Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?

+45
shadow
SarahKey
Travelgurly
Ugly Betty
Pandora
Sylvana
Bruintje Beer
Roos
nillis
Teddyaapje
Wennes
blondje1313
Tania
M@niek
Thunder
ekjir@M
maiadebij
Fearie
Smaragdje
Mamsie
Juutjepetuutje
Nana
vlinder-19
CCC
Poisongirl
Bimbam
Bloempjuh23
Liz
_Lana_
Snoes
Muppetje
Parisienne
xxjojootjexx
kwak
MamaDaan
Amber-
Rouge
snoezel
Liadan
Linda
Dora
Happydobby
Susan
Darius
Aimee
49 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven? - Pagina 4 Empty Re: n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?

Bericht  Ugly Betty di 26 jun 2012 - 20:38

Ik wil straks ook borstvoeding gaan geven. Het lijkt mij heel mooi om te doen, als het allemaal lukt.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven? - Pagina 4 Empty Re: n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?

Bericht  Travelgurly di 26 jun 2012 - 20:38

Ik wil ook bv gaan geven. Tis de eerste dus geen idee hoe ik het ga ervaren.
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven? - Pagina 4 Empty Re: n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?

Bericht  _Lana_ di 26 jun 2012 - 20:38

[quote="Zelda"]
Tania schreef:Op een ander forum is er iemand die altijd een hele discussie voert over de term "flesvoeding". Ze vindt dat zij ook flesvoeding geeft als ze borstvoeding uit een flesje geeft en dat mensen die geen borstvoeding geven moeten zeggen dat ze kunstvoeding geven omdat het anders niet duidelijk is of ze nou nutrilon of borstvoeding uit een flesje geven.

Oja en dit vind ik trouwens wel heel erg overdreven, waar maken ze zich druk om.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven? - Pagina 4 Empty Re: n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?

Bericht  Gast di 26 jun 2012 - 20:50

Bruintje Beer schreef:Ik zou het zo weer doen ondanks dat het bij de jongste niet lukte d.m.v zijn tong en ik hierdoor fulltime gekold heb 6 maanden. Zou ik het bij een 3e zo weer doen!!
Was zijn tongriempje te kort?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven? - Pagina 4 Empty Re: n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?

Bericht  Gast di 26 jun 2012 - 20:56

Travelgurly schreef:Ik wil ook bv gaan geven. Tis de eerste dus geen idee hoe ik het ga ervaren.

Hey je bent zwanger, wat leuk! Gefeliciteerd!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven? - Pagina 4 Empty Re: n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?

Bericht  Linda di 26 jun 2012 - 20:56

Tania schreef:Op een ander forum is er iemand die altijd een hele discussie voert over de term "flesvoeding". Ze vindt dat zij ook flesvoeding geeft als ze borstvoeding uit een flesje geeft en dat mensen die geen borstvoeding geven moeten zeggen dat ze kunstvoeding geven omdat het anders niet duidelijk is of ze nou nutrilon of borstvoeding uit een flesje geven.

Haha, d.irksmama zeker?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven? - Pagina 4 Empty Re: n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?

Bericht  SarahKey di 26 jun 2012 - 20:56

Ik sta er wel positief tegenover. Vind bv een heel goed iets.
Maar toch geef ik bij een tweede kindje de fles.
Betekend niet meteen dat je dan negatief tegenover bv staat.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven? - Pagina 4 Empty Re: n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?

Bericht  Aimee di 26 jun 2012 - 21:02

Linda schreef:
Tania schreef:Op een ander forum is er iemand die altijd een hele discussie voert over de term "flesvoeding". Ze vindt dat zij ook flesvoeding geeft als ze borstvoeding uit een flesje geeft en dat mensen die geen borstvoeding geven moeten zeggen dat ze kunstvoeding geven omdat het anders niet duidelijk is of ze nou nutrilon of borstvoeding uit een flesje geven.

Haha, d.irksmama zeker?

Haha, ja zij is echt fanatiek! Soms moet ik stiekem wel een beetje om haar lachen

Even iets anders: Ik zat filmpjes van Rapley op youtube te zoeken en kwam volgens mij een filmpje van jou tegen. Wat een schatje is je dochter en wat hapte ze al goed voor een eerste keer!
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven? - Pagina 4 Empty Re: n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?

Bericht  Tania di 26 jun 2012 - 21:04

Linda schreef:
Tania schreef:Op een ander forum is er iemand die altijd een hele discussie voert over de term "flesvoeding". Ze vindt dat zij ook flesvoeding geeft als ze borstvoeding uit een flesje geeft en dat mensen die geen borstvoeding geven moeten zeggen dat ze kunstvoeding geven omdat het anders niet duidelijk is of ze nou nutrilon of borstvoeding uit een flesje geven.

Haha, d.irksmama zeker?

Yes

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven? - Pagina 4 Empty Re: n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?

Bericht  Linda di 26 jun 2012 - 21:05

Oh echt? Grappig dat je dat tegen bent gekomen. Dat was de aller eerste keer, dat ging vrij goed. Vervolgens duurde het daarna nog een half jaar eer ze echt begon te eten.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven? - Pagina 4 Empty Re: n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?

Bericht  Sylvana di 26 jun 2012 - 21:37

Zelda schreef:
Darius schreef:
Sylvana schreef:Ik ga ook zeker bv geven. Ik hoop het tenminste een jaar vol te kunnen houden zodat ze geen kunstmelk hoeft te krijgen.

Ik begrijp alleen het woord 'kunstmelk' niet zo goed. Flesvoeding is gewoon gemaakt van koemelk. (of geitenmelk, maar dat is heel duur)
Ik heb altijd het idee dat mensen het 'kunstmelk' noemen om het een negatievere lading te geven.Niet iedereen hoor, maar ik heb dat wel eens gelezen van een borstvoedings-deskundige.

Oh, dat was ook niet de bedoeling hoor, om het negatieve lading te geven. Waarom zou ik, iedereen moet toch lekker zelf weten wat ze doen? Ik noem het nou eenmaal zo, kunstvoeding, kunstmelk, whatever haha. Ik vind het persoonlijk ok wel 'kunstig' t.o.v. van borstvoeding. Zou ook niet weten waarom ik die benaming er dan niet voor zou gebruiken.

Edit: en ik ben helemaal niet per se anti-kunstmelk ( :P ) hoor. Maar zolang ik de mogelijkheid heb mijn dochter zelf te voeden geef ik daar absoluut de voorkeur aan.


Laatst aangepast door Sylvana op di 26 jun 2012 - 21:42; in totaal 1 keer bewerkt

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven? - Pagina 4 Empty Re: n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?

Bericht  Travelgurly di 26 jun 2012 - 21:38

Snoepy87 schreef:
Travelgurly schreef:Ik wil ook bv gaan geven. Tis de eerste dus geen idee hoe ik het ga ervaren.

Hey je bent zwanger, wat leuk! Gefeliciteerd!!

dankje! ja heel spannend en leuk:D
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven? - Pagina 4 Empty Re: n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?

Bericht  shadow di 26 jun 2012 - 21:40

De eerste heeft4maanden borstvoeding gehad.toen liep het hard terug moest ik gaan werken en ben ik gestopt.ik denk dat als er meer steun was geweest ik misschien wel had doorgezet. Maar kolven en voeden koste me zoveel tijd datik gestresst werd.(oudste dronk niet aan de borst)

Nu drinkt de jongste we aan de borst en ondanks datin mijn omgeving niet veel mensen borstvoeding geven, ben ikvan plan een jaar proberen volte maken. Zodat hij geen opvolgmelk hoef te krijgen. Steun vind ik vooral door het lezen van mensen hier waarbij het geslaagd is. Jammer genoeg nog steeds weinig in de omgeving.

Denk zelfs dat collegas niet altijd blij zijn dat ik gebruik maak van het voedingsrecht, maar dat vind ik hun probleem(meestal)

shadow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven? - Pagina 4 Empty Re: n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?

Bericht  woezel di 26 jun 2012 - 21:42

Ik heb 3x bv gegeven en zou het de volgende keer ook weer doen.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven? - Pagina 4 Empty Re: n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?

Bericht  Teddyaapje di 26 jun 2012 - 21:42

_Lana_ schreef:Voor de meiden die fulltime gekolfd hebben, kregen jullie er wel genoeg uit? Of hebben jullie KV bijgegeven?
Nu heb ik natuurlijk 2 kindjes, maar met kolven kon ik op een gegeven moment echt de mondjes niet meer vullen.
Gelukkig dronken ze ineens wel uit de borst.
Soms baal ik er wel eens van dat ik niet ben blijven kolven.

Ik had melk voor 10. Heb hier totaal geen problemen mee gehad, maar als ik merkte dat mijn voeding ook maar íets terug liep zorgde ik dat ik het weer op peil kreeg door vaker te kolven totdat het weer goed was. T. heeft nooit kv gehad, had zelfs een gedeelte van de diepvries van mijn ouders, schoonouders en oma in gebruik...zelf hadden we er 2 vol (waarvan 1 kleintje).

Ik vind niet dat er een negatieve lading aan het woord kunstvoeding zit, het ís toch ook gewoon kunstvoeding? Ik heb nog nooit poeder uit een mens, koe of geit zien komen...

In het ziekenhuis noemden ze de gekolfde melk die met de fles gegeven werd moedermelk uit de fles, live drinken heette wel borstvoeding.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven? - Pagina 4 Empty Re: n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?

Bericht  Flip Fluitketel di 26 jun 2012 - 21:44

Ikke! Bij de 1e lukte 'live' voeden niet en hierdoor heb ik 8maanden fulltime gekolfd. Bij de 2e wil ik graag proberen 'live' BV te gaan geven en mocht dit niet lukken ga ik weer over op kolven en probeer ik het weer zolang mogelijk vol te houden.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven? - Pagina 4 Empty Re: n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?

Bericht  Flip Fluitketel di 26 jun 2012 - 21:47

_Lana_ schreef:Voor de meiden die fulltime gekolfd hebben, kregen jullie er wel genoeg uit? Of hebben jullie KV bijgegeven?
Nu heb ik natuurlijk 2 kindjes, maar met kolven kon ik op een gegeven moment echt de mondjes niet meer vullen.
Gelukkig dronken ze ineens wel uit de borst.
Soms baal ik er wel eens van dat ik niet ben blijven kolven.

Bij mij kwam er meer dan genoeg uit en had eerder teveel dan te weinig en dat ging dan bij de voorrraad. Ik ben pas KV gaan geven toen ik gestopt ben met BV.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven? - Pagina 4 Empty Re: n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?

Bericht  *Lookie* di 26 jun 2012 - 22:28

Ik geef ook borstvoeding en dat wil ik bij een evt tweede kindje graag weer doen. Ik heb wel een tijdje echt te weinig productie gehad en moest toen iets bijvoeden met kv. Dat vond ik wel jammer maar het kon niet anders. Inmiddels gebruik ik echter Domperidon en gaat het weer goed, gelukkig. Ik heb persoonlijk best veel tegenslag gehad bij de borstvoeding (het kwam slecht op gang door de zwangerschapsvergiftiging, H was te zwak om aan de borst te drinken de eerste weken waardoor ik moest kolven, en daarna nog kloven, spruw, en dus verminderde productie) maar al met al heb ik gewoon doorgezet omdat ik merkte dat hij veel sneller herstelde toen hij eenmaal bv kreeg. Ik hoop dat het bij een tweede kindje wel wat makkelijker zal gaan, aangezien ik er dan naturlijk nog een heb rondlopen maar ik wil het zeker weer gaan geven.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven? - Pagina 4 Empty Re: n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?

Bericht  Gast di 26 jun 2012 - 23:07

Ik heb bij mijn zoontje 18 maanden borstvoeding gegeven. Hoop dat ik het nu weer zo lang kan vol houden Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven? - Pagina 4 Empty Re: n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?

Bericht  _Lana_ di 26 jun 2012 - 23:09

Nu heb ik natuurlijk 2 mondjes tegelijk te voeden, maar ik kon het met kolven net aan bijhouden.
Op een gegeven moment gingen ze veel meer drinken en toen dronken ze gelukkig uit de borst.
Na 3,5 maand had ik te weinig voeding voor 2, helaas.
Dus misschien had ik moeten blijven kolven erbij, maar er kwam echt steeds minder uit.

Hoevaak kolfden jullie per dag dan? Ja ik ben toch nog even benieuwd Wink .
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven? - Pagina 4 Empty Re: n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?

Bericht  Teddyaapje di 26 jun 2012 - 23:18

_Lana_ schreef:Nu heb ik natuurlijk 2 mondjes tegelijk te voeden, maar ik kon het met kolven net aan bijhouden.
Op een gegeven moment gingen ze veel meer drinken en toen dronken ze gelukkig uit de borst.
Na 3,5 maand had ik te weinig voeding voor 2, helaas.
Dus misschien had ik moeten blijven kolven erbij, maar er kwam echt steeds minder uit.

Hoevaak kolfden jullie per dag dan? Ja ik ben toch nog even benieuwd Wink .

Ik kolfde in het begin elke 3u, soms 4u er tussen maar dan lekte ik vaak wat en kreeg ik echt te volle borsten. Op een gegeven moment ging er steeds een voeding af bij T. en kon ik er ook meer tijd tussen laten. Op dagen dat ik de bv moest opkrikken kolfde ik minimaal om de 2u, als het vaker kon vaker.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven? - Pagina 4 Empty Re: n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?

Bericht  _Lana_ di 26 jun 2012 - 23:37

Teddyaapje schreef:
_Lana_ schreef:Nu heb ik natuurlijk 2 mondjes tegelijk te voeden, maar ik kon het met kolven net aan bijhouden.
Op een gegeven moment gingen ze veel meer drinken en toen dronken ze gelukkig uit de borst.
Na 3,5 maand had ik te weinig voeding voor 2, helaas.
Dus misschien had ik moeten blijven kolven erbij, maar er kwam echt steeds minder uit.

Hoevaak kolfden jullie per dag dan? Ja ik ben toch nog even benieuwd Wink .

Ik kolfde in het begin elke 3u, soms 4u er tussen maar dan lekte ik vaak wat en kreeg ik echt te volle borsten. Op een gegeven moment ging er steeds een voeding af bij T. en kon ik er ook meer tijd tussen laten. Op dagen dat ik de bv moest opkrikken kolfde ik minimaal om de 2u, als het vaker kon vaker.

Echt helemaal geweldig dat je het zo gered hebt. Ze kregen hier best lang 8 voedingen op een dag. Ik ben echt blij dat ze over gegaan zijn op de borst ( met veel oefening, pijn en moeite Wink ).
Maar eigenlijk heb ik een beetje spijt dat ik niet meer ben gaan kolven na die 3,5 maand, misschien had ik het op kunnen krikken.
Maarja en iedere 2 uur kolven en 2 kindjes voeden en ook nog tijd over houden om even te knuffelen, dat vond ik toch wel pittig. En zeker als er ook nog eens bijna niets meer uitkomt.
Nou ja, ik moet me er echt bij neerleggen. Mijn kolf is nu ook net verkocht, dus afsluiten maar Wink .


_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven? - Pagina 4 Empty Re: n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?

Bericht  Teddyaapje di 26 jun 2012 - 23:43

Ik weet ook niet of ik het gered had met 2 kindjes...buiten dat je én meer melk nodig hebt heb je gewoon ook minder tijd om te kolven/ voeden. Die 3,5 maand neemt niemand meer van jullie af, je mag trots zijn op elke druppel die ze gehad hebben!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven? - Pagina 4 Empty Re: n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?

Bericht  Gast wo 27 jun 2012 - 0:36

_Lana_ schreef:@ Mamarosa: Ook al zie jij het als iets vanzelfsprekends, toch wil ik het even zeggen ;-). Maar wat ontzettend knap dat je je tweeling nog steeds zelf voedt. Echt heel veel respect! Ik heb het uiteindelijk 3,5 maand gedaan en toen was het helaas over. Ik wilde ook echt heel graag lang zelf voeden en heb er nog wel eens een beetje heimwee naar.
Maar petje af!!

Dank je!

En jij mag ook trots zijn op jezelf hoor! Je hebt meer dan je best gedaan, en je kleintjes hebben het maar mooi binnen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven? - Pagina 4 Empty Re: n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?

Bericht  Poisongirl wo 27 jun 2012 - 0:42

Aimee schreef:
Parel schreef:
Aimee schreef:
Parel schreef:
Aimee schreef:Oké, dat valt me nog reuze mee! Toen ik dat topic las vroeg ik me af of de BV moeders (klinkt als een soort clubje ofzo n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven? - Pagina 4 394967 ) op dit forum heel erg in de minderheid zijn, maar dat valt volgens mij best mee.

Echt? Ik heb juist weer het idee dat er hier veel meer bv mama's zijn.

Ja, als ik bijvoorbeeld kijk in 'ons' topic, zijn er maar weinig mama's die BV gegeven hebben of nog geven. Volgens mij op dit moment alleen nog maar Blondje, Nicci en ik?

Studiebol, ayla, floor, supertalentje, star, missd .. Die hebben het allemaal gegeven en zijn uiteindelijk al dan niet vrijwillig gestopt.

Ik ben de enige die bewust is gaan flesvoeden.

Oh echt? Nouja, dan heb ik dus echt een vertekend beeld!

Ik heb het ook geprobeerd, maar moest gedwongen stoppen omdat het niet op gang kwam Sad
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven? - Pagina 4 Empty Re: n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum