Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IPad/Tablet achtig iets...

+3
Printje
Happinaz
Susan
7 plaatsers

Ga naar beneden

IPad/Tablet achtig iets... Empty IPad/Tablet achtig iets...

Bericht  Gast za 29 dec 2012 - 8:34

Wij hebben een leuk bedrag cadeau gekregen waarvan we onder andere twee tablets o.i.d. willen gaan kopen.
De laptop hebben we ook nog, maar deze willen we houden voor foto's op te slaan, bewerken en evt. te bestellen.
Het enige waar ik nu eigenlijk op de laptop voor gebruik is forummen, facebook, hotmail en zo nu en dan online shoppen.
Mijn man gebruikt de laptop voor hotmail, facebook, kijkt regelmatig op youtube en speelt spelletjes zoals voetbal, songpop etc.

Wat is in hemelsnaam het verschil tussen al die dingen?
We gebruiken ze alleen thuis en kunnen hier dus op draadloos internet.
Maar ik heb echt geen idee waar ik het zoeken moet met al die keus.
Welke heb jij, waarvoor, wat kun je er mee en wat was de prijs?
Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Bepaalde merken die erg slecht bekend staan?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

IPad/Tablet achtig iets... Empty Re: IPad/Tablet achtig iets...

Bericht  Susan za 29 dec 2012 - 8:43

Wij hebben een iPad 3 en een iPad 4, de iPad 4 is officieel van Ezra, hij gebruikt 'm op school om oefeningen op te doen. Wij hebben voornamelijk voor de iPad gekozen omdat we de apps beter vinden. Mijn vader is onlangs ook van Android (Asus Transformer, op zich een mooi ding) overgestapt op de iPad.

Als ik een Android zou moeen uitzoeken dan zou ik denk ik kiezen voor de Asus Transformer of voor een Samsung Galaxy Tab of eventueel Samsung Galaxy Note.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Happinaz za 29 dec 2012 - 22:24

Werkelijk, ik heb denk ik geen goed antwoord op je vraag maar ik kan je wel vertellen wat ik zelf heb en waarom haha.
Wij hebben een Ipad (2) en ik ben aan het sparen voor de Ipad mini die ik dan tevens als E-reader wil gaan gebruiken. Ik lees nu ook al op de ipad en daardoor kan mijn vriend er nooit mee terwijl dat ding van hem is. IPad/Tablet achtig iets... 827601

Volgens mij gebruikt gemiddeld gezien iedereen een tablet voor surfen en het showen van foto's aan bijvoorbeeld familie of bezoek. Ook gebruiken mijn kinderen hem, ze spelen er leuke educatieve spellen op en mede daardoor kennen zij het alfabet al helemaal.
Op veel van je vragen geef je zelf al antwoord; je hebt Tablets met een internet abbo en Tablets zonder. ALs je hem vooral thuis zal gebruiken dan zou ik zonder internet abbonement doen. Kost veel geld en is dan onnodig. Tegenwoordig heb je bijna overal wifi!

Dan heb je de nog de keuzes android/apple etc. Het is deels vormgeving en deels ook waar je van houdt. Er is natuurlijk altijd discussie tussen apple aanhangers en andere aanhangers. Ik doe nooit mee aan die discussie, ik weet wel dat ik apple producten echt fantastisch vind en wij dat dus ook alleen maar in huis hebben. Maar mijn vriendin met haar galaxy note tablet is net zo gelukkig als ik met mijn Ipad. Volgens mij is dat dus vooral persoonlijke keuze.
Of er ook inhoudelijke verschillen zijn; dat weet ik dus niet goed genoeg!

Veel plezier met je aankoop! Very Happy
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Printje za 29 dec 2012 - 22:27

Ik heb er ook allemaal geen verstand van maar wij kregen als kerstcadeautje van het werk van mijn man een Ipad. Wij doen er spelletjes op, surfen ermee en dat was het wel.

Het is voornamelijk strijd tussen man en zoon wie er aan de beurt is hahaahhaa. Papa het is mijn beurt hoor! Ik bob de bouwer spelen!
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Barbabella za 29 dec 2012 - 22:42

Ik had een samsung galaxy tab. Daar heb ik destijds voor gekozen omdat ik ook een android telefoon had. Toen ben ik overgestapt op een iphone en sindsdien gebruikte ik mn tab nooit meer. Mijn telefoon werkte fijner dan de tab. Laatst heb ik de samsung tab verkocht en nu heb ik een iPad 4. En ik ben er helemaal verliefd op en heb deze in een week tijd al meer gebruikt dan samsung tab in een jaar tijd.
Met de samsung tab was eigelijk niks mis en heb me best schuldig gevoelt dat ik daar niet tevreden mee was en een ipad wilde, maar ben echt blij dat ik het zo heb gedaan.
Een vriendin van me is tevreden met een android tab van de intertoys.. Die hecht verder geen waarde aan merk e.d dus het is echt voor iedereen anders !
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast za 29 dec 2012 - 22:47

Maar wat is dan het directe verschil tussen een Ipad en een andere tablet zoals een Samsung?
Het aantal/soorten apps die je kunt gebruiken?

Gast
Gast

Bericht  Happinaz za 29 dec 2012 - 22:49

Misschien heb je hier wat extra informatie aan?

http://www.consumentenbond.nl/test/elektronica-communicatie/computers/tablet-pc/extra/apps-maken-de-tablet-leuk/
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast za 29 dec 2012 - 22:56

Ah, thanx!
Dan weet ik in elk geval dat ik geen Ipad wil, er moet wel een USB poort opzitten.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 29 dec 2012 - 23:05

Smupskes~ schreef:Ah, thanx!
Dan weet ik in elk geval dat ik geen Ipad wil, er moet wel een USB poort opzitten.
Op een samsung zit naar mijn weten ook geen usb-poort. Op mijn samsung in elk geval niet en volgens mij op vrijwel alle tablets niet.

Waar wil je de usb-poort voor gebruiken?

Gast
Gast

Bericht  Happinaz za 29 dec 2012 - 23:08

Op tablets zitten vrijwel nooit USB poorten.Dat staat ook los van android/apple etc.
Je hebt wel van die tussenstekkertjes, die je tussen je telefoon en je tablet kunt doen om bijvoorbeeld foto's ofzo over te zetten.
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Bericht  Marin za 29 dec 2012 - 23:09

Wat voor telefoon heb je? Dat kan ook nog mee spelen in je keuze, omdat je dan al bekend bent met het systeem. Als je een iPhone hebt, is de keuze voor een iPad vrij logisch. Heb je een Samsung/HTC/Sony met Android systeem, dan is een Android tablet ook handiger. Zo hoef je niet te wennen aan het systeem en weet je dat het gewoon net als je telefoon werkt. Of misschien heb je een Windows telefoon (van Nokia), die hebben nog niet zo veel mensen maar schijnt ook heel oké te zijn, en ACER heeft tegenwoordig ook Windows tablets. Of je hebt gewoon geen smartphone, dat kan natuurlijk ook nog :P

In elk geval lijkt mij de keuze voor hetzelfde systeem als je telefoon het meest logisch, omdat dat gewoon precies hetzelfde werkt op een tablet.

Volgens mij zit op geen enkele tablet een USB poort. Wel kan je volgens mij iets aansluiten er op zodat je een poort kan creeeren.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Barbabella za 29 dec 2012 - 23:11

Volgens mij zit er inderdaad nooit een usb poort in een tablet. Maar ik mis het ook niet eigenlijk, via de laptop zet ik er gewoon op wat ik er op wil hebben.
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Dolphinne za 29 dec 2012 - 23:13

Mocht je die willen gebruiken zodat je makkelijk foto's erop kan zetten. Je kunt een adapter kopen waardoor je heel makkelijk de SD kaart of het kabeltje van je camera kunt aansluiten op een i-pad.
Die waar een kabeltje in kan is dus gewoon een USB aansluiting, maar heb nooit geprobeerd of een USB stick dan ook zou werken.

Ik heb zelf dus een iPad en ben daar erg tevreden over. Ik gebruik mijn laptop nauwelijks meer. Ik internet en mail er vrij veel mee en mijn zoontje speelt er geregeld spelletjes op.

Laatst aangepast door Dolphinne op za 29 dec 2012 - 23:15; in totaal 1 keer bewerkt
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465

Bericht  Marin za 29 dec 2012 - 23:14

Oh en waar ik voor zou waken is de goedkope modellen. Die draaien bijna allemaal op Android, wat in principe gewoon een heel goed systeem is, maar de goedkope modellen tablets draaien wellicht op oudere versies van Android, waardoor ze langzaam zijn en geen goede updates aan kunnen. Dan kan je beter een duurder model kopen wat de laatste versies van Android aan kan. De Nexus 7 of Galaxy Tab is een goede keuze dan.

Ik heb zelf de iPad Mini, omdat ik het een handzaam formaatje vind. Hij ligt lekker in de hand, past in m'n tas en ik kan er goed boeken op lezen. Ook surfen en foto's kijken gaat goed. Ik ben er blij mee!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin za 29 dec 2012 - 23:15

Foto's zet ik er trouwens gewoon op via Dropbox. Ook heel makkelijk. En ik heb nogal veel foto's, want ik gebruik 't ook als portfolio voor m'n fotografie.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Cato za 29 dec 2012 - 23:15

Op de Asus transformerpad zit wel een USB aansluiting ( via de docking ) . Dat was voor mij wel de rede om voor de Asus te gaan.
Cato
Cato
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 329
Punten : 365
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  Gast zo 30 dec 2012 - 4:03

Ik heb een crapberry dus daar hoef ik niet naar te kijken Cool

Ik las net ergens dat op een Ipad geen USB poort zit maar op andere tablets wel...
Hmm, nou dat moet ik vragen dan. We wilde vandaag even langs de winkels maar H. wilde de cakejes versieren en was al strontvervelend dus we hebben het maar even uitgesteld.

Een Ipad zal het sowieso niet worden. Deze zijn toch best wel prijzig, we willen er graag twee en we vragen ons af of het niet "te luxe" voor ons is i.c.m. wat we ermee willen.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: