Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet?

+12
Pompoen
Jade
Phileine
Rush
Coco
Blond
TukTuk
Vanilla Queen
Marin
Atelier Madame
ExpressoB
JD
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet? Empty Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet?

Bericht  JD ma 25 jun 2012 - 10:06

Onze laptop raakt op, en nu willen we waarschijnlijk overstappen naar een Ipad/tablet, alleen ben ik echt een leek op dit gebied, dus ik heb geen flauw idee wat het verschil is tussen die twee?

Ik zie zo onwijs veel prijsverschillen dat ik niet goed weet wat een goede koop is. Je hebt tablets voor 100 euro, en Ipads/tablets tot 800 euro.

We hebben op zolder een goede pc staan, dus het enige wat ik ermee zal doen is beetje internetten (facebook, twitter, foto's plaatsen/opslaan, surfen)...that's it.

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is en waar ik op moet letten bij een eventuele aanschaf?
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet? Empty Re: Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet?

Bericht  ExpressoB ma 25 jun 2012 - 10:19

Ga sowieso een laptop kopen, heb er 1 teleen gehad en het is echt niet te vergelijken met een laptop. Het is een leuk ding maar voor erbij.
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet? Empty Re: Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet?

Bericht  Atelier Madame ma 25 jun 2012 - 10:22

Een laptop is om op te werken langdurig, een tablet is leuk voor erbij
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet? Empty Re: Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet?

Bericht  ExpressoB ma 25 jun 2012 - 10:26

Ik heb ook een paar dagen ermee alleen geinternet, niets boeiends en miste toch echt mijn laptop.
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet? Empty Re: Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet?

Bericht  Marin ma 25 jun 2012 - 10:32

Een iPad is een tablet, alleen een naam van een tablet van een bepaald merk (Apple dus). Tablets zijn gewoon van die platte schermpjes waar je van alles mee kunt. iPads zijn dus van Apple en draaien op IOS, dat is het programma van Apple. iPhones draaien daar ook op. Heel veel andere tablets (kunnen van Samsung zijn bijvoorbeeld maar ook andere, goedkope merken) draaien op Android, dat is een ander besturingsprogramma, wat je ook voor smartphones hebt.
Logischerwijs zijn duurdere tablets van betere kwaliteit, dus waarschijnlijk veel sneller en betere beeldkwaliteit en groter geheugen.

Of je een iPad of een Android tablet wilt, ligt zo'n beetje aan je eigen voorkeur. Als je meer Apple producten hebt is een iPad handig voor de iCloud (al je gegevens zoals muziek en foto's kunnen dan gelinkt worden). Als je een Android smartphone hebt, is een Android tablet misschien handiger, want dan snap je die beter en zit alles gelinkt aan Google.

Maar vergeet niet dat een tablet helemaal geen goeie vervanging is voor een laptop. Om te surfen misschien wel, maar om echt te typen niet, en je kunt er ook geen USB op aan sluiten enzo. Je kunt er dus alleen 'apps' op gebruiken, net als je smartphone. Een laptop is dus veel handiger.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet? Empty Re: Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet?

Bericht  Vanilla Queen ma 25 jun 2012 - 10:49

Marin schreef:

Maar vergeet niet dat een tablet helemaal geen goeie vervanging is voor een laptop. Om te surfen misschien wel, maar om echt te typen niet, en je kunt er ook geen USB op aan sluiten enzo. Je kunt er dus alleen 'apps' op gebruiken, net als je smartphone. Een laptop is dus veel handiger.

Goede uitleg van Marin, maar nog even ter aanvulling, ik heb een adapter / connection-kit voor mijn galaxy tablet waar je wel usb en dergelijke mee kan aansluiten, je hebt ze ook voor enkel USB (voor 2 euro gekocht op ebay). En daarmee kan je bestanden overzetten en/of bekijken zoals foto's en films etc. Ik zou niet weten of dit voor de Ipad bestaat, vast wel. Ikzelf ben erg tevreden over mijn Galaxy Tablet. Dit te meer omdat ik weinig met Apple IOS heb en Android dus een fijn besturingssysteem vind (en een Android tablet ook zelf kan rootten met een versie die je zelf prettig vind, dat mis ik bij apple), al is de Apple Ipad ook erg mooi hoor, maar het ligt maar net aan je voorkeur (uitproberen en vergelijken dus).

Voorbeeldje van zo'n adapter:

Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet? Usb-card-reader-connection-kit-for-samsung-galaxy-tab-p7300-p7310-p7500-and-p7510-black_vpzyrn1332480878078
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet? Empty Re: Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet?

Bericht  JD ma 25 jun 2012 - 11:14

oke thanks voor de uitleg, ben weer een stuk wijzer geworden.

jullie zeggen dathet geen vervanger is voor de laptop,en dat het niet handig is met typen, maar het enige wat ik op mijn laptop typ is hier op het forum, en de adressen van websites intypen... is het dan wel te doen?

Voor word etc ga ik sowieso naar de pc op zolder, het is echt om te surfen op de bank. is het daarvoor een aanrader of afrader? of zouden jullie toch echt voor een laptop gaan?
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet? Empty Re: Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet?

Bericht  TukTuk ma 25 jun 2012 - 11:43

Ik zou alsnog voor een laptop gaan omdat die in verhouding zoveel goedkoper zijn, ook omdat ze veel veelzijdiger zijn en mocht je computer om wat voor reden stuk gaan heb je goede vervanger gelijk.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet? Empty Re: Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet?

Bericht  Blond ma 25 jun 2012 - 20:04

Marin verwoord het Very Happy

Ik heb zelf een IPad (2), en juist voor de IPad gegaan omdat ik het besturingssysteem van Apple fijn vind. Ik heb daarnaast ook een IPhone & IPod en weet dus wel te werken met ITunes. Of je voor een IPad of een Android tablet gaat is echt heel persoonlijk, een Samsung Galaxy Tab en IPad schelen vrij weinig in de prijs en zullen kwalitatief ook redelijk gelijk zijn. Het is maar net welk besturingssysteem je voorkeur heeft.

Apple heeft nog steeds wel de meeste apps.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet? Empty Re: Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet?

Bericht  Marin ma 25 jun 2012 - 20:20

Ik zou het zelf niet als vervanger voor een laptop willen, JaneDoe. Lange reacties typen vind ik toch niet fijn (m'n ouders hebben er allebei eentje dus ik zit er wel eens op). Ik vind het nog steeds meer een grote smartphone (ook door die apps) dan dat het echt een computer is.

Maar aan de andere kant is een laptop wel groter en zwaarder, dus een tablet leg je misschien makkelijker naast je op de bank en laat je liggen, staat ook mooier op de salontafel. Hoewel je een klein netbookje ook zou kunnen overwegen, zo'n mini laptop. Dan heb je toch een computer, maar dan klein en licht. Dat vind ik bijvoorbeeld weer ideaal op reis.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet? Empty Re: Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet?

Bericht  Coco ma 25 jun 2012 - 22:50

Als je er alleen mee wilt surfen en facebooken volstaat een goedkope tablet ook prima. Ik heb nu die van mijn neefje hier liggen om alles te installeren en die is echt super snel. Sneller dan mijn mini notebook. En de spelletjesapps zijn ook gewoon snel. Hij heeft de nieuwste van intertoys nu. Had hiervoor de oudere van intertoys en die was ook goed alleen gesneuveld. Ik zou in jou plaats trouwens misschien wel een goedkope tablet en netbook beiden overwegen. Dan ben je nog voordeliger uit dan met een samsung galaxy tab of ipad.

Edit; ik heb een laptop, mini laptop (knalroze I love you ) en een tablet maar grijp eigenlijk alleen mijn minilaptop. Alleen voor branden en grote pokertoernooien gebruik ik de laptop en mijn tablet gebruiken alleen de kinderen op regendagen. Mijn minilaptop is echt mijn favoriet. Lange accuduur, klein en staat mooi, werkt fijn en ik kan er op branden na, alles mee doen.


Laatst aangepast door Nois op ma 25 jun 2012 - 22:56; in totaal 2 keer bewerkt
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet? Empty Re: Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet?

Bericht  Rush ma 25 jun 2012 - 22:53

Ik zou ook gaan voor een goedkope laptop en een goedkope tablet erbij.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet? Empty Re: Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet?

Bericht  Phileine ma 25 jun 2012 - 22:59

Voor op de bank vind ik een tablet ideaal. Een laptop is toch erg groot en een tablet ligt fijn in de hand. Ik heb een laptop en een tablet, allebei in een kleine ruimte, maar op mijn laptop doe ik vooral dingen voor mijn studie, terwijl ik op mijn tablet meer leuke dingen doe, zoals spelletjes, series kijken en op het forum lezen. Reacties typen doe ik ook op de Ipad. Op de laptop gaat het wel gemakkelijker, maar ik vind het op de Ipad ook best goed te doen. Duur of goedkoop, daar kan ik je niet echt mee helpen. Ik heb de goedkoopste Ipad en die bevalt mij heel goed, maar ik heb geen ervaring met andere tablets.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet? Empty Re: Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet?

Bericht  Gast ma 25 jun 2012 - 23:43

Ik heb ook een Ipad en ik forum er veel op. Het grootste nadeel vind ik dat sommige sites niet volledig laden, omdat Apple geen Flash ondersteunt. Het is geen gehele vervanging voor de laptop, maar ik moet zeggen dat ik alleen nog mijn laptop opstart wanneer ik aan school moet werken. Verder doe ik alles via mijn Ipad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet? Empty Re: Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet?

Bericht  JD di 26 jun 2012 - 13:18

Bedankt voor jullie reacties!
Ik weet het nog niet zeker,maar denk dat ik toch voor een kleine laptop ga..
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet? Empty Re: Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet?

Bericht  TukTuk di 26 jun 2012 - 19:39

Ik zou zelf niet voor een kleine laptop gaan.. Tenminste niet 1 van 10 inch ofzo. Dat typt voor geen meter.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet? Empty Re: Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet?

Bericht  Gast di 26 jun 2012 - 19:58

AngelNyn schreef:Ik zou zelf niet voor een kleine laptop gaan.. Tenminste niet 1 van 10 inch ofzo. Dat typt voor geen meter.
Vind ik wel, maar goed, dat is persoonlijke voorkeur.
Ik had een Samsung NC10 netbook, ik vond 'm erg fijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet? Empty Re: Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet?

Bericht  Rush di 26 jun 2012 - 20:00

Ik had ook een mini laptop, de eerste, 7". Zelfs dat typte goed! Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet? 3079029344
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet? Empty Re: Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet?

Bericht  Jade di 26 jun 2012 - 20:08

Bij de Ipad is wel los een toetsenbord verkrijgbaar toch? Mijn zusje gaat naar een ipad-klas, en daar gebruiken ze een toetsenbordje erbij voor het typen! Dan heb je dus eigenlijk hetzelfde als een laptop.

Mijn persoonlijke voorkeur zou ook uitgaan naar een gewone laptop trouwens!

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet? Empty Re: Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet?

Bericht  Gast di 26 jun 2012 - 20:20

Jade schreef:Bij de Ipad is wel los een toetsenbord verkrijgbaar toch? Mijn zusje gaat naar een ipad-klas, en daar gebruiken ze een toetsenbordje erbij voor het typen! Dan heb je dus eigenlijk hetzelfde als een laptop.

Mijn persoonlijke voorkeur zou ook uitgaan naar een gewone laptop trouwens!
Handig!
Er zijn wel toetsenborden verkrijgbaar die je met de USB aan kan sluiten. Die hebben wij ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet? Empty Re: Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet?

Bericht  Jade di 26 jun 2012 - 20:31

Zelda schreef:
Jade schreef:Bij de Ipad is wel los een toetsenbord verkrijgbaar toch? Mijn zusje gaat naar een ipad-klas, en daar gebruiken ze een toetsenbordje erbij voor het typen! Dan heb je dus eigenlijk hetzelfde als een laptop.

Mijn persoonlijke voorkeur zou ook uitgaan naar een gewone laptop trouwens!
Handig!
Er zijn wel toetsenborden verkrijgbaar die je met de USB aan kan sluiten. Die hebben wij ook.

maar een ipad heeft toch geen udb?

Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet? Toetsenbord-ipad

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet? Empty Re: Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet?

Bericht  Gast di 26 jun 2012 - 20:32

Jade schreef:
Zelda schreef:
Jade schreef:Bij de Ipad is wel los een toetsenbord verkrijgbaar toch? Mijn zusje gaat naar een ipad-klas, en daar gebruiken ze een toetsenbordje erbij voor het typen! Dan heb je dus eigenlijk hetzelfde als een laptop.

Mijn persoonlijke voorkeur zou ook uitgaan naar een gewone laptop trouwens!
Handig!
Er zijn wel toetsenborden verkrijgbaar die je met de USB aan kan sluiten. Die hebben wij ook.

maar een ipad heeft toch geen udb?

Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet? Toetsenbord-ipad
Oh laughcry dat wist ik niet, ik dacht van wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet? Empty Re: Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet?

Bericht  Pompoen di 26 jun 2012 - 21:05

Ik gebruik sinds ik mijn ipad heb mijn laptop echt gewoon helemaal niet meer. Maar goed ik deed dat toch al niet zo heel vaak en ik zit sowieso gewoon het meeste achter mijn pc te internetten en te werken.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet? Empty Re: Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet?

Bericht  Pompoen di 26 jun 2012 - 21:10

Nee, je ipad heeft geen usb, maar er zijn wel toetsenborden aan te sluiten op de ingang van de ipad hoor! Bij de xenos hebben ze een hoes met toetsenbord voor de ipad bijvoorbeeld!!

https://www.youtube.com/watch?v=FXroaeqpfYw
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet? Empty Re: Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet?

Bericht  Guusje di 26 jun 2012 - 22:06

Je kunt op een iPad ook via bluetooth een draadloos toetsenbord activeren, dat werkt erg fijn vind ik.
Guusje
Guusje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 347
Punten : 386
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet? Empty Re: Wat is het verschil tussen een Ipad en een tablet?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum