Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl

+21
sanne-84
Ayla
studiebol
liesje
Pien
Flower_L
Mida4you
Star007
Océane
Twellie
Printje
Linda
Sylvana
Parisienne
Susan
Highway
Paper Crown
Ugly Betty
SarahKey
Pussycat
SleepingBeauty
25 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl - Pagina 2 Empty Re: Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl

Bericht  Gast vr 29 jun 2012 - 9:40

Aquala schreef:Pas vanaf de positieve test heb ik mijn eten/drinken aangepast. Bij de oudste slikte ik van te voren ook foliumzuur (deze keer niet, want niet helemaal gepland). Dus geen rauw vlees en vacüum verpakte vis, weinig smeerworst. Gewoon de bekende dingen, geen extreme dingen, softijs eet ik wel gewoon...

Hier hetzelfde..

Toen ik bevallen was, stond mijn beste vriendin de dag daarna (savonds laat bevallen) op de stoep met een broodje filet Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl - Pagina 2 Empty Re: Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl

Bericht  Printje vr 29 jun 2012 - 9:47

Parel schreef:
Aquala schreef:Pas vanaf de positieve test heb ik mijn eten/drinken aangepast. Bij de oudste slikte ik van te voren ook foliumzuur (deze keer niet, want niet helemaal gepland). Dus geen rauw vlees en vacüum verpakte vis, weinig smeerworst. Gewoon de bekende dingen, geen extreme dingen, softijs eet ik wel gewoon...

Hier hetzelfde..

Toen ik bevallen was, stond mijn beste vriendin de dag daarna (savonds laat bevallen) op de stoep met een broodje filet Laughing

Ik was bevallen en binnen een uur of wat was mijn broer er met een broodje filet american. Mmmmmm dat doet hij deze keer weer :cheering:
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl - Pagina 2 Empty Re: Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl

Bericht  Linda vr 29 jun 2012 - 9:52

Heerlijk hè!
Mijn zus had een heel pakketje gemaakt met filet, carpaccio, sushi, rosé bier. En nog veel meer. Wat was ik daar blij mee!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl - Pagina 2 Empty Re: Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl

Bericht  Parisienne vr 29 jun 2012 - 10:03

Oehh.. dat eerste broodje filet. Ik kreeg de ochtend na mijn bevalling in het ziekenhuis de vraag van de verpleegster: "Mevrouw, wat wilt u op brood? We hebben hier op de afdeling filet american hoor!" Laughing
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl - Pagina 2 Empty Re: Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl

Bericht  Mida4you vr 29 jun 2012 - 10:08

Printje schreef:
Parel schreef:
Aquala schreef:Pas vanaf de positieve test heb ik mijn eten/drinken aangepast. Bij de oudste slikte ik van te voren ook foliumzuur (deze keer niet, want niet helemaal gepland). Dus geen rauw vlees en vacüum verpakte vis, weinig smeerworst. Gewoon de bekende dingen, geen extreme dingen, softijs eet ik wel gewoon...

Hier hetzelfde..

Toen ik bevallen was, stond mijn beste vriendin de dag daarna (savonds laat bevallen) op de stoep met een broodje filet Laughing

Ik was bevallen en binnen een uur of wat was mijn broer er met een broodje filet american. Mmmmmm dat doet hij deze keer weer :cheering:


Haha ik was ook een paar uur bevallen en toen mijn ouders kwamen met mijn zusje namen ze toastjes mee met brie! Wat heb ik daar van genoten zeg smile Daar keek ik al maanden naar uit hihi
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl - Pagina 2 Empty Re: Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl

Bericht  Flower_L vr 29 jun 2012 - 10:08

ik heb meer zin in wraps met zalm en roomkaas momenteel. yum

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl - Pagina 2 Empty Re: Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl

Bericht  Pien vr 29 jun 2012 - 10:12

Mirjam4you schreef:
Haha ik was ook een paar uur bevallen en toen mijn ouders kwamen met mijn zusje namen ze toastjes mee met brie! Wat heb ik daar van genoten zeg Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl - Pagina 2 561177 Daar keek ik al maanden naar uit hihi

de meeste brie uit de nederlandse supermarkten mag je gewoon eten hoor!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl - Pagina 2 Empty Re: Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl

Bericht  Highway vr 29 jun 2012 - 11:02

Paper Crown schreef:
Highway schreef:Ik dronk sowieso al niet meer sinds 2 jaar en ik at eigenlijk gewoon normaal. Heb er alleen elke maand op gelet dat ik na mijn ovulatie geen rauw, rood vlees/filet americain/rauw ei e.d. at. Ook al is het risico miniem automatisch ging ik er dan op letten omdat het ' weleens zover kon zijn'. Nu mis ik filet americain Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl - Pagina 2 1371890812 Ik nam overigens ook foliumzuur.

nog steeds toch? moet tot minimaal 10 weken.

Ja nog steeds, heb het krom beschreven smile
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl - Pagina 2 Empty Re: Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl

Bericht  liesje vr 29 jun 2012 - 19:09

Susan schreef:
Paper Crown schreef:Ik ben met IVF zwanger geworden dus ik wist precies wanneer alles ging plaatsvinden maar ik heb tijdens de stimulatieronde (dus dat je hormonen spuit voor meerdere eitjes) ook gewoon alcohol gedronken en filet gegeten. Met 6 weken heb zelfs een medium biefstukje gegeten en stiekem carpaccio op brood genomen. Laatst zat mijn man op de bank een biertje te drinken nou dát rook zó lekker dat ik ook paar slokken heb gehad, ik heb ook een nipje champagne gehad toen de zwangerschap werd gevierd met zijn vader toen we uiteten waren. Ik eet en drink gewoon wat ik wil. Ik wil niet zo panisch zijn, na die paar happen capaccio, en slok bier was de 'urge' ook weg en dan kan ik weer gewoon normaal doen. Maar laatst had mijn man broodje zalm met phildelphia en bieslook en bosui maar dat durfde ik dan niet aan, maar ik droom er nog steeds over, terwijl als ik een hap had gehad, was het over geweest.

Ik zou wel oppassen met rauw vlees, als er een bacterie in zit dan kun je dat ook van dat ene hapje krijgen. Op zich is het toch ook niet panisch om je aan dat soort adviezen te houden? Zoals ik in mijn eerste zwangerschap was, dat was panisch, maar vlees dat niet gaar is wordt gewoon serieus afgeraden.

mijn schoonmoeder heeft een stukje rauw vlees gegeten in de zwangerschap en een infectie gekregen daardoor is mijn man geboren met een waterhoofd. dit is door klinisch geneticus uitgezocht toen mijn man en ik voor een kindje gingen. dus pas er wel mee op
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl - Pagina 2 Empty Re: Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl

Bericht  Paper Crown vr 29 jun 2012 - 19:26

Je moet het niet doen als het niet goed voelt, maar serieus een paar plakjes carpaccio (en we weten allemaal hoe dun dat is!) is echt niet zorgwekkend. Tuurlijk kan je placenta beschadigd worden van de dingen die je eet, maar heus zo'n placenta kan meer hebben dan je denkt, en ik kan het weten na de vlokkentest want dat gepor in je placenta, dát is pas eng. Je moet niet dagelijks carpaccio op je broodje doen, of je volgieten met alcohol, want dat is nooit goed, ook niet als je niet zwanger bent.

Vergis je niet, de gezondheid van mijn baby komt voor alles, maar ik geloof serieus niet dat de hoeveelheid die ik nam schadelijk is. Ik denk eerder dat het schadelijk is hoeveelheid fruit ik opeet op 1 dag... is daar een limiet aan trouwens? Ik heb gisteren 4 groene appels gegeten, 3 necatrines, 4 abrikoosjes, bak aardbeien, wat meloen, en oranje snoeppaprika's.. Toch maar eens aan de verlos vragen aanstaande woensdag.

Mijn man had idd gewoon zalm uit pakje uit de supermarkt en normaal walg ik van zalm, maar nu.. Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl - Pagina 2 253468018
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl - Pagina 2 Empty Re: Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl

Bericht  Gast vr 29 jun 2012 - 19:40

Parisienne schreef:Oehh.. dat eerste broodje filet. Ik kreeg de ochtend na mijn bevalling in het ziekenhuis de vraag van de verpleegster: "Mevrouw, wat wilt u op brood? We hebben hier op de afdeling filet american hoor!" Laughing

Parisienne schreef:Oehh.. dat eerste broodje filet. Ik kreeg de ochtend na mijn bevalling in het ziekenhuis de vraag van de verpleegster: "Mevrouw, wat wilt u op brood? We hebben hier op de afdeling filet american hoor!" Laughing

Oh wat fijn! Ze vroegen wat ik op mijn brood wilde, vroeg wat ze had, zij zei 'alles', vraag ik naar filet 'nee mevrouw dat niet!' pffff vind nog steeds dat dat hoort in een ziekenhuis!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl - Pagina 2 Empty Re: Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl

Bericht  Parisienne vr 29 jun 2012 - 19:47

Jammer Parel Wink Ja, ik vind dat ze op de verloskamers wel filet american in huis moeten hebben, hahah!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl - Pagina 2 Empty Re: Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl

Bericht  studiebol vr 29 jun 2012 - 19:48

Toen wij voor een kindje gingen waren we op vakantie, en we hadden net ontzettend goed carnaval gevierd. Het lijf van mijn vriend bestond volgens mij gewoon uit alcoholWat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl - Pagina 2 561177 En ook op vakantie gewoon aan de cocktails.. en tja die vakantie ben ik zwanger geraakt... Dus nee ik heb er niks voor gedaan of gelaten.

Toen ik eenmaal wist dat ik zwanger was, wist ik gewoon met 4 weken, toen heb ik geen alcohol meer gedronken en me gehouden aan de dingen waarvan ze zeggen dat je die beter niet kan eten.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl - Pagina 2 Empty Re: Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl

Bericht  Ayla vr 29 jun 2012 - 20:02

Ik heb er niks voor hoeven laten, roken deed ik niet, (doe ik nog steeds niet haha) alcohol idem. Rauw vlees lust ik niet, aparte kaasjes lust ik niet, vis lust ik niet... Dus ik had het makkelijk smile

PC het gaat om de bacteriën die in rauw vlees kunnen zitten, daarvoor heb je maar een kruimeltje carpaccio nodig waar het al in kan zitten... Maar ik snap jou gedachtengang ook wel hoor, als je internet moet geloven mag je eigenlijk niks meer eten.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl - Pagina 2 Empty Re: Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl

Bericht  Gast vr 29 jun 2012 - 21:01

Paper Crown schreef:Je moet het niet doen als het niet goed voelt, maar serieus een paar plakjes carpaccio (en we weten allemaal hoe dun dat is!) is echt niet zorgwekkend. Tuurlijk kan je placenta beschadigd worden van de dingen die je eet, maar heus zo'n placenta kan meer hebben dan je denkt, en ik kan het weten na de vlokkentest want dat gepor in je placenta, dát is pas eng. Je moet niet dagelijks carpaccio op je broodje doen, of je volgieten met alcohol, want dat is nooit goed, ook niet als je niet zwanger bent.

Vergis je niet, de gezondheid van mijn baby komt voor alles, maar ik geloof serieus niet dat de hoeveelheid die ik nam schadelijk is. Ik denk eerder dat het schadelijk is hoeveelheid fruit ik opeet op 1 dag... is daar een limiet aan trouwens? Ik heb gisteren 4 groene appels gegeten, 3 necatrines, 4 abrikoosjes, bak aardbeien, wat meloen, en oranje snoeppaprika's.. Toch maar eens aan de verlos vragen aanstaande woensdag.

Mijn man had idd gewoon zalm uit pakje uit de supermarkt en normaal walg ik van zalm, maar nu.. Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl - Pagina 2 253468018



het punt is dat je niet weet of het eerste hapje dat je neemt besmet is of het 2000e hapje dat je neemt. Als dat eerste hapje besmet is, dan is het gevaar net zo groot als dat 2000e hapje.
Elke slok alcohol komt in het bloed terecht en via het bloed bij je baby. Ik wil persoonlijk mijn baby niet blootstellen aan alcohol.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl - Pagina 2 Empty Re: Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl

Bericht  Susan vr 29 jun 2012 - 21:06

Als je rauw vlees wil eten tijdens je zwangerschap dan moet je dat uiteraard helemaal zelf weten, het is je eigen keuze, maar persoonlijk vind ik het dan wel stom om te ontkennen dat je daarmee een risico neemt. Dat je het een aanvaardbaar risico vindt, oké, dat kan, dat is ieder voor zich, maar je neemt wel een risico en daar moet je je wel van bewust zijn. Ik vind dat je je kop in het zand steekt als je net doet of dat risico niet bestaat omdat het maar een paar plakjes waren.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl - Pagina 2 Empty Re: Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl

Bericht  Sylvana za 30 jun 2012 - 4:49

PC, je zegt dat de gezondheid van je baby voor alles gaat, maar waarom kun je dan bepaalde (simpele) adviezen, die 100000 keer wetenschappelijk onderzocht en onderbouwd zijn niet gewoon navolgen dan? Is dat ene hapje carpaccio het risico lopen op zo'n vieze bacterie dan echt waard?

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl - Pagina 2 Empty Re: Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl

Bericht  sanne-84 za 30 jun 2012 - 5:25

Wij zijn nu bezig voor een kindje, en weinig veranderd is levensstijl.
Beide drinken we niet veel, ik heel af en toe 1 glaasje, en in de 2 weken van eisprong tot menstruatie eigenlijk ook niet eens. Mn man drinkt alleen als we een avond weg zijn, en is dit niet veranderd.
Verder slik ik alleen die 2 weken foliumzuur, maar eet ik nog wel al het vlees etc.
Alleen sporten voel ik me dan in die 2 weken wel weer schuldig,stom he?
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl - Pagina 2 Empty Re: Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl

Bericht  Twellie za 30 jun 2012 - 7:33

Wil nogmaals benadrukken dat het echt een superklein risico is dat rauw vlees besmet is, maar als het besmet is maakt het niet uit hoe dun de plakjes waren of hoe klein het stukje was, dan kun je gewoon ziek worden en nog erger: een baby ook. Ik wil niet verder lopen preken over wat je moet doen of laten, want dat is aan jou (maar doe het maar niet meer smile).
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl - Pagina 2 Empty Re: Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl

Bericht  Gast za 30 jun 2012 - 7:39

sanne-84 schreef:Wij zijn nu bezig voor een kindje, en weinig veranderd is levensstijl.
Beide drinken we niet veel, ik heel af en toe 1 glaasje, en in de 2 weken van eisprong tot menstruatie eigenlijk ook niet eens. Mn man drinkt alleen als we een avond weg zijn, en is dit niet veranderd.
Verder slik ik alleen die 2 weken foliumzuur, maar eet ik nog wel al het vlees etc.
Alleen sporten voel ik me dan in die 2 weken wel weer schuldig,stom he?

Waarom slik je alleen die 2 weken na je eisprong foliumzuur? Naar mijn weten zitten alle vitamines erin, is het sowieso niet slecht om te nemen en is er zelfs kans dat het je vruchtbaarheid/cyclus bevordert.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl - Pagina 2 Empty Re: Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl

Bericht  Tania za 30 jun 2012 - 7:44

Susan schreef:Als je rauw vlees wil eten tijdens je zwangerschap dan moet je dat uiteraard helemaal zelf weten, het is je eigen keuze, maar persoonlijk vind ik het dan wel stom om te ontkennen dat je daarmee een risico neemt. Dat je het een aanvaardbaar risico vindt, oké, dat kan, dat is ieder voor zich, maar je neemt wel een risico en daar moet je je wel van bewust zijn. Ik vind dat je je kop in het zand steekt als je net doet of dat risico niet bestaat omdat het maar een paar plakjes waren.

Hier ben ik het mee eens. Misschien moet je je eerst verdiepen in waarom je geen rauw vlees mag voordat je gaat roepen dat een paar plakjes geen kwaad kunnen.

On topic, ik drink en rook niet dus dat verandere niet toen ik zwanger wilde worden volgens mij at ik dat alleen voor m'n eisprong (maar dat slaat eigenlijk nergens op nerd ). En ik slikte foliumzuur.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl - Pagina 2 Empty Re: Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl

Bericht  maiadebij za 30 jun 2012 - 10:48

ik drink er rook al jaren niet meer. Wel eet ik (onbewust) gezonder, al eten we al best gezond. Maar als ik wat wil drinken pak ik nu appelsap/ thee/ vruchtensap ipv cola. Foliumzuur slik ik ook natuurlijk.

Ik heb er overigens totaal geen moeite voor hoeven doen om te letten op wat ik at toen ik zwanger was, laat staan dat ik er panisch over was. Ik wil gewoon geen enkel risico lopen op een infectie voor de baby in mijn buik, dus geen rouw vlees, niet met mijn handen in de tuin etc...

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl - Pagina 2 Empty Re: Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl

Bericht  CCC za 30 jun 2012 - 10:57

SleepingBeauty schreef:Ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven, maar de tijd dat je besloot voor een kindje te gaan.



Hoe ga/ging je om met alcohol drinken. (helemaal niet, af en toe, hield je rekening met de periode waarin je zat) toen wij ervoor besloten te gaan, was net 2 weken voor onze vakantie. Ik heb gewoon nog alcohol gedronken... Toen ik positief had getest, dat was vrij snel na onze vakantie eigenlijk, heb ik niets meer gedronken. Ik heb het weekend voor de positieve test nog carparcio gegeten. Ging er vanuit dat het heel lang kon duren voordat ik zwanger zou raken (ivm voorgeschiedenis van mijn moeder en tante).
En hoe was dat voor je partner? Mijn vriend heeft nog gewoon tijdens mijn zwangerschap gedronken, maar wel minder...

En qua eten? (zijn er dingen die je bewust niet at?) Ik heb de dingen vermeden die niet mochten zoals rauw vlees en alcohol. Wel heb ik een aantal keren fricandeau gegeten, ik wist niet dat dit op lage temp. verhit werd. Verder heb ik niet alles opgevolgd wat de me vertelde over vergewassen groente, vleeswaren voorverpakt ed. Ik heb zoveel mogelijk mijn eigen gevoel gewoon hierin gevolgd.

Is je leefstijl veranderd voor jou toen je besloot voor een kindje te gaan? Ja, voorheen ging ik elk weekend uit en dronk ik redelijk veel... Toen we ervoor besloten te gaan is dit al minder geworden, ook ben ik wat rustiger geworden dan voordat we voor een kindje gingen. Hoef niet zo nodig meer elke avond de deur uit, ben sneller tevreden maar blijf wel ondernemend.
En voor je man? Mijn vriend heeft in de zwangerschap nog even 'geleefd' alsin lekker spontaan dingen ondernemne met vrienden en wat extra genieten. Kan nu ook nog steeds, maar wel meer gepland als voorheen.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl - Pagina 2 Empty Re: Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl

Bericht  sanne-84 za 30 jun 2012 - 11:19

Parel schreef:
sanne-84 schreef:Wij zijn nu bezig voor een kindje, en weinig veranderd is levensstijl.
Beide drinken we niet veel, ik heel af en toe 1 glaasje, en in de 2 weken van eisprong tot menstruatie eigenlijk ook niet eens. Mn man drinkt alleen als we een avond weg zijn, en is dit niet veranderd.
Verder slik ik alleen die 2 weken foliumzuur, maar eet ik nog wel al het vlees etc.
Alleen sporten voel ik me dan in die 2 weken wel weer schuldig,stom he?

Waarom slik je alleen die 2 weken na je eisprong foliumzuur? Naar mijn weten zitten alle vitamines erin, is het sowieso niet slecht om te nemen en is er zelfs kans dat het je vruchtbaarheid/cyclus bevordert.

Omdat ik dacht dat foliumzuur alleen werd afgebroken tijdens en na bevruchting, en de eerste 2 weken dus niet. En ben eigenlijk verder.niet van de onnodige pilletjes
Maar als er kans is dat je vruchtbaarheid bevordert wordt dan ga ik ze toch maar iedere dag slikken
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl - Pagina 2 Empty Re: Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl

Bericht  SarahKey za 30 jun 2012 - 19:44

Tania schreef:
Susan schreef:Als je rauw vlees wil eten tijdens je zwangerschap dan moet je dat uiteraard helemaal zelf weten, het is je eigen keuze, maar persoonlijk vind ik het dan wel stom om te ontkennen dat je daarmee een risico neemt. Dat je het een aanvaardbaar risico vindt, oké, dat kan, dat is ieder voor zich, maar je neemt wel een risico en daar moet je je wel van bewust zijn. Ik vind dat je je kop in het zand steekt als je net doet of dat risico niet bestaat omdat het maar een paar plakjes waren.

Hier ben ik het mee eens. Misschien moet je je eerst verdiepen in waarom je geen rauw vlees mag voordat je gaat roepen dat een paar plakjes geen kwaad kunnen.


Mee eens. Je zult maar ziek worden van dat éne hapje. Als je weet dat het slecht is dan vind ik het persoonlijk oerdom om dan alsnog iets te eten wat rauw is. Of toch alcohol drinken of toch door roken.

Ik zou dat risico nooit willen nemen, sowieso is het een nieuw leven dat wil je zo gezond mogelijk op de wereld zetten.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl - Pagina 2 Empty Re: Wat deden/ doen jullie voordat je zwanger was qua leefstijl

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum