Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat/wanneer allemaal/alles aanschaffen/regelen?

+4
duckie
Susan
Printje
NoName88
8 plaatsers

Ga naar beneden

Wat/wanneer allemaal/alles aanschaffen/regelen? Empty Wat/wanneer allemaal/alles aanschaffen?

Bericht  NoName88 wo 20 jun 2012 - 8:03

Ik weet echt niet zo goed waarmee ik moet beginnen...
Ben nu bijna 13 weken zwanger en heb het idee dat ik echt alles nog moet regelen en aanschaffen. Ik weet alleen niet zo goed wat ik onder dat alles moet verstaan en waar ik mee moet beginnen.
Wie helpt mij mijn lijstje aanvullen? Gaat mij om de hoofdlijnen en op dit moment nog niet zozeer om alle details, dus niet het aantal rompertjes en thermometers. En wanneer hebben jullie alles ongeveer geregeld en gekocht?

Al geregeld

- intake bij VK en termijnecho (+ volgende afspraak gemaakt)
- iedereen vertelt van mijn zwangerschap


Nog te doen

- kraamzorg regelen (al wel mee bezig geweest)
- doorgeven aan zorgverzekering
- nadenken over hoeveel en wanneer werken na de bevalling en daarbij nadenken/opgeven KDV (ook al wel mee bezig)
- babykamer opknappen (is nu nog zoals hij bij de vorige bewoners was, heb eigenlijk ook nog niet echt een idee wat ik wil)
- nadenken over namen

Nog aan te schaffen
- meubels babykamer
- evt. wieg
- kinderwagen + maxi-cosi
- box
- div 'kleine' dingen voor moeder en kind rondom bevalling (die diverse lijsten)

Voor mijn idee ontbreekt er nog heel veel....
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Aantal berichten : 849
Punten : 900
Registratiedatum : 31-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat/wanneer allemaal/alles aanschaffen/regelen? Empty Re: Wat/wanneer allemaal/alles aanschaffen/regelen?

Bericht  Printje wo 20 jun 2012 - 8:04

Het kamertje zou ik ook redelijk op tijd regelen, daar heb je vaak te maken met lange levertijden.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat/wanneer allemaal/alles aanschaffen/regelen? Empty Re: Wat/wanneer allemaal/alles aanschaffen/regelen?

Bericht  Susan wo 20 jun 2012 - 8:08

Het ligt er ook aan waar je het koopt. Yrsa's kamertje is van Ikea en dat hebben we gehaald toen ik 37 weken zwanger was.

De levertijden voor een kinderwagen zijn vaak lang bij kleine filialen, bij grote babyzaken kun je ze vaak wel zo meenemen.

Wat betreft die lijst, die zou ik gewoon in mijn tas doen en steeds wat kleine dingen meenemen. Aan het eind kijk je wat je nog niet hebt, dan ga je een keer samen de stad in en dan maak je het compleet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat/wanneer allemaal/alles aanschaffen/regelen? Empty Re: Wat/wanneer allemaal/alles aanschaffen/regelen?

Bericht  duckie wo 20 jun 2012 - 8:10

wij hebben ook het kamertje van ikea en dat konden we zo meenemen omdat het daar op voorraad was, maar het verschilt inderdaad waar je het wilt halen...

kraamzorg zou ik ook al wel definitief gaan regelen want hier was het zo dat ik het liefst bij een bepaalde organisatie wou (zijn met zn 4en) en dat ik met 11 weken belde en dat ik al net de laatste was...
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat/wanneer allemaal/alles aanschaffen/regelen? Empty Re: Wat/wanneer allemaal/alles aanschaffen/regelen?

Bericht  kwak wo 20 jun 2012 - 8:11

vooral meer hydrofiele luiers halen, niet 6 wat op de uitzetlijst staat.
vooral de eerste tijd gebruik je er al 1 in het wiegje, 1 in de box, 1 op het aankleedkussen, 2 om te wassen evt 1 als spuugdoek en dan heb je er dus nog maar 1 als reserve.
ik had er wel 30, ideaal.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat/wanneer allemaal/alles aanschaffen/regelen? Empty Re: Wat/wanneer allemaal/alles aanschaffen/regelen?

Bericht  NoName88 wo 20 jun 2012 - 8:58

Ja, de kraamzorg en de opvang staan op dit moment ook wel bovenaan mijn lijstje. Sowieso kraamzorg wil ik deze week nog proberen in te schrijven.

Van babykamers en levertijden had ik inderdaad ook al vaker gelezen. Maar we zijn er nog niet helemaal over uit of het misschien Marktplaats/Ikea of toch een wat duurdere kamer wordt. Dat maakt dus wel verschil...

Alle andere tips tot zover ook alvast bedankt!
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Aantal berichten : 849
Punten : 900
Registratiedatum : 31-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat/wanneer allemaal/alles aanschaffen/regelen? Empty Re: Wat/wanneer allemaal/alles aanschaffen/regelen?

Bericht  Muus wo 20 jun 2012 - 9:12

Wij gaan alles kopen en bestellen na de 20-weken echo. De kraamzorg heb ik al een tijd terug geregeld en mijn zwangerschap kon ik online doorgeven bij de zorgverzekeraar.

Mijn man heeft het kamertje vorige week behangen na de geslachtsbepaling. (Nu is dit niet een typerend babybehang en het was echt nodig)
En vandaag heb ik wel al een aankleedkussen gekocht, hij was zo leuk Laughing

Muus
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat/wanneer allemaal/alles aanschaffen/regelen? Empty Re: Wat/wanneer allemaal/alles aanschaffen/regelen?

Bericht  Gast wo 20 jun 2012 - 9:47

Kindje erkennen bij gemeentehuis..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat/wanneer allemaal/alles aanschaffen/regelen? Empty Re: Wat/wanneer allemaal/alles aanschaffen/regelen?

Bericht  Poisongirl wo 20 jun 2012 - 20:03

Bebbel schreef:Kindje erkennen bij gemeentehuis..

Als ze niet getrouwd zijn wel. Maar erkennen kan ook tijdens aangifte geboorte, hoeft niet perse van te voren.

Mocht je niet getrouwd zijn nadenken over achternaam kindje. Kan ook als je wel getrouwd bent trouwens.

Idd meer hydrofieldoeken, hrb er ook stuk of 30.

Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat/wanneer allemaal/alles aanschaffen/regelen? Empty Re: Wat/wanneer allemaal/alles aanschaffen/regelen?

Bericht  Flower_L wo 20 jun 2012 - 20:29

Erkennen moet toch indien niet getrouwd, voor geval e.g. moeder overlijdt tijdens bevalling.
Lijkt me wel belangrijk.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat/wanneer allemaal/alles aanschaffen/regelen? Empty Re: Wat/wanneer allemaal/alles aanschaffen/regelen?

Bericht  NoName88 wo 20 jun 2012 - 21:11

Wij zijn getrouwd dus erkennen op Gemeentehuis is niet nodig. Is trouwens wel iets waar ik nooit aan gedacht had, maar dat komt misschien ook omdat ik er niet mee te maken heb smile
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Aantal berichten : 849
Punten : 900
Registratiedatum : 31-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat/wanneer allemaal/alles aanschaffen/regelen? Empty Re: Wat/wanneer allemaal/alles aanschaffen/regelen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum