Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wieg of ledikant?

+22
Happydobby
Tazz
Flip Fluitketel
Ezzer
Beertje
Annie24
Bruintje Beer
Roos
miss22
Tania
SarahKey
Smaragdje
Fearie
PapillonRose
Teddyaapje
duckie
studiebol
koNijntje
Liadan
_Jet
Susan
Sanne
26 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wieg of ledikant? Empty Wieg of ledikant?

Bericht  Sanne vr 16 sep 2011 - 5:43

In de baby-uitzetlijsten vind ik soms terug dat je zowel een wiegje als een ledikantje moet aanschaffen.
Ook in mijn omgeving heb ik wel gehoord dat je de eerste weken een wieg moet gebruiken.

Ik kan verder alleen niet zo goed vinden of dat echt nodig is. Inmiddels hebben we al wel een ledikantje gekocht, maar over de aanschaf van een wieg twijfel ik. Is dat echt nodig en zo ja, waarom?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wieg of ledikant? Empty Re: Wieg of ledikant?

Bericht  Susan vr 16 sep 2011 - 5:45

Het hoeft niet per se, wij hebben het wel gedaan omdat we dat wel wat knusser en meer geborgen vonden voor een pasgeboren baby.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wieg of ledikant? Empty Re: Wieg of ledikant?

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 5:45

Nee dat hoeft niet, een ledikant alleen is ook prima.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wieg of ledikant? Empty Re: Wieg of ledikant?

Bericht  _Jet vr 16 sep 2011 - 5:46

Veel ouders gebruiken een wieg, zodat de kleine bij hun op de slaapkamer kan slapen.
Wij hadden geen wieg, S heeft de eerste 2 nachten in de kinderwagen gelegen op onze slaapkamer en vanaf de 3de nacht slaapt ze al in haar ledikantje, op haar eigen kamer. (Nou ja de 5de nacht, we hebben eerst nog 2 nachten in het ziekenhuis gelegen Wink ).
_Jet
_Jet
Prater
Prater

Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wieg of ledikant? Empty Re: Wieg of ledikant?

Bericht  Liadan vr 16 sep 2011 - 5:55

Wij hadden voor allebei de kinderen een wiegje (waar ook mijn vader nog in heeft gelegen en ikzelf) op de slaapkamer staan. Omdat onze zoon al uit het wiegje is gegroeid, hebben we een 2e ledikantje aangeschaft en hij slaapt nu daarin op onze slaapkamer.
Als je geen wieg wilt aanschaffen en je wil wel graag dat jullie kindje bij je op de slaapkamer slaapt zou je als je ruimte hebt ook het ledikantje bij jullie kunnen neerzetten.
Maar het is, zoals hierboven al wordt gezegd, niet persé nodig dus.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wieg of ledikant? Empty Re: Wieg of ledikant?

Bericht  koNijntje vr 16 sep 2011 - 6:05

wij zouden zelf ook geen wiegje aanschaffen, maar we konden een familiewiegje lenen.
een wiegje van zeker 100jaar oud waar mijn tante tijdens haar zwangerschap bekleding voor heeft gemaakt.
zag er echt gaaf uit en ben heel blij dat we die konden gebruiken! smile

als wij dat wiegje niet hadden kunnen gebruiken hadden wij het ledikantje op onze kamer gezet,
de winderwagen op onze kamer gezet of t. gelijk op zijn eigen kamertje laten slapen..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wieg of ledikant? Empty Re: Wieg of ledikant?

Bericht  studiebol vr 16 sep 2011 - 6:06

Wij hebben geen wieg, ten eerste omdat het een tweeling is en ik geen twee wiegjes op de slaapkamer kwijt kan, en zo'n tweelingwieg tja dat leek me gewoon niet wat.
Dus de kindjes gaan bij ons meteen in het ledikant..

volgens mij moet je niks, maar is het maar net wat je fijn vind. Ik heb ook wel eens gelezen dat mensen die geen plek hadden voor een wieg, de wagenbak van de kinderwagen gebruikte snachts en die dus in de slaapkamer neerzetten.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wieg of ledikant? Empty Re: Wieg of ledikant?

Bericht  duckie vr 16 sep 2011 - 6:18

wij hadden ook geen wieg, we hebben de ongeveer de eerste 10 dagen de kinderwagen bij ons op de kamer neer gezet. Daarna hebben we haar op dr eigen kamertje in het ledikantje gelegd. Overdag sliep ze dan nog wel vaak in de kinderwagenbak beneden, of omdat we een tijdje zoekende waren hebben we ook een poosje de wagenbak in het ledikantje gezet
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wieg of ledikant? Empty Re: Wieg of ledikant?

Bericht  Teddyaapje vr 16 sep 2011 - 6:52

Wij hadden wel zowel een wieg als ledikant gekocht. T. heeft uiteindelijk dik 6 mnd in de wieg naast ons bed geslapen, en dit vonden we echt heel fijn. Het geld voor de wieg hebben we er naar mijn idee goed uitgehaald, als er nog een kindje komt zal die ook zo lang mogelijk bij ons op de kamer in de wieg liggen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wieg of ledikant? Empty Re: Wieg of ledikant?

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 7:14

studiebol schreef:Wij hebben geen wieg, ten eerste omdat het een tweeling is en ik geen twee wiegjes op de slaapkamer kwijt kan, en zo'n tweelingwieg tja dat leek me gewoon niet wat.
Dus de kindjes gaan bij ons meteen in het ledikant..
zo hebben wij het ook gedaan. 2 wiegjes aanschaffen als je alles al dubbel moet hebben was ook gewoon niet haalbaar qua budget.
We moesten ook al een grotere auto aanschaffen omdat 2 maxi cosi's in een 3 deurs polo gewoon niet ging.

Overdag slapen ze in de box, hoef ik ook niet iedere keer de trap op en af als 1 van de 2 ligt te huilen. En kan ik sneller reageren zodat ze elkaar niet wakker houden/ maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wieg of ledikant? Empty Re: Wieg of ledikant?

Bericht  PapillonRose vr 16 sep 2011 - 7:19

Teddyaapje schreef:Wij hadden wel zowel een wieg als ledikant gekocht. T. heeft uiteindelijk dik 6 mnd in de wieg naast ons bed geslapen, en dit vonden we echt heel fijn. Het geld voor de wieg hebben we er naar mijn idee goed uitgehaald, als er nog een kindje komt zal die ook zo lang mogelijk bij ons op de kamer in de wieg liggen.
+1, hier precies hetzelfde.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wieg of ledikant? Empty Re: Wieg of ledikant?

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 7:22

Ik vind die hoge wiegjes zoals SarahKey heeft wel helemaal geweldig. De volgende krijgt een wiegje! (Tenzij het er weet twee zijn)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wieg of ledikant? Empty Re: Wieg of ledikant?

Bericht  Fearie vr 16 sep 2011 - 7:31

Wij hadden geen ruimte op onze slaapkamer voor een wiegje en mijn vriend vond het niet nodig, dus we hebben alleen een ledikant gehaald en D.ean lag meteen in zijn ledikantje.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wieg of ledikant? Empty Re: Wieg of ledikant?

Bericht  Smaragdje vr 16 sep 2011 - 8:16

Wij hebben wel een wiegje voor ons zoontje. Daar slaapt hij nog steeds in, maar gaat volgende week over naar een ledikantje. Wij hebben ervoor gekozen om wel een wieg te nemen, aangezien wij een ledikant nog zo groot vonden voor hem. Daarbij vond ik het ook heel fijn dat hij bij ons op de kamer kon liggen, wat ook makkelijker was/is i.c.m. borstvoeding.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wieg of ledikant? Empty Re: Wieg of ledikant?

Bericht  SarahKey vr 16 sep 2011 - 8:17

Wij hebben ook een wiegje voor ons kindje op onze slaapkamer staan. Eerst twijfelde ik, maar gaat het niet op onze slaapkamer, is het wiegje ook zo verplaatst. Vind meteen een ledikantje nog zo groot voor zo'n kleintje.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wieg of ledikant? Empty Re: Wieg of ledikant?

Bericht  Tania vr 16 sep 2011 - 8:22

Wij hadden ook geen wieg. Maar toen ik mijn lieve kleine ventje in de couveuse zag liggen, vond ik het echt niet kunnen om hem in zo'n grote ledikant te leggen thuis. Dus moest mijn man mee naar de Prenatal (ik kon nog amper lopen) want ik moest en zou een wieg hebben en meteen ook Embarassed

Ik ben ook blij dat we nog een wiegje gekocht hebben want in eerste instantie wilden we de kinderwagenbak gebruiken maar hij heeft een maand of 3-4 bij ons gelegen en dan was het best wel een gesjouw geweest met die bak elke keer. Een ledikantje past niet naast ons bed.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wieg of ledikant? Empty Re: Wieg of ledikant?

Bericht  miss22 vr 16 sep 2011 - 8:55

Wij hebben geen wiegje gekocht en J heeft vanaf het begin op zijn eigen bedje geslapen.
Alleen sinds hij de laatste prikjes heeft gehad van de reeks is hij bang geworden voor zijn eigen bedje :shock:
Dus heeft een hele tijd bij ons op de kamer geslapen in de kinderwagenbak.
Maar goed hij groeit natuurlijk en de wagenbak niet dus wij leren hem nu weer om op eigen bedje te slapen en de 1ne keer gaat het beter dan de andere keer.
miss22
miss22
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 219
Punten : 299
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wieg of ledikant? Empty Re: Wieg of ledikant?

Bericht  Roos vr 16 sep 2011 - 8:59

Mijn vriend heeft een wiegje gemaakt, ik had het hemeltje van mijzelf nog.
Vond het heel knus staan zo'n wiegje.

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wieg of ledikant? Empty Re: Wieg of ledikant?

Bericht  Bruintje Beer vr 16 sep 2011 - 9:05

Wij hadden een wiegje bij beide kids. Ze hebben beide tot 8 weken in het wiegje bij ons in de kamer geslapen. Daarna in eigen ledikant op hun kamer.
Ik vond het ook wel handig met de borstvoeding.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wieg of ledikant? Empty Re: Wieg of ledikant?

Bericht  Gast vr 16 sep 2011 - 9:10

Onze dochter heeft de eerste maanden in een wiegje (de familiewieg) gelegen, ik vond haar veel te klein om gelijk in zo'n groot ledikant te leggen. Ik geloof dat ze nog zo'n zes of zeven weken bij ons in de kamer heeft gelegen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wieg of ledikant? Empty Re: Wieg of ledikant?

Bericht  Annie24 vr 16 sep 2011 - 9:16

Wij hadden geen wiegje en Y. lag meteen in zijn ledikantje. Je kan evt het bedje klein opmaken (geloof dat dat matrozen opmaak heet ofzo, kan je even googelen)
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wieg of ledikant? Empty Re: Wieg of ledikant?

Bericht  Beertje vr 16 sep 2011 - 9:18

Ons mannetje heeft de eerste dagen in de bak van de kinderwagen gelegen. Deze hadden we in het ledikantje staan bij ons op de kamer. Na een paar dagen lag hij alleen nog overdag beneden in de kinderwagenbak en 's avonds in zijn ledikantje bij ons op de kamer. Ging prima! Wij hadden wel gekeken naar een wieg, maar de wiegen voldeden niet aan onze smaak. Toen maar besloten om geen wieg te kopen. Bij een eventueel volgend kindje zal er ook geen wieg komen.
Beertje
Beertje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 14
Punten : 14
Registratiedatum : 25-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wieg of ledikant? Empty Re: Wieg of ledikant?

Bericht  Ezzer vr 16 sep 2011 - 9:19

Onze zoon was prematuur dus er werd vanuit het ziekenhuis aangeraden om hem thuis in een wiegje te leggen. Is knusser en ze voelen zich veiliger dan wanneer ze in een groot ledikant liggen.
Wij hadden sowieso al een wiegje aangeschaft, maar was wel blij dat we hem al hadden!
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wieg of ledikant? Empty Re: Wieg of ledikant?

Bericht  Flip Fluitketel vr 16 sep 2011 - 9:59

Wij hadden de 1ste weken de (familie)wieg op onze slaapkamer staan. Ik vond het fijn met borstvoeding geven en omdat ik de 1e 2 weken na de bevalling last heb gehad van bekkeninstabiliteit en hierdoor nauwelijks kon lopen vond ik het wel fijn dat ze naast me stond in onze eigen slaapkamer. Ze heeft tot ongeveer de 11e week in het wiegje gelegen.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wieg of ledikant? Empty Re: Wieg of ledikant?

Bericht  Tazz vr 16 sep 2011 - 10:09

Wij hadden ook geen speciale wieg gekocht. Onze eerste kraamverzorgster gaf ons de tip haar in de reiswieg te laten slapen. We zette de wandelwagen bij ons op de kamer er daarop de reiswieg. Overdag sliep ze in haar ledikantje en 's nachts in haar reiswieg.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wieg of ledikant? Empty Re: Wieg of ledikant?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum