Tot hoe lang in ledikant?
+20
Slakje
M@niek
Pien
Happydobby
Barbabella
PapillonRose
Linda
Lady4
SarahKey
Parel
Floor
xxjojootjexx
Manderijn
maiadebij
Twellie
Liadan
Filoria
Tania
Printje
studiebol
24 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Tot hoe lang in ledikant?
Ik had er nog nooit over nagedacht maar ik kreeg de vraag de laatste weken een aantal keer. De vraag wanneer we een ander bed voor de meiden gaan kopen?
Ik snap dat als je nog een kindje krijgt je voor je oudste een groter bed koopt, maar er komt hier geen ander kindje dus geen reden om te schuiven van bedden in mijn ogen.
De meiden passen ook echt nog meer dan prima in hun ledikant, ze klimmen er niet uit slapen er goed in. Zo erg is het dan toch niet dat ze voorlopig nog in die ledikantjes blijven?
Ik snap dat als je nog een kindje krijgt je voor je oudste een groter bed koopt, maar er komt hier geen ander kindje dus geen reden om te schuiven van bedden in mijn ogen.
De meiden passen ook echt nog meer dan prima in hun ledikant, ze klimmen er niet uit slapen er goed in. Zo erg is het dan toch niet dat ze voorlopig nog in die ledikantjes blijven?
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Tot hoe lang in ledikant?
Hier tot ongeveer 2.5 jaar in het ledikantje en het had eigenlijk nog langer gekund maar toen was zijn nieuwe kamer klaar en hebben we hem meteen in een groot bed gelegd.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Mijn zoontje is net een paar weken over, die heeft dus tot ongeveer 3 jaar in zijn ledikant geslapen. Ik vond het wel handig, hij kon er niet uit en hij wilde zelf ook geen ander bed. Laatst ging hij eruit klimmen en gaf hij zelf aan dat hij niet meer in een babybedje wilde slapen dus toen hebben we een andere bed gekocht.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Hier duurde het ook eeuwen voor Tomas ging klimmen en te groot werd voor het ledikant. Hij was bijna 3 geloof ik. Zou niet weten waarom dat uitmaakt. Ze worden snel genoeg groot
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Mijn zoon ligt nog in een ledikant en blijft daar voorlopig ook nog wel een tijd in slapen denk ik. Hij klimt er niet uit dus ik zie geen reden om hem al in een ander bed te leggen. Lijkt me ook helemaal niet fijn, want ik weet zeker dat hij daar niet in blijft liggen.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Mijn oudste dochter is er net pas uit (3,5 jaar).
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
N ging toen hij net 3 jaar was over op een peuterbed
J vorige week omdat ze uit haar ledikant geklommen was.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Mijn jongste ligt er nog in.. hij is bijna 3!
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Alsof je nog niet druk genoeg bent Of hadden jullie al een bedje klaarstaan? Ik vind het trouwens ook wonderlijk dat je mij die kleertjes nog hebt toegestuurd in je kraamweek! Hoe doe je dat toch allemaal met drie jonge kinderen? Respect!maiadebij schreef:N ging toen hij net 3 jaar was over op een peuterbed
Filoria- Ratel
Het zijn echt superleuke kleertjes trouwens Maia, maar nu ga ik heel erg offtopic.
Filoria- Ratel
Filoria, ja wat een timing van J he? Ze kan heel triomfantelijk ons kamer in, goed he mama?? Jaaa lieverd, geweldig daar is mama erg blij mee....
Mijn moeder had de pakketjes voor me verzonden, fijn dat je er blij mee bent!!
Mijn moeder had de pakketjes voor me verzonden, fijn dat je er blij mee bent!!
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
K. Kreeg een groot bed toen ze 1,5 was, ze klom uit haar ledikant, maar niet op een veilige manier.
T. Is over 2 maanden 3, maar ligt nog steeds in het ledikant, hij vindt het prima en wij dus ook.
T. Is over 2 maanden 3, maar ligt nog steeds in het ledikant, hij vindt het prima en wij dus ook.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Zolang hij er in past en er niet uit klimt blijft hij er gewoon in liggen. Ik krijg die vraag ook steeds vaker studie maar ik zie nog steeds geen noodzaak om wat anders te kopen zolang hij er niet uit klimt.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Voorlopig in ieder geval nog niet!
Volgend jaar willen we haar naar de voorkamer verhuizen, dan krijgt ze een geheel nieuwe kamer en dan ook gelijk een groot bed.
Volgend jaar willen we haar naar de voorkamer verhuizen, dan krijgt ze een geheel nieuwe kamer en dan ook gelijk een groot bed.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Ik wil S nog heel lang in het ledikant houden omdat we meteen een groot bed gaan kopen ipv peuterbedje.
En om een ukkie van 1,5 jaar daar al in te leggen... nee. Dus ik hoop sterk dat hij er nog lang niet gaan uitklimmen.
En om een ukkie van 1,5 jaar daar al in te leggen... nee. Dus ik hoop sterk dat hij er nog lang niet gaan uitklimmen.
Lekker je eigen plan trekken Studiebol. Je meiden zijn nig hartstikke jong. Hier hebben we rond zijn derde verjaardag een peuterbed gekocht en volgens mij is dat bij zijn moeder zo rond dezelfde tijd geweest.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Wij waren heel snel, dochter sliep met 1,5 jaar al niet meer in haar ledikant. Ze had er echt een hekel aan.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Wij zijn vrij snel. Dochter wilde nooit slapen in haar ledikant. Nu in een juniorbed slaapt ze wel heel goed.
Kijk gewoon naar je kindjes, als ze het ledikant nog prima vinden, dan is dat toch goed?
Kijk gewoon naar je kindjes, als ze het ledikant nog prima vinden, dan is dat toch goed?
Gast- Gast
Hier ligt ze er nog in met ruim 2,5 en ze ligt nog prima. Klimt er ook niet uit. Alleen gaat ze binnen een paar weken wel over naar een eenpersoonsbed. Ik stopte het dekbed altijd in de breedte in, maar daar wordt ze nu te lang voor. En in de lengte kan ik het dekbedje niet goed genoeg instoppen om het voor haar fijn te houden (ze ligt graag goed stevig ingestopt). Dus wij gaan wel bijna over. Maar op zich zou ze nog best eventjes in haar ledikantje passen, en ze heeft er ook geen problemen mee. Ik vind het zelf ook wel fijn, ze kan er nu niet zomaar uit, dat wordt straks wel anders
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Hier ongeveer tussen 1,5 en 2 jr. Hij gooide zichzelf er overheen dus vond een peuterbed veiliger en dat ging gelijk goed.
Barbabella- Prater
- Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10
Hier slaapt zoon er ook nog in, met slaapzak klimt hij er ook niet uit, nou moet hij wel plaats gaan maken voor de baby dus in het najaar krijgt hij een groter bed.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
E word over 4 weken 2 en gaat binnen nu en een paar weken ook over. Althans, we zetten het ledikant naar de babykamer maar houden hem nog wel laag. Als ze dan echt niet in haar peuterbed wilt slapen kunnen we haar nog in het ledikant leggen. Zullen eerst een keer een middagslaapje in haar nieuwe bed proberen.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Hier nog steeds ledikant.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Volgens mij normaal pas met 2,5 a 3 jaar toch?
Louise slaapt ook nog in haar ledikant. Vanaf de het wiegje van de tweede te klein wordt en zij naar het ledikant gaat, krijgt Louise een ander bed. Dus ik dacht dat ze tegen dan 2 jaar gaat zijn.
Louise slaapt ook nog in haar ledikant. Vanaf de het wiegje van de tweede te klein wordt en zij naar het ledikant gaat, krijgt Louise een ander bed. Dus ik dacht dat ze tegen dan 2 jaar gaat zijn.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
PapillonRose schreef:Hier ligt ze er nog in met ruim 2,5 en ze ligt nog prima. Klimt er ook niet uit. Alleen gaat ze binnen een paar weken wel over naar een eenpersoonsbed. Ik stopte het dekbed altijd in de breedte in, maar daar wordt ze nu te lang voor. En in de lengte kan ik het dekbedje niet goed genoeg instoppen om het voor haar fijn te houden (ze ligt graag goed stevig ingestopt). Dus wij gaan wel bijna over. Maar op zich zou ze nog best eventjes in haar ledikantje passen, en ze heeft er ook geen problemen mee. Ik vind het zelf ook wel fijn, ze kan er nu niet zomaar uit, dat wordt straks wel anders
Hoe slim van jou! Dank!
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Hoofdbeschermer ledikant
» Ledikant of kinderwagen?
» Wieg of ledikant?
» Ledikant Ikea
» Wieg/ledikant