Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vriend vaker naar buitenland voor werk

2 plaatsers

Ga naar beneden

Vriend vaker naar buitenland voor werk Empty Vriend vaker naar buitenland voor werk

Bericht  Sterre ma 18 maa 2013 - 22:37

Mijn vriend werkt als en.geneer voor een bedrijf dat het product laat produceren in China. Hij werkt er nu driekwart jaar, en het is in de vacature/tijdens de sollicitatie niet aan de orde geweest dat het een baan zou zijn waarbij je veel moet reizen. Eind 2012 hoorde hij dat het op stel en sprong twee weken naar China moest. Op zich heel leuk, maar het was op zo'n korte termijn dat we al vanalles hadden gepland dat moest worden afgezegd en verzet. Voor hem was het natuurlijk wel een leuke ervaring om kennis te maken met de Chineese (werk)cultuur, al had hij daar geen tijd om ook maar iets van het land te zien en draaide hij juist hele lange dagen, inclusief de zaterdagen.

We wisten wel dat het misschien vaker zou voorkomen, maar dan max 1 a 2 keer per jaar een week, goed te overzien dus. Nou hoorde hij vrijdag op een nogal botte manier dat er toch wel van hem verwacht werd dat hij binnenkort een maand die kant op gaat. Ik voel me een beetje een zeur, maar eigenlijk vind ik dat helemaal niet zo tof. Het gaat weer om redelijk korte termijn, met allemaal lange vrije weekenden en feestdagen waarop we ook al wat plannen hadden.

Ik heb er geen moeite mee om een tijdje alleen thuis te zijn, maar een maand vind ik toch wel lang. Zeker als je het idee hebt dat je beide amper inspraak hebt op de timing en de lengte van de reis, en je plannen overhoop moet gooien. Als hij het zelf nou heel leuk zou vinden zou ik er ook minder moeite mee hebben, maar ook hij baalt dat hij mij een maand moet missen en dat hij voor het extra werk op geen enkele manier wordt gecompenseerd.

Hebben meer meiden een vriend die af en toe een paar weken in het buitenland zit voor werk? En vind je het dan makkelijk om hier mee om te gaan, zeker als het vaak redelijk onverwacht is? Misschien moet ik gewoon een beetje aan het idee wennen hoor, ik geloof dat ik er het meeste moeite mee heb dat ik er geen invloed op heb en hij ook niet zo heel veel. Hij heeft een tijdelijk contract en is verder heel blij met zijn baan, dus het is ook niet echt een optie om dat op het spel te gaan zetten door teveel op je strepen te gaan staan.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriend vaker naar buitenland voor werk Empty Re: Vriend vaker naar buitenland voor werk

Bericht  Gast ma 18 maa 2013 - 22:51

Sterre schreef:

Hebben meer meiden een vriend die af en toe een paar weken in het buitenland zit voor werk? En vind je het dan makkelijk om hier mee om te gaan, zeker als het vaak redelijk onverwacht is? Misschien moet ik gewoon een beetje aan het idee wennen hoor, ik geloof dat ik er het meeste moeite mee heb dat ik er geen invloed op heb en hij ook niet zo heel veel. Hij heeft een tijdelijk contract en is verder heel blij met zijn baan, dus het is ook niet echt een optie om dat op het spel te gaan zetten door teveel op je strepen te gaan staan.

Hé, wat vervelend dat ze niet wat duidelijker kunnen zijn, zodat je vriend ook tijd heeft zijn planning aan te passen aan zijn werktripjes... dat lijkt me er nog het meest vervelend aan, als ik je zo hoor.

Mijn man zit zeer regelmatig voor werk in het buitenland, toch wel zo 2x per maand enkele dagen, binnen Europa en een paar keer per jaar is hij langer weg, naar Amerika/Australie voor twee weken tot een maand. Vaak ga ik hem dan opzoeken en plakken we er samen nog een weekje aan, dus het heeft ook voordelen smile

Natuurlijk is het soms wel vervelend dat hij er niet altijd is, maar ik ben het zo gewend dat ik het eigenlijk wel prima vindt. Zeker wanneer hij maar een paar dagen weg is, dan vind ik het soms ook wel lekker. Ga ik voor mijn vriendinnen koken bijvoorbeeld en dan hebben we het huis voor onszelf! Ook wel fijn!

Ik denk echt dat het een kwestie van wennen is. Intussen is het hier zo normaal dat ik er niet eens meer zo bij stilsta, hij is gewoon soms weg, des te leuker is het om elkaar weer te zien bij terugkomst!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vriend vaker naar buitenland voor werk Empty Re: Vriend vaker naar buitenland voor werk

Bericht  Sterre di 19 maa 2013 - 2:57

Als ik vrije dagen over had gehad was ik hem ook achterna gereisd ja, dan kan je er inderdaad samen nog een leuke tijd aan vast plakken. Ik denk dat je gelijk hebt en dat het 'm vooral zit in het niet/laat plannen van zijn baas en in het er aan wennen. Ik hou er gewoon niet van om er totaal geen controle over of inspraak in te hebben, terwijl het mij natuurlijk indirect ook aan gaat.

Toen ik zag dat je had gereageerd dacht ik dat ik was gezakt voor de test 'hoe ben ik een zelfstandige vrouw' maar je reactie is juist heel fijn, thanks smile

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriend vaker naar buitenland voor werk Empty Re: Vriend vaker naar buitenland voor werk

Bericht  studiebol di 19 maa 2013 - 23:50

Mijn vriend zit eigenlijk altijd in het buitenland. Maar dit is al aan het begin van onze relatie zo en ik weet niet beter.

Ik plan dus ook nooit dingen zoals jullie nu al voor de aankomende feestdagen hebben gedaan (snap wel dat jullie dat doen hoor) Ik maak mijn eigen afspraken vaak zijn dat wel afspraken dat hij dan gewoon mee kan. Etentjes met vrienden of familie dus altijd prima als hij aanschuift.

Als mijn vriend werkt werkt hij ook van 7 tot 9 of nog langer, ik heb hem dus ook nog nooit opgezocht want ik zou hem dan amper zien en ik ben niet zooo avontuurlijk dat ik dan alleen dat land wil bekijken. En vaak zit hij ook op plekken waar het eigenlijk niet zo leuk is dus hij ziet ook weinig van het land waar hij is.
Mijn vriend gaat eigenlijk niet echt onverwacht weg omdat ik weet dat hij dus weg moet, maar toch vind ik het soms wel ff rot. Paar weken terug kwam hij vrij plotseling op dinsdagmiddag thuis, ik werkte lang door en had savonds ook nog een werkafspraak, woensdagochtend 10 uur vertrok hij al weer. Dat vond ik echt niet leuk. Laatst zou hij op maandagochtend weg gaan, half uur voordat hij werd opgehaald, werd alles geannuleerd, twee dagen later het zelfde verhaal. En weer een dag later moest hij per direct vertrekken... Wij weten dus 9 van de 10 keer ook totaal niet waar we aan toe zijn omdat het eigenlijk vaak anders loopt dan gepland.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriend vaker naar buitenland voor werk Empty Re: Vriend vaker naar buitenland voor werk

Bericht  Sterre wo 20 maa 2013 - 22:38

Jullie situatie zou ik wel moeilijk vinden denk ik, studiebol! Misschien niet als je vanaf het begin al wist waar jullie aan toe waren, maar toch zou ik het onberekenbare van wanneer jullie elkaar zien slecht trekken. Jup, ik ben in sommige dingen een beetje een control freak.

Nu het een beetje heeft kunnen bezinken vind ik het al minder erg. Ik ga die weken gewoon leuk maken voor mezelf en genieten van het even geen rekening met hem hoeven houden Vriend vaker naar buitenland voor werk 561177. Tijdens zijn vorige reis naar Ch.ina vond ik dat eerlijk gezegd best lekker.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriend vaker naar buitenland voor werk Empty Re: Vriend vaker naar buitenland voor werk

Bericht  studiebol do 21 maa 2013 - 8:15

[quote="Sterre"]Jullie situatie zou ik wel moeilijk vinden denk ik, studiebol! Misschien niet als je vanaf het begin al wist waar jullie aan toe waren, maar toch zou ik het onberekenbare van wanneer jullie elkaar zien slecht trekken. Jup, ik ben in sommige dingen een beetje een control freak.

[quote]

Ach het is ook niet altijd mijn sterkste kant hoor Wink Maar ja ik doe er niks aan. Als zou ik het wel veeeeel prettiger vinden als hij bijv 4 weken weg is 1 of 2 weken thuis en dat dat gewoon vast staand is, dan kan je tenmisnte dingen plannen. Maar goed dat is niet zo..
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriend vaker naar buitenland voor werk Empty Re: Vriend vaker naar buitenland voor werk

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum