Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vanaf wanneer een autostoel in plaats van maxi cosi?

+8
Fiwen
Happydobby
Darius
Liadan
blondje1313
SparklingEyes
-Ieniemienie-
Aggi
12 plaatsers

Ga naar beneden

Vanaf wanneer een autostoel in plaats van maxi cosi?  Empty Vanaf wanneer een autostoel in plaats van maxi cosi?

Bericht  Aggi za 23 jun 2012 - 2:19

Wij hebben vandaag onze vervolg auto stoel opgehaald... Onze zoon is maandag alweer 10 maanden.

Nu mijn vraag, vanaf wanneer deden jullie de kindjes in de vervolg stoel ??

Zit een beetje in dubio... ivm boodschappen doen. Hij kan zitten maar vind hem nog niet stabiel genoeg om voor langere tijd in en boodschappen karretje neer te zetten...

En om nou de buggy mee te nemen... nouja, alle tips zijn in ieder geval welkom.
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vanaf wanneer een autostoel in plaats van maxi cosi?  Empty Re: Vanaf wanneer een autostoel in plaats van maxi cosi?

Bericht  -Ieniemienie- za 23 jun 2012 - 2:22

M ging pas met 15 maanden in de vervolgstoel. Ze paste nog in de maxicosi (nu nog denk ik haha) en vond het ook lang goed. T is een heel stuk groter dus ik denk niet dat hij het zolang vol gaat houden. Maar voorlopig gaat het nog prima en zit hij nog lekker in de maxicosi. Ik hoop eigenlijk dat T pas overgaat, als M 15 kilo is, en dus in een stoel nr2 past.
Maar dat zal wel niet haha.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10

Vanaf wanneer een autostoel in plaats van maxi cosi?  Empty Re: Vanaf wanneer een autostoel in plaats van maxi cosi?

Bericht  Gast za 23 jun 2012 - 2:39

Toen zijn hoofdje er bijna boven uit kwam is hij over gegaan. Dit was rond de 10 maanden.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 23 jun 2012 - 2:43

H. is ronde 9 maanden over gegaan.
Ze vond het niet meer fijn in de MC en haar hoofd kwam er net bovenuit.
Toen zijn we over gegaan. Ze kon toen overigens al zelf zitten.

Gast
Gast

Bericht  SparklingEyes za 23 jun 2012 - 2:43

Snoepy87 schreef:Toen zijn hoofdje er bijna boven uit kwam is hij over gegaan. Dit was rond de 10 maanden.

De eerste waser met een maand of 7/8 uit... Die was toen te lang voorde maxicosi. Nr 2 nog niet. N. Heeft eerst een tijd gelegen in 't nieuwe stoeltje..
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast za 23 jun 2012 - 2:43

Zodra het hoofdje er bovenaan overheen komt. Zo lang mogelijk dus. Zoontje was 14 maanden geloof ik, en de jongste 2 zitten er nog in. Ook omdat dat makkelijker is in de winkels, nu kan ik ze met de maxicosi's op de kar zetten, en anders moet ik er 1 los in de kar zetten. Ik zie het al gebeuren dat ze dan alles weer uit de kar gooit.

Ze passen ook nog makkelijk met hun 73cm en nog geen 8 kilo. Kan ze nogsteeds samen tillen in die dingen.

Gast
Gast

Bericht  blondje1313 za 23 jun 2012 - 3:41

Hier willen we de maxicosi ook zo lang mogelijk gebruiken, totdat ze met haar hoofd er boven gaat komen. En het is zo'n ukkie dat dat nog wel even kan duren!
In de supermarkt heeft ze vandaag voor het eerst in het wagentje gezeten, dat ging hartstikke goed (was ook niet zo lang, gewoon even om uit te proberen, ik ga eigenlijk altijd zonder haar boodschappen doen).

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast za 23 jun 2012 - 3:50

Mijn zoontje paste er eigenlijk met 6 maanden niet meer in omdat zijn hoofdje er bovenuit kwam. We hebben gewacht tot hij 7,5 maand was en sindsdien zit hij in de vervolgstoel, al vind ik het helemaal niet handig met een peuter erbij die constant weg rent.

Gast
Gast

Bericht  Liadan za 23 jun 2012 - 4:53

Beide kinderen gingen met een jaar uit de maxicosi. De oudste omdat ze het echt niet meer leuk vond in de maxicosi, ze heeft er nog wel ingepast tot ze 1,5 jaar was.

De jongste ging met 12 maanden over omdat hij er toen te lang voor werd.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Darius za 23 jun 2012 - 5:00

L met 11 maanden en P met 10 maanden.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Happydobby za 23 jun 2012 - 5:57

M. nu net met 11 maanden, hij paste nog wel maar hij zat steeds te kijken met zijn hoofd omhoog.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast za 23 jun 2012 - 5:59

Zolang het hoofdje nog niet boven de maxi cosi uitkomt mogen ze er nog in toch? Ik neem aan dat het niet uitmaakt dat de beentjes er een stuk verder overheen komen?

Gast
Gast

Bericht  Happydobby za 23 jun 2012 - 6:00

Lotje schreef:Zolang het hoofdje nog niet boven de maxi cosi uitkomt mogen ze er nog in toch? Ik neem aan dat het niet uitmaakt dat de beentjes er een stuk verder overheen komen?

Ja de beentjes mogen er wel uit.

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 23 jun 2012 - 6:17

Ik ben dan ook wel benieuwd welke autostoel jullie hebben? Als ik ga zoeken op best getest, dan kan ik dat niet bekijken omdat je dan lid moet zijn van de consumentenbond. Ik wil me er binnenkort wel in verdiepen, wellicht komt er dan nog eens een leuke aanbieding voor een stoel voorbij.

Gast
Gast

Bericht  Fiwen za 23 jun 2012 - 6:42

J.uul heeft tot ruim 14 maanden in de maxi-cosi gezeten en ging alleen over omdat we de bij het aantrekken van de bandjes een clip lostrokken en hij dus gerepareerd moest worden. We kregen toen een leen-stoel mee maar ze hadden alleen een opvolgstoel en geen maxi-cosi. Na een week opvolgstoel kregen we haar met geen mogelijkheid meer in de maxi-cosi natuurlijk. Vond ik wel erg jammer want tegen de rij-richting in is gewoon het veiligste en ze paste er zowel qua lengte als qua gewicht nog makkelijk in.
Ik vond het trouwens wel vervelend en raar dat ze bij die winkel niet snapte dat ik liever een maxi-cosi wilde lenen dan een opvolgstoel want 'ze mag er toch al lang in' :shock:
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  Thunder za 23 jun 2012 - 7:06

De oudste tot 9 maanden, de jongste tot 12 maanden.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Happydobby za 23 jun 2012 - 7:22

Lotje schreef:Ik ben dan ook wel benieuwd welke autostoel jullie hebben? Als ik ga zoeken op best getest, dan kan ik dat niet bekijken omdat je dan lid moet zijn van de consumentenbond. Ik wil me er binnenkort wel in verdiepen, wellicht komt er dan nog eens een leuke aanbieding voor een stoel voorbij.

Wij hebben de maxi cosi tobi, ik heb deze genomen omdat de bandjes omhoog staan en dat is makkelijk in en uit zetten.

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Tania za 23 jun 2012 - 9:03

lelie schreef:Mijn zoontje paste er eigenlijk met 6 maanden niet meer in omdat zijn hoofdje er bovenuit kwam. We hebben gewacht tot hij 7,5 maand was en sindsdien zit hij in de vervolgstoel, al vind ik het helemaal niet handig met een peuter erbij die constant weg rent.

Wow dan heb je wel een heel lang zoontje. How lang was hij met 6 maanden? J. zat toen boven de +1 lijn en heeft een lang bovenlichaampje maar die heeft wel tot 9 maanden in de maxi cosi gepast.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Gast za 23 jun 2012 - 9:11

Tania schreef:
lelie schreef:Mijn zoontje paste er eigenlijk met 6 maanden niet meer in omdat zijn hoofdje er bovenuit kwam. We hebben gewacht tot hij 7,5 maand was en sindsdien zit hij in de vervolgstoel, al vind ik het helemaal niet handig met een peuter erbij die constant weg rent.

Wow dan heb je wel een heel lang zoontje. How lang was hij met 6 maanden? J. zat toen boven de +1 lijn en heeft een lang bovenlichaampje maar die heeft wel tot 9 maanden in de maxi cosi gepast.

Met 6 maanden was hij 72,5 cm lang, met 7,5 maand 75,5 cm, toen stak zijn hoofdje er echt 1-2 cm bovenuit en hebben we hem in de vervolgstoel gezet.

Wij hebben als vervolgstoel de Maxi Cosi Axiss.

Gast
Gast

Bericht  Liadan za 23 jun 2012 - 9:12

Tania schreef:

Inderdaad, dan is hij echt lang! Kian zat met 11 maanden tussen de +1 en +2 lijn in qua lengte en hij paste toen nog, maar dan zullen zijn verhoudingen wel anders zijn denk ik.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Bruintje Beer za 23 jun 2012 - 9:22

Onze dochter ging met 13 maanden over. Onze zoon gaat binnenkort over dan zal hij 13/14 maanden zijn.
Wij hebben de Romer king plus. Hebben deze genomen omdat ze hier het beste in zat omdat ze slank is en in de Tobi zakte ze weg.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Printje za 23 jun 2012 - 9:25

Hier ook rond de 9/10 mnd. Hij paste nog net in de maxicosi maar hij gilde dan alles bij elkaar, hij wilde zitten en rondkijken. Vandaar dus eigenlijk net wat eerder overgegaan dan nodig was maar je hebt in de Priori ook zon verkleiner voor bij het hoofd dus hij paste er prima in.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Aggi zo 24 jun 2012 - 21:47

Dank, voor de reacties,

Lees dat het heel verschillend is... mja, op zich past R er nog wel in... weet niet tot hoe lang nog, maar alleen als ik kijk met boodschappen doen is het gewoon nog handig...
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: