Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ledikant Ikea

+4
Parisienne
Thunder
silly-one
Bloem86
8 plaatsers

Ga naar beneden

Ledikant Ikea Empty Ledikant Ikea

Bericht  Bloem86 do 21 jun 2012 - 3:50

Is er iemand met al wat oudere kindjes die de ledikant van de ikea heeft?
Wat ik me afvroeg: Hebben jullie op een gegeven moment die zijkant van het ledikant afgehaald? Of is jullie kindje direct naar een peuter of normaal bed gegaan?

I.se slaapt nu op haar nieuwe kamer in zo'n ledikant.. En over een tijdje willen we wel overstappen naar een peuterbed, maar misschien kunnen we eerst even 'oefenen' zonder een zijkant!

Dus ging dit goed bij jullie kindje?!
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ledikant Ikea Empty Re: Ledikant Ikea

Bericht  silly-one do 21 jun 2012 - 3:54

Ik weet bij mijn zus is de oudste met 1,5 jaar naar een meegroei bedje gegaan.
De tweede was op komst en ze vonden het onzin om een tweede ledikant te kopen.
Wat ze hebben gedaan is de oudste bij de middagslaapjes in het nieuwe bed gelegd en bij de naar bed gaan 's avonds in het ledikantje. Uiteindelijk lag hij binnen een week fulltime in zijn nieuwe bed.

De jongste is nu 2 en ligt nu ook al in een meegroeibedje en dat gaat ook goed. Hij is op dezelfde manier van bed veranderd.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Ledikant Ikea Empty Re: Ledikant Ikea

Bericht  Thunder do 21 jun 2012 - 3:56

Mijn jongste ligt sinds 3 dagen in een peuterbed. En dit gaat meteen vanaf het eerste moment goed. Hij heeft wel zo'n randje langs zijn bed zodat hij er niet uit kan vallen. Maar verder komt hij er niet uit en slaapt hij er prinsheerlijk in.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ledikant Ikea Empty Re: Ledikant Ikea

Bericht  Parisienne do 21 jun 2012 - 4:10

Ik wil dit binnenkort bij N. ook doen, heb er alleen wel zo'n bedhekje bij gekocht. Dan kan ze er niet uitrollen. Deze zijn niet alleen voor de peuterbedden bij Ikea maar dus ook die ledikantjes. Ben benieuwd hoe het gaat, hoop vooral dat ze in bed blijft.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ledikant Ikea Empty Re: Ledikant Ikea

Bericht  Darius do 21 jun 2012 - 7:36

Laurens ging met 1 jaar en 9 maanden naar een peuterbedje. De ene kant staat tegen de muur en aan de andere kant hebben we het ledikantje er tegenaan gezet. Zo leek het net of hij nog in het ledikantje lag. Met een week was hij gewend.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Ledikant Ikea Empty Re: Ledikant Ikea

Bericht  Susan do 21 jun 2012 - 7:38

Yrsa ligt in een ledikant en ik heb de zijkanten er gewoon nog op zitten, ik vind dat juist wel fijn. Als we straks haar kamer gaan doen krijgt ze sowieso al haar grote bed, dat wordt een bedbank van Hemnes, ik weet nog niet of ze tussendoor nog in een ledikant zonder voorkant gaat slapen of nog in het oude peuterbed van Ezra of toch meteen in haar grote bed, dat zien we tegen die tijd wel.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ledikant Ikea Empty Re: Ledikant Ikea

Bericht  Linda do 21 jun 2012 - 7:40

Wij hebben een ledikant van Ikea waar we de zijkant uit hebben gehaald. Maar mijn dochter wil er met geen mogelijkheid in. Ze is sowieso nogal kieskeurig waar ze in slaapt.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ledikant Ikea Empty Re: Ledikant Ikea

Bericht  Susan do 21 jun 2012 - 7:46

Ezra wilde ook nooit in een ledikant, althans, hij ging er wel in, maar hij sliep dan heel slecht, werd vaak wakker. Hij was toen nog te klein voor een peuterbed of groot bed, maar tijdens logeerpartijen viel het ons op dat hij opeens zo goed sliep. We hebben hem toen in de vakantie een week in een campingbed laten slapen en hij sliep een week door. Toen hebben we dus een campingbed op zijn kamer gezet, wel met een gewoon matras erin. Probleem opgelost, in elk geval tot hij te groot werd voor dat bed.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ledikant Ikea Empty Re: Ledikant Ikea

Bericht  Linda do 21 jun 2012 - 7:49

Susan, ik heb dat wel eens meer van je gelezen. We hebben dat bij onze dochter ook geprobeerd, maar ook dat wil ze niet. Als ze opgesloten zit wordt ze helemaal hysterisch.
Tegenwoordig slaapt ze op een eenpersoonsmatras op de grond. Het staat een beetje gek, maar sindsdien slaapt ze de hele nacht door. Terwijl ze daarvoor rustig 3 keer wakker werd 's nachts.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ledikant Ikea Empty Re: Ledikant Ikea

Bericht  Susan do 21 jun 2012 - 8:03

Linda schreef:Susan, ik heb dat wel eens meer van je gelezen. We hebben dat bij onze dochter ook geprobeerd, maar ook dat wil ze niet. Als ze opgesloten zit wordt ze helemaal hysterisch.
Tegenwoordig slaapt ze op een eenpersoonsmatras op de grond. Het staat een beetje gek, maar sindsdien slaapt ze de hele nacht door. Terwijl ze daarvoor rustig 3 keer wakker werd 's nachts.

Groot gelijk dat je dat dan doet. Dat is eigenlijk precies hetzelfde principe als dat campingbed. Het staat misschien raar, maar het werkt wel. Het consultatiebureau stelde toen nog wel voor dat we ook een ledikant zouden neerzetten op zijn kamer en dat hij daar dan tussen de middag in zou slapen, maar ik had zoiets van, waarom zouden we, over een paar maanden slaapt hij zowel niet meer in een ledikant als in een campingbed, waarom moet hij dan gewend blijven aan een ledikant? Ik vond het ook nogal zonde van de ruimte in zijn kamer.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ledikant Ikea Empty Re: Ledikant Ikea

Bericht  Gast do 21 jun 2012 - 8:08

Mijn zoontje van 2 jaar en 9 maanden slaapt ook nog steeds in een ledikantje van Ikea. Het gaat nog prima en het past nog goed, dus waarom niet?

Hij heeft deze:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70208370/

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ledikant Ikea Empty Re: Ledikant Ikea

Bericht  Susan do 21 jun 2012 - 8:09

Zelda schreef:Mijn zoontje van 2 jaar en 9 maanden slaapt ook nog steeds in een ledikantje van Ikea. Het gaat nog prima en het past nog goed, dus waarom niet?

Hij heeft deze:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70208370/

Yrsa heeft dezelfde, haar kledingkast en commode zijn daar ook van. De commode is nu een gewone kast.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ledikant Ikea Empty Re: Ledikant Ikea

Bericht  Coco do 21 jun 2012 - 8:22

Wij hebben geen ikea ledikantjes maar uit een babyzaak. Maar wel zelf "omgebouwd" door 1 zijkant eraf te halen en daar een plank te plaatsen met zo'n bedhekje van ikea erop. Daar slapen ze in sinds ze 14 of 15 maand zijn. Gaat prima. Zoontje komt er altijd uit, maar dochtertje blijft er altijd in. Ik ga ook geen peuterbed meer aanschaffen. Zodra dit niet meer werkt gewoon een normaal 1 persoonsbed.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ledikant Ikea Empty Re: Ledikant Ikea

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum