Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Huis niet op begane grond

+6
MissD
Rovine
Parisienne
Sushi
Caresses
lyke
10 plaatsers

Ga naar beneden

Huis niet op begane grond Empty Huis niet op begane grond

Bericht  Gast ma 5 sep 2011 - 7:27

Niet echt een idee hoe ik dit topic moet noemen vandaar de vage titel.

Wij wonen in een eensgezinswoning gewoon met 3 verdiepingen, alleen het pand is 4 verdiepingen. Onder ons, op de begane grond dus woont iemand anders. Wij wonen dus eigelijk op de eerste verdieping zeg maar.

Nu de vraag. Wie wonen er nog meer niet op de begane grond? En hoe vinden jullie dat? Ik ben heel erg blij met mijn huis ik heb het er alleen heel erg moeilijk mee soms dat het niet op de grond staat. Bang dat er iets gebeurt zoals brand ofzo en ik dan nergens heen kan... En het idee dat ik op 'iemand' anders woon zeg maar.

Klinkt allemaal een beetje vaag maar misschien dat iemand het een beetje snapt Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huis niet op begane grond Empty Re: Huis niet op begane grond

Bericht  lyke ma 5 sep 2011 - 8:26

Puggle schreef:Niet echt een idee hoe ik dit topic moet noemen vandaar de vage titel.

Wij wonen in een eensgezinswoning gewoon met 3 verdiepingen, alleen het pand is 4 verdiepingen. Onder ons, op de begane grond dus woont iemand anders. Wij wonen dus eigelijk op de eerste verdieping zeg maar.

Nu de vraag. Wie wonen er nog meer niet op de begane grond? En hoe vinden jullie dat? Ik ben heel erg blij met mijn huis ik heb het er alleen heel erg moeilijk mee soms dat het niet op de grond staat. Bang dat er iets gebeurt zoals brand ofzo en ik dan nergens heen kan... En het idee dat ik op 'iemand' anders woon zeg maar.

Klinkt allemaal een beetje vaag maar misschien dat iemand het een beetje snapt Wink

Hetzelfde hier! Vind het aan de ene kant wel fijn.. als het keihard regent.. of als er ooit een overstroming komt dan zit ik droog haha!

Maar denk er idd ook wel eens over na waar ik heen moet in geval van brand.. of als er brand uitbreekt in het huis onder ons..

Op het moment staat het huis onder ons leeg doordat de buurvrouw een half jaar geleden is overleden.
Voel me nu wel vrijer om iets meer lawaai te maken.. en loop af en toe met schoenen door huis.
Maar zodra er weer mensen wonen hou ik daar dan wel weer rekening mee, dat vind ik wel een nadeel.
lyke
lyke
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 850
Registratiedatum : 13-12-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis niet op begane grond Empty Re: Huis niet op begane grond

Bericht  Caresses ma 5 sep 2011 - 9:21

Ik woon ook niet op de begane grond en vind dat juist wel fijn (ben altijd bang voor inbrekers die om je huis lopen en dat kan hier niet).
Ook fijn dat ik de gordijnen open kan hebben zonder dat mensen naar binnen kunnen kijken. Ben blij met het uitzicht en dat het hier niet kan overstromen.
Als hier een brand uitbreekt zal ik over het balkon naar de buren klimmen (die hebben een andere trappenhuis).
Enige nadeel vind ik de trappen.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis niet op begane grond Empty Re: Huis niet op begane grond

Bericht  Sushi ma 5 sep 2011 - 9:40

Caresses schreef:Ik woon ook niet op de begane grond en vind dat juist wel fijn (ben altijd bang voor inbrekers die om je huis lopen en dat kan hier niet).
Ook fijn dat ik de gordijnen open kan hebben zonder dat mensen naar binnen kunnen kijken.
Ben blij met het uitzicht en dat het hier niet kan overstromen.
Als hier een brand uitbreekt zal ik over het balkon naar de buren klimmen (die hebben een andere trappenhuis).
Enige nadeel vind ik de trappen.
Dikgedrukte geldt voor mij ook. Ik woon op de eerste verdieping. Bijna elk appartement in mijn gebouw heeft een schuifpui en dat lijkt mij heel vervelend als je beneden woont. Het is zo'n groot raam, zo open, iedereen kan zo naar binnen kijken. En de hele dag de gordijnen dicht hebben, is natuurlijk ook weer niet erg gezellig.
Als het warm is kan ik de schuifpui wagenwijd open laten staan als ik ga douchen, er loopt niemand binnen. Ik kan gaan slapen met het raam open en ik hoef me niet opgelaten te voelen als ik in mijn ouwe kloffie op de bank hang, want er kan toch niemand naar binnen gluren.
Over situaties met brand denk ik niet na moet ik zeggen.
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Woonplaats : Leiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis niet op begane grond Empty Re: Huis niet op begane grond

Bericht  Gast ma 5 sep 2011 - 10:10

Ja dat over veilig voelen voor inbreken dat is ook wel zo. Ik voel me daar ook wel veilig om hier. Ik moet er ook allemaal niet veel bij stil staan, maar het zit er nu eenmaal in helaas.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huis niet op begane grond Empty Re: Huis niet op begane grond

Bericht  Parisienne ma 5 sep 2011 - 11:32

Wij wonen ook op een bovenwoning, eerste verdieping. Ik zie er ook heel veel voordelen van in, maar nu met een kindje mis ik toch ook wel een aantal dingen. Ten eerste is het gewoon erg vermoeiend met de trap. Wij hebben een smal gangetje (de breedte van een trap), moeten ons langs twee kinderwagens in dat gangetje manoeuvreren (ook 1 van de bovenburen, waarmee we de opgang delen), een trap op, etc. Met een kind en tassen boodschappen is dat best vermoeiend.. loop vaak twee keer op en neer. Ten tweede mis ik een tuin.. hebben een iets te klein balkonnetje.

Maar de voordelen (als in: minder kans op inbraak) vind ik daarentegen weer erg fijn!
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis niet op begane grond Empty Re: Huis niet op begane grond

Bericht  Sushi ma 5 sep 2011 - 19:55

Als ik boodschappen heb gedaan vind ik de trap ook erg irritant, ook al is 't maar één verdieping omhoog. Oh, en met verhuizen was dat ook niet echt geweldig Wink
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Woonplaats : Leiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis niet op begane grond Empty Re: Huis niet op begane grond

Bericht  Rovine ma 5 sep 2011 - 20:46

Ik heb 2 jaar op de begane grond in de stad gewoond en vond het verschrikkelijk. Ik zat dan nog niet eens aan de openbare weg, maar had een voortuintje van 2 meter diep, met daarachter een voetgangerspad.

Ik heb 's nachts weleens een gluurder gehad, die op zijn hurken in de tuin zat. Als je even in het open raam zit komen er meteen mensen buurten (en dan vooral de buren waarop je niet zit te wachten). Er stond eens iemand op het raam te kloppen omdat hij DVD's wilde verkopen omdat hij zonder benzine stond (raar verhaal). Ruit is eens ingegooid en regelmatig gajes in de tuin. Als er gedoe is zit je gewoon vlakbij, met slechts een raampje ertussen.

Ben nu dus ook dolgelukkig met mijn appartementje op driehoog, daar heb je dat gedoe niet. Ik zou later wel weer graag een tuin willen, maar een drive-in-woning lijkt me dan ook weer ideaal.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis niet op begane grond Empty Re: Huis niet op begane grond

Bericht  MissD ma 5 sep 2011 - 21:33

Nobucta schreef:Ik heb 2 jaar op de begane grond in de stad gewoond en vond het verschrikkelijk. Ik zat dan nog niet eens aan de openbare weg, maar had een voortuintje van 2 meter diep, met daarachter een voetgangerspad.

Ik heb 's nachts weleens een gluurder gehad, die op zijn hurken in de tuin zat. Als je even in het open raam zit komen er meteen mensen buurten (en dan vooral de buren waarop je niet zit te wachten). Er stond eens iemand op het raam te kloppen omdat hij DVD's wilde verkopen omdat hij zonder benzine stond (raar verhaal). Ruit is eens ingegooid en regelmatig gajes in de tuin. Als er gedoe is zit je gewoon vlakbij, met slechts een raampje ertussen.

Ben nu dus ook dolgelukkig met mijn appartementje op driehoog, daar heb je dat gedoe niet. Ik zou later wel weer graag een tuin willen, maar een drive-in-woning lijkt me dan ook weer ideaal.

Wij wonen in een drive-in woning. Ik vind het heerlijk. Ook hier word haast niet ingebroken... de trappen kraken en aangezien mensen toch wat waardevolle spullen hebben op de 1e verdieping en niet de begane grond.
Verder vind ik het enorm fijn dat er niemand bij ons binnen kan kijken, maar wij buiten wel alles zien.
Enige waar ik me wel eens zorgen over maak is bij brand, zeker op de 2e verdieping, maar goed we hebben rookmelders, en ik heb zo'n brandtrap naast mijn bed staan, die je indien nodig uit het raam kan hangen waarmee je naar beneden kunt.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis niet op begane grond Empty Re: Huis niet op begane grond

Bericht  Caroow di 6 sep 2011 - 0:01

Ik woon in een appartement op de tweede verdieping, en dit vind ik echt ideaal. Wij hebben een lift, dus geen last van trappen. Een groot balkon, dus wel genieten van het weer, maar geen onderhoud. En de galerij is erg breed, dus je kan van alles makkelijk mee naar boven sjouwen. Het idee dat er bijna geen kans op inbrekers is vind ik erg geruststellend.

Bij brand kunnen we aan twee kanten de galerij af, dus daar ben ik ook niet echt bang voor.

Ik ben tevreden!
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis niet op begane grond Empty Re: Huis niet op begane grond

Bericht  Coco di 6 sep 2011 - 0:19

Wij wonen op de eerste etage, gelukkig met lift. Heb geen onderburen, dat zou ik ook nooit meer willen met kinderen. Ik dacht ook dat er niet ingebroken zou worden omdat er ook camerabewaking is + er lopen dag en nacht mensen rond voor de licht beperkte bewoners. Toch hebben ze twee deuren verderop 2 x ingebroken in 1,5 maand tijd. Vanaf de buitenkant van het complex hebben ze het raam open gesneden en zo de schuifpui van de woonkamer open gebroken met een trap oid erbij. Dus ik ga nu ook maar voor een gewone gezinswoning, voor de kinderen veel leuker en inbrekers zijn hier ook wel. Half jaar geleden op een andere etage ook al.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis niet op begane grond Empty Re: Huis niet op begane grond

Bericht  Gast di 6 sep 2011 - 0:41

Ik woon ook op een eerste etage, niet echt ideaal met 2 baby's!
Huis is super, lekker ruim enz. Maar heb altijd de trap voor de deur en trap naar woonverdieping, en dat is gewoon balen met de kinderwagen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huis niet op begane grond Empty Re: Huis niet op begane grond

Bericht  Gast di 6 sep 2011 - 2:01

Wij wonen ook op 1e verdieping met alleen een appartement onder ons en geen boven of naast Wink Het was 1 huis waar nu 2 appartementen van gemaakt zijn. Wij hoeven dus maar 1 klein trapje op. We wonen heerlijk, lekker dakterras er bij. Nee prima zo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huis niet op begane grond Empty Re: Huis niet op begane grond

Bericht  Mizz_S di 6 sep 2011 - 3:11

Ik woon ook niet op de begane grond maar in een maisonettewoning (zoals beschreven in de openingspost) en ik vind hier heerlijk. Alleen vind ik het jammer dat we geen tuin hebben.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis niet op begane grond Empty Re: Huis niet op begane grond

Bericht  vlindertje di 6 sep 2011 - 5:32

Wij wonen ook in een drive-in woning, ideaal! Wij hebben in de keuken nog een ruim balkon dus dat is ook wel erg handig als er brand zou uitbreken. Aan de andere kant hebben we een carport dus daar zouden we ook het raam uit kunnen klimmen. Ik vind het fijn dat niemand bij ons naar binnen kan kijken en wij kunnen alles zien Very Happy
vlindertje
vlindertje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 358
Registratiedatum : 09-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Huis niet op begane grond Empty Re: Huis niet op begane grond

Bericht  Gast di 6 sep 2011 - 6:15

Toch apart dat iedereen zich eigelijk niet druk maakt over wat er kan gebeuren en ik wel Rolling Eyes ik moet het dus echt proberen los te laten... Zucht

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Huis niet op begane grond Empty Re: Huis niet op begane grond

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum