Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Postnatale depressie

+14
Mamsie
Jezzie
Catwoman79
sanne-84
Suikerklontje
Stuiterbal
PapillonRose
Lejow
Marin
Liadan
-Ieniemienie-
_Lana_
Darius
Linda
18 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Postnatale depressie - Pagina 2 Empty Re: Postnatale depressie

Bericht  Catwoman79 wo 27 jun 2012 - 4:25

@ luce - geef je ook borstvoeding ?
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Postnatale depressie - Pagina 2 Empty Re: Postnatale depressie

Bericht  Jezzie wo 27 jun 2012 - 5:15

Wat goed dat je naar de huisarts bent geweest. Hopelijk kun je weer een beetje bijslapen. En heb je snel de uitslagen!
SterktePostnatale depressie - Pagina 2 699888
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Postnatale depressie - Pagina 2 Empty Re: Postnatale depressie

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 9:46

Marin schreef:Goed dat je naar de huisarts bent geweest, Luce! Dat is al een stap in de goede richting en fijn dat je serieus genomen werd. Hopelijk gaat het gauw beter, hou jezelf maar goed in de gaten. Weet je man hiervan? Misschien ook belangrijk hem hierover goed in te lichten, zodat hij alert is.

Ja, dat kan niet anders dat hij er vanaf weet want ik functioneer gewoon niet goed. En aangezien je nogal op elkaar aangewezen bent met kinderen.. Hij doet er ook alles aan om me te ontlasten dus dat is fijn.

Razz, wat goed dat je voor een 2e meteen hulp gaat inschakelen! Naar om te lezen hoe je je hebt gevoeld Sad

Catwoman, nee ik geef geen borstvoeding. Dat is nooit goed op gang gekomen. Nu weet ik waarom (achtergebleven placentaresten. Je lichaam denkt dan dat het nog zwanger is).

Mijn huisarts belde vanavond voor de uitslagen van de testen. Er is niks abnormaals uit gekomen. Hij gokt het op oververmoeidheid dat ik nog niks ben afgevallen en dat mijn lichaam niet herstelt. Ik moet eerst een paar nachten goed doorslapen met Oxazepam en dan kijken hoe ik me voel. Lichamelijk en psychisch.
Hij denkt (en ik voor een groot deel zelf ook) dat de psychische klachten erger worden door het gevoel uitgeput te zijn.

Ik duik zo mijn bed maar eens in met een pammetje Wink


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Postnatale depressie - Pagina 2 Empty Re: Postnatale depressie

Bericht  Mamsie wo 27 jun 2012 - 10:01

Kan het niet afvallen dan ook niet te maken hebben met die achtergebleven placenta?
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Postnatale depressie - Pagina 2 Empty Re: Postnatale depressie

Bericht  Susan wo 27 jun 2012 - 10:09

Aan de ene kant gelukkig dat je volgens de huisarts geen postnatale depressie hebt, aan de andere kant ook lastig dat je nog niet echt verder bent gekomen. Hopelijk kun je een beetje bijslapen de komende nachten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Postnatale depressie - Pagina 2 Empty Re: Postnatale depressie

Bericht  Twellie wo 27 jun 2012 - 10:15

Wat fijn dat je al zo snel uitslagen hebt. Een nacht goed kunnen slapen kan ook wonderen doen en ik hoop dat dat bij jou ook zo is.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Postnatale depressie - Pagina 2 Empty Re: Postnatale depressie

Bericht  Sanne wo 27 jun 2012 - 19:11

Wat fijn dat je de uitslagen zo snel hebt gekregen en dat er lichamelijk niets aan de hand is. Ik hoop dat je je snel beter voelt. Heb je lekker kunnen slapen vannacht, Luce?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Postnatale depressie - Pagina 2 Empty Re: Postnatale depressie

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 19:23

Mamsie schreef:Kan het niet afvallen dan ook niet te maken hebben met die achtergebleven placenta?

Dat zou kunnen. Maar dat verklaart niet waarom er na een week nog steeds geen gram is af gegaan. Aldus de huisarts. Maar het zou misschien kunnen zijn omdat mijn lichaam geen tijd heeft gehad om te herstellen? Daar hoop ik stiekem op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Postnatale depressie - Pagina 2 Empty Re: Postnatale depressie

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 19:53

Hoe gaat het nu met je? Een beetje beter kunnen slapen? Hoop dat je er met hulp van de huisarts/eventueel andere hulpverleners uitkomt en je snel beter gaat voelen (je bent er in ieder geval goed op tijd bij, dat zou al een hoop moeten schelen). Sterkte!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Postnatale depressie - Pagina 2 Empty Re: Postnatale depressie

Bericht  Catwoman79 wo 27 jun 2012 - 23:09

hoe heb je vannacht geslapen met de oxazepam. Heb je het idee dat je beter uitgerust bent.
Probeer voor zover dat wil lekker rustig aan te doen.

Dikke knuffel.
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Postnatale depressie - Pagina 2 Empty Re: Postnatale depressie

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 23:12

Ja, lichamelijk voel ik me stukken beter na vannacht. Heb nu ook het gevoel veel meer aan te kunnen. Toch nog steeds wel hartkloppingen en duizelig als ik een stukje fiets. Maar ik denk dat dat gewoon zijn tijd nodig heeft. Ik ben allang blij dat ik eens weer écht geslapen heb. Mijn lijf heeft weken lang in de 'alert'stand gestaan, dat kan ook niet goed zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Postnatale depressie - Pagina 2 Empty Re: Postnatale depressie

Bericht  Marin do 28 jun 2012 - 0:11

Ik weet uit ervaring dat een paar goede nachten echt al een wereld van verschil kunnen maken. Hopelijk gaat het hierna dus iets beter!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Postnatale depressie - Pagina 2 Empty Re: Postnatale depressie

Bericht  Rouge do 28 jun 2012 - 0:15

Over dat afvallen: Hoelang geleden ben je bevallen en hoeveel kg aangekomen? Was je voor de zwangerschap al te licht bijvoorbeeld?

Hopelijk voel je je snel wat beter!
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Postnatale depressie - Pagina 2 Empty Re: Postnatale depressie

Bericht  Gast do 28 jun 2012 - 0:24

Rouge schreef:Over dat afvallen: Hoelang geleden ben je bevallen en hoeveel kg aangekomen? Was je voor de zwangerschap al te licht bijvoorbeeld?

Hopelijk voel je je snel wat beter!

7,5 week geleden. In totaal iets van 15 kilo, waarvan er 2 na de bevalling er snel af waren. De rest zit er nog aan.

Nee, niet te licht voor de bevalling. Ik zat altijd op 65 (bij 1.80m) en nu nog steeds op 78 en daar is geen verandering meer in gekomen.

Normaal gezien heb ik een hele snelle stofwisseling, val met gemak 5 kilo af in een maand zonder er iets voor te doen. Dus dit is opmerkelijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Postnatale depressie - Pagina 2 Empty Re: Postnatale depressie

Bericht  Rouge do 28 jun 2012 - 1:43

Ok dat is wel raar ja, maar ik vind 7,5 week echt nog kort geleden (ik weet het, voor jezelf wil je zsm alles eraf...maak me er zelf ook schuldig aan en ben 9 weken geleden bevallen). Het kan zomaar ineens snel gaan, bij mijn eerste ging het ook na een tijdje opeens heel snel eraf. Maar omdat je gewend bent dat het er zo afgaat, zal misschien wat extra beweging al wat verschil maken...
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Postnatale depressie - Pagina 2 Empty Re: Postnatale depressie

Bericht  Gast do 28 jun 2012 - 1:48

Rouge schreef:Ok dat is wel raar ja, maar ik vind 7,5 week echt nog kort geleden (ik weet het, voor jezelf wil je zsm alles eraf...maak me er zelf ook schuldig aan en ben 9 weken geleden bevallen). Het kan zomaar ineens snel gaan, bij mijn eerste ging het ook na een tijdje opeens heel snel eraf. Maar omdat je gewend bent dat het er zo afgaat, zal misschien wat extra beweging al wat verschil maken...

Nou, het hoeft van mij niet meteen eraf ofzo, maar ik vind het gewoon bijzonder. Want ik eet wel gezond, snack bijna niet en loop ver met de honden. Iets wat ik de laatste maanden van de bevalling niet meer deed omdat ik het niet meer kon. Daarom vind ik het opmerkelijk.

Maar wellicht komt het om de reden die mamsie aan geeft. Gewoon een kwestie van afwachten denk ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Postnatale depressie - Pagina 2 Empty Re: Postnatale depressie

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum