Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer zal ik kraamzorg moeten regelen?

+11
Fearie
PiP
Lejow
Happydobby
Smaragdje
tweeling
Darius
Wennes
Flip Fluitketel
kwak
LDJ
15 plaatsers

Ga naar beneden

Wanneer zal ik kraamzorg moeten regelen? Empty Wanneer zal ik kraamzorg moeten regelen?

Bericht  LDJ zo 22 apr 2012 - 3:30

Wanneer zal ik kraamzorg moeten gaan regelen?
Hoe hebben jullie dit geregeld?
Hebben jullie gewoon wat bureaus gebeld of.....?

Sorry dat ik zoveel vraag, maar het is allemaal nieuw voor mij.
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zal ik kraamzorg moeten regelen? Empty Re: Wanneer zal ik kraamzorg moeten regelen?

Bericht  kwak zo 22 apr 2012 - 3:32

ik moest voor 14 weeken de kraamzorg die ik wou doorgeven aan de verzekering en die regelde de rest.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Wanneer zal ik kraamzorg moeten regelen? Empty Re: Wanneer zal ik kraamzorg moeten regelen?

Bericht  Flip Fluitketel zo 22 apr 2012 - 3:40

Van de Vk kregen we aantal kraamzorgburoeau's waar ze bij aangesloten waren en daar mochten we uiit kiezen. Bij ons verzekering kan je je zwangerchap tot de 20e week (volgens mij) doorgeven. Ik heb het rond de 13e week via internet doorgegeven. Paar dagen later lag er een brief in de bus dat ik aangemeld was.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Wennes zo 22 apr 2012 - 3:40

Ik geloof dat ze het fijn vinden als je dit voor de 12-15 weken doet, maar daarna kan ook nog wel.

Ik zou even bij je ziekenfonds navragen of er kraamcentra's aangesloten zijn bij hun. Meestal zijn dit wel de bekendste uit de omgeving. Dit ivm de vergoeding.

Bij mij waren er 3 uit de omgeving aangesloten bij mijn verzekering en toen heb ik bij 2 van deze centra informatie aangevraagd en hiervan 1 gekozen.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455

Bericht  Darius zo 22 apr 2012 - 3:40

Nu! Ik zal maar opschieten als ik jou was, serieus!

En verder zou ik me denk ik ook gaan inschrijven voor een kdv of gastouder.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  LDJ zo 22 apr 2012 - 3:47

Dan moet ik daar morgen meteen maar even werk van gaan maken dus?
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Bericht  tweeling zo 22 apr 2012 - 3:49

LDJ schreef:Dan moet ik daar morgen meteen maar even werk van gaan maken dus?

Ik kreeg te horen dat het voor 12 weken moet omdat het anders vol kan zijn. Ik kreeg van mijn VK een aantal folder mee, heb daarna met mijn verzekering gebeld om te vragen welk bureau ik mocht kiezen (soms hebben zorgverzekeringen en kraambureau's contracten met elkaar). Daarna heb ik me gelijk aangemeld.
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  Smaragdje zo 22 apr 2012 - 3:49

Bij ons moest het in iedergeval voor de 20ste week. Dat gaf de zorgverzering in ieder geval aan. Je kunt het echter wel beter vroeger doen.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Darius zo 22 apr 2012 - 3:50

LDJ schreef:Dan moet ik daar morgen meteen maar even werk van gaan maken dus?

Ja hoor. Mijn zwager had het pas in week 22 van de zwangerschap geregeld en hij werd een paar keer afgewezen en heeft ook 500 euro borg moeten betalen.

Naar mijn mening is het zo gepiept, je bekijkt even wat websites en je kiest welke je aanspreekt. Het hangt gewoon af of je een leuke kv treft, en die werken bij alle organisaties.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Happydobby zo 22 apr 2012 - 3:50

Voor de 16 weken moet je het aanvragen, dit kan gewoon via je zorgverzekeraar. bij die van mij gewoon online gedaan.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lejow zo 22 apr 2012 - 3:51

Hier was het voor de 12 wkn!
Ik heb gewoon 'kraamzorg rotterdam' ingetypt bij google en kwam uit bij kraamzorgbureau rotterdam.
Uiteindelijk heb ik er geen gebruik van gemaakt.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  PiP zo 22 apr 2012 - 3:53

Volgens mij heb ik het rond de 14 weken gedaan.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Fearie zo 22 apr 2012 - 3:55

Ik heb het ook rond 12 weken doorgegeven, ik heb wel rechtstreeks mijn info aan de kraamverzorgster gegeven en zij heeft de rest geregeld met het bureau waar ze werkte. Zo was ik er zeker van dat ik haar zou krijgen.
Ook heb ik even mijn zorgverzekeraar gebeld en doorgegeven bij welk bureau het was aangevraagd.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  SarahKey zo 22 apr 2012 - 4:10

Na de goede 10 weken echo heb ik op de site van mijn zorgverzekeraar gekeken bij welke bureau's ik me eventueel aan kan melden. Er stond een cijfer achter en heb de hoogste benaderd.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Ayla zo 22 apr 2012 - 4:11

Ik heb kdv en kraamzorg geregeld toen ik 12 weken zwanger was. Voor de kraamzorg op tijd, voor het kdv niet, ze kon eigenlijk pas 2 weken later terecht. Uiteindelijk is het goedgekomen, maar toen zat ik wel even "hoe gaan we dat oplossen. Op tijd bellen dus.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Puggle zo 22 apr 2012 - 4:23

Met 18 weken heb ik gebeld om aan te melden. Heb gewoon de grootste/ bekendste hier gebeld, en die zeiden dat ik de verzekering moest bellen. Heb het cz gebeld en die hebben het geregeld met de kraamzorg.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Tiara zo 22 apr 2012 - 6:28

Ik heb me ook rond 12 weken aangemeld. Ook omdat ik in de zomer uitgerekend was en dan met vakanties enzo moest je wel op tijd zijn werd me verteld.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: