Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ben ik nou gek, overbezorgd of onnozel?

+6
Jade
Stuiterbal
Teddyaapje
Ayla
Lejow
snoezel
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Ben ik nou gek, overbezorgd of onnozel? Empty Ben ik nou gek, overbezorgd of onnozel?

Bericht  Gast za 6 okt 2012 - 18:54

Al vanaf dat Z 6 dagen oud is hoest hij. Hij hoest, rochelt en zaagt. Echt niet om aan te horen. Bijna 3 weken terug werd hij opgenomen omdat hij thuis helemaal blauw was aangelopen. Conclusie: longontsteking. Dat hij een tijdje nergens op reageerde noemden ze een koortsstuip. Afgelopen donderdag weer hetzelfde verhaal. Met de ogen weg draaien,blauw worden, ff niet reageren op prikkels. Daarom is hij afgelopen vrijdag weer opgenomen. Het verschil met de vorige keer is dat hij nu geen koorts had.
Na de opname van 2 weken geleden was het opeens een heel ander kind. Dankzij de antibiotica was hij gewoon heel rustig. Niet meer hoesten, rochelen en zagen. Opeens begin hij op zijn buik te draaien en te lachen. Voorheen deed hij dar niet omdat hij dan gelijk hoestbuien kreeg.
De conclusie van de laatste opname was: gewoon een verkoudheid. Ik kan eigenlijk niet geloven dat dit gewoon een verkoudheid is. Wie is er nou 6 maanden achter elkaar verkouden? En wie loopt daar blauw van aan?
Ik vraag me nu af of ik dit moet laten rusten omdat zij de dokters zijn en ik waarschijnlijk een hysterische moeder of dat ik toch nog iets anders moet gaan doen. Maar wat?
Sorry als dit allemaal wat onduidelijk is maar ik weet het gewoon ff niet meer..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou gek, overbezorgd of onnozel? Empty Re: Ben ik nou gek, overbezorgd of onnozel?

Bericht  Gast za 6 okt 2012 - 18:57

Ik zou een afspraak maken bij de HA, iig om je zorgen te uiten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou gek, overbezorgd of onnozel? Empty Re: Ben ik nou gek, overbezorgd of onnozel?

Bericht  snoezel za 6 okt 2012 - 18:58

Ik vind dit niet overbezorgd. Als hij echt al vanaf zijn geboorte dusdanig last heeft van zijn luchtwegen (of wat dan ook..), zou ik dat ook niet normaal vinden.
Ik weet niet bij welke doktoren je geweest bent, maar ik zou echt teruggaan, eventueel naar een andere arts en nogmaals je zorgen uiten... Misschien allergie ofzo?
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou gek, overbezorgd of onnozel? Empty Re: Ben ik nou gek, overbezorgd of onnozel?

Bericht  Gast za 6 okt 2012 - 19:01

Hij is bij de kinderarts geweest en bij de kno arts. De kno arts dacht dat zijn neusamandel er uit zou moeten maar dat doen ze pas als hij 2 jaar is. De huisarts weet het ook niet meer. Die gaf me vrijdag de keuze: antibiotica of gezien worden door de kinderarts. Die kinderartsen vinden dat hij alleen maar verkouden is en we moeten maar vaak de ventolin gebruiken. Maar dat helpt helemaal niet. Morgen moeten we wel naar de cardioloog nav zijn opnames.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou gek, overbezorgd of onnozel? Empty Re: Ben ik nou gek, overbezorgd of onnozel?

Bericht  Gast za 6 okt 2012 - 19:03

Ze zeggen trouwens heel vaak tegen mij: we snappen dat u wat extra bezorgd bent na het overlijden van uw eerste zoon en dan komt er een heleboel gemaar. Daardoor begin ik gewoon aan mezelf te twijfelen. Ik zal best wel Isa bezorgder zijn dan een andere moeder maar ik ben heus niet gek..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou gek, overbezorgd of onnozel? Empty Re: Ben ik nou gek, overbezorgd of onnozel?

Bericht  Lejow za 6 okt 2012 - 19:06

Ik zou voor een second opinion naar een andere KA in een ander zh gaan... Hij wordt door zijn klachten geremd in zijn ontwikkeling!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou gek, overbezorgd of onnozel? Empty Re: Ben ik nou gek, overbezorgd of onnozel?

Bericht  Gast za 6 okt 2012 - 19:09

Second opinion! Ander ziekenhuis: academisch? Zat je nu in een streekziekenhuis?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou gek, overbezorgd of onnozel? Empty Re: Ben ik nou gek, overbezorgd of onnozel?

Bericht  Gast za 6 okt 2012 - 19:10

Nou ik vind je niet extra bezorgt hoor, ik zou ook bezorgt zijn als mijn kind blauw zou aanlopen enzo.
Ik zou dan een andere KA willen zien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou gek, overbezorgd of onnozel? Empty Re: Ben ik nou gek, overbezorgd of onnozel?

Bericht  Gast za 6 okt 2012 - 19:13

Ja gewoon in het ziekenhuis hier in onze woonplaats. Zou ik dan gewoon kunnen bellen voor een afspraak? Of moet ik dat via de huisarts doen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou gek, overbezorgd of onnozel? Empty Re: Ben ik nou gek, overbezorgd of onnozel?

Bericht  Lejow za 6 okt 2012 - 19:15

Volgens mij kun je gewoon bellen en de situatie uitleggen
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou gek, overbezorgd of onnozel? Empty Re: Ben ik nou gek, overbezorgd of onnozel?

Bericht  Gast za 6 okt 2012 - 19:19

Dan zou ik sowieso naar een academisch ziekenhuis gaan. Ik weet niet of je weet doorverwezen moet worden, zou daar even over bellen. Maar je hebt daar sowieso recht op dus de HA moet je wel door verwijzen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou gek, overbezorgd of onnozel? Empty Re: Ben ik nou gek, overbezorgd of onnozel?

Bericht  Ayla za 6 okt 2012 - 19:20

Ik zou gewoon naar een academisch ziekenhuis bellen en je verhaal uitleggen en zeggen dat je een afspraak wilt.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou gek, overbezorgd of onnozel? Empty Re: Ben ik nou gek, overbezorgd of onnozel?

Bericht  Teddyaapje za 6 okt 2012 - 20:05

Ik denk niet dat je abnornaal bezorgd bent en ik zou zeker een second opinion in een academisch ziekenhuis vragen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou gek, overbezorgd of onnozel? Empty Re: Ben ik nou gek, overbezorgd of onnozel?

Bericht  Stuiterbal za 6 okt 2012 - 20:27

Als je gevoel niet goed zit, door gaan !!!! Pas wanneer jij gerust bent dan is het goed.
Artsen kunnen er ook naast zitten en dan word jij betiteld als overbezorgd !

Kijk maar naar mijn zoontje. Het is weliswaar niet ernstig maar ik heb een jaar geroepen dat hij slecht hoort. Niemand nam me serieus en nu een jaar later blijkt dathij aan 1 kant bijna doof is. En opeens is het "ohh ja had u toch gelijk hè"

Doorzetten en verder ermee gaan !
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou gek, overbezorgd of onnozel? Empty Re: Ben ik nou gek, overbezorgd of onnozel?

Bericht  Jade za 6 okt 2012 - 20:28

Iik moest voor een second opinion wel een verwijzing van de huisarts hebben ivm vergoeding. Ik zou dus ook de huisarts even bellen, vaak leggen ze zo een verwijzing klaar.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou gek, overbezorgd of onnozel? Empty Re: Ben ik nou gek, overbezorgd of onnozel?

Bericht  Printje za 6 okt 2012 - 20:46

Ik zou ook voor een second opinion gaan in een academisch ziekenhuis.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou gek, overbezorgd of onnozel? Empty Re: Ben ik nou gek, overbezorgd of onnozel?

Bericht  Muis za 6 okt 2012 - 21:31

Printje schreef:Ik zou ook voor een second opinion gaan in een academisch ziekenhuis.

Ik ook! Ik vind het niet normaal dat een baby al 6 maanden verkouden is. Ik heb als kind pseudokroep gehad. Nou eer ze daar eens achter waren Rolling Eyes. Gewoon die doorverwijzing vragen hoor.
Muis
Muis
Prater
Prater

Aantal berichten : 787
Punten : 854
Registratiedatum : 14-11-11
Woonplaats : Noord Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou gek, overbezorgd of onnozel? Empty Re: Ben ik nou gek, overbezorgd of onnozel?

Bericht  Gast za 6 okt 2012 - 21:38

Ik zou ook een second opinion aanvragen, daar heb je recht op!!

Zou Z niet ergens allergisch voor kunnen zijn, heb je dat al eens laten testen?

Sterkte met je kereltje!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou gek, overbezorgd of onnozel? Empty Re: Ben ik nou gek, overbezorgd of onnozel?

Bericht  Gast za 6 okt 2012 - 21:46

Ze willen niks testen omdat hij daar nog te jong voor is zeggen ze. Denk dat ik morgen maar met de cardioloog overleg wat zij het verstandigst vind en sowieso morgen maar eens naar het ziekenhuis in Groningen ga bellen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou gek, overbezorgd of onnozel? Empty Re: Ben ik nou gek, overbezorgd of onnozel?

Bericht  Supertalentje zo 7 okt 2012 - 1:04

Ik zou het hier ook niet bij laten zitten. Kun je googlen wat het zou kunnen zijn om dat dan iig weer uit te laten sluiten? Niet dat je zelf moet gaan diagnosticeren, maar dat je iets concreets hebt dat ze kunnen uitzoeken? Verkoudheid is makkelijk gezegd, maar daar loop je toch niet blauw van aan?

Voor een second opinion zou ik wel even kijken mbt verzekering, misschien vragen ze wel een doorverwijzing van de ha en kun je niet zomaar op eigen houtje gaan.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou gek, overbezorgd of onnozel? Empty Re: Ben ik nou gek, overbezorgd of onnozel?

Bericht  Gast zo 7 okt 2012 - 20:13

yvonne schreef:Hij is bij de kinderarts geweest en bij de kno arts. De kno arts dacht dat zijn neusamandel er uit zou moeten maar dat doen ze pas als hij 2 jaar is. De huisarts weet het ook niet meer. Die gaf me vrijdag de keuze: antibiotica of gezien worden door de kinderarts. Die kinderartsen vinden dat hij alleen maar verkouden is en we moeten maar vaak de ventolin gebruiken. Maar dat helpt helemaal niet. Morgen moeten we wel naar de cardioloog nav zijn opnames.

neusamandel kan ook gewoon eerder... j was 10,5 maand en M was 1,5....
Bij m is het zo'n verlichting geweest die was altijd ziek, longontsteking en bovenste luchtweg infectie of geirriteerd.. nadat haar neusamandel eruit is gehaald is nu voor het eerst weer echt ziek... en dat is dan 16 maanden later.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou gek, overbezorgd of onnozel? Empty Re: Ben ik nou gek, overbezorgd of onnozel?

Bericht  Gast ma 8 okt 2012 - 8:52

Vanmorgen zijn we bij de cardioloog geweest. Voor het blauw worden kon ze geen verklaring geven. Zijn hartje doet gewoon wat het moet doen voor zover ze dat kan zien.
Nadat ik uit heb gelegd dat ik echt niet overbezorgd ben en dat mijn zorgen niks met het overlijden van onze eerste zoon te maken heeft,vond ze het toch beter om nu toch wt onderzoeken te starten.
Ze hebben wat snot op een stokje gedaan en dat gaan ze op kweek zetten. Ze wil zeker weten dat het geen kinkhoest is. Verder krijgt ie nu naast de ventolin ook een ontstekingsremmende puffer. Volgende week moet hij naar de kno. Ze gaat een verwijzing sturen met het verzoek om zijn amandelen te verwijderen. Over 6 weken moeten we weer terug komen en we hebben de afspraak gemaakt dat als hij weer koorts krijgt we het ziekenhuis bellen en zij hem gaan beoordelen (en opnemen) ipv de huisarts.
Ik heb al heel vaak aan mijn huisarts gevraagd of het kon dat Z. reflux heeft en daarom zulke rare geluiden maakt en zoveel spuugt. Nee, dat kon niet volgens de huisarts. De cardioloog zei het vanmorgen gelijk. Aan dat geluid te horen heeft hij reflux. Spuugt hij veel?:shock: Zij ziet het gelijk en de huisarts probeer ik al 6 maanden te overtuigen..Rolling Eyes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou gek, overbezorgd of onnozel? Empty Re: Ben ik nou gek, overbezorgd of onnozel?

Bericht  Gast ma 8 okt 2012 - 8:59

Ik dacht dat allang eigenlijk, als ik jouw verhalen zo volgde. Fijn dat de cardioloog jullie serieus genomen heeft! En de reflux kan ook het blauw zien verklaren, toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou gek, overbezorgd of onnozel? Empty Re: Ben ik nou gek, overbezorgd of onnozel?

Bericht  Gast ma 8 okt 2012 - 9:01

Dat weet ik niet? Is dat zo? Hij kon nog amper ademen. Weet niet of dat door reflux kan komen. De eerste keer was het een koortsstuip zeiden ze.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou gek, overbezorgd of onnozel? Empty Re: Ben ik nou gek, overbezorgd of onnozel?

Bericht  Aimee ma 8 okt 2012 - 9:02

yvonne schreef:Dat weet ik niet? Is dat zo? Hij kon nog amper ademen. Weet niet of dat door reflux kan komen. De eerste keer was het een koortsstuip zeiden ze.

Ja, ik weet dat één van de kindjes uit het mama's van eind 2011&2012 dat ook had... Weet even niet meer van welke forummer dat was?
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben ik nou gek, overbezorgd of onnozel? Empty Re: Ben ik nou gek, overbezorgd of onnozel?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum