Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

NAV Wat deden jullie kinderen met een half jaar?

+8
Annemie
snoezel
*Lookie*
blondje1313
Printje
Liadan
studiebol
Twellie
12 plaatsers

Ga naar beneden

NAV Wat deden jullie kinderen met een half jaar? Empty NAV Wat deden jullie kinderen met een half jaar?

Bericht  Twellie za 23 jun 2012 - 9:54

In tegenstelling tot Liadan maak ik me wel eens (een klein beetje) zorgen over mijn jongste dochter. Dat komt denk ik omdat ik vergelijk met mijn oudste dochter die overal snel mee is maar af en toe vraag ik me wel af of ze niet wat traag is.

Ze is nu dus ruim een half jaar en ze kan omrollen van rug naar buik, andersom doet ze nooit meer. Ze brabbelt, maar geen dingen als 'lala' en 'papa', meer gekke geluidjes. Ze kan een beetje zitten als ik haar in de zij ondersteun, maar zelf nog lang niet. Als ik haar op haar beentjes neerzet, gaat ze een paar seconden 'staan' en dan houdt ze haar beentjes weer slap.

Wat kunnen / konden jullie kindjes van een half jaar?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Wat deden jullie kinderen met een half jaar? Empty Re: NAV Wat deden jullie kinderen met een half jaar?

Bericht  studiebol za 23 jun 2012 - 9:57

Rollen van rug naar buik, speelgoed van het ene handje naar het andere handje overpakken, L kon goed stevig staan als ik haar neer zetten en vast hield V niet. Ze maakte een hele boel rare geluidjes.

Pff ik vind het moeilijk, ze waren vooral heel erg geinteresseerd in het speelgoed.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Wat deden jullie kinderen met een half jaar? Empty Re: NAV Wat deden jullie kinderen met een half jaar?

Bericht  Liadan za 23 jun 2012 - 10:00

Onze dochter rolde toen net beide kanten op en kon eventjes zelf zitten. Ze brabbelde veel, staan deed ze nog niet.

Zoon tijgerde kleine stukjes, maar kon nog niet zelf zitten (dat kon hij met 8 maanden geloof ik). Hij brabbelde zo goed als niet, staan deed hij het liefst de hele dag door.

Ik vergelijk mijn kinderen ook regelmatig met elkaar, maar dat heeft hier totaal geen zin want ze zijn helemaal tegenovergesteld. Ik denk ook regelmatig dat onze zoon laat is met praten bijv. omdat hij pas laat brabbelde en nu nog niks zegt. Maar eigenlijk is dat onzin, want onze dochter was daar gewoon vlot mee.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Wat deden jullie kinderen met een half jaar? Empty Re: NAV Wat deden jullie kinderen met een half jaar?

Bericht  Printje za 23 jun 2012 - 10:01

Pfff dat weet ik echt niet meer..
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Wat deden jullie kinderen met een half jaar? Empty Re: NAV Wat deden jullie kinderen met een half jaar?

Bericht  Gast za 23 jun 2012 - 10:03

Mijn dochter rolt ook pas sinds 1 week consequent weer terug van buik naar rug. Voor de rest doet ze :
- bapapapaaaaaa, ebbeeeeee, dat soort dingen
- zelf haar speen zoeken, pakken en weer in haar mond
- tuitbeker of fles met handvat vasthouden en drinken
- speelgoed pakken en mee spelen, alle kanten op zwaaien, de mobile heeft het zwaar te verduren
- ze doet alles in haar mond
- eet zelf haar koekje
- kan wel een poosje staan als ik haar vasthoudt
- zitten gaat ook redelijk, al gooit ze zichzelf steeds naar achteren en vind ze het niet leuk om lang in de kinderstoel of bumbo te zitten
- in bad zwemt ze zeg maar zelf op haar duik, een beetje tussen zweven en vliegen in maar ze zet zich af met haar voeten
- momenteel 3 flessen, groente, fruit, yoghurt, boterham en tussendoortje


Volgens mij doet zij niet meer dan jouw meisje hoor! Klinkt mij allemaal prima in de oren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Wat deden jullie kinderen met een half jaar? Empty Re: NAV Wat deden jullie kinderen met een half jaar?

Bericht  Gast za 23 jun 2012 - 10:05

Liadan schreef:Onze dochter rolde toen net beide kanten op en kon eventjes zelf zitten. Ze brabbelde veel, staan deed ze nog niet.

Zoon tijgerde kleine stukjes, maar kon nog niet zelf zitten (dat kon hij met 8 maanden geloof ik). Hij brabbelde zo goed als niet, staan deed hij het liefst de hele dag door.

Ik vergelijk mijn kinderen ook regelmatig met elkaar, maar dat heeft hier totaal geen zin want ze zijn helemaal tegenovergesteld. Ik denk ook regelmatig dat onze zoon laat is met praten bijv. omdat hij pas laat brabbelde en nu nog niks zegt. Maar eigenlijk is dat onzin, want onze dochter was daar gewoon vlot mee.

Het is sowieso vaak zo dat jongens sneller zijn in hun motorische ontwikkeling (tijgeren, lopen) en meisjes sneller in hun sociaal-emotionele ontwikkeling (geloof ik, dus praten etc)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Wat deden jullie kinderen met een half jaar? Empty Re: NAV Wat deden jullie kinderen met een half jaar?

Bericht  blondje1313 za 23 jun 2012 - 10:06

Lotte is pas 8,5 maand en ik weet het al niet meer....
Ze kreeg vanaf 6 maanden bijvoeding en ik weet dat ik haar vanaf het begin af aan in de kinderstoel gezet heb, dus ze kon in elk geval redelijk goed zitten als ik haar neerzette.
Ze deed nog niet aan kruipen, tijgeren of wat dan ook, bleef gewoon lekker op haar plek liggen. Ze kon wel van haar rug naar haar buik rollen, terug durf ik niet te zeggen.
Brabbelen deed ze ook, vooral aaaaaaah, en verder wat onsamenhangende klanken.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Wat deden jullie kinderen met een half jaar? Empty Re: NAV Wat deden jullie kinderen met een half jaar?

Bericht  Gast za 23 jun 2012 - 10:07

Van H. weet ik het niet meer precies.

A is nu bijna 7 maanden.
Hij rolt van buik naar rug en andersom. Hij brabbelt (maar ook geen lala of papa, ook alleen maar gekke geluiden), tijgert een klein beetje vooruit maar met name achteruit. Hij kan nog niet zelf zitten, staan (voor een paar seconde) doet hij nu sinds een paar dagen. Hij speelt wel heel graag op zijn buik en vogelt ook uit hoe hij ergens bij kan komen wat verder weg ligt.
Hij rolt de hele kamer rond, houd zelf zijn fles vast. Hij probeert wel regelmatig zelf te gaan zitten, maar dat lukt nog niet.
Wel vanuit de wipper op als hij in je arm ligt, maar niet vanuit lig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Wat deden jullie kinderen met een half jaar? Empty Re: NAV Wat deden jullie kinderen met een half jaar?

Bericht  Gast za 23 jun 2012 - 10:09

Watermeloen schreef:Van H. weet ik het niet meer precies.

A is nu bijna 7 maanden.
Hij rolt van buik naar rug en andersom. Hij brabbelt (maar ook geen lala of papa, ook alleen maar gekke geluiden), tijgert een klein beetje vooruit maar met name achteruit. Hij kan nog niet zelf zitten, staan (voor een paar seconde) doet hij nu sinds een paar dagen. Hij speelt wel heel graag op zijn buik en vogelt ook uit hoe hij ergens bij kan komen wat verder weg ligt.
Hij rolt de hele kamer rond, houd zelf zijn fles vast. Hij probeert wel regelmatig zelf te gaan zitten, maar dat lukt nog niet.
Wel vanuit de wipper op als hij in je arm ligt, maar niet vanuit lig.

Ohja, L. rolt ook door, en komt op de meest gekke plekken (kennelijk niet snel genoeg want ze zeurt meer dan eens). Ook zie ik haar in de wipper en de kinderwagen steeds vaker naar voren komen ipv hangen tegen de achterwand.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Wat deden jullie kinderen met een half jaar? Empty Re: NAV Wat deden jullie kinderen met een half jaar?

Bericht  Gast za 23 jun 2012 - 10:11

Ik vind het nu enorm snel gaan.
Bleef hij op de vakantie (vorige week) nog netjes op zijn plek liggen, komen we thuis, leg hem op de grond, draai me om om zelf op de bank te gaan zitten en meneertje heeft de bak met mini's van H. te pakken!
Moeten nu dus echt op gaan letten dat kleine dingen op tafel liggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Wat deden jullie kinderen met een half jaar? Empty Re: NAV Wat deden jullie kinderen met een half jaar?

Bericht  *Lookie* za 23 jun 2012 - 22:59

H is nu bijna 7 maanden. Hij..

- rolt van rug naar buik en van buik naar rug, en rolt ook door of terug.

- brabbelt veel, ook al tata en dada (op het cb zeiden ze trouwens dat ze dat normaal pas met 9 mnd doen dus is helemaal niet erg dat ze dat nog niet doet hoor). Maar H. was er sowieso al heel vroeg bij met brabbelen

- hij doet ons soms na, als we gek met hem doen bijvoorbeeld

- hij probeert te 'buikschuiven'. Lukt niet.

- doet alles in z'n mond

- probeert speeltjes te pakken die net buiten bereik zijn. Lukt soms (met rollen en draaien) en soms ook niet (als hij vooruit zou moeten)

Maar ik zou me niet druk maken hoor, het ene kindje doet nou eenmaal sneller iets dan het andere. En waar de een sneller kruipt, zal de ander weer sneller babbelen. Een kindje van de zw. gym (2 wk jonger dan H) kan al staan! Nou, dat zie ik H voorlopig nog niet doen hoor. Maar wel knap.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Wat deden jullie kinderen met een half jaar? Empty Re: NAV Wat deden jullie kinderen met een half jaar?

Bericht  snoezel za 23 jun 2012 - 23:08

Van die kleine dingen weet ik echt niet. Maar ook L was mega traag. Ik zei altijd- het is gewoon een tevreden kind, waarom zou je je best doen om te rollen als je liggen op je rug ook gewoon prima vindt?

Ik weet dat ze nog totaal niet rolde toen ze 6 maanden was. Ze begon pas met 7 maanden met rollen. Brabbelen deed ze wel volop, maar niet gericht. Haar eerste woordje "papa" zei ze toen ze 1,5 was. Ze was de eerste maanden (1,5jaar :P) gewoon met alles traag. Van haar hoofd optillen tot woordjes...
Maar als je haar nu ziet...! Nu maken we ons zorgen omdat ze wel heeelll snel ontwikkelt...!

Gewoon goed in de gaten houden, misschien wat proberen te stimuleren, maar probeer je niet al te druk te maken. Alle kinderen doen het in hun eigen ritme.
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Wat deden jullie kinderen met een half jaar? Empty Re: NAV Wat deden jullie kinderen met een half jaar?

Bericht  Annemie za 23 jun 2012 - 23:17

@tuinstoel... het lijkt me erg vroeg dat een kindje van 6 maanden al kan staan?? Mijn zoontje stond pas met 21 maanden en loopt nu net 3 weken was. Met 6 maanden kon hij ook nog bijna niks.. niet omrollen ofzo..niet praten.. Voor zover ik het nog weet.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Wat deden jullie kinderen met een half jaar? Empty Re: NAV Wat deden jullie kinderen met een half jaar?

Bericht  Annemie za 23 jun 2012 - 23:19

Parel schreef:
Liadan schreef:Onze dochter rolde toen net beide kanten op en kon eventjes zelf zitten. Ze brabbelde veel, staan deed ze nog niet.

Zoon tijgerde kleine stukjes, maar kon nog niet zelf zitten (dat kon hij met 8 maanden geloof ik). Hij brabbelde zo goed als niet, staan deed hij het liefst de hele dag door.

Ik vergelijk mijn kinderen ook regelmatig met elkaar, maar dat heeft hier totaal geen zin want ze zijn helemaal tegenovergesteld. Ik denk ook regelmatig dat onze zoon laat is met praten bijv. omdat hij pas laat brabbelde en nu nog niks zegt. Maar eigenlijk is dat onzin, want onze dochter was daar gewoon vlot mee.

Het is sowieso vaak zo dat jongens sneller zijn in hun motorische ontwikkeling (tijgeren, lopen) en meisjes sneller in hun sociaal-emotionele ontwikkeling (geloof ik, dus praten etc)

Nou dat is hier totaal niet zo... tegen mij zeggen ze ook juist dat jomgens veel trager zijn met de motoriek..
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Wat deden jullie kinderen met een half jaar? Empty Re: NAV Wat deden jullie kinderen met een half jaar?

Bericht  Gast za 23 jun 2012 - 23:20

Annemie schreef:@tuinstoel... het lijkt me erg vroeg dat een kindje van 6 maanden al kan staan?? Mijn zoontje stond pas met 21 maanden en loopt nu net 3 weken was. Met 6 maanden kon hij ook nog bijna niks.. niet omrollen ofzo..niet praten.. Voor zover ik het nog weet.

De kleine van mijn zus haar collega is 3 weken ouder dan A. en die loopt al...

Met "staan" bedoeld Tuinstoel denk ik dat als je ze op schoot laat staan en onder hun oksels vasthoud of aan de handjes dat ze zich niet meteen laten zakken maar de beentjes even gestrekt houden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Wat deden jullie kinderen met een half jaar? Empty Re: NAV Wat deden jullie kinderen met een half jaar?

Bericht  RYW za 23 jun 2012 - 23:30

Ik weet niet meer wat ze deden na een half jaar, maar ik wil je wel adviseren je niet blind te staren op vergelijkingen smile deed ik eerst ook, en net viel mij ook op dat de oudste eerder liep dan de jongste, maar dat de jongste wel eerder praatte... Maar nu mijn kinderen groter worden (4 en 7) zie ik dat ze beiden een andere kant op ontwikkelen. De oudste heeft veel meer met het fysieke: hij kan erg goed concrete dingen tekenen, is goed in sport, en doet overal experimenten mee om ervan te leren. De jongste is veel meer een denker: hij tekent geluiden, is muzikaal en wil liever lezen/horen hoe de wereld in elkaar steekt dan dat hij experimenteert.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat het helemaal niet iets is om je al gelijk zorgen om te maken. De marges van het 'normale' zijn op die leeftijd nog zo ruim! Pas als ze wat ouder worden en er blijft een duidelijke achterstand, dan zou ik me zorgen gaan maken, want wie weet heb je ook gewoon twee verschillende kinderen die allebei op een verschillende manier in elkaar steken en moet zich dat nog gewoon openbaren. Maar ik snap de onrust wel hoor smile
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Wat deden jullie kinderen met een half jaar? Empty Re: NAV Wat deden jullie kinderen met een half jaar?

Bericht  *Lookie* za 23 jun 2012 - 23:59

Annemie schreef:@tuinstoel... het lijkt me erg vroeg dat een kindje van 6 maanden al kan staan?? Mijn zoontje stond pas met 21 maanden en loopt nu net 3 weken was. Met 6 maanden kon hij ook nog bijna niks.. niet omrollen ofzo..niet praten.. Voor zover ik het nog weet.

Dat was ik die dat zei. Maar het is wel waar, kindje van de zwangerschapsgym staat al met 6.5 maand (en dan zonder hulp van ouders, houdt zich wel vast aan de box). Foto stond op fb, maar die zal ik hier niet plaatsen. Het zal wel een uitzondering zijn. In het Oei Ik Groei-boek staat wel dat z ehet vanaf 6 maanden kúnnen gaan doen, maar ja de een doet het nu en de ander pas maanden later. Niet druk om maken.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Wat deden jullie kinderen met een half jaar? Empty Re: NAV Wat deden jullie kinderen met een half jaar?

Bericht  Annemie zo 24 jun 2012 - 0:10

Watermeloen schreef:
Annemie schreef:@tuinstoel... het lijkt me erg vroeg dat een kindje van 6 maanden al kan staan?? Mijn zoontje stond pas met 21 maanden en loopt nu net 3 weken was. Met 6 maanden kon hij ook nog bijna niks.. niet omrollen ofzo..niet praten.. Voor zover ik het nog weet.

De kleine van mijn zus haar collega is 3 weken ouder dan A. en die loopt al...

Met "staan" bedoeld Tuinstoel denk ik dat als je ze op schoot laat staan en onder hun oksels vasthoud of aan de handjes dat ze zich niet meteen laten zakken maar de beentjes even gestrekt houden.

Ja,ik geloof ook wel dat er kindjes zijn die dan al kunnen staan,maar vind het niet heel gek dat een kindje van 6 maanden nog door de benen zakt.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Wat deden jullie kinderen met een half jaar? Empty Re: NAV Wat deden jullie kinderen met een half jaar?

Bericht  Stuiterbal zo 24 jun 2012 - 0:12

Toevallig gisteren filmpjes terug zitten kijken van S

En hij kon met 6 maanden net zelfstandig zitten mits ik hem in de zit houding zette dan. Dus niet van uit zichzelf.
En rollen van de buik naar de rug en andersom met de nodige frustraties.

En qua "taal" Was het geluiden maken en lachen. Verder ook nog niks. Nu was hij sowieso heel laat met praten.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Wat deden jullie kinderen met een half jaar? Empty Re: NAV Wat deden jullie kinderen met een half jaar?

Bericht  Twellie zo 24 jun 2012 - 3:31

Bedankt voor alle reacties! Stelt me helemaal gerust om te lezen dat er zoveel verschillen tussen kindjes van zes maanden zitten. Ik maakte me ook niet veel zorgen hoor, maar af en toe schoot het door mijn hoofd als ik bijvoorbeeld foto's bekeek van mijn oudste op dezelfde leeftijd die dus al veel meer kon.

@ Snoezel: Ja, dat komt me ook bekend voor! Zo is ze ook een beetje: ze vindt alles wel best. In de box, in de wipstoel, in de draagdoek, maakt allemaal niet uit. Ze is snel tevreden en daarom misschien ook wel wat minder actief. Ik ben zelf ook enigszins lui, dus misschien heeft ze dat overgenomen smile.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Wat deden jullie kinderen met een half jaar? Empty Re: NAV Wat deden jullie kinderen met een half jaar?

Bericht  loesje zo 24 jun 2012 - 3:42

a kon met 6 maanden eigenlijk nog helemaal niks met 10 maanden kon hij tijgeren en met een jaar kon hij ergens tegen aan staan. ik zou me niet zoveel druk maken alles komt op zijn tijd.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Wat deden jullie kinderen met een half jaar? Empty Re: NAV Wat deden jullie kinderen met een half jaar?

Bericht  Happydobby zo 24 jun 2012 - 5:09

M, kon met 6 maanden van rug naar buik en weer terug. (met 3 maanden kon hij dat)
Zitten als ik hem neerzette.
Tijgeren(vooruit, achteruit heeft hij nooit gedaan)

Verder zelf de speen indoen, beetje brabbelen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

NAV Wat deden jullie kinderen met een half jaar? Empty Re: NAV Wat deden jullie kinderen met een half jaar?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum