Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoofdbeschermer ledikant

4 plaatsers

Ga naar beneden

Hoofdbeschermer ledikant Empty Hoofdbeschermer ledikant

Bericht  Clapperdie ma 12 sep 2011 - 22:22

Hi meiden,

Even een vraag. Wij hebben ons kamertje gekocht en daarbij ook een hoofdbeschermer voor in het ledikantje. Nu vertelde een vriendin mij gister dat dit heel gevaarlijk is en afgeraden wordt.

Is dat echt zo? En als dat zo is waarom worden die dingen dan uberhaubt nog verkocht?

Ik hoor graag of jullie een hoofdbeschermer in het ledikant hebben en de eventuele reden waarom wel of waarom niet smile

Alvast bedankt!
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoofdbeschermer ledikant Empty Re: Hoofdbeschermer ledikant

Bericht  PapillonRose ma 12 sep 2011 - 22:33

Dat klopt, dat mag niet! Bij mijn wiegje zat rondom ook een beschermer, om alle zijden van het wiegje heen. Zelf had ik al mijn twijfels of het mocht, heb toen gewacht op de intake van de kraamzorg en gevraagd hoe het zat.

De kraamzorg zei tegen me dat het absoluut niet mag, omdat er altijd een kans is dat je kindje zich zo draait dat het met zijn gezichtje in die rand komt te liggen. En dan is het lastig ademhalen, wiegendood zou dan voor kunnen komen.

Geen idee dus waarom die dingen nog massaal verkocht worden in de winkels, want het is beter om ze niet te gebruiken. Op de site van wiegendood zal er ook wel informatie over te vinden zijn, daar staat een lijst met producten en informatie over de (on)veiligheid ervan.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoofdbeschermer ledikant Empty Re: Hoofdbeschermer ledikant

Bericht  Fearie ma 12 sep 2011 - 22:34

Ik heb gehoord dat die dingen niet meer gebruikt mogen worden omdat je kindje met z'n hoofd er tegenaanaan kan gaan liggen (met het gezicht) en dan dus stikken. Volgens mij was het daarom smile

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoofdbeschermer ledikant Empty Re: Hoofdbeschermer ledikant

Bericht  Parisienne ma 12 sep 2011 - 22:35

Mijn moeder is kraamverzorgster geweest. Zij zei dat inderdaad hoofdbeschermers e.d. in ledikantjes niet 'mogen'. Ik snap het ook niet goed waarom ze nog wel verkocht worden, in landen als Amerika zie je dat ze ook gewoon gebruikt worden. In Nederland wordt het alleen echt afgeraden, waarschijnlijk om verstikking te voorkomen inderdaad.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoofdbeschermer ledikant Empty Re: Hoofdbeschermer ledikant

Bericht  Clapperdie ma 12 sep 2011 - 22:42

Ohjoh.. Nou dan ga ik eens kijken of ik de order nog kan cancellen.

Thanks!

Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoofdbeschermer ledikant Empty Re: Hoofdbeschermer ledikant

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum