*nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken
+53
Katjing
spinazietaart
Lumen
mezzoforte
nillis
Pien
Happydobby
liesje
Phileine
Vancity_girl
sanne-84
RioolSpook
Smaragdje
Mom-Of-3
Parel
Jelin
Weegschaal
Mysterious
Amber-
bolus26
tweeling
Julia
kwak
Tummy
Mama Titty
Blue flower
Highway
loesje
Muis
Pussycat
Paper Crown
CCC
Jella
Filoria
Kruidkoek
slaatje
Roos
mzcharlotte
Muppetje
Jasmine
Lindsya
Pinkel
Travelgurly
Printje
Creabea_28
Lejow
Linnie1985
Dikkie Dik
Snoes
Juutjepetuutje
mystery mom
Flip Fluitketel
Flower_L
57 plaatsers
Pagina 12 van 40
Pagina 12 van 40 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 26 ... 40
Re: *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken
Whaha ik heb preciés hetzelfdeslaatje schreef:Mijn linkertiet is gegroeid. Onhandig, want die was al groter dan de rechter.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Filoria schreef:Whaha ik heb preciés hetzelfdeslaatje schreef:Mijn linkertiet is gegroeid. Onhandig, want die was al groter dan de rechter.
Gelukkig ben ik dus niet de enige hierin Stom gezicht he?
slaatje- Kletskop
- Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Ik heb vooral grote gezwollen zeer pijnlijke borsten.
Mijn man vindt het wel prachtig van die "meloenen"
Ik ook eindelijk volle borsten, alleen de pijn niet.
Kan niet meer op mijn buik liggen of even iemand tegen me aan drukken...ouch
Nog 4 nachtjes slapen en dan mag ik eindelijk. Ik vind het zo spannend. De echo en vooral het bloedprikken. Zoals mijn vader zegt: "Stel je niet aan, bevallen is erger." En bedankt.
Nee, zonder gekheid. Hoe gaat dat eigenlijk? Ik heb een intake van een uur. Wat is dan de volgorde? Eerst gesprek, een echo en dan prikken? Dat zou ik wel fijn vinden eigenlijk. Eerst iets leuks en dan iets vervelends wat dan na hopelijk een goede echo veel minder erg is (de vk prikt overigens zelf)
Mijn man vindt het wel prachtig van die "meloenen"
Ik ook eindelijk volle borsten, alleen de pijn niet.
Kan niet meer op mijn buik liggen of even iemand tegen me aan drukken...ouch
Nog 4 nachtjes slapen en dan mag ik eindelijk. Ik vind het zo spannend. De echo en vooral het bloedprikken. Zoals mijn vader zegt: "Stel je niet aan, bevallen is erger." En bedankt.
Nee, zonder gekheid. Hoe gaat dat eigenlijk? Ik heb een intake van een uur. Wat is dan de volgorde? Eerst gesprek, een echo en dan prikken? Dat zou ik wel fijn vinden eigenlijk. Eerst iets leuks en dan iets vervelends wat dan na hopelijk een goede echo veel minder erg is (de vk prikt overigens zelf)
Dikkie Dik- Prater
- Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10
Heel herkenbaar dat er anders wordt gereageerd bij de 2e. Met name mijn schoonfamilie reageert toch heel wat minder vrolijk. Hebben het er heeel kort over gehad en toen verder niet meer. Schoonzusje heeft niet eens wat van zich laten horen, heb haar uiteindelijk zelf maar een sms gestuurd. Jammer...maargoed. We hebben gelukkig ook mensen om ons heen die wel erg blij zijn voor ons.
@ Slaatje, jamer dat het ongelijk gaat...maar hej, je hebt nog paar maanden voor je. Dat kan zo weer gelijk groeien haha.
@ Dikkie dik, overal gaat dat weer anders denk ik. Ik moest namelijk gewoon bloedprikken in het ziekenhuis, niet bij de verloskundige. Wij hadden eerst een gesprek (bij de eerste dan) en dan een echo. Ik ga deze keer vragen of ik eerst een echo mag, wil eerst wat zekerheid voordat ik een lang gesprek ga voeren.
@ Slaatje, jamer dat het ongelijk gaat...maar hej, je hebt nog paar maanden voor je. Dat kan zo weer gelijk groeien haha.
@ Dikkie dik, overal gaat dat weer anders denk ik. Ik moest namelijk gewoon bloedprikken in het ziekenhuis, niet bij de verloskundige. Wij hadden eerst een gesprek (bij de eerste dan) en dan een echo. Ik ga deze keer vragen of ik eerst een echo mag, wil eerst wat zekerheid voordat ik een lang gesprek ga voeren.
Julia- Prater
- Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10
Nou! Vooral met beha aan. Zonder valt het niet zo op vind ik, maar met beha heeft de rechter teveel ruimte en puilt de linker helemaal over het randje heenslaatje schreef:Filoria schreef:Whaha ik heb preciés hetzelfdeslaatje schreef:Mijn linkertiet is gegroeid. Onhandig, want die was al groter dan de rechter.
Gelukkig ben ik dus niet de enige hierin Stom gezicht he?
Ik heb ook al flink veel van die mooie hobbeltjes op mijn tepels erbij, alsof ik aan het muteren ben zeg maar De kliertjes van Montgomery ofzo heten die? Ik vind het echt grappig om te merken hoe veel zin mijn borsten er weer in hebben. Die borstvoeding gaat wel loslopen geloof ik
Dikkie Dik: oeh het aftellen is begonnen voor jou! Hoe de verloskundige de eerste afspraak aanpakt kan verschillen inderdaad.
Julia: gezellig dat je hier meekletst! Je bent nu een van de weinige hier die pril zwanger is he? Vorige maand waren het er tien tegelijk, en de laatste weken alleen Slaatje en jij toch? Of heb ik meiden gemist?
Waar zijn de lijstjes gebleven?
Filoria- Ratel
Meiden,
ik ben naar het andere topic. Afgelopen weekend was ik 12 weken. De vriendengroep het weekend ook ingelicht dus was helemaal leuk!
zal zeker wel blijven meelezen hier. En.....zie jullie van zelf ook in het andere topic!
on-topic : wij doen ook de combinatietest. heb al bloedgeprikt en aanstaande vrijdag de echo voor de nekplooimeting.
ik ben naar het andere topic. Afgelopen weekend was ik 12 weken. De vriendengroep het weekend ook ingelicht dus was helemaal leuk!
zal zeker wel blijven meelezen hier. En.....zie jullie van zelf ook in het andere topic!
on-topic : wij doen ook de combinatietest. heb al bloedgeprikt en aanstaande vrijdag de echo voor de nekplooimeting.
Travelgurly- Prater
- Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10
Wij hebben de combinatietest ook gedaan, omdat we het toch volledig terugbetaald krijgen. Bij ons was de kans 1 op 600, dat vond ik best 'hoog', zeker gezien het bij jonge mensen vaak kleiner dan 1/10 000 is. Maar goed, ik maak me verder geen zorgen hoor, was alleen even geschrokken toen ik dat resultaat hoorde.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
Snoes schreef:Wij hebben de combinatietest ook gedaan, omdat we het toch volledig terugbetaald krijgen. Bij ons was de kans 1 op 600, dat vond ik best 'hoog', zeker gezien het bij jonge mensen vaak kleiner dan 1/10 000 is. Maar goed, ik maak me verder geen zorgen hoor, was alleen even geschrokken toen ik dat resultaat hoorde.
Ik kan me voorstellen dat je daar wel een beetje van geschrokken bent, juist omdat het normaliter een stuk hoger ligt. Hebben ze nog uitgelegd waardoor de kans bij jullie hoger was? Alsnog is 1 op 600 natuurlijk erg klein, maar ik snap je schok wel.
@Filoria, ja ik geloof idd dat Slaatje en ik de prilste zwangeren zijn van dit topic. Ben precies net zo ver als haar, 6 weken en 2 dagen. Ik vind het nog wel erg spannend, daarom schrijf ik nog niet zo heeel veel mee. Heb dan het idee het lot te tarten ofzo, beetje raar
Volgende week woensdag hebben we de intake en de eerste echo bij de verloskundige. 2 dagen voor onze bruiloft. Super spannend.
Julia- Prater
- Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10
Hoe was de echo roos?
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Ja Roos, hoe was de echo?
Meiden, even een vraagje. Reken even met me mee als jullie willen...Als de eerste dag van mijn laatste menstruatie pak, die is op 30 mei geweest, dan is dat aanstaande woendsag precies 6 weken geleden. Volgens berekening van de vk, die een meting van het vruchtzakje heeft gedaan, ben ik vandaag 6 weken en 2 dagen. Als ik mijn eisprong pak en ervanuit ga dat ik die op 10 juni heb gehad, zou ik vandaag pas vier weken en 1 dag zwanger zijn. Ik begin er nu toch aan te twijfelen of de vk wel goed heeft gerekend en gemeten. Zij ging er van uit, door de meting van het vruchtzakje, dat ik niet 9 weken zwanger was. Maar de berekening klopt ook niet. Want volgens de berekening zoals zij hem nu heeft gedaan, was ik dus twee dagen voor mijn laatste mensturatie dan al zwanger....Nou weet ik natuulijk wel dat deze berekening absoluut niet optimaal is en dat het in deze termijn erg moeilijk te bepalen is, maar een verschil van twee weken is dan wel erg groot. Kunnen jullie het nog volgen?
Meiden, even een vraagje. Reken even met me mee als jullie willen...Als de eerste dag van mijn laatste menstruatie pak, die is op 30 mei geweest, dan is dat aanstaande woendsag precies 6 weken geleden. Volgens berekening van de vk, die een meting van het vruchtzakje heeft gedaan, ben ik vandaag 6 weken en 2 dagen. Als ik mijn eisprong pak en ervanuit ga dat ik die op 10 juni heb gehad, zou ik vandaag pas vier weken en 1 dag zwanger zijn. Ik begin er nu toch aan te twijfelen of de vk wel goed heeft gerekend en gemeten. Zij ging er van uit, door de meting van het vruchtzakje, dat ik niet 9 weken zwanger was. Maar de berekening klopt ook niet. Want volgens de berekening zoals zij hem nu heeft gedaan, was ik dus twee dagen voor mijn laatste mensturatie dan al zwanger....Nou weet ik natuulijk wel dat deze berekening absoluut niet optimaal is en dat het in deze termijn erg moeilijk te bepalen is, maar een verschil van twee weken is dan wel erg groot. Kunnen jullie het nog volgen?
slaatje- Kletskop
Slaatje je krijgt altijd 2 weken 'cadeau'. De twee weken van eerste dag menstruatie tot je eisprong moet je ook mee tellen. Dus dan klopt die 6 weken en 2 dagen dus wel.
Amber-- Ratel
- Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
amber22 schreef:Slaatje je krijgt altijd 2 weken 'cadeau'. De twee weken van eerste dag menstruatie tot je eisprong moet je ook mee tellen. Dus dan klopt die 6 weken en 2 dagen dus wel.
Dus dan heeft ze eigenlijk twee dagen teveel gerekend? Af en toe kan ik zo moeilijk denken en doen
slaatje- Kletskop
Nee, ze heeft niet twee dagen teveel gerekend. Je weet nooit precies wanneer je eisprong is geweest en wanneer de innesteling is geweest.
Amber-- Ratel
Zo weer terug van ons bezoekje aan de verloskundige... Ze liep wat uit, dus mocht wat langer in de zenuwen zitten. Uitwendig was het nog wat lastig te zien, dus een inwendige echo gemaakt. Er is een beebje, het zit op de juiste plaats en er is hartactie. Alleen ben ik een week korter zwanger dan gedacht.... En dat beangstigd me toch wel heel erg. De echte blijheid heb ik nog niet.. Over 2,5 week hebben we opnieuw een echo. Worden dus spannende weken! Ik weet niet of mijn angst terecht of niet is. De verloskundige benadrukte dat ik zwanger ben en feliciteerde ons, maar toch die week zit me niet lekker.
Roos- Prater
- Aantal berichten : 860
Punten : 931
amber22 schreef:Nee, ze heeft niet twee dagen teveel gerekend. Je weet nooit precies wanneer je eisprong is geweest en wanneer de innesteling is geweest.
Maar dat is dus precies wat ik bedoel. Als je rekent vanaf 30 mei tot aan woensdag, kan ik nooit langer zijn dan 6 weken aanstaande woensdag. En het vruchtzakje gaat toch ook pas groeien vanaf je eisprong of innestelling, toch niet vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie? Of zie ik het nu allemaal gewoon verkeerd?
30 mei is dus de dag dat ik ongesteld werd, nadat ik een paar dagen daarvoor een positieve test had. M. was toen al in Amerika, dus had al een paar dagen of een week ofzo geen sex gehad.
slaatje- Kletskop
Slaatje-Je hebt kans dat de termijn nog aangepast kan worden. Jou berekening qua cyclus kan misschien wel kloppen. Maar zoals Amber zegt hangt het er allemaal vanaf wanneer je eisprong en innesteling is geweest. Tot aan de 12e week waren de berekeningen en de metingen op de echo steeds volgens de berekeningen van mijn laatste cyclus. Maar tijdens de termijn echo met de 12e week ben ik toch 5dgn vooruitgezet ivm metingen tijdens deze echo. In principe als ik vanuit de berekening van mijn laatste cyclus uitga kan hier geen snars van kloppen, maar ja de beelden en de metingen liegen er niet om.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Gefeliciteerd Roos. Hoe ver zou je dan nu zijn volgens de vk?
slaatje- Kletskop
En je kunt ook je eisprong opdag 10 hebben, is niet altijd precies op dag 14.
Amber-- Ratel
slaatje schreef:Gefeliciteerd Roos. Hoe ver zou je dan nu zijn volgens de vk?
8 weken en 2 dagen....
Roos- Prater
Het is zo balen dat die eerste 12 weken zo onzeker zijn he? Eigenlijk kun je rond onze termijn nog niet met zekerheid zeggen wanneer je uitgerekend bent en of het allemaal goed zit.
Kan me jouw onzekerheid nu heel goed voorstellen Roos. Maar voor hetzelfde geld is er niks aan de hand. Lastig hoor
@Slaatje: ik zou me niet druk maken om die paar dagen. De termijnecho wordt niet voor niets pas rond 11 weken zwangerschap gemaakt. Pas dan kun je echt wat zeggen over de groei van de baby. Op jouw echo was er nog niet eens een romp en een hoofdje om op te meten, dan is het niet gek als ze er een paar dagen naast zitten.
Kan me jouw onzekerheid nu heel goed voorstellen Roos. Maar voor hetzelfde geld is er niks aan de hand. Lastig hoor
@Slaatje: ik zou me niet druk maken om die paar dagen. De termijnecho wordt niet voor niets pas rond 11 weken zwangerschap gemaakt. Pas dan kun je echt wat zeggen over de groei van de baby. Op jouw echo was er nog niet eens een romp en een hoofdje om op te meten, dan is het niet gek als ze er een paar dagen naast zitten.
Filoria- Ratel
Ja, en vooral die onzekerheid. Ben blij als deze maand om is! Heb ook meteen vakantie er achteraan. Na wat gegoogle kom ik overwegend positieve verhalen tegen. We moeten er dus vertrouwen in hebben. Er is ten slotte een baby met hartactie!! Alles zag er goed uit, op dat verschil na dan. Ik zei al tegen mijn man 'in februari ga ik wel een hartig woordje spreken met onze tweede uk hahaha'.
Roos- Prater
Roos schreef:Ja, en vooral die onzekerheid. Ben blij als deze maand om is! Heb ook meteen vakantie er achteraan. Na wat gegoogle kom ik overwegend positieve verhalen tegen. We moeten er dus vertrouwen in hebben. Er is ten slotte een baby met hartactie!! Alles zag er goed uit, op dat verschil na dan. Ik zei al tegen mijn man 'in februari ga ik wel een hartig woordje spreken met onze tweede uk hahaha'.
Als alles bij mij wel klopt a.s. donderdag gaan met 1 dag verschil gelijk op..
Wel balen joh, je gaat er toch met een ander gevoel in.
Maar alles is tot nu toe goed, dus probeer toch een beetje te genieten!
Dikkie Dik- Prater
- Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10
Dat moet je zeker doen! Kijken wat de kleine voor antwoord klaar heeftRoos schreef:Ik zei al tegen mijn man 'in februari ga ik wel een hartig woordje spreken met onze tweede uk hahaha'.
Filoria- Ratel
vervelend roos! Maar hartactie is super natuurlijk!
hopelijk vliegt de tijd naar de volgende echo voorbij, en is er niets aan het handje....
hopelijk vliegt de tijd naar de volgende echo voorbij, en is er niets aan het handje....
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Nee, er is geen reden tot verhoogde kans bij ons. De nekplooi was ook echt het kleinste wat hij kon opmeten, dus echt ideaal. Het zal dus wellicht ergens aan de waardes in mijn bloed gelegen hebben.Julia schreef:Snoes schreef:Wij hebben de combinatietest ook gedaan, omdat we het toch volledig terugbetaald krijgen. Bij ons was de kans 1 op 600, dat vond ik best 'hoog', zeker gezien het bij jonge mensen vaak kleiner dan 1/10 000 is. Maar goed, ik maak me verder geen zorgen hoor, was alleen even geschrokken toen ik dat resultaat hoorde.
Ik kan me voorstellen dat je daar wel een beetje van geschrokken bent, juist omdat het normaliter een stuk hoger ligt. Hebben ze nog uitgelegd waardoor de kans bij jullie hoger was? Alsnog is 1 op 600 natuurlijk erg klein, maar ik snap je schok wel.
Slaatje, ik zou me ook zéker niet druk maken om die paar dagen hoor. Ze kunnen het niet altijd perfect opmeten, want het is nog zo klein.
Roos, wat fijn dat er hartactie was. Vervelend dat je dat blije gevoel nog niet hebt, hopelijk over 2,5 week wel.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Pagina 12 van 40 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 26 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken
» Zwangerschapstopic tot 12 weken