tie niet alles wil eten wat je hebt afgewogen. Ga je het er dan in proppen? Wink ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley 1578173417 Of als tie meer wilt, mag dat dan niet?

wat een flauwe reactie... ondanks die smileys.

ze vraagt in de beginpost hoeveel een kindje van 1,5 eet. zij geeft aan dat haar zoontje een potje van 6maanden voeding eet, om te beginnen kan ze lijkt mij het beste dat gewicht aanhouden...

Het was ook flauw bedoelt... Wegen is echt niet nodig.
Ze voegen water toe aan potjes, dat is dus niet te vergelijken met vers. Daarnaast denk ik dat je van een koude kermis thuis komt als je dat gewicht aan houdt. Heel veel kinderen eten zeker op die leeftijd niet zoveel.

Maar waarom is het dan nodig om dat op zo'n rot manier te zeggen? Je kunt het toch net zoals je nu doet even normaal uitleggen?

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley Empty Re: ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley

Bericht  Linda vr 29 jun 2012 - 9:55

Poeh sorry hoor! Het was helemaal niet rot bedoelt.
Ik vind dat mensen er wat luchtiger in moeten staan. En je quote trouwens ook niet m'n hele post.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley Empty Re: ruim 1,5 jaar en beginnen met rapley

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum