Gastouder worden?
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Gastouder worden?
Op mijn huidige baan heb ik te horen gekregen dat er nog maar voor 1 dag in de week plaats/werk voor me is, en daarom ben ik nu op zoek naar wat anders. Nu las ik dat ze hier dringend op zoek zijn naar gastouders en heb ik vandaag gebeld. Doordat ik thuis de plej hier niet voor heb zou ik dit bij mensen thuis willen doen. Nu heb ik hier 2 april een gesprek over met het bemiddeligsbureau.
Maar wat zijn dingen die belangrijk zijn om te vragen? En je moet dan ook een leuke passende naam hebben, willen jullie meedenken?
Maar wat zijn dingen die belangrijk zijn om te vragen? En je moet dan ook een leuke passende naam hebben, willen jullie meedenken?
Pommes- Prater
- Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13
Re: Gastouder worden?
Heb je een Spw diploma?
Ik zou sowieso vragen wat je gaat verdienen en hoe het zit met uitbetaling van je verdiensten en de belasting. Ook moet je je realiseren dat je geen pensioen etc opbouwt als je als Gastouder werkt en als je ziek bent, verdien je niets. Daar zou ik zeker informatie over vragen.
Verder zou ik voor de zekerheid even vragen of het gastouderbureau geregistreerd is in het landelijk register kinderopvang.
Je kunt ook nog vragen of ze info avonden,cursussen etc organiseren en of je via hun EHBO kan doen.
Ik zou sowieso vragen wat je gaat verdienen en hoe het zit met uitbetaling van je verdiensten en de belasting. Ook moet je je realiseren dat je geen pensioen etc opbouwt als je als Gastouder werkt en als je ziek bent, verdien je niets. Daar zou ik zeker informatie over vragen.
Verder zou ik voor de zekerheid even vragen of het gastouderbureau geregistreerd is in het landelijk register kinderopvang.
Je kunt ook nog vragen of ze info avonden,cursussen etc organiseren en of je via hun EHBO kan doen.
Gast- Gast
Oke thanks voor de tips. Ja ik heb een diploma en ziek ben ik zelden. Wel vroeg ik me af dat als de vraagouder of ik vakantie heb, dan komen er zeker ook geen inkomsten?
Pommes- Prater
ik ben jaren gastouder geweest. En wat een drama. Achteraf amper wat verdient door de hoge kosten van de belastingdienst. Nee ik zou het niet weer doen.
Ik verdiende toen 10,25 per uur en ging naar de ouders toe
Ik verdiende toen 10,25 per uur en ging naar de ouders toe
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Pommes schreef:Oke thanks voor de tips. Ja ik heb een diploma en ziek ben ik zelden. Wel vroeg ik me af dat als de vraagouder of ik vakantie heb, dan komen er zeker ook geen inkomsten?
Jawel hoor, als ik zelf vakantie heb geen inkomen, maar Vraagouders die op vakantie gaan betalen door. Tenzij in het contract bijv is afgesproken dat het kindje de vakanties thuis is.
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10
In ons contract met onze gastouder staat dat wij tijdens onze vakantie 50procent door betalen. Wij proberen dus onze vakanties gelijk te plannen met de gastouder. Zo hebben we en geen dubbele kosten en geen opvangprobleem.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
thanks voor de informatie, allemaal fijn om te weten
Pommes- Prater
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: