Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

KletsTopic

+32
Blair
Lejow
Sjaantje
Minx
_Nina
Erin
Roza
Middleme
Toet
Zwerver
Benthe
Tinus
SoGood
Stuiterbal
Alex
Aziraphale
Silver
Takkie
Mida4you
Snoes
Jade
Rose
Pien
heartsdale
Rush
Tiana
ExpressoB
VeryCherry
Pompoen
Ibbeltje
Burn
Kowalski
36 plaatsers

Pagina 3 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4 ... 21 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

KletsTopic - Pagina 3 Empty Re: KletsTopic

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 20:54

Rush, misschien dat waar jij woont je nog goedkoop een woning kan krijgen maar hier heb je geluk als je iets vind voor 500 euro.

En wij betalen 130 p/m voor gas en elektriciteit. Water weet ik uit m`n hoofd niet. En dan nog kosten voor de tv e.d. geloof dat dat 65 euro is maar weet ik niet zeker.

Maar 800 euro en dan in een vervallen huis zitten, nou nee hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

KletsTopic - Pagina 3 Empty Re: KletsTopic

Bericht  heartsdale wo 27 jun 2012 - 20:57

We kunnen het wel betalen maar ik vind het gewoon dom
Het huis huren we van fami.lie er is nooit wat aan gebeurt en nu word eigenlijk een beetje van ons verwacht dat wij het opknappen.
We hebben al best veel gedaan en het huis is al duizenden euro's meer waard geworden in korte tijd.. Maar ik baal er gewoon van, ik woon er niet meer prettig want als het de familie uitkomt komen ze hier naar toe zonder te vragen, ook de sleutels hebben ze nog. Dus ze kunnen er zo in, er word af entoe wel overlegd maar dat is ook alles.

Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen en het zal verwarrend over komen, maar zit er heel erg mee en weet niet wat we er mee aan moeten. Verhuizen is voor mij een optie maar mn vriend denkt hier anders over, omdat verhuizen geld kost...
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 672
Registratiedatum : 08-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

KletsTopic - Pagina 3 Empty Re: KletsTopic

Bericht  Rush wo 27 jun 2012 - 20:59

Lily schreef:Rush, misschien dat waar jij woont je nog goedkoop een woning kan krijgen maar hier heb je geluk als je iets vind voor 500 euro.
Klopt, alleen de nieuwbouw is veel duurder hier. Maar als ik zoveel huur kwijt zou zijn, zou ik liever een klein huisje kopen als het mogelijk is. Doen vrienden van ons nu ook, die hebben minder hypotheek dan de meeste 'normale' huren.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

KletsTopic - Pagina 3 Empty Re: KletsTopic

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 21:05

tja voor 800 euro huur kan je in sommige gevallen wel beter kopen mja.

En HD ik ken je verhaal nog maar ik dacht dat je vriend toch wel wilde verhuizen. En is het geen optie om eens met de familie rond de tafel te zitten. Want als ik in mijn huis familie zou laten wonen zou het niet eens in me opkomen om de hoofdprijs te vragen qua huur.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

KletsTopic - Pagina 3 Empty Re: KletsTopic

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 21:07

Moet je particulier huren, HD?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

KletsTopic - Pagina 3 Empty Re: KletsTopic

Bericht  heartsdale wo 27 jun 2012 - 21:08

Lily schreef:tja voor 800 euro huur kan je in sommige gevallen wel beter kopen mja.

En HD ik ken je verhaal nog maar ik dacht dat je vriend toch wel wilde verhuizen. En is het geen optie om eens met de familie rond de tafel te zitten. Want als ik in mijn huis familie zou laten wonen zou het niet eens in me opkomen om de hoofdprijs te vragen qua huur.

Daarom vind ik het ook zo frustrerend. Hier vragen ze wel gewoon zonder blikken of blozen de hoofdprijs.
We hebben hier en een en ander opgeknapt en dat heeft behoorlijk wat gekost. Zodoende wil mijn vriend eerst nog niet verhuizen, omdat we dan de hele woning moeten aanpakken (als we een sociale huurwoning nemen) die worden hier meestal leeg opgeleverd. En we hebben voor hier nieuwe gordijnen en al gekocht.
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 672
Registratiedatum : 08-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

KletsTopic - Pagina 3 Empty Re: KletsTopic

Bericht  heartsdale wo 27 jun 2012 - 21:09

PinkCoelho schreef:Moet je particulier huren, HD?

We huren nu 'particulier' van familie.
Maar we staan her en der verspreid in de provincie ingeschreven voor een sociale huurwoning maar dat duurt ook lang voordat er wat vrij is.
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 672
Registratiedatum : 08-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

KletsTopic - Pagina 3 Empty Re: KletsTopic

Bericht  Rush wo 27 jun 2012 - 21:09

Dan neem je die toch mee HD, als dat past? Het zijn tenslotte jullie gordijnen.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

KletsTopic - Pagina 3 Empty Re: KletsTopic

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 21:10

Ja, dat is het nadeel van sociale woningen, de wachtlijsten worden langer en langer.

Ik vind 800 euro all in, dus met GWL + internet en telefoon, niet extreem hoog eigenlijk...
Voor 4 slaapkamers..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

KletsTopic - Pagina 3 Empty Re: KletsTopic

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 21:12

Voor 430,00 kan je hier in de stad net een mini studio huren, 1 ruimte voor wonen, slapen en leven. :nopompom:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

KletsTopic - Pagina 3 Empty Re: KletsTopic

Bericht  heartsdale wo 27 jun 2012 - 21:12

Rush schreef:Dan neem je die toch mee HD, als dat past? Het zijn tenslotte jullie gordijnen.

Ja dat doen we zeker weten, maar het is inderdaad de vraag of het past.
Dit was een rare maat het zijn zeer grote ramen. Maar misschien kunnen we het passend maken. Ik maak me daar ook niet zoveel zorgen over maar vriendlief wel, die ziet dan heel veel beren op de weg.

Ik ben al tevreden met wat verf, meubels ed hebben we allemaal wel en prularia.
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 672
Registratiedatum : 08-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

KletsTopic - Pagina 3 Empty Re: KletsTopic

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 21:12

maar als jullie blijven wonen in het huis waar jullie nu zitten moeten jullie ook een hoop opknappen of niet? Dus wat is het verschil in dit huis (in principe voor een ander) het opknappen of in een nieuw huis voor jullie zelf het huis opknappen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

KletsTopic - Pagina 3 Empty Re: KletsTopic

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 21:13

Maar telt voor jouw vriend het hele gedoe van 'relaxed in je eigen huis' zijn niet?
Ik bedoel, dit moet toch ongelooflijk veel spanning opleveren?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

KletsTopic - Pagina 3 Empty Re: KletsTopic

Bericht  Rush wo 27 jun 2012 - 21:14

Stofzuiger schreef:Voor 430,00 kan je hier in de stad net een mini studio huren, 1 ruimte voor wonen, slapen en leven. KletsTopic - Pagina 3 1270000679
Daar heb je hier gewoon een gezinswoning voor met 3 slaapkamers, ruime douche, ruime woonkamer + open keuken, grote bijkeuken en zolder.

I love Friesland! KletsTopic - Pagina 3 3079029344
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

KletsTopic - Pagina 3 Empty Re: KletsTopic

Bericht  heartsdale wo 27 jun 2012 - 21:14

PinkCoelho schreef:Ja, dat is het nadeel van sociale woningen, de wachtlijsten worden langer en langer.

Ik vind 800 euro all in, dus met GWL + internet en telefoon, niet extreem hoog eigenlijk...
Voor 4 slaapkamers..

Het is ook niet extreeem hoog.
Ik vind het gewoon frustrerend dat het van familie is en dat dat dan de hoofdprijs moet zijn.
Ik zat deze maand een beetje krap en kon niet alles betalen dus moest ik terugvallen op mn vriend, en die moest nog de volledige huur betalen, als mijn familie dat overkwam had ik gezegd doe de helft van de huur maar ofzo, maar daar denken ze toch anders over.
En omdat het niet onderhouden is, alles is vies en oud. Nooit wat aan gedaan.
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 672
Registratiedatum : 08-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

KletsTopic - Pagina 3 Empty Re: KletsTopic

Bericht  Rush wo 27 jun 2012 - 21:16

Kan je niet zorgen dat ze er eerst iets aan doen dan?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

KletsTopic - Pagina 3 Empty Re: KletsTopic

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 21:16

Rush schreef:
Stofzuiger schreef:Voor 430,00 kan je hier in de stad net een mini studio huren, 1 ruimte voor wonen, slapen en leven. KletsTopic - Pagina 3 1270000679
Daar heb je hier gewoon een gezinswoning voor met 3 slaapkamers, ruime douche, ruime woonkamer + open keuken, grote bijkeuken en zolder.

I love Friesland! KletsTopic - Pagina 3 3079029344
Ik zou er echt niet kunnen wonen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

KletsTopic - Pagina 3 Empty Re: KletsTopic

Bericht  heartsdale wo 27 jun 2012 - 21:17

Lily schreef:maar als jullie blijven wonen in het huis waar jullie nu zitten moeten jullie ook een hoop opknappen of niet? Dus wat is het verschil in dit huis (in principe voor een ander) het opknappen of in een nieuw huis voor jullie zelf het huis opknappen

Het is nu goed zoals het is, alleen de bovenverdieping en de hal/keuken niet.
Het gaat erom dat ik gewoon een eigen ' thuis' wil en niet bang wil zijn dat er onverwachts iemand aan komt ofzo.
En als we gewoon vn een woningbouwvereniging huren krijgen we misschien wat terug van g/l/w bouwen we een buffertje op en schatten we onze eigen kosten.
We betalen dat geld nu klakkeloos iedere maand zonder dat we een overzicht oid hebben. En de familie plukt de vruchten ervan want die krijgt belasingteruggave en de teveel betaalde kosten voor g/l/w ik vind het gewoon frustrerend moeilijk uit te leggen.
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 672
Registratiedatum : 08-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

KletsTopic - Pagina 3 Empty Re: KletsTopic

Bericht  Rush wo 27 jun 2012 - 21:17

Stofzuiger schreef:
Rush schreef:
Stofzuiger schreef:Voor 430,00 kan je hier in de stad net een mini studio huren, 1 ruimte voor wonen, slapen en leven. KletsTopic - Pagina 3 1270000679
Daar heb je hier gewoon een gezinswoning voor met 3 slaapkamers, ruime douche, ruime woonkamer + open keuken, grote bijkeuken en zolder.

I love Friesland! KletsTopic - Pagina 3 3079029344
Ik zou er echt niet kunnen wonen!
Vertel waarom niet, daar ben ik wel benieuwd naar!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

KletsTopic - Pagina 3 Empty Re: KletsTopic

Bericht  heartsdale wo 27 jun 2012 - 21:17

Rush schreef:Kan je niet zorgen dat ze er eerst iets aan doen dan?

Nee hun motto is, jullie wonen er!
Ze willen het wel opknappen, maar dan laten ze het ook gelijk te koop zetten. En stel je voor dat het snel verkoopt, waar moeten wij dan zo snel naar toe?
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 672
Registratiedatum : 08-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

KletsTopic - Pagina 3 Empty Re: KletsTopic

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 21:18

Ik woon ook huur, en toen ik hier kwam kijken wilde ik het liefst omdraaien en keihard wegrennen, wat n smerige zooi.
Maar achteraf had ik geen betere keuze kunnen maken, en heel vaak valt opknappen wel mee. Als je de boel een sopje hebt gegeven ben je al best een eind...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

KletsTopic - Pagina 3 Empty Re: KletsTopic

Bericht  Rush wo 27 jun 2012 - 21:18

heartsdale schreef:
Rush schreef:Kan je niet zorgen dat ze er eerst iets aan doen dan?

Nee hun motto is, jullie wonen er!
Ze willen het wel opknappen, maar dan laten ze het ook gelijk te koop zetten. En stel je voor dat het snel verkoopt, waar moeten wij dan zo snel naar toe?
Gaat dat over het huurhuis van €850?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

KletsTopic - Pagina 3 Empty Re: KletsTopic

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 21:18

haha ik ook niet stoffie,

En kan je geen extern bureau inschakelen? Want ik heb in een soort studentenwoning gewoond (alleen werkte iedereen er) En daarin was ook alles verouderd, vervallen e.d. en de huurprijs te hoog. Toen wilden m`n medehuurders zo`n extern bureau inschakelen die dan alles naloopt en dan gaat kijken of je niet teveel huur betaald. Natuurlijk is dit wel een extreme maatregel omdat het familie betreft mja als ze zelfs als je niet rond kan komen nog wil dat je 800 euro betaald en de woning ziet er niet uit tja ...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

KletsTopic - Pagina 3 Empty Re: KletsTopic

Bericht  heartsdale wo 27 jun 2012 - 21:20

PinkCoelho schreef:Maar telt voor jouw vriend het hele gedoe van 'relaxed in je eigen huis' zijn niet?
Ik bedoel, dit moet toch ongelooflijk veel spanning opleveren?

Dat doet het zeker. Alleen hij woont hier al een hele tijd ik ben er later bij in gekomen en toen is de huur ook meteen verhoogd.
Hij vind dat ik overal zwaar aan til, maar het zijn wel onze zuivere verdiende centen iedere maand die we weggooien, en waarvoor? Voor een vies huis waar nooit wat is gebeurt, het is gewoon ongezond om hier te leven. En nu hebben we onze eigen centen erin gestopt door het een klein beetje op te knappen voor wat woongenot.. Maar het hele punt is dat ik die 850 gewoon veel te veel vind..
heartsdale
heartsdale
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 672
Registratiedatum : 08-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

KletsTopic - Pagina 3 Empty Re: KletsTopic

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 21:20

Rush schreef:
Stofzuiger schreef:
Rush schreef:
Stofzuiger schreef:Voor 430,00 kan je hier in de stad net een mini studio huren, 1 ruimte voor wonen, slapen en leven. KletsTopic - Pagina 3 1270000679
Daar heb je hier gewoon een gezinswoning voor met 3 slaapkamers, ruime douche, ruime woonkamer + open keuken, grote bijkeuken en zolder.

I love Friesland! KletsTopic - Pagina 3 3079029344
Ik zou er echt niet kunnen wonen!
Vertel waarom niet, daar ben ik wel benieuwd naar!
Zo'n uithoek. Veel te stil, veel te ver uit de "bewoonde" wereld, ver weg van familie. Nee, ik blijf hier.

Ik loop in 5 min naar station. In 10 min sta ik midden in de stad. Met de auto zit ik zo op de snelweg. En met 10 min rijden zit je midden in de natuur, kan je heerlijk aan het water zitten op een strandje. Beter kan niet :cheering:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

KletsTopic - Pagina 3 Empty Re: KletsTopic

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4 ... 21 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum