Voor de baan van je vriend verhuizen naar het buitenland?
+35
Roodkapje
litllejoy
Kaboutertje
Rouxxxe
TukTuk
Rovine
sanne-84
Esperanza
snoezel
Printje
Ooh La La!
M@niek
Bliss
Twellie
Gympie
Caroow
Blond
Caresses
Poisongirl
Bacio
Tazz
Raindrop
Slakje
Coco
Arwyn
Oasis
June
Ibbeltje
Rush
Susan
RYW
Monte
Tania
Rumble
studiebol
39 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Voor de baan van je vriend verhuizen naar het buitenland?
Het ligt eraan om welk land het gaat, of ik er ook werk kan vinden etc. Ook zou ik wel geregeld terug naar NL willen om mijn familie en vriendinnen te zien.
Ik zou het wel in overweging nemen, het gaat over de toekomst. Als mijn vriend daar een betere baan kan krijgen, eventueel door kan groeien en hij wilt dat zo graag dan zou ik het zeker overwegen.
Maar jullie hebben natuurlijk kindjes en dan is het denk ik wel anders.
Ik zou het wel in overweging nemen, het gaat over de toekomst. Als mijn vriend daar een betere baan kan krijgen, eventueel door kan groeien en hij wilt dat zo graag dan zou ik het zeker overwegen.
Maar jullie hebben natuurlijk kindjes en dan is het denk ik wel anders.
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10
Ja meegaan, mijn vader werkt voor defensie dus ik ben het wel gewend naar het buitenland verhuizen, en dat mijn vader op afstand werkt. Maar nu je kids nog zo jong zijn en niet naar school gaan zou ik het wel doen. Ook zou ik kijken naar hoelang de functie is, waar je komt te wonen, wat het verdiend, wat ga jij doen? Ga je daar werk zoeken of verdient hij genoeg dat jij die periode dat jullie daar zijn niet hoeft te werken? Wat is er voor jou allemaal te doen daar?
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Ik zou zelf niet meegaan, ik ben maar wat blij dat ik een baan heb en de dingen kan doen die ik wil.
Ik spreek slecht engels en zou me in het buitenland totaal niet op mijn gemak voelen. Zit je daar in je eentje zonder vrienden en familie ... nee, niet aan mij besteed.
Ik spreek slecht engels en zou me in het buitenland totaal niet op mijn gemak voelen. Zit je daar in je eentje zonder vrienden en familie ... nee, niet aan mij besteed.
Gast- Gast
Persoonlijk zou ik het wel doen, maar in de situatie van studiebol zou er geen haar op mn hoofd zijn die dat wil doen!
In een vreemd land, helemaal alleen omdat vriend steeds weg is, met 2 kleine kids. Als hij toch constant in het buitenland zit, zit ik liever omringd door vrienden en familie. Alleen in een ander land met 2 kids lijkt me niet fijn. Je leert dat ook moeilijk mensen kennen.
In een vreemd land, helemaal alleen omdat vriend steeds weg is, met 2 kleine kids. Als hij toch constant in het buitenland zit, zit ik liever omringd door vrienden en familie. Alleen in een ander land met 2 kids lijkt me niet fijn. Je leert dat ook moeilijk mensen kennen.
Bacio- Prater
- Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11
Als het geen derde wereld land is zou ik meteen onze koffers pakken. Maar wij hebben dan ook de droom om te emigreren
Poisongirl- Kletskop
- Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Mijn antwoord zou ja zijn. (Mits de voorzieningen daar goed zijn en er sprake is van goede hygiëne in het land. Gelukkig vind mijn vriend dit ook belangrijk, dus mocht hij voor zijn werk naar het buitenland verhuizen dan zou hij dit alleen onder de bovenstaande punten willen.
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Ja, mits het tijdelijk is en in een land waar of Engels of Nederlands (dus de Antillen of Suriname) wordt gesproken. Ik zou niet willen emigreren, maar voor een aantal jaren ergens anders zou ik wel doen.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Chance schreef:Ja, mits het tijdelijk is en in een land waar of Engels of Nederlands (dus de Antillen of Suriname) wordt gesproken. Ik zou niet willen emigreren, maar voor een aantal jaren ergens anders zou ik wel doen.
Dit. Ik zou niet voor lange tijd (meer dan twee jaar) willen, maar een jaar oid.. Lijkt me super! De kans dat mijn vriend werkelijk voor zijn werk naar het buitenland zou moeten verhuizen is ongeveer 0,0 helaas.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Ik zou het wel doen, we zijn allebei jong en niet gebonden aan kinderen.
Waarom willen sommige meiden alleen naar een land waar Engels of Nederlands wordt gesproken? De taal daar kan je toch leren? Als je er woont, gaat dat sowieso een stuk sneller.
Waarom willen sommige meiden alleen naar een land waar Engels of Nederlands wordt gesproken? De taal daar kan je toch leren? Als je er woont, gaat dat sowieso een stuk sneller.
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
Nee. Bij dat soort banen gaat het meestal niet om werktijden van 8 tot 5. Dus kom er dan wel veel op je af als moeder zijnde. Het zal moeilijker zijn dan hier om zelf een baan op niveau te vinden (waarschijnlijk wordt er niet je eerste taal gesproken en nergens ter wereld is het zo makkelijk om part-time een leuke baan te vinden als in Nederland). Ik zou bovendien mijn familie en vrienden niet kunnen en willen missen. Ik zou eerlijk gezegd niet eens dertig kilometer verderop willen gaan wonen .
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Gympie schreef:Ik zou het wel doen, we zijn allebei jong en niet gebonden aan kinderen.
Ik heb absoluut geen talenknobbel (ik heb een wiskundeknobbel). Engels gaat net, maar Frans en Duits kan ik helemaal niet meer.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Als het tijdelijk is dan zou ik graag met hem meegaan. Maar dus wel echt met het idee dat we weer terug zullen gaan.
Gast- Gast
Nee, ik zou niet meegaan. Een jaar zou eventueel nog bespreekbaar zijn (maar dan ligt het wel heel erg aan het land), maar verder ben ik erg gehecht aan NL en heb ik het hier goed. Ik vind NL een fijn land om in te wonen en wil hier niet weg.
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Als ik kinderen zou hebben zou ik het niet doen. Verder is langer dan 2 jaar me ook te lang. En dan hangt het er nog vanaf of het land me een beetje aanstaat, haha. Overigens zou ik dan nog wel twijfelen want wat doen we dan met ons koophuis . Hmmm, al met al is de kans groot dat ik nee zeg.
Gast- Gast
Ik zou niet meegaan. Ben echt een familiemens en kan mn moeder niet te lang missen.
Toen mijn man nog piloot was hebben ze aan hem gevraagd om te komen werken in teuge, daar moesten we wel gaan wonen. We hebben alle + en - punten naast elkaar gelegd maar toch ervoor gekozen om het niet te doen.
Toen mijn man nog piloot was hebben ze aan hem gevraagd om te komen werken in teuge, daar moesten we wel gaan wonen. We hebben alle + en - punten naast elkaar gelegd maar toch ervoor gekozen om het niet te doen.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Ja!
Mijn vriend wil dit zelf heel graag nog doen. Kan is groot dat we dan of naar amerika gaan of ergens in azie.
Zal nog wel een aantal jaren duren, want we hebben net een nieuw huis gekocht, maar ooit...
Ik zou m'n keus in ieder geval niet af laten hangen van kinderen en opa's en oma's.
Mijn vriend wil dit zelf heel graag nog doen. Kan is groot dat we dan of naar amerika gaan of ergens in azie.
Zal nog wel een aantal jaren duren, want we hebben net een nieuw huis gekocht, maar ooit...
Ik zou m'n keus in ieder geval niet af laten hangen van kinderen en opa's en oma's.
Ooh La La!- Prater
- Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11
Pfff lastig, zou eraan liggen welk land en voor hoelang.
Maar ik denk dat ik het niet zou willen. Mijn (schoon)ouders zijn erg belangrijk voor ons en doen veel met R. Daarnaast vind ik mijn werk veel te leuk en zou ik daar niet mee willen stoppen.
Maar ik denk dat ik het niet zou willen. Mijn (schoon)ouders zijn erg belangrijk voor ons en doen veel met R. Daarnaast vind ik mijn werk veel te leuk en zou ik daar niet mee willen stoppen.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Voor ons koophuis en voor onze dochter had ik het zo gedaan. Wel tijdelijk, maar ja.. Super!
Maar nu- nee.
Maar nu- nee.
snoezel- Prater
- Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10
Ik denk dat ik het voor tijdelijk wel zou doen, maar het hangt er wel van af welk land het is en of ik daar iets voor mezelf zou kunnen doen. Ik heb geen kinderen, maar als ik die wel zou hebben, dan weet ik niet of ik het zou doen.
Ik meende ergens te lezen dat jouw man weken in het buitenland zit en dan weer even terug is. In dat geval weet ik niet of ik het zou doen. Ik denk dat ik me dan toch wel erg eenzaam zou voelen. Er komt zoveel op je af als je in het buitenland woont en dat kun je dan niet echt met elkaar delen.
Ik meende ergens te lezen dat jouw man weken in het buitenland zit en dan weer even terug is. In dat geval weet ik niet of ik het zou doen. Ik denk dat ik me dan toch wel erg eenzaam zou voelen. Er komt zoveel op je af als je in het buitenland woont en dat kun je dan niet echt met elkaar delen.
Esperanza- Kletskop
- Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11
Lastig. Als het tijdelijk is, zou ik met hem meegaan. Maar uiteindelijk zou ik wel weer terug willen naar Nederland.
Gast- Gast
Zeker.niet. Ik kan niet aarden in t buitenland (ken geen buitenlandse taal). Vakantie is 2 weken max
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Jahoor dat zou ik wel doen Ik heb zelf bijna mn diploma waarmee ik zelf heel makkelijk in het buitenland kan gaan werken
Gast- Gast
Ik denk het niet, voorheen direct ja gezegd maar ik kan en wil mijn baan nu niet zomaar loslaten en met twee kleintjes wil ik ook graag opa en oma in de buurt hebben.
Gast- Gast
Denk het wel, mits het voor een bepaalde periode is (bijv. 1-2 jaar) en ik ook werk zal kunnen vinden daar. Moet ook minimaal dezelfde levensstandaard als hier hebben, ik ga dus niet in een gat in de grond poepen.
Ik zou mensen om me heen absoluut missen, maar anderzijds is het ook een avontuur. Als het echte vriendschap is zijn die er ook nog als je terugkomt.
Ik zou mensen om me heen absoluut missen, maar anderzijds is het ook een avontuur. Als het echte vriendschap is zijn die er ook nog als je terugkomt.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Ik durf hier echt geen uitspraak over te doen want ik zou het echt weten. Ik hecht veel waarde aan vrienden en fam dus dit zou voor mij een moeilijke keuze worden.
Gast- Gast
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Vriend vaker naar buitenland voor werk
» nav verhuizen naar buitenland - ben je zo blij met je leven?
» Verhuizen naar vriend ( van dorp naar stad)
» waarschijnlijk nieuwe baan voor vriend :) update!
» Op zoek naar een tondeuse voor mijn vriend.
» nav verhuizen naar buitenland - ben je zo blij met je leven?
» Verhuizen naar vriend ( van dorp naar stad)
» waarschijnlijk nieuwe baan voor vriend :) update!
» Op zoek naar een tondeuse voor mijn vriend.
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: