Ze blijft me verbazen!
+8
June
kwak
Tania
Parisienne
Puggle
Jezzie
Snoes
Jasmine
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
Ze blijft me verbazen!
Vanmiddag was ik bezig de vaatwasser in te ruimen en J. stond er bij te kijken. Opeens draait ze zich om en rent weg, de kamer in. Een paar tellen later staat ze heel triomfantelijk voor mijn neus met haar broodbordje in haar handen, alsof ze zeggen wou: 'deze moet ook nog mama!'
Van de week waren we in de Apenheul en J. liep al een hele tijd naast de buggy. Op een gegeven moment wilden we weer verder lopen, maar daar had ze nog geen zin in. Ze wilde bij de speeltuin/kinderboerderij blijven. Dus gaat ze midden op het pad op d'r billen zitten. Na een paar keer vragen, liepen wij een klein stukje bij haar weg en zeiden dat wij dan wel verder gingen. Ze keek twee tellen beteuterd, maar daarna zwaait ze ons met een grijns van oor tot oor gedag.
En last but not least: ze begint eindelijk wat meer te praten! Ze heeft de afgelopen twee dagen al twee nieuwe woorden aan haar repertoire toegevoegd. Papa en ... AAP . Denk dat het totaal nu staat op zes á zeven woorden!
Jullie nog van die leuke acties van jullie kindjes?
Van de week waren we in de Apenheul en J. liep al een hele tijd naast de buggy. Op een gegeven moment wilden we weer verder lopen, maar daar had ze nog geen zin in. Ze wilde bij de speeltuin/kinderboerderij blijven. Dus gaat ze midden op het pad op d'r billen zitten. Na een paar keer vragen, liepen wij een klein stukje bij haar weg en zeiden dat wij dan wel verder gingen. Ze keek twee tellen beteuterd, maar daarna zwaait ze ons met een grijns van oor tot oor gedag.
En last but not least: ze begint eindelijk wat meer te praten! Ze heeft de afgelopen twee dagen al twee nieuwe woorden aan haar repertoire toegevoegd. Papa en ... AAP . Denk dat het totaal nu staat op zes á zeven woorden!
Jullie nog van die leuke acties van jullie kindjes?
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Re: Ze blijft me verbazen!
Aaah, wat leuk om zulke verhalen te lezen, Yasmine! Vooral dat eerste, zo schattig!
J. wordt echt een slim meisje hoor, oppassen wat je zegt tegenwoordig of ze gaat je zo napraten haha.
J. wordt echt een slim meisje hoor, oppassen wat je zegt tegenwoordig of ze gaat je zo napraten haha.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
Wat leuk Jasmine. Wat goed van haar dat ze met haar bordje aankwam!
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Wat leuk. Kan me voorstellen dat je trots bent!
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Wat lief! Yenthe helpt me steeds vaker met de was in de machine te stoppen...en dan komt ze met haar knuffels ook en zegt dan; Die..die..maar dat hoeft niet elke x zeg ik dan? En dan stop ik hem erin, zodra ze het niet ziet haal ik de knuffel er weer uit en leg hem weg, tot de machine klaar is, dan tover ik hem weer tevoorschijn en is ze helemaal blij
Gast- Gast
Heerlijk he, zulke trotse momenten!
Vandaag kwam mijn moeder even langs met mijn zusje. N. ging bij oma zitten en wilde even aan oma vertellen wat ze twee weken geleden ook alweer gedaan had met hen. "N.oa met opa oma naar bos. Kadouters zoeken. Kikkers kwaken... kwaaaak, kwaaak. Sloot ligt leliblad in. Libebebelle zien." Toen ging ze dus met opa en oma naar het bos, gingen ze kabouters zoeken, ook hoorden ze kikkers kwaken, zagen ze een lelieblad in de sloot en hebben ze libellen gezien. We stonden allemaal weer even versteld.
Vandaag kwam mijn moeder even langs met mijn zusje. N. ging bij oma zitten en wilde even aan oma vertellen wat ze twee weken geleden ook alweer gedaan had met hen. "N.oa met opa oma naar bos. Kadouters zoeken. Kikkers kwaken... kwaaaak, kwaaak. Sloot ligt leliblad in. Libebebelle zien." Toen ging ze dus met opa en oma naar het bos, gingen ze kabouters zoeken, ook hoorden ze kikkers kwaken, zagen ze een lelieblad in de sloot en hebben ze libellen gezien. We stonden allemaal weer even versteld.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
J. zat vorige week het voordeelmagazine uit de wij te 'lezen'. Daar stonden woezel en pip badproducten in, ik zei dat als hij ze zelf kon vinden hij een flesje mocht hebben. Lopen we vandaag bij de Kruidvat komt hij me halen "Pip pip!". Hij pakt een flesje en stopt het in het mandje Oh ja en uiteraard wel de roze variant, de blauwe vond hij maar niks.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Tania en Anniej: dat zijn leuke dingen idd.
Parisienne: Wow, ik wist dat N. veel woorden kende, maar dat ze al zulke complete zinnen maakt . Lijkt me dat jullie echt moeten oppassen met wat jullie zeggen waar zij bij is. Volgens mij praat ze je zo na.
Parisienne: Wow, ik wist dat N. veel woorden kende, maar dat ze al zulke complete zinnen maakt . Lijkt me dat jullie echt moeten oppassen met wat jullie zeggen waar zij bij is. Volgens mij praat ze je zo na.
Jasmine- Ratel
leuk he, al die dingen!! Ik kan er zo van genieten.
D. helpt mij altijd met de afwasmachine uitpakken, ze mag het bestek in de la leggen en haar bordjes en bekers in de kast doen, gaat heel goed!
D. helpt mij altijd met de afwasmachine uitpakken, ze mag het bestek in de la leggen en haar bordjes en bekers in de kast doen, gaat heel goed!
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
ik sloeg stijl achterover toen onze dochter netjes met de schoenen aan op de bank zat (en die hadden wij dus niet aan gedaan)
Gast- Gast
Rejoy. schreef:ik sloeg stijl achterover toen onze dochter netjes met de schoenen aan op de bank zat (en die hadden wij dus niet aan gedaan)
Zo schattig
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Hier ook zo'n wijsneus.
Meneer wil nu niet naar bed als het niet donker is...dat gaat uiteraard niet gebeuren en boven doen we dan ook altijd al de rolluiken dicht zodat het donker lijkt hahaa. Maar meneer kijkt nu naar de zoldertrap, daar hebben we nogeen kamer, en zegt dan nee mama is nog licht kijk!
Je kunt hem nergens mee foppen. laatst wilde hij tv kijken maar dat mocht niet. Nee zei mijn man, hij kan niet meer aan de tv.
R loopt er heen doet hem aan en zegt ow kijk eens papa hij aan!
Meneer wil nu niet naar bed als het niet donker is...dat gaat uiteraard niet gebeuren en boven doen we dan ook altijd al de rolluiken dicht zodat het donker lijkt hahaa. Maar meneer kijkt nu naar de zoldertrap, daar hebben we nogeen kamer, en zegt dan nee mama is nog licht kijk!
Je kunt hem nergens mee foppen. laatst wilde hij tv kijken maar dat mocht niet. Nee zei mijn man, hij kan niet meer aan de tv.
R loopt er heen doet hem aan en zegt ow kijk eens papa hij aan!
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Wat lief! Dat is echt genieten he?!
Hier had dochter vanmorgen voor de eerste keer op het potje gepoept. Vorige week had ze voor het eerst een plasje op het potje gedaan. Echt zo trots zijn we!
Hier had dochter vanmorgen voor de eerste keer op het potje gepoept. Vorige week had ze voor het eerst een plasje op het potje gedaan. Echt zo trots zijn we!
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Linda schreef:Wat lief! Dat is echt genieten he?!
Jeetje wat ontzettend knap. Zoonlief wil hier niet eens op het potje zitten...
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Printje schreef:Linda schreef:Wat lief! Dat is echt genieten he?!
Hier gaat ze wel op het potje zitten, maar daar is alles mee gezegd
Jasmine- Ratel
Jasmine schreef:Printje schreef:Linda schreef:Wat lief! Dat is echt genieten he?!
Hier gaat ze wel op het potje zitten, maar daar is alles mee gezegd
Haha, dat is ook herkenbaar hoor Jasmine. Ze gaat er regelmatig met een boekje op zitten chillen.
Printje, ja ik vind het ook echt super knap! Misschien is het een toevalstreffer hoor, zou best kunnen. Maar ze voelt het wel al goed aan komen. Van de week zat ik samen met haar in bad en toen zei ze "poep, poep", maar dat zegt ze wel vaker, dus ik besteedde er verder niet zoveel aandacht aan. En een minuut later zat ze in bad te poepen, dus de aandrang voelt ze goed.
Vandaag zei ze ook "poep, poep. Broek, uit!" En toen kwam er dus wel echt een drolletje.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
J zat vanmorgen met ons in de wachtkamer van de dokter. Een man glimlachte naar J waarop zei naar hem lacht en zegt "g(r)appig hè?"
En haar woordenschat verbaasd ons ook steeds weer. Laatst gebeurde er iets tussen broer en zus in de kamer en J moest huilen. Ik vroeg wat er gebeurt was "N.adeem doen! Bal oppe mij neus, neus pijn!" was het antwoord.
Toen we op vakantie waren zei N de eennalaatste dag "mama ik wil naar huis toe, ik wil een treinbaan maken en met Y (vriendje) spelen". Vooral aandoenlijk hoe hij het onder woorden kon brengen.
En haar woordenschat verbaasd ons ook steeds weer. Laatst gebeurde er iets tussen broer en zus in de kamer en J moest huilen. Ik vroeg wat er gebeurt was "N.adeem doen! Bal oppe mij neus, neus pijn!" was het antwoord.
Toen we op vakantie waren zei N de eennalaatste dag "mama ik wil naar huis toe, ik wil een treinbaan maken en met Y (vriendje) spelen". Vooral aandoenlijk hoe hij het onder woorden kon brengen.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
haha en dan ook echt papa en aap!
Mijn dochter zegt sinds gisteren ´houdoe´ echt geweldig hoe ze dit zegt. Ze gaat ook steeds meer vertellen zo leuk!
Mijn dochter zegt sinds gisteren ´houdoe´ echt geweldig hoe ze dit zegt. Ze gaat ook steeds meer vertellen zo leuk!
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Soortgelijke onderwerpen
» Blijft dit zo?
» ik blijf me erover verbazen..
» Waarmee verbazen je kindjes je?
» Ik blijf me hierover verbazen
» Wat heeft jou doen verbazen in andere landen
» ik blijf me erover verbazen..
» Waarmee verbazen je kindjes je?