Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Als dom/onnozel behandeld worden.

+2
Atelier Madame
Caribbeanlover
6 plaatsers

Ga naar beneden

Als dom/onnozel behandeld worden. Empty Als dom/onnozel behandeld worden.

Bericht  Caribbeanlover zo 24 jun 2012 - 1:42

Ik begin het nou onderhand meer dan zat te worden. Zo nu en dan vraagt m'n schoonzus iets via de mail of per sms en ik reageer dan altijd dezelfde dag nog terug. Laatst kreeg ik weer eens een mail waarin ze wat vroeg en ik ga dus antwoordt.

Ik geef het altijd door aan mijn man omdat het hem ook betreft. Maar het lijkt wel alsof zij denkt dat ik het niet doorgeef aangezien ze hem dan ook nog eens erover belt en/of smst.

Ik vind het overdreven dat ze het hem ook nog eens vraagt als ik al antwoordt heb gegeven. Bovendien vroeg zij deze iets voor wat pas over 2 mnd plaats zou vinden. Ik ga nu niet al dingen vastzetten over pas 2 mdn en begrijp dus ook niet waarom ze dat nu al vraagt, er is nl geen haast bij.

Kennen jullie ook van zulke mensen in jullie omgeving?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als dom/onnozel behandeld worden. Empty Re: Als dom/onnozel behandeld worden.

Bericht  Atelier Madame zo 24 jun 2012 - 1:51

Ik denk ooh er komt eindelijk eens een topic dat je het zat bent om op dit forum dom of onnozel behandelt te worden maar nee.

Ik denk dat de strekking van je titel niet overeen komt met die van je bericht. Ik ben zelf ook iemand die dingen op tijd wil vastleggen. Mijn ervaring is namelijk als ik een week van te voren aankom met bijv een uitnodiging van een feestje bijna niemand meer kan.

Vind het overigens wel raar dat ze eerst jou een berichtje stuurt en jij dan antwoord en vervolgens je man ook nog. Heb je wel eens duidelijk aangegeven dat je dan ook reageert voor je man? Misschien weet ze dat namelijk dan niet en denkt ze dat hij misschien wel kan.

Communicatie dus!!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als dom/onnozel behandeld worden. Empty Re: Als dom/onnozel behandeld worden.

Bericht  _Nina zo 24 jun 2012 - 1:54

Ik leg wel dingen graag ruim van tevoren vast omdat ik dan weet dat iedereen die datum vrij kan houden. En dat heeft niks met dom of onnozel te maken, maar gewoon met dingen goed vast willen leggen.
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Als dom/onnozel behandeld worden. Empty Re: Als dom/onnozel behandeld worden.

Bericht  Gast zo 24 jun 2012 - 1:57

Statler schreef:Ik leg wel dingen graag ruim van tevoren vast omdat ik dan weet dat iedereen die datum vrij kan houden. En dat heeft niks met dom of onnozel te maken, maar gewoon met dingen goed vast willen leggen.

+1

En als je mailt stuur dan een cc naar je man, weet die ook meteen dat je al antwoord hebt gegeven.
Per sms gaat dat wat moeilijker maar ik neem aan dat je het er eerst even samen over hebt i.p.v. ieder afzondelijk van elkaar antwoord te geven?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als dom/onnozel behandeld worden. Empty Re: Als dom/onnozel behandeld worden.

Bericht  Gast zo 24 jun 2012 - 1:59

Misschien moet je het niet persoonlijk aantrekken. Je trekt conclusies 'Ze vindt me dom', terwijl dat misschien helemaal niet zo door haar bedoeld is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als dom/onnozel behandeld worden. Empty Re: Als dom/onnozel behandeld worden.

Bericht  Caribbeanlover zo 24 jun 2012 - 1:59

Volgens mij heb ik dat wel eens gezegd, maar zeker weten doe ik het niet. Kom op zeg, ze vroeg om een etentje en dat 2 mnd van te voren! Vind het echt overdreven om dat nu al te vragen. Zie haar straks dus zeg het denk ik wel.

Laatst ook toen vertelde ze dat ze met de trein moest en dacht dat je geen kaartjes meer kon kopen aangezien ze dacht dat alles met de ov chipkaart ging.

Ik zei dat het wel kon en ondanks dat ik het bleef herhalen bleven zij en haar man stug volhouden dat het niet kon. Eigenlijk had ik zoiets moeten zeggen als ''nou dan geloof je het toch niet, ik zeg het nu toch al tig keer dat het wel zo is''.

Ook wilde ze een keer weten of er op haar mans verjaardag gevoetbald werdt door de club waar mijn man altijd heen gaat. Ik had allang thuis gekeken en ondanks dat ik ook dat een aantal keren had gezegd, ging ze toch eigenwijs zitten doen en op de pc kijken.

Ja, ik praat altijd poep, geloof mij vooral niet!

Ook als ik soms wat vraag, dan krijg ik geen antwoordt. Andersom antwoordt ik wel en wil wel eens zien als ik dat niet doe.

Het komt ook wel eens voor dat als ik wat begin te vertellen dat in het bijzijn van haar en haar man en mijn man dat niemand luistert en gewoon zelf beginnen te praten.

Echt zo onbeschoft vind ik dat he.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als dom/onnozel behandeld worden. Empty Re: Als dom/onnozel behandeld worden.

Bericht  Caribbeanlover zo 24 jun 2012 - 2:00

Birgit schreef:
Statler schreef:Ik leg wel dingen graag ruim van tevoren vast omdat ik dan weet dat iedereen die datum vrij kan houden. En dat heeft niks met dom of onnozel te maken, maar gewoon met dingen goed vast willen leggen.

+1

En als je mailt stuur dan een cc naar je man, weet die ook meteen dat je al antwoord hebt gegeven.
Per sms gaat dat wat moeilijker maar ik neem aan dat je het er eerst even samen over hebt i.p.v. ieder afzondelijk van elkaar antwoord te geven?

Mijn man kijkt niet zo vaak in zijn mailbox en als ik het hem vertel is dat voldoende vind ik.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als dom/onnozel behandeld worden. Empty Re: Als dom/onnozel behandeld worden.

Bericht  _Nina zo 24 jun 2012 - 2:02

Overigens is antwoord als zelfstandig naamwoord gewoon met alleen een d Wink Als werkwoord is het in de zin van hij/zij/jij antwoordt wel met dt, maar in alle andere gevallen is alleen een d voldoende smile
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Als dom/onnozel behandeld worden. Empty Re: Als dom/onnozel behandeld worden.

Bericht  Gast zo 24 jun 2012 - 2:06

Heb je al eens gevraagd aan haar waarom ze dit doet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als dom/onnozel behandeld worden. Empty Re: Als dom/onnozel behandeld worden.

Bericht  Gast zo 24 jun 2012 - 2:07

Wij plannen ook weleens 2 maanden van te voren een etentje in, veel mensen hebben een hele drukke agenda en eigenlijk gewoon heel handig om dat vast te leggen. Het is toch heel aardig dat ze jullie meevraagt?

Dat van die OV chipkaart vind ik niet eens een rare vraag. Als je nooit gebruikt maakt van het OV snap ik wel dat je daar vragen over hebt. Jij wilt dan het liefst zeggen ''dan geloof me toch niet ...''
Waarom zeg je dan in zo'n situatie niet waar ze de informatie kunnen vinden. Komt aardiger over dan er steeds tegenin blijven gaan.

Sommige dingen die je beschrijft herken ik wel, maar weet je wat het is? Ik kan me er even aan irriteren en dan gaan we gewoon weer verder. Er zijn ergere dingen in het leven, misschien is dat iets om in je achterhoofd te houden ....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als dom/onnozel behandeld worden. Empty Re: Als dom/onnozel behandeld worden.

Bericht  Poubelle zo 24 jun 2012 - 2:09

Statler schreef:Overigens is antwoord als zelfstandig naamwoord gewoon met alleen een d Wink Als werkwoord is het in de zin van hij/zij/jij antwoordt wel met dt, maar in alle andere gevallen is alleen een d voldoende smile

Kom op zeg, als je hier van iedereen z'n spelling wilt gaan controleren ben je wel ff bezig.
Flauw.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Als dom/onnozel behandeld worden. Empty Re: Als dom/onnozel behandeld worden.

Bericht  _Nina zo 24 jun 2012 - 2:12

Birgit schreef:
Sommige dingen die je beschrijft herken ik wel, maar weet je wat het is? Ik kan me er even aan irriteren en dan gaan we gewoon weer verder. Er zijn ergere dingen in het leven, misschien is dat iets om in je achterhoofd te houden ....

Dat heb ik ook inderdaad. Ik kon (kan soms nog steeds) mezelf vreselijk opwonden over de manier waarop anderen dingen deden. Maar de meest wijze les die ik de afgelopen jaren geleerd heb ik mezelf in dat soort situaties steeds weer de volgende vraag te stellen: Hoe erg is het nou eigenlijk?
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Als dom/onnozel behandeld worden. Empty Re: Als dom/onnozel behandeld worden.

Bericht  _Nina zo 24 jun 2012 - 2:14

Pixie schreef:
Statler schreef:Overigens is antwoord als zelfstandig naamwoord gewoon met alleen een d Wink Als werkwoord is het in de zin van hij/zij/jij antwoordt wel met dt, maar in alle andere gevallen is alleen een d voldoende smile

Kom op zeg, als je hier van iedereen z'n spelling wilt gaan controleren ben je wel ff bezig.
Flauw.
Zeg zuurpruim, als het controleren was dan had ik er wel andere smilies achter gegooid Rolling Eyes Het was puur even helpen omdat ik die fout een paar x voorbij zag komen.
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Als dom/onnozel behandeld worden. Empty Re: Als dom/onnozel behandeld worden.

Bericht  Caribbeanlover zo 24 jun 2012 - 2:14

Birgit schreef:Wij plannen ook weleens 2 maanden van te voren een etentje in, veel mensen hebben een hele drukke agenda en eigenlijk gewoon heel handig om dat vast te leggen. Het is toch heel aardig dat ze jullie meevraagt?

Dat van die OV chipkaart vind ik niet eens een rare vraag. Als je nooit gebruikt maakt van het OV snap ik wel dat je daar vragen over hebt. Jij wilt dan het liefst zeggen ''dan geloof me toch niet ...''
Waarom zeg je dan in zo'n situatie niet waar ze de informatie kunnen vinden. Komt aardiger over dan er steeds tegenin blijven gaan.

Sommige dingen die je beschrijft herken ik wel, maar weet je wat het is? Ik kan me er even aan irriteren en dan gaan we gewoon weer verder. Er zijn ergere dingen in het leven, misschien is dat iets om in je achterhoofd te houden ....

Zij hebben een drukker leven dan wij en hebben kids. Dat snap ik allemaal wel, maar dat moet niet mijn probleem zijn. Ik kan en wil nu niet al iets vast leggen voor over pas 2 mnd, dat zie ik dan wel weer.

Ik had ook gezegd dat ze dan maar op internet moest kijken ivm de treinkaartjes en dat zou ze doen. Het gaat mij erom dat ik keer op keer niet geloofd wordt en dat komt over alsof ik dom ben, want eigenlijk is dat ook zo, zij laten daarmee zien dat ik het toch niet weet.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als dom/onnozel behandeld worden. Empty Re: Als dom/onnozel behandeld worden.

Bericht  Poubelle zo 24 jun 2012 - 2:15

Statler schreef:
Pixie schreef:
Statler schreef:Overigens is antwoord als zelfstandig naamwoord gewoon met alleen een d Wink Als werkwoord is het in de zin van hij/zij/jij antwoordt wel met dt, maar in alle andere gevallen is alleen een d voldoende smile

Kom op zeg, als je hier van iedereen z'n spelling wilt gaan controleren ben je wel ff bezig.
Flauw.
Zeg zuurpruim, als het controleren was dan had ik er wel andere smilies achter gegooid Rolling Eyes Het was puur even helpen omdat ik die fout een paar x voorbij zag komen.

laughcry

Als je dan iedereen met z'n spelling wilt gaan helpen, ben je wel ff bezig. Zo beter?
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Als dom/onnozel behandeld worden. Empty Re: Als dom/onnozel behandeld worden.

Bericht  Caribbeanlover zo 24 jun 2012 - 2:16

Statler schreef:Overigens is antwoord als zelfstandig naamwoord gewoon met alleen een d ;) Als werkwoord is het in de zin van hij/zij/jij antwoordt wel met dt, maar in alle andere gevallen is alleen een d voldoende :)

Ik ben daar niet goed in, zal het proberen oke. Btw, hoe heet dat figuur op je avatar?

Mijn man vindt dat de neus van Daisy van I love with sterretje op een van de muppits lijkt, maar hij zei de naam alleen weet ik toch niet wie dat is.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als dom/onnozel behandeld worden. Empty Re: Als dom/onnozel behandeld worden.

Bericht  _Nina zo 24 jun 2012 - 2:18

Haha, die muppet op de avatar heet hetzelfde als ik Wink
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Als dom/onnozel behandeld worden. Empty Re: Als dom/onnozel behandeld worden.

Bericht  Gast zo 24 jun 2012 - 2:20

Maar hoe reageer je dan op haar mail? Geef je aan dat je nu nog geen plannen wilt maken of plan je om haar een plezier te doen toch iets in? Want dan gaat het daar fout denk ik.
Als jij geen afspraken wilt maken moet je daar duidelijker in zijn, met het risico dat er misschien geen uitnodigingen meer komen. Of dat ze voortaan op het laatste moment een afspraak wil maken. Is het dan wel goed? Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Als dom/onnozel behandeld worden. Empty Re: Als dom/onnozel behandeld worden.

Bericht  Blond zo 24 jun 2012 - 2:21

Ik denk niet dat ze je dom vindt hoor, anders zou ze toch niet met jou communiceren over afspraken, maar toch direct met je man? Ik zou het ook vreemd vinden als ze eerst iets aan jou vraagt, en jij geeft antwoord, het dan nogmaals bij je man neerlegt. Misschien kan je vragen als je ze uitnodigt voor het een of ander, of ze jullie anders beide een mailtje kan sturen? Of dat je de afspraken ook met je man kortsluit?

Overigens maak ik ook wel eens twee maanden van te voren een afspraak. Mijn vriendinnen zijn ook altijd zo druk dat het soms wel moet. Wie weet heeft je schoonzus ook een drukke agenda en denkt ze: "Goh, ik wil weer eens met CBL + man eten, maar we hebben de komende tijd het druk, maar laten we het alvast vastzetten". Je weet t niet hé..
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als dom/onnozel behandeld worden. Empty Re: Als dom/onnozel behandeld worden.

Bericht  Caribbeanlover zo 24 jun 2012 - 2:36

Birgit schreef:Maar hoe reageer je dan op haar mail? Geef je aan dat je nu nog geen plannen wilt maken of plan je om haar een plezier te doen toch iets in? Want dan gaat het daar fout denk ik.
Als jij geen afspraken wilt maken moet je daar duidelijker in zijn, met het risico dat er misschien geen uitnodigingen meer komen. Of dat ze voortaan op het laatste moment een afspraak wil maken. Is het dan wel goed? ;)

Ze had een datum in gedachten, maar dan is m'n moeder jarig en dat heb ik gezegd. Het enige wat ze zei als reactie was ''ok'', meer niet.

Toen dacht ik echt zo van ''wat nou oke, het is toch logisch dat ik dan niet wil/kan''.

Toen mailde ze een paar dgn laten wanneer we dan wel konden, maar ik heb daar niet op gereageerd. Had zoiets van ''ik zie je dit weekend en we zien wel''.

Het is niet zo dat ik geen dingen wil afspreken, maar zover van te voren vind ik onzin. Ik wil dat niet nu al vast zetten als ik misschien zelf al anderen dingen wil doen. Op het laatste moment zo 2 wkn van te voren vind ik oke.


Laatst aangepast door Caribbeanlover op zo 24 jun 2012 - 2:43; in totaal 1 keer bewerkt

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als dom/onnozel behandeld worden. Empty Re: Als dom/onnozel behandeld worden.

Bericht  Caribbeanlover zo 24 jun 2012 - 2:42

Chance schreef:Ik denk niet dat ze je dom vindt hoor, anders zou ze toch niet met jou communiceren over afspraken, maar toch direct met je man? Ik zou het ook vreemd vinden als ze eerst iets aan jou vraagt, en jij geeft antwoord, het dan nogmaals bij je man neerlegt. Misschien kan je vragen als je ze uitnodigt voor het een of ander, of ze jullie anders beide een mailtje kan sturen? Of dat je de afspraken ook met je man kortsluit?

Overigens maak ik ook wel eens twee maanden van te voren een afspraak. Mijn vriendinnen zijn ook altijd zo druk dat het soms wel moet. Wie weet heeft je schoonzus ook een drukke agenda en denkt ze: "Goh, ik wil weer eens met CBL + man eten, maar we hebben de komende tijd het druk, maar laten we het alvast vastzetten". Je weet t niet hé..

Soms stuurt ze de mails naar ons beiden, maar mijn man is niet van het beantwoorden daarvan, daar heeft hij mij voor ;).

Ze wilde nu al afspreken na hun vakantie dus vandaar denk ik, maar dan nog is het mij veels te vroeg om dat nu al vast te pinnen. Als ze er straks over begint zeg ik wel dat ik dat nu nog niet weet en al helemaal niet 2 mnd van te voren.

Overigens heb ik die voicemail van haar op mijn mans mobiel gehoord. Ze zegt notabene dat ik had gezegd dat het niet kon ivm m'n moeders verjaardag.

Mijn man kan er verder ook niks mee aangezien we wel samen moet overleggen of wij en wanneer we kunnen. Dus dat ze mijn man ook nog eens apart smst, daar heeft hij niks aan. Hij heeft haar n.a.v wel gebeld, maar niks afgesproken aangezien hij toch moet overleggen met mij.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als dom/onnozel behandeld worden. Empty Re: Als dom/onnozel behandeld worden.

Bericht  Ibbeltje zo 24 jun 2012 - 4:10

Nou dat ze je 2mnd van te voren vraagt is juist toch fijn, dan heeft ze de meeste kans dat je kan.
Als ze later er mee aan komen dan is het misschien te laat want dan heb je al wat gepland.

Wel raar dat ze na de mail je man nog belt.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als dom/onnozel behandeld worden. Empty Re: Als dom/onnozel behandeld worden.

Bericht  Blond zo 24 jun 2012 - 4:29

Ik zou gewoon zeggen "Joh, leuk idee, maar we hebben gewoon echt nog geen idee of we dan al plannen hebben. Zullen we het er over een paar weken nog over hebben?" of iets in die trant.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Als dom/onnozel behandeld worden. Empty Re: Als dom/onnozel behandeld worden.

Bericht  Caribbeanlover zo 24 jun 2012 - 9:09

Ibbeltje schreef:Nou dat ze je 2mnd van te voren vraagt is juist toch fijn, dan heeft ze de meeste kans dat je kan.
Als ze later er mee aan komen dan is het misschien te laat want dan heb je al wat gepland.

Wel raar dat ze na de mail je man nog belt.

Mijn man vroeg het vandaag aan mij waar zij bij stond en ik zei dat ik niet zover van te voren weet of ik wel wil. Wij kunnen heel vaak, dat weet ze best dus hoeft ze het niet nu al te vragen.

Ze had daarna op mijn mans mobiel ingesproken, maar iig op wat voor manier is het idd raar dat ze het hem ook nog eens vraagt................alsof ik niks door geef zo komt het over.

Hier ben ik harder dan in het echt, maar in gezelschap van anderen dan ben ik vrij rustig. Als iemand wat zegt, dan reageer ik vaak erop door het ermee eens te zijn zo van ''dat is best zo'' of ja, nee en amen.

Ik mag best wat assertiever worden vind ik zelf en mij niet onder laten schuiven bij anderen. Gewoon zeggen wat ik ervan vind en mijn eigen mening geven. Laat ze maar eens zien dat het ook anders kan bij mij.

Ik ga vaak met anderen mee in hun mening terwijl ik er soms heel anders over denk en dat niet zeg. Zo ook gister. Ik zei dat mijn nichtje van 1,5 best weinig zei en alleen maar dit en dat zei. M'n schoonzus zei dat het best veel was voor die leeftijd, nou dat vond ik niet en heb dat ook gezegd. Het kan wel zo zijn dat het normaal is voor die leeftijd, maar als ik een eigen mening daarover heb dan laat ik dat weten als ik dat wil.

Ik hoef toch niet onderdanig ofzo te worden alleen omdat anderen iets vinden wat wel zo hoort.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Als dom/onnozel behandeld worden. Empty Re: Als dom/onnozel behandeld worden.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum