Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IPad/tablet vraagjes

+3
Susan
Rovine
Monte
7 plaatsers

Ga naar beneden

IPad/tablet vraagjes Empty IPad/tablet vraagjes

Bericht  Gast do 19 jan 2012 - 9:38

Ik vind zo'n ding eigenlijk best leuk maar ik heeft eigenlijk geen idee wat je er allemaal mee kan? Kan iemand misschien voor mij deze vragen beantwoorden?

- Heb je perse draadloos internet nodig of zit er ook een ingang op voor kabelinternet?
(dit wil ik weten omdat wij in huis dus geen draadloos internet hebben maar als we gaan verhuizen willen we dat wel)

- Kan je er normaal op internetten zoals forummen op het yescafe, Marktplaats, hotmail etc

- En kunnen daar ook Apps op? En zo ja die die gratis?


En wat voor leuke dingen staan er nog meer op? En welk merk/type heb jij en bevalt die goed?

Excuse me voor deze "domme" vragen maar ik heb zo'n ding misschien maar 1x in m'n handen gehad Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

IPad/tablet vraagjes Empty Re: IPad/tablet vraagjes

Bericht  Monte do 19 jan 2012 - 9:50

Ik ben ook wel benieuwd wat je er allemaal mee kan
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

IPad/tablet vraagjes Empty Re: IPad/tablet vraagjes

Bericht  Rovine do 19 jan 2012 - 9:50

Kabelaansluiting zie ik niet zitten erop, alleen draadloos dus.

Ik internet er gewoon normaal op, alleen langere stukken typen stel ik uit tot ik mijn laptop aan heb. Ik internet er veel mee tussendoor, om even een kwartiertje te doden of ietsje gezelliger op de bank. Flash wordt niet ondersteund dus, ik heb daar eigenlijk geen last van.

Apps kunnen erop, een deel is gratis, een deel betaald. Ik heb niet zoveel apps (rtl gemist, uitzending gemist, weight watchers en 3 spelletjes), maar er schijnt best wat te vinden te zijn op dat gebied. Ik download alleen de app als die een meerwaarde heeft boven de website.

Ik heb een ipad 2 en hij bevalt prima. Ik gebruik hem ook veel om mee te sporten; maak hem vast op de roeitrainer met een paar postelastieken en kijk dan uitzending gemist. Ik twijfelde over de meerwaarde omdat ik ook een vrij nieuwe laptop heb, maar die ervaar ik wel. Hij ligt ook vaak naast mijn bed, internet ik nog eventjes voordat ik ga slapen.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

IPad/tablet vraagjes Empty Re: IPad/tablet vraagjes

Bericht  Rovine do 19 jan 2012 - 9:51

Ohja, voor recepten vind ik hem ook superfijn. Laptop zet ik liever niet in de keuken neer, bang dat hij vies wordt. Ipad veeg je zo weer schoon.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

IPad/tablet vraagjes Empty Re: IPad/tablet vraagjes

Bericht  Gast do 19 jan 2012 - 9:54

Jammer dat hij alleen maar draadloos kan. Nog even wachten tot we verhuist zijn dan Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

IPad/tablet vraagjes Empty Re: IPad/tablet vraagjes

Bericht  Susan do 19 jan 2012 - 9:58

Ik wil ook! Het wordt voor mij waarschijnlijk in de zomer dat ik er eentje uit mag zoeken. Ik heb al die tijd gezegd dat ik voor een Asus Transformer of een Samsung Galaxy Tab zou gaan, maar ik ben nu toch wel om voor een iPad.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

IPad/tablet vraagjes Empty Re: IPad/tablet vraagjes

Bericht  Rush do 19 jan 2012 - 20:36

Ik heb een HTC Flyer. Die kan alleen op WiFi. Je kan ook tablets kopen met een data abbo erbij, dan kan je net zoals met een mobiele telefoon overal internetten.

Je kan er gewoon op internetten zoals je gewend bent, alleen het scherm is wat kleiner. Ik gebruik m`n tablet bijna niet. M`n vriend gebruikt 'm soms om Marktplaats te checken als we in bed liggen ofzo.

M`n tablet ligt dus vooral stof te happen Very Happy
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

IPad/tablet vraagjes Empty Re: IPad/tablet vraagjes

Bericht  Barbabella do 19 jan 2012 - 21:30

Ik heb een samsung galaxy tab en ben er heel blij mee ! Ik gebruik mijn laptop vrijwel niet meer, alleen als ik een lang stuk moet typen dan is het niet handig, en met foto's enz gebruik ik de laptop. Maar verder voor internet, mail en spelletjes gebruik ik de tab. Ik kan op alle sites en dat werkt prima.
Ik heb zowel wifi als 3g erop dus ik kan overal waar ik ben op internet.
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

IPad/tablet vraagjes Empty Re: IPad/tablet vraagjes

Bericht  Blond do 19 jan 2012 - 22:00

Ik heb een IPad (of nou ja, mijn vader, maar ik heb hem zo ongeveer ingepikt). Ik vind het heerlijk. Laptop staat weinig meer aan (alleen nog voor The Sims of als ik iets moet typen). Inderdaad, je hebt er WiFi voor nodig.

Ik heb er redelijk wat Apps op zitten, oa Marktplaats, Uitzending Gemist, RTL gemist, en een aantal spelletjes. De meeste sites kan je goed bekijken, alleen Apple heeft ruzie met Flash, dus dat werkt niet. Maar daar merk ik weinig van.

Als i weer een baan heb ga ik voor een eigen IPad Very Happy
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

IPad/tablet vraagjes Empty Re: IPad/tablet vraagjes

Bericht  Aziraphale do 19 jan 2012 - 23:11

Susan schreef:Ik wil ook! Het wordt voor mij waarschijnlijk in de zomer dat ik er eentje uit mag zoeken. Ik heb al die tijd gezegd dat ik voor een Asus Transformer of een Samsung Galaxy Tab zou gaan, maar ik ben nu toch wel om voor een iPad.

Lijkt me voor jouw zoontje trouwens ook hartstikke goed, Susan, een iPad (of andere tablet maar zijn veel minder Apps voor). Ik werk er op school mee (kleuters en groep 3) en het is echt bijzonder om te zien hoe de kids het oppikken en wat ze er allemaal van leren. Als je een iPad hebt, heb ik wel een lijstje voor je met leuke Apps voor kinderen.


Ik heb een iPad 1, bevalt hartstikke goed! Ik heb 'm van mijn school gekregen omdat wij per groep een eigen iPad hebben voor de kinderen. Ik heb dus 3 iPads op school.
Ik moest er verplicht mee oefenen Wink De iPad is verder helemaal van mij, enige voorwaarde was dat ik het goed onder de knie zou krijgen. Nu heb ik al jaren een iPhone die praktisch hetzelfde werkt dus oefenen hoefde niet. Maar de iPad en ik zijn hele goede vriendjes geworden I love you. Ik vind het ook heel fijn dat het zo'n handzaam formaat is, ik neem 'm vaak ergens mee naartoe waar ik weet dat er draadloos internet is. We gaan volgende maand naar Rome en we kiezen dan ook heel bewust voor een hotel met gratis wifi... IPad/tablet vraagjes 827601
Ik forum er vaak mee, ik e-mail er veel mee, ik surf lekker op internet. Ook zijn er veel mooie Apps die surfen makkelijker maken, zoals een FaceBook App of een marktplaats app. Ik kijk er veel youtube filmpjes mee, ik speel muziek af (ook op de gewone boxen en tv in de woonkamer want ik heb ook AppleTV). Verder hebben vriend en ik beiden een iMac en een iPhone 4 dus kunnen we onze agenda's synchroniseren én worden mijn foto's, mailtjes, contacten, agenda etc. allemaal gesynchroniseerd met m'n andere Mac-apparaten. Ik hoef iets dus maar 1x in te voeren IPad/tablet vraagjes 561177 Dat gaat via iCloud.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

IPad/tablet vraagjes Empty Re: IPad/tablet vraagjes

Bericht  Susan vr 20 jan 2012 - 0:50

Aziraphale schreef:

Lijkt me voor jouw zoontje trouwens ook hartstikke goed, Susan, een iPad (of andere tablet maar zijn veel minder Apps voor). Ik werk er op school mee (kleuters en groep 3) en het is echt bijzonder om te zien hoe de kids het oppikken en wat ze er allemaal van leren. Als je een iPad hebt, heb ik wel een lijstje voor je met leuke Apps voor kinderen.

Klopt, Ezra heeft een eigen iPod Touch en het is inderdaad heel bijzonder om hem daarmee bezig te zien. Hij speelt op het moment vooral Leren met Woezel en Pip, de Teletubbies en Special Words, een taalverwervings-app speciaal voor kinderen met een beperking. Tips zijn trouwens van harte welkom, ook straks voor de iPad.

Wat geweldig trouwens dat jullie op school met een iPad werken. Deden ze dat bij Ezra op school ook maar...
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

IPad/tablet vraagjes Empty Re: IPad/tablet vraagjes

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum