Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Je neemt een kind, je krijgt ze niet.

+19
Jasmine
Caribbeanlover
Jade
bolus26
Aggi
Printje
Flip Fluitketel
kwak
Bazinga
Ella
Antibes
Mamsie
Parisienne
Aimee
Caroow
Inge
Guusje
Susan
Bisq
23 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Je neemt een kind, je krijgt ze niet. Empty Je neemt een kind, je krijgt ze niet.

Bericht  Caribbeanlover do 22 nov 2012 - 7:04

Ik sprak altijd van het krijgen van kinderen als iemand een kind verwachtte. Hier werd gezegd dat je kids neemt en niet krijgt.

Maar als iemand bevallen is word er wel gezegd ''ze hebben een zoon/dochter gekregen''.

Dus tja dat is dan ook niet echt goed verwoord. Hoe zeg je dat dan goed?

Goede vraag he.Wink

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Je neemt een kind, je krijgt ze niet. Empty Re: Je neemt een kind, je krijgt ze niet.

Bericht  Bisq do 22 nov 2012 - 7:06

Als ik ergens een hekel aan heb is het zeggen 'ik neem een kindje'. Je hebt niks te nemen, je moet blij zijn als je zo gelukkig mag zijn een kindje te krijgen.
Bisq
Bisq
Prater
Prater

Aantal berichten : 839
Punten : 915
Registratiedatum : 17-09-12

Je neemt een kind, je krijgt ze niet. Empty Re: Je neemt een kind, je krijgt ze niet.

Bericht  Susan do 22 nov 2012 - 7:07

In beide gevallen kun je gewoon krijgen zeggen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Guusje do 22 nov 2012 - 7:08

"we hebben een kind ontvangen."
Haha nee grapje. Ik zeg ook altijd ze krijgen een kind. Ik snap best dat dit moeilijk of pijnlijk is voor mensen voor wie kinderen krijgen/verwachten niet vanzelfsprekend is. Maar ik bedoel er niks verkeerds mee. En word ook altijd een beetje ongemakkelijk van als mensen zeggen: kinderen KRIJG je niet.
Guusje
Guusje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 347
Punten : 386
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Inge do 22 nov 2012 - 7:09

Krijgen idd

Hier zeg ik meestal hoop te krijgen (hopen in de toekomst een kindje te mogen krijgen bv)
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  Caroow do 22 nov 2012 - 7:10

Je krijgt een kind vind ik. Je neemt misschien de beslissing om open te staan voor conceptie, maar dat betekend niet dat je zwanger wordt.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Caribbeanlover do 22 nov 2012 - 7:11

Susan schreef:In beide gevallen kun je gewoon krijgen zeggen.

Ja maar toen ik het zei, kreeg een hoop commentaar dus eigenlijk heb ik wel een goed punt.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 22 nov 2012 - 7:11

Caribbeanlover schreef:Ik sprak altijd van het krijgen van kinderen als iemand een kind verwachtte. Hier werd gezegd dat je kids neemt en niet krijgt.
Ik denk dat jij het verkeerd onthouden hebt, want hier wordt het doorgaans andersom gezegd smile

Gast
Gast

Bericht  Caribbeanlover do 22 nov 2012 - 7:12

Susan schreef:In beide gevallen kun je gewoon krijgen zeggen.

Toen ik het zei kreeg ik een hoop commentaar, maar eigenlijk heb ik wel een goed punt en misschien wel gelijk.

Guusje, ja per post Wink

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Susan do 22 nov 2012 - 7:13

Ik heb nog nooit gehoord dat mensen zeiden: 'Een kind krijg je niet.' Het is altijd: 'Een kind neem je niet.'
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Caribbeanlover do 22 nov 2012 - 7:13

Maple schreef:
Caribbeanlover schreef:Ik sprak altijd van het krijgen van kinderen als iemand een kind verwachtte. Hier werd gezegd dat je kids neemt en niet krijgt.
Ik denk dat jij het verkeerd onthouden hebt, want hier wordt het doorgaans andersom gezegd Je neemt een kind, je krijgt ze niet. 561177

Nee echt niet hoor. Als ik bijv. zei ''wanneer heb je je kind gekregen'', dan werd er gezegd ''een kind KRIJG je niet, een kind "NEEM'' je.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Caribbeanlover do 22 nov 2012 - 7:14

Susan schreef:Ik heb nog nooit gehoord dat mensen zeiden: 'Een kind krijg je niet.' Het is altijd: 'Een kind neem je niet.'

Nou dan is het toch geen van beide zoals jij het zegt of ben ik nou gek!?Je neemt een kind, je krijgt ze niet. 878948377

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Bisq do 22 nov 2012 - 7:14

Guusje schreef:"we hebben een kind ontvangen."
Haha nee grapje. Ik zeg ook altijd ze krijgen een kind. Ik snap best dat dit moeilijk of pijnlijk is voor mensen voor wie kinderen krijgen/verwachten niet vanzelfsprekend is. Maar ik bedoel er niks verkeerds mee. En word ook altijd een beetje ongemakkelijk van als mensen zeggen: kinderen KRIJG je niet.

Het kan aan mij liggen, maar deze redenatie snap ik niet. Als iemand zegt ik neem een kindje krijg ik het gevoel dat ze er maar makkelijk over doen, alsof het iemands eigen keus is om wel of niet een kindje te 'nemen'. Als je het hebt over een kindje krijgen, hoor ik er toch een soort dankbaarheid in. Voor mij klinkt dat fijner dan ik neem een kindje, omdat het klinkt alsof iemand zich toch meer bewust is van het feit dat je blij moet zijn met het feit dat je een kindje kunt krijgen.
Bisq
Bisq
Prater
Prater

Aantal berichten : 839
Punten : 915
Registratiedatum : 17-09-12

Bericht  Inge do 22 nov 2012 - 7:14

Caribbeanlover schreef:
Maple schreef:
Ik denk dat jij het verkeerd onthouden hebt, want hier wordt het doorgaans andersom gezegd Je neemt een kind, je krijgt ze niet. 561177

Nee echt niet hoor. Als ik bijv. zei ''wanneer heb je je kind gekregen'', dan werd er gezegd ''een kind KRIJG je niet, een kind "NEEM'' je.

maar je kan toch moeilijk zeggen wanneer heb je je kind genomen
ai dat klinkt wel heel raar/naar
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  Gast do 22 nov 2012 - 7:15

Caribbeanlover schreef:
Maple schreef:

Ik kan me niet voorstellen dat mensen daarover vallen. Andersom wel, trouwens.

Gast
Gast

Bericht  Guusje do 22 nov 2012 - 7:16

Bisq schreef:
Guusje schreef:"we hebben een kind ontvangen."

Het kan aan mij liggen, maar deze redenatie snap ik niet. Als iemand zegt ik neem een kindje krijg ik het gevoel dat ze er maar makkelijk over doen, alsof het iemands eigen keus is om wel of niet een kindje te 'nemen'. Als je het hebt over een kindje krijgen, hoor ik er toch een soort dankbaarheid in. Voor mij klinkt dat fijner dan ik neem een kindje, omdat het klinkt alsof iemand zich toch meer bewust is van het feit dat je blij moet zijn met het feit dat je een kindje kunt krijgen.

Ik ook niet meer toch werd het me gezegd, en idd nemen vind ik een rare uitspraak. Een koekje neem je en een kind krijg of verwacht je.
Guusje
Guusje
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Susan do 22 nov 2012 - 7:23

Maar als krijgen of verwachten al pijnlijk is voor mensen die geen kinderen kunnen krijgen, hoe mag je het dan nog wel formuleren? Ik denk ook dat het weinig uitmaakt, het is de confrontatie die pijnlijk is en dan maakt het niet uit hoe mooi je het verpakt, het blijft pijnlijk. Dat kun je niet wegnemen door je heel voorzichtig uit te drukken en je helemaal in te dekken. De situatie is gewoon pijnlijk.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 22 nov 2012 - 7:25

Caroow schreef:Je krijgt een kind vind ik. Je neemt misschien de beslissing om open te staan voor conceptie, maar dat betekend niet dat je zwanger wordt.
Dit dus.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 22 nov 2012 - 7:26

Ik heb het idee dat Guus en CBL beide uitspraken andersom bedoelen. Ik weet wel dat er hier behoorlijk over gevallen kan worden als je zegt dat je een kind neemt, want een kind neem je niet, die krijg je. Maar ik kan me absoluut niet voorstellen dat mensen erover gaan vallen wanneer je zou zeggen dat je een kind kríjgt, en dat ze dat gaan verbeteren als 'een kind krijg je niet, maar die neem je'.

Gast
Gast

Bericht  Guusje do 22 nov 2012 - 7:43

Maple schreef:Ik heb het idee dat Guus en CBL beide uitspraken andersom bedoelen. Ik weet wel dat er hier behoorlijk over gevallen kan worden als je zegt dat je een kind neemt, want een kind neem je niet, die krijg je. Maar ik kan me absoluut niet voorstellen dat mensen erover gaan vallen wanneer je zou zeggen dat je een kind kríjgt, en dat ze dat gaan verbeteren als 'een kind krijg je niet, maar die neem je'.

Nee nemen mocht ik van diegene al helemaal niet zeggen (en dat begrijp ik en zeg ik ook nooit) Maar krijgen ook niet, omdat diegene vond dat je ze verwacht. Kwam omdat ze er al een tijd over doet om zwanger te worden. Dus meer een gefrustreerde reactie. Dus bij haar let ik nu maar op m'n woorden smile Kleine moeite.
Guusje
Guusje
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Susan do 22 nov 2012 - 7:45

Sorry, maar dat vind ik echt te ver gaan. Dan kun je nog zo gefrustreerd zijn, maar krijgen is heel normaal taalgebruik en je kunt niet verwachten dat de hele wereld 'verwachten' gaat zeggen om jou te ontzien, ik vind dat echt onredelijk gedrag. Ik denk ook dat je jezelf daar alleen maar mee hebt, want mensen willen daar vaak tot op zekere hoogte nog wel begrip voor tonen en in mee gaan, maar op een gegeven moment worden ze het wel zat om op eieren te lopen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 22 nov 2012 - 7:46

Maar als je eenmaal zwanger bent KRIJG je toch ook een kind?

Gast
Gast

Bericht  Aimee do 22 nov 2012 - 7:47

Pippa schreef:Maar als je eenmaal zwanger bent KRIJG je toch ook een kind?

Nou, krijg... Ik heb nog nooit zoveel werk hoeven verrichten voor iets wat ik kreeg Wink
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Guusje do 22 nov 2012 - 7:48

Ben het helemaal met jullie eens hoor. Maar ja voor de lieve vrede ontweek ik het woord. Al vind ik het zelf ook overdreven.
Guusje
Guusje
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Parisienne do 22 nov 2012 - 7:51

Het kan ook zijn dat 'krijgen' voortkomt uit het geloof, als in: je hebt een kind van God gekregen/mogen krijgen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: