Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel lekkers krijgt jouw kind op een dag?

+29
Coco
Twellie
Theeleut
chipa
Fearie
Rush
Fiwen
Printje
Thunder
ProudMom
Bloem86
Ayla
*Lookie*
kwak
M@niek
Annemie
Happydobby
Jade
Linda
Darius
loesje
PapillonRose
pindaatje
Tania
studiebol
sabje
Flower_L
Susan
Annie24
33 plaatsers

Pagina 2 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Hoeveel lekkers krijgt jouw kind op een dag? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel lekkers krijgt jouw kind op een dag?

Bericht  Jade wo 20 jun 2012 - 7:40

Ik was laatst ook op een verjaardag met kinderen tussen de 1-5 jaar. Er lagen zakken redband, spekjes, chips op tafel.. De kinderen waren met z'n allen aan het graaien/volproppen. Ik vond dit ook best erg om te zien! Er gingen soms 3 snoepjes tegelijk de mond in, waarvan er 2 weer aan de tafel werden geplakt, slokje drinken en hup ze gingen weer verder.

Verjaardag of niet, ik hoop dat mijn kinderen het anders zullen doen!

Ik zou er eerder voor kiezen om op een (kinder)verjaardag de kindjes een bakje snoep/chips te geven.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel lekkers krijgt jouw kind op een dag? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel lekkers krijgt jouw kind op een dag?

Bericht  Linda wo 20 jun 2012 - 7:41

Susan schreef:Het valt mij in dit soort topics wel altijd op dat vrijwel alle kinderen heel matig zijn met snoepen en ook heel gehoorzaam zijn als ze niks mogen. Niet dat ik het niet geloof, maar ik vind het gewoon opvallend, ik vraag me af of er mensen zijn die vinden dat hun kind gewoon lekker mag snoepen en of die dat dan nog 'durven' neer te zetten.

Wat versta je onder lekker snoepen? Wij hebben bijvoorbeeld altijd bakjes met gedroogd fruit staan en daar mag ze altijd uit pakken. Daar zit voor mij niet echt een limiet op. En ik zie dat toch ook wel als snoepen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Susan wo 20 jun 2012 - 7:42

Linda schreef:

Wat versta je onder lekker snoepen? Wij hebben bijvoorbeeld altijd bakjes met gedroogd fruit staan en daar mag ze altijd uit pakken. Daar zit voor mij niet echt een limiet op. En ik zie dat toch ook wel als snoepen.

Ik bedoel dus als iemand er vergeleken bij de rest een stuk makkelijker in is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 20 jun 2012 - 7:43

als ze op visite of op een verjaardag dingen toegestopt krijgt vind ik het wel lastig om 'nee' te zeggen en krijgt ze vaak toch meer dan ik eigenlijk liever had gehad. Het scheelt dat onze dochter heel verlegen is en dus niet eens zelf het lekkers van tafel durft te pakken.

Dingen als organix koekjes enzo heb ik niet in huis (heb je dat wel eens geproefd? ) en ik geef toe dat onze dochter af en toe wel eens wat meer krijgt (zeker als ik moe ben), maar ze mag zeker niet onbeperkt snoepen. Een boterham of cracker kan ze trouwens wel altijd krijgen (tenzij we over een kwartier warm gaan eten).

Gast
Gast

Bericht  loesje wo 20 jun 2012 - 7:43

a is veel gekker op tomaten als dat hij op een nijntje koekje is dat hebben we wel eens uitgeprobeerd. ik kreeg vroeger ook thuis pas heel laat koekjes en snoep en ik vond dat echt geen probleem heb niks gemist hoor.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Happydobby wo 20 jun 2012 - 7:44

Hier alleen verantwoorde tussendoortjes maar M is nog geen jaar, als hij jarig is krijgt hij taart. Daarna weet ik het nog niet.
Chips denk ik alleen van goodies voorlopig. Verder mag hij rijstewafel, liga, soepstengel en fruit.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Jade wo 20 jun 2012 - 7:45

Susan schreef:Het valt mij in dit soort topics wel altijd op dat vrijwel alle kinderen heel matig zijn met snoepen en ook heel gehoorzaam zijn als ze niks mogen. Niet dat ik het niet geloof, maar ik vind het gewoon opvallend, ik vraag me af of er mensen zijn die vinden dat hun kind gewoon lekker mag snoepen en of die dat dan nog 'durven' neer te zetten.

Ik vind er helemaal niets mis mee als een kind lekker mag snoepen! Alleen ik vind 2 snoepjes of 10 snoepjes per dag een verschil! Ook de leeftijd van het kindje vind ik er toe doen!

Met kleine kinderen <2 jaar zou ik zelf wat voorzichtiger zijn.

Thuis kreeg ik tussen de middag ook altijd een snoepje (vlak voor ik naar school ging) en om 3 uur vaak weer! Ik denk dat je een kindje van 4 jaar of ouder ook moeilijker kunt weigeren. Een kind van 4 ziet wel verschil tussen een stuk komkommer of een doosje smarties.

Ik houd er niet van als kinderen graaien van tafel alsof ze nooit iets te eten krijgen! Ik vind dat ouders of moeten ingrijpen, en een grens moeten stellen OF dat er een apart bakje/zakje voor de kinderen moet zijn (en dat ze dan nog een paar kaasjes/worstjes oid mogen pakken van tafel).

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Linda wo 20 jun 2012 - 7:45

Rejoy. schreef:als ze op visite of op een verjaardag dingen toegestopt krijgt vind ik het wel lastig om 'nee' te zeggen en krijgt ze vaak toch meer dan ik eigenlijk liever had gehad. Het scheelt dat onze dochter heel verlegen is en dus niet eens zelf het lekkers van tafel durft te pakken.

Dingen als organix koekjes enzo heb ik niet in huis (heb je dat wel eens geproefd? ) en ik geef toe dat onze dochter af en toe wel eens wat meer krijgt (zeker als ik moe ben), maar ze mag zeker niet onbeperkt snoepen. Een boterham of cracker kan ze trouwens wel altijd krijgen (tenzij we over een kwartier warm gaan eten).

Lust jij ze niet? Laughing
Ze hebben heel veel soorten hoor. Ik heb anderhalf jaar een melk, ei en sojavrij dieet gevolgd en ik at die koekjes heel vaak met dl mee. Ik vind ze best lekker.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Linda wo 20 jun 2012 - 7:47

Ik mocht als kind ook altijd gewoon snoep pakken. Het snoepkastje was ook een laag kastje in de keuken, we konden er zo bij. Af en toe aten m'n zus en ik ons helemaal scheel, maar meestal konden we prima maat houden. Juist omdat onze ouders dat zo toe lieten.
Ik had een vriendin en die mocht bijna nooit wat, maar als ze dan eens de kans kreeg, dan schransde ze werkelijk alles naar binnen wat ze te pakken kreeg, die kon echt geen maat houden.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Susan wo 20 jun 2012 - 7:48

Soms staat er op verjaardagen zo'n schaal met M&M's op tafel en Ezra vindt het heel leuk om daar met zijn handen doorheen te gaan, dat is zo'n leuk gevoel en vooral als het M&M's met pinda's zijn dan tikken ze zo leuk tegen elkaar. We doen dan wel eens een paar handjes in een kleiner bakje, maar dan mis je toch het effect.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Annemie wo 20 jun 2012 - 7:48

Mijn zoontje krijgt thuis altijd 's ochtends rond 10.00 fruit en smiddags een soepstengel/koekje/rozijntjes/bumba cakeje.

Bij mijn schoonouders krijgt hij van alles, maar daar maak ik me maar niet meer zo druk om, laatst had hij wel 8 plakken leverworst op, maar volgens mij is dat toch niet zo goed? Ze zeiden tegen mij dat het niet ongezond was.. nouja dan zal dat wel.. Hij krijgt daar ook chocolademelk, dat krijgt hij thuis ook niet.

Op een verjaardag eet hij tegenwoordig heel veel wat er op tafel staat, chips/worst/kaas enz., hij blijft ook maar doorzeuren als er wat staat en als ik zeg dat hij even genoeg even gehad, dan kijkt iedereen me altijd raar aan, dus ik laat hem dan maar gewoon eten als er weer hapjes rond gaan.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast wo 20 jun 2012 - 7:49

Linda schreef:
Rejoy. schreef:als ze op visite of op een verjaardag dingen toegestopt krijgt vind ik het wel lastig om 'nee' te zeggen en krijgt ze vaak toch meer dan ik eigenlijk liever had gehad. Het scheelt dat onze dochter heel verlegen is en dus niet eens zelf het lekkers van tafel durft te pakken.

Ze hebben heel veel soorten hoor. Ik heb anderhalf jaar een melk, ei en sojavrij dieet gevolgd en ik at die koekjes heel vaak met dl mee. Ik vind ze best lekker.

ik had het gevoel dat ik op een stuk karton zat te kauwen. Dochter wil ze overigens ook niet hebben, ze vindt ze echt niet lekker. Maargoed, het zal natuurlijk wel zo zijn dat onze dochter al aan andere (intensievere) smaken gewend was en daarom dit niet wilde hebben.

Gast
Gast

Bericht  Susan wo 20 jun 2012 - 7:50

Linda schreef:Ik mocht als kind ook altijd gewoon snoep pakken. Het snoepkastje was ook een laag kastje in de keuken, we konden er zo bij. Af en toe aten m'n zus en ik ons helemaal scheel, maar meestal konden we prima maat houden. Juist omdat onze ouders dat zo toe lieten.
Ik had een vriendin en die mocht bijna nooit wat, maar als ze dan eens de kans kreeg, dan schransde ze werkelijk alles naar binnen wat ze te pakken kreeg, die kon echt geen maat houden.

Herkenbaar. Ik mocht ook gewoon pakken en ik kon ook prima maat houden. Bij mijn oma kon ik helemaal ongelimiteerd snoepen, die had altijd massa's snoep, koek en chips in huis en wij kleinkinderen mochten alles zelf pakken. Ik kende ook wel kinderen bij wie dat niet mocht en die waren inderdaad veel meer op snoep gericht. Maar het ligt denk ik ook wel aan het karakter, ik ken ook wel meisjes die zusjes zijn, waarvan de een amper behoefte heeft aan snoep en de ander heel erg veel. Dan moet je denk ik toch wel dezelfde aanpak hanteren om geen scheve ogen te krijgen. Wij hadden thuis op een gegeven moment ook een snoeptrommel waar ik niet aan mocht komen, maar dat was puur voor als er vriendjes en vriendinnetjes waren die wel heel veel wilden snoepen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Tania wo 20 jun 2012 - 7:51

Linda schreef:

Ik heb ze een keer gekocht voor J. en toen kreeg hij er eentje voor in de auto onderweg naar huis. Hij trok een heel vies gezicht terwijl hij vrijwel alles eet. Dus ik heb ook een hapje geproefd, nou ik gaf hem geen ongelijk. Ik heb ze gelijk op de parkeerplaats nog weggegooid, zo smerig.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  M@niek wo 20 jun 2012 - 7:56

1x per dag mag ze een koekje (nijntje koekje of zo´n 123 stappen koekje geen idee hoe die heten). Ze eet elke dag gewoon fruit, boterhammen en avondeten. Met verjaardagen ben ik heel flexibel. Ik heb er niet zo´n probleem mee als ze dan wat chipjes eet.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607

Bericht  Linda wo 20 jun 2012 - 7:57

Rejoy. schreef:
Linda schreef:

ik had het gevoel dat ik op een stuk karton zat te kauwen. Dochter wil ze overigens ook niet hebben, ze vindt ze echt niet lekker. Maargoed, het zal natuurlijk wel zo zijn dat onze dochter al aan andere (intensievere) smaken gewend was en daarom dit niet wilde hebben.

Wat voor intensievere smaken zijn dat dan, als ik vragen mag?

Ik denk eerder dat het gewoon een verschil in smaak is.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  kwak wo 20 jun 2012 - 7:58

de laatste week is D. erg laat wakker waardoor ze laat ontbijt hier door krijgt ze in de ochtend niks lekkers, in de middag krijgt ze een koekje/rozijntjes maar ze heeft net zo lief blauwe bessen, frambozen of aarbeien, ze is gek op rood fruit!

als we een verjaardag hebben mag ze wel meer, helaas is mijn kind van "ik blijf mooi bij al het eten staan" ipv dat ze gaat spelen. We halen haar altijd weg bij het eten op tafel maar madam staat er in no-time weer bij.

vandaag waren we even bij mijn schoonouders, is aar goed dat we er niet vaak komen. D. kreeg in 1 uur tijd 1 eirenkoek, 4 stukken chocola en 2 snoepjes.

Laatst aangepast door kwak op wo 20 jun 2012 - 8:02; in totaal 1 keer bewerkt
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Susan wo 20 jun 2012 - 8:01

Oh ja, wat Ezra wel standaard krijgt als hij uit school komt is een cracker met Nutella. Dat is echt zijn smulmomentje. Vaak likt hij dan de pasta eraf en vraagt nog een keer om pasta, dan krijgt hij nog een klein laagje pasta en dan zeg ik wel dat hij de cracker gewoon moet opeten. Dat doet hij dan ook.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 20 jun 2012 - 8:04

Linda schreef:
Rejoy. schreef:
Linda schreef:

met name de smaak van suiker en zout uit normale koekjes denk ik.

Gast
Gast

Bericht  *Lookie* wo 20 jun 2012 - 8:04

Onze zoon is nu nog maar (bijna) 7 maanden en ik wil hem eigenlijk nog niet te snel veel ongezond spul geven. Hier krijgt hij dan ook vaak een broodkorstje om even lekker op te knabbelen. Maar oke, ik snap wel dat het nu anders is dan als ze 2, 3 of 4 zijn, dan nemen ze vast geen genoegen emt een broodkorstje Hoeveel lekkers krijgt jouw kind op een dag? - Pagina 2 1578173417 Hij heeft nu 2x een biscuitje gehad, maar hij 'bijt' er best grote stukken af die hij dan in 1x doorslikt, dat vind ik nog wat eng, hij heeft al een keer een stuk in zn keel gehad toen hij bij mijn vader op schoot zat, het ontkwam hem even.. Hoe ging dat eigenlijk bij jullie, met harde koekjes enzo bij die kleintjes? Want onze zoon sabbelt er dus niet echt op, maar bijt meteen een stuk eraf als het lukt.

's Morgens krijgt hij altijd fruit, dat vind hij heerlijk! Soms 's middags ook nog wel eens wat fruit trouwens, ipv broodkorstje.

Natuurlijk zal ik hem niet eeuwig van de lekkere dingen afhouden, straks zal ik ook wel wat vaker een biscuitje of iets dergelijks proberen maar vind het nu nog niet zo nodig. Als hj wat ouder is mag hij ook best op zaterdagavond wat chips. Met verjaardagen verwacht ik ook wel wat soepeler te zijn, op zn eigen verjaardag mag hij natuurlijk een stukje taart en op andere verjaardagen kan hij wel wat taart met mij mee-eten als hij iets ouder is . Maar ik merk wel dat ik er (nu tenminste nog) best wel strikter in ben dan dat ik verwacht had van mezelf. Ik kan nu ineens best pietluttig zijn, wat ik voor de zwangerschap altijd zo irritant vond bij andere moeders. Laatst gaf mijn vader hem wat slagroom (zelfde dag als met het koekje). Dat vond ik eigenlijk helemaal nog niet nodig. Niks van gezegd en het kan vast ook geen kwaad maar toch..

Maar al met al wil ik wel proberen het goede voorbeeld te geven met gezond eten en tussendoortjes.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Susan wo 20 jun 2012 - 8:09

Ik gaf of Liga Tweede Stap, of van die speciale babykoekjes van Nijntje, of bij voorkeur gewoon een soepstengel. Wel uitkijken welk merk je neemt, sommige soepstengels zijn harder dan andere. Ik had die van Star in zo'n rood pak, die waren ideaal.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Ayla wo 20 jun 2012 - 8:13

Ik ben juist makkelijker als ik had verwacht, maar wel alleen als we op visite zijn. Thuis krijgt ze gewoon 's morgens fruit en 's middags een koekje (als we daar al aan toe komen). Nu vanavond had ze bij mijn schoonvader wat vanille vla op, dat vind ik dus nog niet nodig (ik was er niet bij) vriend vertelde het, dan zeg ik wel dat ik het nog veel te zoet vind haha, maar niet specifiek dat ze het niet mag. Als ik er zelf bij ben zorg ik wel dat ze het niet krijgt. Danoontje vind ik geen probleem, die krijgt ze ook alleen af en toe daar. Iemand die ik ken stopt haar kind wel helemaal vol, 's middags geen brood op maar later wel een koekje.. Ja zo werkt het dus niet he.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Linda wo 20 jun 2012 - 8:16

Rejoy. schreef:
Linda schreef:

met name de smaak van suiker en zout uit normale koekjes denk ik.

Oké, ja dat zou goed kunnen. Dat eet ze hier inderdaad zo goed als niet.

Er worden hier behoorlijk wat intensieve smaken gegeten, maar dat zijn dan natuurlijke producten (veel kruiden enzo), geen suiker en zout. Mijn ervaring is dat daar echt je smaak van verpest.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Bloem86 wo 20 jun 2012 - 8:27

Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier echt niet zo heel erg op let hoeveel lekkers ze krijgt. Natuurlijk stop ik ze niet helemaal vol met van alles en nog wat. En mag ze niet telkens wat hebben als ze erom vraagt.
Maar de ene dag heeft ze alleen een koekje (Dora koekjes zijn favoriet) of rozijntjes aan 'lekkers' gehad. (nu tel ik bijv fruit niet mee hé, dat vind zij ook heerlijk namelijk).
En de andere dag eet ze meerdere koekjes, of heeft ze bij mn oma een bakje chips gekregen, of zoals nu is ze helemaal gek van spekjes en eet ze die een paar keer op de dag!!
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907

Bericht  ProudMom wo 20 jun 2012 - 8:28

Ooh, ik wel hoor.. Hoeveel lekkers krijgt jouw kind op een dag? - Pagina 2 1578173417 Durf eerlijk te zeggen dat ik niet zo heel streng ben wat betreft iets ''lekkers''. Tot zijn 2e was ik dat wel, maar nu niet meer zo. Het is niet zo dat hij alles mag eten wat hij wil, en dat hij de hele dag door snoept. Maar ik heb er geen speciale tijden (meer) voor, wanneer hij een snoepje/koekje/chips krijgt. De ene keer krijgt hij gerust nog een 2e bakje chips als hij dat wil, en hij eet ook niet alleen nog maar van die echte kinderkoekjes. (Tot zijn 2e wel.) Wel is het zo dat hij na 15.30 uur niks zoets (suiker) meer krijgt, anders komt hij 's avonds moeilijker in slaap. Ook doe ik er echt niet moeilijk over (tot grote verbazing van een vriendin van mij) als we eens naar Mc Donalds gaan. Toen ik vertelde aan die vriendin dat B.randon dan een happy meal krijgt (is maar eens in de zoveel tijd, maargoed), keek ze me vol verbazing aan, en vertelde dat ALS zij ooit al eens met haar zoontje naar de Mac gaat, hij dan echt geen kip nuggets of hamburger erbij krijgt, maar worteltjes. En daarbij mag hij dan echt geen Fristi drinken, maar alleen water. Nou sorry, maar als ik als verrassing met m'n zoontje naar Mc Donalds ga, dan komen we daar niet om worteltjes te eten. Misschien vinden anderen dat wel heel raar, nou ja, dan is dat zo. Wortels eten kunnen we thuis ook wel. Verder eet mijn zoontje gewoon gezond, ziet er prima uit, heeft een gezond gewicht, is lekker actief. Wat kunnen een paar snoepjes/koekjes o.i.d. dan kwaad, vind ik dan. Nogmaals, het is echt niet zo dat hij de hele dag door aan het snoepen is, en mag pakken wat hij maar wil. Er zitten ook dagen tussen dat hij er geen trek in heeft. Maar ik zeg eerlijk dat als er eens een dag is dat hij een koek, en een klein zakje beertjes snoepjes én later op de middag ook chippies wil, dan doe ik daar niet moeilijk over. Natuurlijk gebeurd dat niet elke dag. Maar ik ga (op deze leeftijd) geen heel schema meer zitten bedenken, waarop hij iets lekkers mag.

Het valt mij inderdaad ook op, dat op verjaardagen/feestjes, mijn zoontje als één van de weinigen heel netjes vraagt of hij een snoepje mag, of hij begint er niet eens over en neemt niks. In tegenstelling tot de (meeste) andere kindjes die, zodra ze snoep zien liggen, hun mond vol aan het proppen zijn.

Moet ook wel toegeven dat als ik op het forum zóveel berichten lees van moeders waarvan de kindjes bijna nooit iets lekkers (ongezonds) krijgen, ik soms stiekem wel eens denk ''Yeah right, jouw kind eet zeker altijd alleen maar gezonde tussendoortjes?''. Misschien heel lullig, maar ik denk het wel. En dan niet bij de mama's met kinderen onder 1 jaar. Want tot zijn 1e was ik ook echt streng wat betreft zoetigheid. Daarna mocht hij wel iets meer, iets vaker een eierkoek of nijntje koekjes. Maar nu mag hij gewoon wel wat meer. En misschien heb ik ongelijk hoor, en snoepen al die andere kindjes (bijna) nooit. Maar het valt mij idd ook op dat wanneer er zoveel moeders zeggen dat hun kindje bijna nooit iets lekkers krijgt, er daarna nooit iemand zegt/durft te zeggen dat haar kindje dat wel doet.

Laatst aangepast door ProudMom op wo 20 jun 2012 - 8:32; in totaal 1 keer bewerkt
ProudMom
ProudMom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 425
Punten : 457
Registratiedatum : 14-05-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: