Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?

+45
shadow
SarahKey
Travelgurly
Ugly Betty
Pandora
Sylvana
Bruintje Beer
Roos
nillis
Teddyaapje
Wennes
blondje1313
Tania
M@niek
Thunder
ekjir@M
maiadebij
Fearie
Smaragdje
Mamsie
Juutjepetuutje
Nana
vlinder-19
CCC
Poisongirl
Bimbam
Bloempjuh23
Liz
_Lana_
Snoes
Muppetje
Parisienne
xxjojootjexx
kwak
MamaDaan
Amber-
Rouge
snoezel
Liadan
Linda
Dora
Happydobby
Susan
Darius
Aimee
49 plaatsers

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven? - Pagina 3 Empty Re: n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?

Bericht  Tania di 26 jun 2012 - 18:11

Als wij een derde zouden krijgen (gaat niet gebeuren hoor) dan zou ik het weer proberen. Nu denk ik, dan zou ik meteen met de fles beginnen en mezelf een hoop verdriet besparen. Maar ik weet zeker dat ik dat niet zou doen. Hoewel de kans me echt nihil lijkt dat de borstvoeding opeens wel opgang zou komen, zou ik het mezelf altijd kwalijk blijven nemen als ik het niet eens zou proberen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven? - Pagina 3 Empty Re: n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?

Bericht  blondje1313 di 26 jun 2012 - 18:13

Lotte heeft 7 maanden borstvoeding gehad, toen was het volgens mij echt op (ze kreeg dat de bv nog kv omdat ze nog honger had en ik had de puf ook niet meer om het proberen weer meer op gang te krijgen). Omdat Lotte zo slecht groeide wil ik dan wel van het begin af aan een lactatiekundige raadplegen, dat heb ik nu niet gedaan. Maar ik wil bij een tweede zeker weer bv geven.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven? - Pagina 3 Empty Re: n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?

Bericht  Gast di 26 jun 2012 - 18:16

Ooit wil ik heel graag borstvoeding gaan geven!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven? - Pagina 3 Empty Re: n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?

Bericht  Gast di 26 jun 2012 - 19:01

Ik twijfel nog smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven? - Pagina 3 Empty Re: n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?

Bericht  Wennes di 26 jun 2012 - 19:07

Bij B heb ik geen bv gegeven. Ik gebruikte medicijnen die niet goed werkten en wilde na de zwangerschap terug over stappen op mijn oude maar dit kon niet als je bv zou geven. Daarbij vond ik het "gelurk aan mijn tiet" niet echt een fijne gedachte en ik vond het moederschap al een uitdaging genoeg.

Nu sta ik er heel anders in en het "gelurk aan mijn tiet" is over gegaan in een fijn en goed gevoel. Ik wil er nu ook alles aan doen om bv te geven en heb al tegen mijn man gezegd dat hij mij moet gaan supporten als het even tegen zit en dan niet moet zeggen dat de fles ook wel kan.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven? - Pagina 3 Empty Re: n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?

Bericht  Aimee di 26 jun 2012 - 19:18

Parel schreef:
Aimee schreef:
Parel schreef:
Aimee schreef:Oké, dat valt me nog reuze mee! Toen ik dat topic las vroeg ik me af of de BV moeders (klinkt als een soort clubje ofzo laughcry ) op dit forum heel erg in de minderheid zijn, maar dat valt volgens mij best mee.

Echt? Ik heb juist weer het idee dat er hier veel meer bv mama's zijn.

Ja, als ik bijvoorbeeld kijk in 'ons' topic, zijn er maar weinig mama's die BV gegeven hebben of nog geven. Volgens mij op dit moment alleen nog maar Blondje, Nicci en ik?

Studiebol, ayla, floor, supertalentje, star, missd .. Die hebben het allemaal gegeven en zijn uiteindelijk al dan niet vrijwillig gestopt.

Ik ben de enige die bewust is gaan flesvoeden.

Oh echt? Nouja, dan heb ik dus echt een vertekend beeld!
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven? - Pagina 3 Empty Re: n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?

Bericht  Aimee di 26 jun 2012 - 19:20

Wennes schreef:Bij B heb ik geen bv gegeven. Ik gebruikte medicijnen die niet goed werkten en wilde na de zwangerschap terug over stappen op mijn oude maar dit kon niet als je bv zou geven. Daarbij vond ik het "gelurk aan mijn tiet" niet echt een fijne gedachte en ik vond het moederschap al een uitdaging genoeg.

Nu sta ik er heel anders in en het "gelurk aan mijn tiet" is over gegaan in een fijn en goed gevoel. Ik wil er nu ook alles aan doen om bv te geven en heb al tegen mijn man gezegd dat hij mij moet gaan supporten als het even tegen zit en dan niet moet zeggen dat de fles ook wel kan.

Ik denk dat dit ook zeker heel belangrijk is.
Als het bij mij even niet soepel liep met de BV en ik zat daar tegen iemand over te klagen, dan kreeg ik al snel te horen 'op de fles worden ze ook groot'. Natuurlijk is dat wel zo, en het werd ook echt wel gezegd om mij te steunen, maar ik had graag ook eens gehoord 'je doet het zo goed met de BV, ga nog even door!'
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven? - Pagina 3 Empty Re: n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?

Bericht  _Lana_ di 26 jun 2012 - 19:22

@ Mamarosa: Ook al zie jij het als iets vanzelfsprekends, toch wil ik het even zeggen ;-). Maar wat ontzettend knap dat je je tweeling nog steeds zelf voedt. Echt heel veel respect! Ik heb het uiteindelijk 3,5 maand gedaan en toen was het helaas over. Ik wilde ook echt heel graag lang zelf voeden en heb er nog wel eens een beetje heimwee naar.
Maar petje af!!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven? - Pagina 3 Empty Re: n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?

Bericht  Gast di 26 jun 2012 - 19:23

Zelda schreef:Ik twijfel nog smile

Jullie willen toch voor een 2e gaan? smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven? - Pagina 3 Empty Re: n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?

Bericht  Gast di 26 jun 2012 - 19:28

Luce schreef:
Zelda schreef:Ik twijfel nog smile

Jullie willen toch voor een 2e gaan? smile
Op dit moment nog niet, maar wie weet wat de toekomst brengt. En dan denk ik dat ik weer borstvoeding wil geven, maar helemaal zeker weten doe ik het nog niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven? - Pagina 3 Empty Re: n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?

Bericht  Teddyaapje di 26 jun 2012 - 19:28

Ik!

Ondanks dat ik bij T. fulltime heb gekolfd (nu nog 1 of 2x per dag muv regeldagen) vond ik het over het algemeen niet zwaar en is borstvoeding geven eigenlijk hetgene waar ik het meeste naar uit zou kijken bij een tweede, hopelijk lukt het dan wel live maar als het niet zo is ga ik gewoon weer kolven. Voor mij is borstvoeding iets vanzelfsprekends wat 'erbij hoort'. Natuurlijk heb ik ook zware/ minder leuke momenten er tussen gehad maar die vallen in het niet bij elke druppel bv die T. krijgt.

Ik heb me bewust afzijdig gehouden in het andere topic, daar heb ik niks te zoeken.

De support van de omgeving is erg belangrijk, ik ben blij met internet en fora want irl was het ver te zoeken...
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven? - Pagina 3 Empty Re: n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?

Bericht  nillis di 26 jun 2012 - 19:30

Bij T heb ik 6 maanden lang alle voedingen gekolfd, omdat mevrouw niet aan de borst wilde drinken. Bij een tweede zou ik heel graag weer bv willen geven, maar niet koste wat kost, als het kindje niet aan de borst wil dan wordt ze groot met kv voeding. maar misschien denk ik er tegen die tijd wel heel anders over. Het lijkt me alleen niet te doen om en te kolven en te voeden en nog een kindje er te hebben lopen.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven? - Pagina 3 Empty Re: n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?

Bericht  ekjir@M di 26 jun 2012 - 19:31

Aimee schreef:
Wennes schreef:Bij B heb ik geen bv gegeven. Ik gebruikte medicijnen die niet goed werkten en wilde na de zwangerschap terug over stappen op mijn oude maar dit kon niet als je bv zou geven. Daarbij vond ik het "gelurk aan mijn tiet" niet echt een fijne gedachte en ik vond het moederschap al een uitdaging genoeg.

Nu sta ik er heel anders in en het "gelurk aan mijn tiet" is over gegaan in een fijn en goed gevoel. Ik wil er nu ook alles aan doen om bv te geven en heb al tegen mijn man gezegd dat hij mij moet gaan supporten als het even tegen zit en dan niet moet zeggen dat de fles ook wel kan.

Ik denk dat dit ook zeker heel belangrijk is.
Als het bij mij even niet soepel liep met de BV en ik zat daar tegen iemand over te klagen, dan kreeg ik al snel te horen 'op de fles worden ze ook groot'. Natuurlijk is dat wel zo, en het werd ook echt wel gezegd om mij te steunen, maar ik had graag ook eens gehoord 'je doet het zo goed met de BV, ga nog even door!'

Dit had mijn moeder ook heel erg snel. Die heeft ons alle vier groot gebracht met de fles, als ik dan weer een borstontsteking had of mijn dochter niet groeide of het zat gewoon even tegen begon ze alweer ´Haal toch een pak flesvoeding´. Gelukkig zijn ze bij mijn vriend in de familie allemaal pro-borstvoeding. Mijn schoonmoeder heeft alle drie de kinderen ± 2 jaar gevoed. Mijn vriend maakt het niet uit of ik fv geef of bv maar hij heeft de voorkeur voor bv.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven? - Pagina 3 Empty Re: n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?

Bericht  Roos di 26 jun 2012 - 19:43

Ik! Al ben ik bij de eerste meteen begonnen met flesvoeding, nu wil ik graag bv gaan geven.

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven? - Pagina 3 Empty Re: n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?

Bericht  Bruintje Beer di 26 jun 2012 - 19:58

Ik zou het zo weer doen ondanks dat het bij de jongste niet lukte d.m.v zijn tong en ik hierdoor fulltime gekold heb 6 maanden. Zou ik het bij een 3e zo weer doen!!
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven? - Pagina 3 Empty Re: n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?

Bericht  Sylvana di 26 jun 2012 - 20:07

Ik ga ook zeker bv geven. Ik hoop het tenminste een jaar vol te kunnen houden zodat ze geen kunstmelk hoeft te krijgen.

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven? - Pagina 3 Empty Re: n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?

Bericht  Pandora di 26 jun 2012 - 20:09

Ik ga ook weer bv geven hoor!
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven? - Pagina 3 Empty Re: n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?

Bericht  Darius di 26 jun 2012 - 20:22

Sylvana schreef:Ik ga ook zeker bv geven. Ik hoop het tenminste een jaar vol te kunnen houden zodat ze geen kunstmelk hoeft te krijgen.

Ik begrijp alleen het woord 'kunstmelk' niet zo goed. Flesvoeding is gewoon gemaakt van koemelk. (of geitenmelk, maar dat is heel duur)
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven? - Pagina 3 Empty Re: n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?

Bericht  Gast di 26 jun 2012 - 20:25

Darius schreef:
Sylvana schreef:Ik ga ook zeker bv geven. Ik hoop het tenminste een jaar vol te kunnen houden zodat ze geen kunstmelk hoeft te krijgen.

Ik begrijp alleen het woord 'kunstmelk' niet zo goed. Flesvoeding is gewoon gemaakt van koemelk. (of geitenmelk, maar dat is heel duur)
Ik heb altijd het idee dat mensen het 'kunstmelk' noemen om het een negatievere lading te geven.Niet iedereen hoor, maar ik heb dat wel eens gelezen van een borstvoedings-deskundige.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven? - Pagina 3 Empty Re: n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?

Bericht  Liadan di 26 jun 2012 - 20:26

Maar het is toch ook gewoon kunstvoeding. Het komt van de koe, maar is wel bewerkt enz.
En het is toch ook wel kunstig gemaakt Wink .

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven? - Pagina 3 Empty Re: n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?

Bericht  Tania di 26 jun 2012 - 20:29

Op een ander forum is er iemand die altijd een hele discussie voert over de term "flesvoeding". Ze vindt dat zij ook flesvoeding geeft als ze borstvoeding uit een flesje geeft en dat mensen die geen borstvoeding geven moeten zeggen dat ze kunstvoeding geven omdat het anders niet duidelijk is of ze nou nutrilon of borstvoeding uit een flesje geven.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven? - Pagina 3 Empty Re: n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?

Bericht  Gast di 26 jun 2012 - 20:31

Tania schreef:Op een ander forum is er iemand die altijd een hele discussie voert over de term "flesvoeding". Ze vindt dat zij ook flesvoeding geeft als ze borstvoeding uit een flesje geeft en dat mensen die geen borstvoeding geven moeten zeggen dat ze kunstvoeding geven omdat het anders niet duidelijk is of ze nou nutrilon of borstvoeding uit een flesje geven.
Blabla Rolling Eyes sorry maar dat vind ik echt standpunten van niks.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven? - Pagina 3 Empty Re: n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?

Bericht  _Lana_ di 26 jun 2012 - 20:32

Voor de meiden die fulltime gekolfd hebben, kregen jullie er wel genoeg uit? Of hebben jullie KV bijgegeven?
Nu heb ik natuurlijk 2 kindjes, maar met kolven kon ik op een gegeven moment echt de mondjes niet meer vullen.
Gelukkig dronken ze ineens wel uit de borst.
Soms baal ik er wel eens van dat ik niet ben blijven kolven.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven? - Pagina 3 Empty Re: n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?

Bericht  _Lana_ di 26 jun 2012 - 20:34

Zelda schreef:
Tania schreef:Op een ander forum is er iemand die altijd een hele discussie voert over de term "flesvoeding". Ze vindt dat zij ook flesvoeding geeft als ze borstvoeding uit een flesje geeft en dat mensen die geen borstvoeding geven moeten zeggen dat ze kunstvoeding geven omdat het anders niet duidelijk is of ze nou nutrilon of borstvoeding uit een flesje geven.
Blabla Rolling Eyes sorry maar dat vind ik echt standpunten van niks.

Ik vind er eigenlijk wel wat inzitten.
Flesvoeding is niet persé kunstvoeding natuurlijk.

Maar goed, wat maakt het eigenlijk uit hoe het genoemd wordt.
Het ís toch ook kunstvoeding, het is gewoon bewerkt en nagemaakt.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven? - Pagina 3 Empty Re: n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?

Bericht  Darius di 26 jun 2012 - 20:36

Ik vind dat er aan het woord 'kunstvoeding' en wat nare bijsmaak aan zit.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven? - Pagina 3 Empty Re: n.a.v. Wie wil nog wel borstvoeding geven?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum