Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

+53
Katjing
spinazietaart
Lumen
mezzoforte
nillis
Pien
Happydobby
liesje
Phileine
Vancity_girl
sanne-84
RioolSpook
Smaragdje
Mom-Of-3
Parel
Jelin
Weegschaal
Mysterious
Amber-
bolus26
tweeling
Julia
kwak
Tummy
Mama Titty
Blue flower
Highway
loesje
Muis
Pussycat
Paper Crown
CCC
Jella
Filoria
Kruidkoek
slaatje
Roos
mzcharlotte
Muppetje
Jasmine
Lindsya
Pinkel
Travelgurly
Printje
Creabea_28
Lejow
Linnie1985
Dikkie Dik
Snoes
Juutjepetuutje
mystery mom
Flip Fluitketel
Flower_L
57 plaatsers

Pagina 38 van 40 Vorige  1 ... 20 ... 37, 38, 39, 40  Volgende

Ga naar beneden

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 38 Empty Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  slaatje ma 3 sep 2012 - 20:31

Katjing schreef:Mijn man wil het ook echt aan iedereen vertellen, ik zelf ben terughoudender. Ik vind het wel keileuk om het aan mensen te vertellen, maar ik ben een beetje bang om overspoeld te worden door reacties als ik het op facebook zet (of me hier bekend maak). Vandaar dat ik even rustig aan doe. Had helemaal niet verwacht dat ik dat zou kunnen.
Hoewel het wel lastig is dat ik zo veel kwalen heb, daardoor houd je het minder makkelijk voor je merk ik. Nou ja hopelijk kan de huisarts daar vanmiddag wat aan doen, dat zou wel een verademing zijn.

Ik wil weten wie je bent. Waarom zou je veel reacties krijgen hier? Of bedoel je in de positieve zin van het woord?
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 38 Empty Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken

Bericht  Jade ma 3 sep 2012 - 20:33

Katjing schreef:Mijn man wil het ook echt aan iedereen vertellen, ik zelf ben terughoudender. Ik vind het wel keileuk om het aan mensen te vertellen, maar ik ben een beetje bang om overspoeld te worden door reacties als ik het op facebook zet (of me hier bekend maak). Vandaar dat ik even rustig aan doe. Had helemaal niet verwacht dat ik dat zou kunnen.
Hoewel het wel lastig is dat ik zo veel kwalen heb, daardoor houd je het minder makkelijk voor je merk ik. Nou ja hopelijk kan de huisarts daar vanmiddag wat aan doen, dat zou wel een verademing zijn.

Ik had juist niet verwacht dat ik het zo snel zou vertellen! Maar doordat mijn vriends oma is overleden afgelopen week, had vriend het aan z'n vader verteld, als 'oppepper'. Met de mededeling het aan niemand door te vertellen (mijn ouders hebben we datzelfde toen verteld). Mijn ouders hebben keurig hun mond gehouden, maar binnen 2 dagen wist IEDEREEN in vriend z'n familie het. Toen hebben we toch besloten om het zelf te vertellen.

En mijn moeder kreeg felicitaties op facebook, wat vrienden van mij weer konden zien. Dus uiteindelijk besloten het er maar zelf op te zetten.

Wat goed dat je naar de huisarts gaat! Ik hoop dat ze wat voor je kunnen doen!

Ik heb 3 oktober pas de eerste echo.

Laatst aangepast door Jade op ma 3 sep 2012 - 20:34; in totaal 1 keer bewerkt

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Katjing ma 3 sep 2012 - 20:33

slaatje schreef:

Ik wil weten wie je bent. Waarom zou je veel reacties krijgen hier? Of bedoel je in de positieve zin van het woord?

Ja niet negatief hoor, gewoon positief, op facebook ook. Ik denk dat ik overspoeld word met positieve reacties en daar ben ik blijkbaar een beetje bang voor. Ik wil gewoon eerst zelf wennen aan het idee, weten dat alles goed is (echo) en dan wil ik graag glunderend alle felicitaties in ontvangst nemen.
Maar ik vertel het mondjesmaat wel aan mensen hoor, als ik er zelf aan toe ben. Maar niet aan de grote bups nog gewoon.
Katjing
Katjing
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 341
Punten : 365
Registratiedatum : 29-08-12

Bericht  sanne-84 ma 3 sep 2012 - 20:42

Jade wat leuk gefeliciteerd!
Heb helaas je kamertje gemist.
Wij hebben t na 7 weken verteld (hadden geluk dat onze vakantie er tussen zat) maar heb toen wel gedacht, stel toch dat t nu foyt gaat net nu we t verteld hebben. Pas na de echo (ruim 8 weken) heb ik t op fb gezet. Het vertellen vond ik wel fijn, omdat je mede door de reaxties het nog echter wordt
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Stokstaartje ma 3 sep 2012 - 21:47

@Jade: Haha ja maar ik denk ook niet dat je verwachtte direct zwanger te zijn, wel gehoopt natuurlijk :P Ik zou zelf ook proberen het zo lang mogelijk geheim te houden. Alhoewel ik wel worstel met een aantal mensen want moet er natuurlijk wel over praten kunnen hihi. Mijn moeder bijvoorbeeld, haar vertel ik alles! Heb gezegd dat als we bezig gaan met kindjes zij het als eerste weet, maar nu twijfel ik daarover omdat ik dan bang ben dat ze dan steeds gaat vragen hoe het er voor staat (logisch natuurlijk).

Toen dacht ik ik zeg het als ik weet dat ik zwanger ben, maar toen had ik weer zoiets van als het dan misgaat moet ik dat weer vertellen. En daarna dacht ik nou dan moet ik het maar vertellen als ik de 12 weken grens voorbij ben met een leuk cadeautje, maar ja dan heb ik weer niemand om er mee over te praten. Want ja wilde mijn vriendinnen het ook pas met 12 weken vertellen. Kortom ik ben er nog niet uit hoe ik het ga doen als het zo ver is angel

Wel heeeel erg vervelend dat je de ouders van je vriend het hebben doorverteld. Als mijn schoonouders dat zouden doen zou dat toch wel mijn vertrouwen schaden. Je hebt wel een mooie babykamer Yes
Stokstaartje
Stokstaartje
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12

Bericht  Caroow ma 3 sep 2012 - 21:48

Gefeliciteerd Jade :cheering:

Ik hoop dat de dokter iets voor je kan doen Katjing!

Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Snoes ma 3 sep 2012 - 22:07

Dat had ik niet verwacht dat jij het zou zijn, Jade! Ook onder je eigen naam nog gefeliciteerd. smile

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Katjing ma 3 sep 2012 - 22:43

Caroow schreef:Gefeliciteerd Jade :cheering:

Ik hoop dat de dokter iets voor je kan doen Katjing!

Ik ook, ik wil niet meer! Kan wel janken! Weet gewoon echt niet waar ik met mezelf naartoe moet. Het helpt overigens niet dat ik maar 6 uurtjes geslapen heb. Ik had gisterenavond zo'n buikkramp. En vanmorgen was ik al vroeg wakker door de honger. Ik ga zo nog even proberen een dutje te doen voor ik naar de huisarts moet.
Katjing
Katjing
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  nillis di 4 sep 2012 - 0:02

@ Katjing, ben benieuwd of de ha je heeft kunnen helpen.

@ Jade, gefeliciteerd onder je eigen naam en een leuk kamertje. Wij hebben donderdag de echo en daarna mag bij ons iedereen het weten. Ben dan ruim 9 weken. Als we vrijdag geen bruiloft zouden hebben dan zou ik het nog wel voor me hebben gehouden, maar we hebben bruiloft in de vriendengroep en ik heb een strak jurkje aan en dan is mijn buikje heel goed te zien en dan zouden we alleen maar vragen krijgen en daar heb ik geen zin in.

@ all, hier verder weinig nieuws vanmorgen met T gezwommen en nu even aan de studie moet volgende week weer mijn eerste training geven en aangezien ik haar al maanden niets meer aan heb gedaan ga ik de informatie er maar weer even instampen. Gelukkkig nog drie dagen tot de echo en vandaag komt het slabbetje met de tekst hoera ik wordt grote zus binnen.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992

Bericht  Vancity_girl di 4 sep 2012 - 1:21

@Caroow en Jade: Nogmaals gefeliciteerd onder jullie eigen naam. Scheelt weer wat in en uit loggen *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 38 253468018
Hoever ben je nu Jade? Leuk kamertje hebben jullie gekocht!

@Nillis: Bijna de echo, vind je het spannend? Leuk dat jullie het meteen de hele vriendengroep kunnen vertellen daarna. Wij hebben het nog lang niet iedereen verteld. Op de een of andere manier vind ik dat deze keer minder belangrijk ofzo om het meteen iedereen te zeggen. Het komt wel als ik ze zie denk ik nu.

@Katjing: hoe was het bij de huisarts? Ik hoop dat hij/zij iets voor je kan betekenen! Echt heel vervelend dat je je steeds zo voelt! *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 38 699888

@All: vanmorgen eerst naar peutergym geweest met mijn dochter en een vriendin en haar zoontje. Die vriendin is een paar dagen voor mij uitgerekend erg leuk. Daarna intake bij de verloskundige, ze kon het hartje al horen dat was weer een leuke bevestiging dat alles goed zit. Verder gehad over mijn vorige zwangerschap en bevalling, ik woonde toen in Canada dus ging het net ff anders dan hier. Kwam er vandaag achter dat ik dus een subtotaalrubtuur heb gehad :O Wist natuurlijk wel dat ik een flinke scheur had en veel hechtingen maar er werd verder niet veel over gezegd en ik heb er ook niet naar gevraagd. In mijn papieren staat dus 3e graads scheur en dat is dus blijkbaar hetzelfde. Naja misschien maar beter dat ik toen niet wist dat ik tot mijn anus was ingescheurd haha.

Nog een leuk nieuwtje, een van mijn beste vriendinnen is ook zwanger en een week eerder uitgerekend! Super leuk, echt een babyboom in maart in mijn omgeving.
Nou ik ga nog even van de rust genieten nu dochter op bed ligt.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171

Bericht  Jasmine di 4 sep 2012 - 3:20

Katjing: hoe was het bij de huisarts?
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  Katjing di 4 sep 2012 - 4:03

Hier ben ik weer, huisarts liep een beetje uit. Ze heeft me tabletjes tegen de misselijkheid voorgeschreven, 't zijn overigens vrij in de handel verkrijgbare reistabletten maar de werkzame stof is een van dezelfde werkzame stoffen als die van emefasene. Nu maar eens zien of dat werkt.
Verder wilde ze me antagel voorschrijven voor mijn maagzuurklachten, maar als er iets is waar ik van over mijn nek ga is het wel antagel. Nu mag ik omeprazol slikken, maar moest het eerst proberen met de tabletten tegen misselijkheid en vanillevla of dat al genoeg doet. Ze heeft bovendien liever dat ik 1 omeprazol slik dan dat ik 16 rennies neem (dat is de maximum dosering op een dag). Ik weet alleen niet of dat genoeg is met die plas maagzuur die ik telkens heb.
Verder mag ik paracetamol gebruiken tegen de buikpijn en ze adviseerde zetpillen omdat ik zo'n last van mijn maag heb.

Haha en toen ze hoorde welke klachten ik allemaal heb riep ze uit: "Het zijn er toch geen twee he?"
Dat was lachend, dus min of meer een grapje, ze zei dat ik in ieder geval overduidelijk zwanger ben en ze sprak me nog bemoedigend toe met de woorden: "Hou vol he"

Ik heb in ieder geval het gevoel dat ik daar goed terecht kan als dit allemaal toch niet blijkt te werken, dat is fijn!
Katjing
Katjing
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 10:32

Gefeliciteerd! smile

Gast
Gast

Bericht  Twellie di 4 sep 2012 - 10:41

Gefeliciteerd Katjing Very Happy
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Katjing di 4 sep 2012 - 10:51

Thanx ;-)
Katjing
Katjing
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Jade di 4 sep 2012 - 17:55

Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad bij de huisarts Katjing! Ik hoop dat de medicijnen aanslaan.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Pussycat di 4 sep 2012 - 21:33

Zo vancity girl! Dan schrik je volgens mij toch wel even zeg. Wat toevallig zoveel zwangeren in je omgeving haha.

Katjing Fijn zeg dat je zo'n fijn gevoel bij je huisarts hebt. Nu hopen dat alles aanslaat *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 38 561177

All: Ben futloos vandaag... Gisteren gewerkt en lag om 12 uur snachts op bed tot 9 uur. Dus niet eens kort geslapen ofzo. Maar ook misselijk net niet spugen. En buikkramp bah. Het zullen deels mijn darmen zijn en de andere deel groeipijn ofzo maar heb het gevoel dat alles daar rondjes zit te draaien. En dan moet ik straks om half 3 weer werken... geen zin, maar ja moet maar.

Oh en hoofdpijn hebben jullie daar ook last van? Ik drink echt genoeg, maar ik heb nooit hoofdpijn en nu al sinds ik weet dat ik zwanger ben *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken - Pagina 38 1371890812

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Caroow di 4 sep 2012 - 21:36

Ik had alleen hoofdpijn toen mijn vriend per ongeluk steeds caffeïne vrije koffie voor mij zette. Ik ben echt koffie verslaafd Embarassed
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pussycat di 4 sep 2012 - 21:39

Haha caroow hmm dat is het bij mij niet, want ik drink bijna nooit koffie. Wink

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Jasmine di 4 sep 2012 - 21:42

Caroow schreef:Ik had alleen hoofdpijn toen mijn vriend per ongeluk steeds caffeïne vrije koffie voor mij zette. Ik ben echt koffie verslaafd Embarassed

En dan mag je nu maar 3 kopjes per dag. Ik lust dan geen koffie, maar ik mis de Red Bull. Mag ook niet...
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  Caroow di 4 sep 2012 - 21:44

Jasmine schreef:
Caroow schreef:Ik had alleen hoofdpijn toen mijn vriend per ongeluk steeds caffeïne vrije koffie voor mij zette. Ik ben echt koffie verslaafd Embarassed

En dan mag je nu maar 3 kopjes per dag. Ik lust dan geen koffie, maar ik mis de Red Bull. Mag ook niet...

Ik mis het ook echt! Geen alcohol vind ik echt niet erg, maar niet meer de hele dag koffie vind ik echt lastig! En Red Bull heb ik ook steeds zin in, als ik zo moe ben helemaal.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  sanne-84 di 4 sep 2012 - 21:53

Ik pak altijd een paar slokjes redbull van mn man:) dan heb ik er toch etterlijk even van geproefd
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  slaatje di 4 sep 2012 - 21:55

Volgens mij staat op voedingscentrum dat je 5 stuks cafeine op een dag mag.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160

Bericht  Snoes di 4 sep 2012 - 21:56

Redbull (ofja, de nepvariant Golden power) mis ik soms ook wel. Maar ik drink het echt niet, zelfs geen druppel.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Katjing di 4 sep 2012 - 22:13

@Slaatje, dat is volgens mij niet zo want het verschilt heel erg per product hoeveel cafeïne er in zit. 5 koppen thee is wat anders dan 5 koppen koffie en 5 glazen cola is ook weer wat anders. Ik heb wel ergens gelezen wat de hoeveelheden zijn maar ik weet niet meer waar.

Ik drink alleen heel af en toe cola, maar vind de cafeïne vrije net zo lekker als gewone.

@Pussycat, vervelend dat je nu last krijgt van kwaaltjes! Ik hoop dat het niet te erg door zet!

De medicijnen slaan aan! Ben echt nauwelijks misselijk nog, had wel gisteren bij het tweede hapje zalm dat ik echt bijna over mijn nek ging (was uit eten). Had er al niet zo'n zin in dus daar moet ik blijkbaar beter naar luisteren. Vriendin heeft het lekker opgegeten.
Heb wel last van een heel erg droge mond, draaierigheid (ik zit behoorlijk te tollen, hoop dat dat wat afneemt!) en ik voel me wat suffig. Maar alles beter dan de misselijkheid!

Katjing
Katjing
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 38 van 40 Vorige  1 ... 20 ... 37, 38, 39, 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: