Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor de baan van je vriend verhuizen naar het buitenland?

+35
Roodkapje
litllejoy
Kaboutertje
Rouxxxe
TukTuk
Rovine
sanne-84
Esperanza
snoezel
Printje
Ooh La La!
M@niek
Bliss
Twellie
Gympie
Caroow
Blond
Caresses
Poisongirl
Bacio
Tazz
Raindrop
Slakje
Coco
Arwyn
Oasis
June
Ibbeltje
Rush
Susan
RYW
Monte
Tania
Rumble
studiebol
39 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Voor de baan van je vriend verhuizen naar het buitenland? - Pagina 3 Empty Re: Voor de baan van je vriend verhuizen naar het buitenland?

Bericht  Tazz za 23 jun 2012 - 23:56

studiebol schreef:Momenteel is het voor mij eigenlijk geen opties, de kindjes, de hulp die ik van mijn ouders, buren en vriendinnen krijg. Ik ken daar niemand en de kans dat ik 4 weken alleen zit, nee dat zou ik echt niet willen. Wat iemand ook al zei ik zou wel een baan willen hebben, ik ben er niet goed in om de hele dag thuis te zijn met de kids..

Als er geen kinderen waren weet ik het ook niet hoor... juist omdat mijn vriend dus veel weg is, zit ik daar veel alleen, in een vreemd land, geen mensen die ik ken en dan ga ik me snel vervelen denk ik.

De meeste vrouwen die met hun man mee zijn naar het buitenland hebben daar au pairs of nanny's. Dus je heb altijd hulp. En in het begin is het lastig maar je leert ook daar mensen kennen en je bouwt je eigen leven daar op, met een eigen vriendengroep en activiteiten. En vooral omdat je kinderen hebt is dat makkelijk contact leggen.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor de baan van je vriend verhuizen naar het buitenland? - Pagina 3 Empty Re: Voor de baan van je vriend verhuizen naar het buitenland?

Bericht  studiebol zo 24 jun 2012 - 0:25

Tazz schreef:
studiebol schreef:Momenteel is het voor mij eigenlijk geen opties, de kindjes, de hulp die ik van mijn ouders, buren en vriendinnen krijg. Ik ken daar niemand en de kans dat ik 4 weken alleen zit, nee dat zou ik echt niet willen. Wat iemand ook al zei ik zou wel een baan willen hebben, ik ben er niet goed in om de hele dag thuis te zijn met de kids..

Als er geen kinderen waren weet ik het ook niet hoor... juist omdat mijn vriend dus veel weg is, zit ik daar veel alleen, in een vreemd land, geen mensen die ik ken en dan ga ik me snel vervelen denk ik.

De meeste vrouwen die met hun man mee zijn naar het buitenland hebben daar au pairs of nanny's. Dus je heb altijd hulp. En in het begin is het lastig maar je leert ook daar mensen kennen en je bouwt je eigen leven daar op, met een eigen vriendengroep en activiteiten. En vooral omdat je kinderen hebt is dat makkelijk contact leggen.

Ik ben echt geen type voor een au pair of nanny dat lijkt me echt vreselijk Very Happy
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  TukTuk zo 24 jun 2012 - 0:39

Ik zou het zeker wel doen!
Met kinderen misschien niet zo snel, ligt er aan hoe oud ze zijn, hoe jonger hoe beter.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gast zo 24 jun 2012 - 0:47

Wat lijkt je vreselijk aan een au pair? Ik bedoel, het hangt van je intentie af hoor. Ik ken veel au pairs waarvan de hostouders gewoon echt geen tijd voor die kids hadden, zo triest. Maar als het puur om de hulp gaat lijkt het mij wel relaxter. Natuurlijk heb je in het begin nog niks maar je kunt toch contact maken met mensen? Aan activiteiten meedoen, via internet mensen vinden etc. Neuh, dat lijkt mij niet zo'n heel groot probleem eigenlijk.

Gast
Gast

Bericht  studiebol zo 24 jun 2012 - 2:44

Is een gevoel... wil toch graag voor me eigen kinderen zorgen, los van het feit dat ik nu ook wel is oppas heb of ze naar het dagverblijf breng. Zou gewoon niet iemand 24 uur per dag om me heen willen hebben, alleen mijn vriend dan.

Heb nu ook geen au pair ofzo dus waarom zou dat dan wel moeten in het buitenland. Nee vind ik niet nodig.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Susan zo 24 jun 2012 - 2:57

Omdat je in het buitenland niet de hulp van je ouders, buren en vriendinnen hebt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast zo 24 jun 2012 - 5:06

100% ja! Maar dan alleen als eventuele kinderen iets ouder zijn (en dus schoolgaand). Toen ik zelf 8 jaar was, ben ik met mijn ouders naar het buitenland (Azie) geweest. Daar heb ik zó ontzettend veel geleerd en dat had ik niet in Nederland kunnen leren.

Mijn vriend en ik ambiëren het absoluut om naar het buitenland te gaan, de taal maakt ons niet zoveel uit. In het buitenland woon je vaak (zeker als je expat bent) in een "compound" met andere expats. Daarnaast organiseren veel bedrijven activiteiten en zaken voor families omdat het in veel landen dan verboden is voor de partner om te werken.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 24 jun 2012 - 5:45

Wij 'dromen' er regelmatig over en n.a.v. dit topic zijn we er weer serieus over gaan denken. Kunnen beiden overal ter wereld wel gaan werken, het lijkt me gewoon echt gaaf. Al hoeft t niet voor mn hele leven te zijn.

Gast
Gast

Bericht  Rouxxxe zo 24 jun 2012 - 7:55

Nee. Ik ben veel te gehecht aan mn familie en sociale leven hier. Eigenlijk gewoon aan mn hele leventje in Nederland. Ik heb echt de beoefte niet om in het buitenland te wonen.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast zo 24 jun 2012 - 9:28

Over mijn lijk. Ik ben dol op mijn eigen baan en die zou ik nooit opzeggen voor zijn baan.

En ik wil ook niet weg uit Nederland. Nuh-uh.

Gast
Gast

Bericht  Kaboutertje zo 24 jun 2012 - 11:10

Niks voor mij..! Veel te gehecht aan mijn vertrouwde leven hier en al mijn vrienden en vriendinnen. I love you
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  TukTuk zo 24 jun 2012 - 20:32

Oreo schreef:100% ja! Maar dan alleen als eventuele kinderen iets ouder zijn (en dus schoolgaand). Toen ik zelf 8 jaar was, ben ik met mijn ouders naar het buitenland (Azie) geweest. Daar heb ik zó ontzettend veel geleerd en dat had ik niet in Nederland kunnen leren.

Mijn vriend en ik ambiëren het absoluut om naar het buitenland te gaan, de taal maakt ons niet zoveel uit. In het buitenland woon je vaak (zeker als je expat bent) in een "compound" met andere expats. Daarnaast organiseren veel bedrijven activiteiten en zaken voor families omdat het in veel landen dan verboden is voor de partner om te werken.

Was het niet heel erg lastig om je aan te passen en je verstaanbaar te maken bij leeftijdsgenootjes? Wel leuk om te lezen dat je het juist als zo positief ervaren hebt!
Vaak zie je bij die "ik vertrek" programma's ook van die ouders die dan graag naar het buitenland willen en de kinderen zijn dood ongelukkig omdat ze de taal niet spreken en al hun vriendjes moeten achter laten. Vervolgens worden ze op een school gedropt waar ze ook niks kunnen, want ze spreken de taal niet..Vind dat altijd zo zielig! Maar misschien geven die programma's ook wel een vertekenend beeld puur voor de kijkcijfers.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Susan zo 24 jun 2012 - 20:37

AngelNyn schreef:
Was het niet heel erg lastig om je aan te passen en je verstaanbaar te maken bij leeftijdsgenootjes? Wel leuk om te lezen dat je het juist als zo positief ervaren hebt!
Vaak zie je bij die "ik vertrek" programma's ook van die ouders die dan graag naar het buitenland willen en de kinderen zijn dood ongelukkig omdat ze de taal niet spreken en al hun vriendjes moeten achter laten. Vervolgens worden ze op een school gedropt waar ze ook niks kunnen, want ze spreken de taal niet..Vind dat altijd zo zielig! Maar misschien geven die programma's ook wel een vertekenend beeld puur voor de kijkcijfers.

Eens, ik vind die kinderen in 'Ik vertrek' bijna altijd doodzielig. Het is dan wel vaak zo dat die ouders heel slecht voorbereid naar het buitenland vertrekken, in een omgeving gaan wonen waar het heel lastig is om te aarden en dat ze het vaak te druk hebben voor de kinderen omdat ze de hele tijd bezig zijn met hun camping of hotel, met het regelen van vergunningen die dan weer niet rond blijken te zijn, het opknappen, enzovoort. Zelf wonen ze dan vaak nog heel primitief omdat al het geld in het bedrijf gaat zitten. Dat is denk ik wel iets anders dan dat je naar het buitenland gaat omdat een van je ouders daar een baan kan krijgen, meteen in een kant-en-klaar appartement terechtkomt, op een internationale school, enzovoort.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  TukTuk zo 24 jun 2012 - 20:43

Susan schreef:
AngelNyn schreef:

Eens, ik vind die kinderen in 'Ik vertrek' bijna altijd doodzielig. Het is dan wel vaak zo dat die ouders heel slecht voorbereid naar het buitenland vertrekken, in een omgeving gaan wonen waar het heel lastig is om te aarden en dat ze het vaak te druk hebben voor de kinderen omdat ze de hele tijd bezig zijn met hun camping of hotel, met het regelen van vergunningen die dan weer niet rond blijken te zijn, het opknappen, enzovoort. Zelf wonen ze dan vaak nog heel primitief omdat al het geld in het bedrijf gaat zitten. Dat is denk ik wel iets anders dan dat je naar het buitenland gaat omdat een van je ouders daar een baan kan krijgen, meteen in een kant-en-klaar appartement terechtkomt, op een internationale school, enzovoort.

Ja daar heb je denk ik ook wel een punt inderdaad, de situatie waarin je als expat komt is natuurlijk totaal niet te vergelijken met mensen die "voor de rust en het meer tijd voor elkaar en het gezin te hebben" Voor de baan van je vriend verhuizen naar het buitenland? - Pagina 3 394967 een camping/hotel/Bed&Breakfast gaan beginnen zonder goed over ook maar íets nagedacht te hebben..
Dat is leuk om te doen zonder kinderen, maar niet als je kinderen hebt die naar school gaan en al hun vriendjes moeten achter laten.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Susan zo 24 jun 2012 - 20:52

Op zich denk ik dat het wel gaat, een camping beginnen in het buitenland, als dat echt je vakgebied is en je weet hoe je zoiets moet doen. Bij 'Ik vertrek' is het altijd van 'Frans werkt als bedrijfsleider bij de Action, Mireille is receptioniste in een bejaardentehuis, nu willen ze een keer iets anders, dus gaan ze een camping in Spanje beginnen.' Ik vind dat altijd zó stom, een camping opzetten en beheren is toch ook gewoon een vak waarvoor je kennis en ervaring nodig hebt, waarom denkt iedereen dat je dat wel 'even' doet?

Ik ken iemand die voorheen op onze camping werkte en daarvoor nog op allerlei andere campings, hij en zijn vrouw zijn nu beheerder op een camping in Frankrijk, zij hebben daar een mooi huis en die camping loopt erg goed, maar het is gewoon een baan waarvoor je iets moet kunnen, net als voor de meeste banen. En zij hebben dat slim aangepakt, zij zijn gewoon een camping gaan beheren van de organisatie waar hij al jaren voor werkt. Zij hebben ook twee kinderen en bij hen denk ik dan, ja, zij zijn professionals, zij kunnen dat. Maar die mensen in dat programma vind ik stuk voor stuk naïeve amateurs.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Blond zo 24 jun 2012 - 22:43

Eens met Susan. Ouders die dan zonder te taal te spreken naar Frankrijk of Spanje verhuizen en zich dan tot het irritante af aan hun Nederlandse gewoontes blijven houden. En vaak die eigenwijze kerels die de taal weigeren te leren op les, 'Want ze leren het wel door er te wonen'.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 24 jun 2012 - 22:48

Ik zou meegaan naar alle continenten behalve Azie, daar zou ik niet kunnen aarden. Denk dat ik daar heel erg het lost in translation gevoel ga krijgen, de cultuur daar staat mijlenver van me af. Het oostblok zou ik ook moeilijk vinden. Maar landen in Europa en andere Westerse landen zou ik super leuk vinden. Vooral westcoast U.S.A, canada en New Zealand lijken me geweldig, maar ik sta ook open voor Afrika en Zuid- en Centraal-Amerika. Gaat bij ons helaas niet gebeuren, maar het had mij wel echt heel erg leuk geleken.

Gast
Gast

Bericht  litllejoy zo 24 jun 2012 - 22:49

Ik zou het zo doen, maar juist mijn vriend niet.
Hij heeft een dochtertje van 2 en op het moment dat hij vertrekt uit Nederland zal hij haar niet (of hij moet op en neer vliegen, maar dat werkt ook niet).
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Bericht  Roodkapje zo 24 jun 2012 - 22:55

Ik zou gaan indien het land me redelijk aanstaat en ik het gevoel heb dat gezondheidszorg en scholing net zo goed of beter is geregeld als hier. Zeker voor de kinderen.

Wij willen wel emigreren ooit, maar juist omdat in de sector waar mijn man in werkt bijna geen banen zijn en je altijd via via in zo'n baan moet rollen, er vrijwel nooit vacatures zijn etc. gaan we waarschijnlijk niet emigreren voor de kinderen de deur uit zijn of wij zijn gestopt met werken. Of er moet een keer een leuke aanbieding voorbij komen, al is die kans heel klein. Ik zou er iig zo mijn baan voor opzeggen... Heb nu ook niet de droombaan die ik altijd wilde, maar een baan aangepast qua tijden op die van mijn man anders zou ik thuis moeten blijven en ik wil graag blijven werken.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Star007 ma 25 jun 2012 - 0:54

Het is een voor mij een beetje afhankelijk van het land, maar ik denk wel dat ik het avontuur aan zou gaan. Als het allemaal niet bevalt, heeft hij dan nog de optie terug te komen bij zijn bedrijf in NL? Je met het ook ook zo zien; Nu kan het nog, als jullie dames straks wat ouder zijn en vriendinnetjes, school en hobbý's hebben, dan is het een stuk lastiger!
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  TukTuk ma 25 jun 2012 - 1:24

Susan schreef:Op zich denk ik dat het wel gaat, een camping beginnen in het buitenland, als dat echt je vakgebied is en je weet hoe je zoiets moet doen. Bij 'Ik vertrek' is het altijd van 'Frans werkt als bedrijfsleider bij de Action, Mireille is receptioniste in een bejaardentehuis, nu willen ze een keer iets anders, dus gaan ze een camping in Spanje beginnen.' Ik vind dat altijd zó stom, een camping opzetten en beheren is toch ook gewoon een vak waarvoor je kennis en ervaring nodig hebt, waarom denkt iedereen dat je dat wel 'even' doet?

Ik ken iemand die voorheen op onze camping werkte en daarvoor nog op allerlei andere campings, hij en zijn vrouw zijn nu beheerder op een camping in Frankrijk, zij hebben daar een mooi huis en die camping loopt erg goed, maar het is gewoon een baan waarvoor je iets moet kunnen, net als voor de meeste banen. En zij hebben dat slim aangepakt, zij zijn gewoon een camping gaan beheren van de organisatie waar hij al jaren voor werkt. Zij hebben ook twee kinderen en bij hen denk ik dan, ja, zij zijn professionals, zij kunnen dat. Maar die mensen in dat programma vind ik stuk voor stuk naïeve amateurs.

Uiteraard is het mogelijk om zo iets te doen, maar het zou bij de mensen in dat programma al een hele hoop schelen als ze van te voren iets meer nadenken, uitzoeken omtrent regels / wetgeving, alvorens halsoverkop zo'n besluit te nemen.. En inderdaad gewoon de kennis op doen voor het runnen van een camping oid.
Vorige week toevallig een uitzending gezien, gelukkig waren hier geen kinderen in het spel, ging over 2 vrienden / buren die naar kroatie gingen, om een beachclub te openen.. Nouja pand gekocht en alles leuk en aardig.. Tot ze eenmaal daar, er achter komen dat zo'n soort bedrijf een eigenaar en een beheerder geloof ik moet hebben, nouja ze waren met zijn 2en, dus geen probleem, maar die mochten zelf níet werken in het bedrijf dan, dus ze mochten geen klanten bedienen etc. Gevolg was dus dat ze extra personeel moesten inhuren, waar ze al niet op gerekend hadden.
Daar komen ze dan achter als ze er al zitten en al hun geld in die club hebben gestoken.. Dan denk ik ook, dat zijn toch dingen die je van te voren heel gemakkelijk kan uitzoeken?
Ook zo iets bijvoorbeeld, ze konden het pand niet afsluiten, want het was een open bar.. Nouja zo iets zie je ook van te voren lijkt mij.. Gevolg is dat die man maanden lang 's nachts in de auto voor de club of op de loungestoelen in de club moest slapen om snachts de "wacht" te houden.. Rolling Eyes

Dat voorbeeld wat jij gaf, dat zijn gewoon mensen die er ervaring mee hebben, dan is de overgang gewoon een heel stuk kleiner, en dat geeft gelijk een grotere kans van slagen.

Ik snap ook nooit zo goed waarom mensen denken dat bij het runnen van een camping / hotel / B&B je meer rust en vrije tijd krijgt.. Je het 24/7 gasten om je heen, het is toch logisch dat je juist dan nóg minder vrije tijd hebt? Zeker in het begin, of bij een klein bedrijfje.. Het is nou eenmaal geen 8 tot 5 baan waar je om 5 uur de deur van je kantoor oid dicht trekt en tot 8 uur de volgende ochtend er bij wijs van spreke niks mee te maken hebt. Natuurlijk kan je mensen inhuren om het voor jou te runnen, maar dan moet je omzet er ook wel naar zijn.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  xxDila ma 25 jun 2012 - 9:14

Ja, ik zou nu nog mijn koffers pakken. Maarrrr, ik moet wel de zekerheid hebben dat we het daar kunnen redden met zijn loon. Aarden in een vreemd land en me ook nog eens druk moeten maken over geld wordt te veel. Ik zou het geweldig vinden, ik wil eigenlijk heel graag 3 tot 6 maanden in een project in zuid afrika mee lopen. Maar juist omdat mijn vriend niet mee wil, weet ik het nog niet zeker. Ik denk dat als hij er is, ik het wel aan zou kunnen en ook ouders etc niet zo zou missen dat ik terug wil. Maar ik zou absoluut niet zonder mijn vriend weg willen. laughcry

Ik zou het juist doen als ik geen of jonge kinderen heb (geen schoolgaande). Vind het toch wel ietwat egoistisch om je schoolgaande kinderen keer op keer ergens mee naar toe te nemen. (en hiermee wil ik niet mensen voor het hoofd stoten, is gewoon mijn gevoel).
xxDila
xxDila
Prater
Prater

Aantal berichten : 976
Punten : 1204
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Silver ma 25 jun 2012 - 21:58

Ja ik zou meegaan, andersom ook (hoop ik) Ik moet wel van te voren weten dat we het "eerst" op zijn loon kunnen redden om er wat nieuws op te bouwen. Ik heb zelf een jaar in het zuiden van Duitsland gewoond en dat is toen ook gelukt om te kunnen aarden. Daar zit ik zelf niet zo over in. Maar mochten wij kinderen hebben, dan speelt wel mee is het veilig daar, kunnen ze vrij buitenspelen. Of moeten we op onze hoede zijn? Ik zou het als een complete uitdaging zien.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902

Bericht  Atelier Madame ma 25 jun 2012 - 22:06

Ik vind het heel erg lastig hoor.. aan de ene kant zou ik gelijk mijn koffers pakken en in het vliegtuig stappen. Aan de andere kant wil ik mijn familie en vrienden echt niet missen. Daarbij ga ik hier straks een opleiding volgen voor een beroep wat ik al jaren wil worden (verpleegkundige). Als ik daar eenmaal klaar mee ben kan ik dat wel uitoefenen in heel erg veel landen. Dus dat zou wel echt geweldig zijn dan. Maar ik zou het wel willen doen voordat ik kinderen krijg. En bij voorkeur in een veilig land waar ze een taal spreken die ik begrijp. Dus Engels of Duits.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Susan ma 25 jun 2012 - 23:42

AngelNyn schreef:

Ik snap ook nooit zo goed waarom mensen denken dat bij het runnen van een camping / hotel / B&B je meer rust en vrije tijd krijgt.. Je het 24/7 gasten om je heen, het is toch logisch dat je juist dan nóg minder vrije tijd hebt? Zeker in het begin, of bij een klein bedrijfje.. Het is nou eenmaal geen 8 tot 5 baan waar je om 5 uur de deur van je kantoor oid dicht trekt en tot 8 uur de volgende ochtend er bij wijs van spreke niks mee te maken hebt. Natuurlijk kan je mensen inhuren om het voor jou te runnen, maar dan moet je omzet er ook wel naar zijn.

Inderdaad, blijkbaar denken die mensen dat zodra je op een camping bent, het automatisch voelt als rust en vrije tijd, ook als je er werkt. Toen ik klein was gingen we altijd op kerstvakantie naar Limburg en ik was altijd jaloers op de kinderen die daar woonden, want voor hen was het in mijn ogen altijd kerstvakantie. Dat is een beetje dezelfde denkwijze, met het verschil dat ik toen een jaar of zes was en de mensen in dat programma volwassen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: