Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat doen/deden jullie met 5 mnd oude baby?

+4
sheila123
Flower_L
Tania
Chelle
8 plaatsers

Ga naar beneden

Wat doen/deden jullie met 5 mnd oude baby? Empty Wat doen/deden jullie met 5 mnd oude baby?

Bericht  Chelle do 29 sep 2011 - 3:44

Dat zit ik me wel eens af te vragen.
A. gaat 2,5 dagen naar het kdv. 2 dagen ben ik vrij en het weekend zijn we als gezin samen.
Nou beleefd A volgens mijn rond deze leeftijd niet alles bewust dus denk niet dat het zijn heeft naar.de dierentuin te gaan of zo.
We doen dus eigenlijk (nog) niet echt veel met haar.
Tuurlijk gaan we wel naar het dorp of de stad. Of bij opa en oma op visite. En met lekker weer zitten we in de tuin. Maar dat was het ook wel.
Daarnaast slaapt ze nog een paar uurtjes smiddags.

Nu is ze afgelopen weekend met opa en oma naar de kinderboerderij geweest en zijn er leuke foto's gemaakt door hun. Zo schattig! Maar of ze alles ook echt besefte...?

Nu ben ik dus benieuwd wat jullie met jullie kindje doen/deden rond de 5 maanden.

Vertel! Very Happy
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doen/deden jullie met 5 mnd oude baby? Empty Re: Wat doen/deden jullie met 5 mnd oude baby?

Bericht  Tania do 29 sep 2011 - 4:16

Maar je kan ook naar de dierentuin omdat jij het leuk vindt hoor Wink Wij zijn met een maand of 3/4 geweest en hij vond de bewegende visjes erg mooi Very Happy Maar echt bewust krijgen ze er niet zoveel van mee inderdaad.

Wij deden alles wat we normaal ook altijd doen en dan ging J. gewoon mee. Maar we gingen niet speciaal voor hem ergens naartoe. Als ik alleen met hem was gingen we een beetje spelen, wandelen, op visite enz.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doen/deden jullie met 5 mnd oude baby? Empty Re: Wat doen/deden jullie met 5 mnd oude baby?

Bericht  Flower_L do 29 sep 2011 - 6:10

idd, een kindje hoeft niet alles te beseffen. L. is 15 maanden, en ben vanmiddag even naar de diertjes gefietst. Hij wijst wat naar de geiten, en daar blijft het bij. Geen flauw idee wat ie ervan vindt en of ie er uberhaupt iets van vindt.... Very Happy

Lekker wandelen, of in de draagdoek, op visite, spelen, dierentuin, bos...

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doen/deden jullie met 5 mnd oude baby? Empty Re: Wat doen/deden jullie met 5 mnd oude baby?

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 7:55

Na de kinderboerderij, na mn moeder haar werk koffie leuten en spelen daar hahaha! Ik deed van alles met dr, ze ging en gaat nu nog echt overal mee naar toe!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doen/deden jullie met 5 mnd oude baby? Empty Re: Wat doen/deden jullie met 5 mnd oude baby?

Bericht  sheila123 do 29 sep 2011 - 7:59

Nou je doet al hartstikke leuke dingen met haar lees ik! F. Vind buiten zitten heerlijk,ze kijkt in het rond en bij oma vind ze het ook leuk,kan ze mooi bij haar op schoot en dan gaat oma liedjes zingen haha! Heeft ze de grootste lol!
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doen/deden jullie met 5 mnd oude baby? Empty Re: Wat doen/deden jullie met 5 mnd oude baby?

Bericht  snoezel do 29 sep 2011 - 8:08

Je hoeft geen grootse dingen te doen voor zo´n kind hoor. Ik gaf haar vooral de ruimte dingen te ontdekken. Ze kon echt genieten van bv met dit mooie weer lekker in de tuin op het gras te liggen zich verbazend over de grassprieten of lekker in de wandelwagen te zitten met een blaadje of takje. Ik heb altijd veel met haar gewandeld.. Wel had ik altijd de regel om 1 van mijn 2 vrije dagen gewoon thuis te blijven voor haar rust, L is een heel gevoelig meisje...
Ik zwom bovendien elke week. Heeft ze ook altijd heerlijk gevonden....

En ik heb een jaarabonnement op de dierentuin. Ook voor kleine kinderen is dat erg leuk hoor! In het begin vond ze vooral de onderwatertunnel waar de vissen overheen zwommen mooi. (meer in de zin van- lichtjes die weerkaatsen, dingen(vissen Wink ) die voorbijgingen Nu gaat ze steeds meer de grotere dieren leuk vinden en wijzen.
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doen/deden jullie met 5 mnd oude baby? Empty Re: Wat doen/deden jullie met 5 mnd oude baby?

Bericht  Nana do 29 sep 2011 - 8:29

Ik neem soms uitgebreid tijd om haar lekker te masseren en daarna lekker in bad.

Verder vaak liedjes zingen, op het speelkleed nieuwe speeltjes ontdekken, lekker knuffelen, uitdagen tot tijgeren.

Ook vond ze een heliumballon helemaal te gek. Die maakte ik vast aan een rammelaar en dan trok ze steeds naar beneden.
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doen/deden jullie met 5 mnd oude baby? Empty Re: Wat doen/deden jullie met 5 mnd oude baby?

Bericht  Printje do 29 sep 2011 - 8:39

Wij gingen dan regelmatig wandelen oa naar de diertjes, winkelen, op visite, naar de dierentuin, naar eht zwembad eigenlijk vanalles. Thuis liedjes zingen, voorlezen en op een speelmat ofzo spelen.
Maar pfff 5 mnd oud dat klinkt echt al zolang geleden hier... Sad
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doen/deden jullie met 5 mnd oude baby? Empty Re: Wat doen/deden jullie met 5 mnd oude baby?

Bericht  Liadan do 29 sep 2011 - 8:59

Hier gaat Kian vooral veel met zijn grote zus mee. Hij gaat dus vaak mee naar de speeltuin en de kinderboerderij, maar dan zit hij in de draagdoek en slaapt hij het grootste deel van de tijd.
Verder gaat hij mee boodschappen doen, wandelen. Sinds een paar dagen gaat hij mee in de bakfiets. Vandaag zijn we bij een vriendin van mij geweest met kinderen in dezelfde leeftijd.
Maar we zijn ook veel thuis, lekker binnen op een kleedje spelen, met z'n allen knuffelen op bed, boekjes lezen, liedjes zingen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doen/deden jullie met 5 mnd oude baby? Empty Re: Wat doen/deden jullie met 5 mnd oude baby?

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 9:43

Mijn dochter was als baby altijd snel overprikkeld en had nog erg veel slaap nodig rond de vijf maand. Ik gaf haar dan melk, daarna gingen we even knuffelen, dan rustig spelen en dan weer naar bed. In het weekend gingen we af en toe ergens op bezoek, maar over het algemeen hielden we het zo rustig mogelijk voor haar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat doen/deden jullie met 5 mnd oude baby? Empty Re: Wat doen/deden jullie met 5 mnd oude baby?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum