Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel lekkers krijgt jouw kind op een dag?

+29
Coco
Twellie
Theeleut
chipa
Fearie
Rush
Fiwen
Printje
Thunder
ProudMom
Bloem86
Ayla
*Lookie*
kwak
M@niek
Annemie
Happydobby
Jade
Linda
Darius
loesje
PapillonRose
pindaatje
Tania
studiebol
sabje
Flower_L
Susan
Annie24
33 plaatsers

Pagina 7 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Ga naar beneden

Hoeveel lekkers krijgt jouw kind op een dag? - Pagina 7 Empty Re: Hoeveel lekkers krijgt jouw kind op een dag?

Bericht  Coco wo 20 jun 2012 - 10:40

Oh ik ben daar best makkelijk in, maar op verjaardagen vind ik het wel storend als kinderen de schaaltjes bij de volwassenen steeds leeghalen, terwijl ze zelf apart zakjes chips, snoepjes, koek etc krijgen. Dat wil ik dan ook niet hebben, maar daar zijn ze ook altijd te druk voor eigenlijk.
Mijn kinderen krijgen nog geen snoep zoals winegums, spekjes ofzo (maar de vitaminesnoepjes kijken ze altijd wel naar uit, dat is voor hun echt snoep). Maar ze eten wel "volwassen" koekjes. Nijntje koekjes en dat soort dingen vinden ze echt niets. Ze zijn vooral gek op speculaasjes en stroopwafels. Van speculaasjes mogen ze er van mij ook wel meer dan 1 als ze willen. Maar een stroopwafel krijgen ze thuis alleen een halve per dagdeel. Mijn moeder heeft vaak mini appelkoeken, daar smullen ze ook van en vind ik prima als we daar zijn. Ze hoeven ook niet eerst brood met hartig te eten voor ze brood met zoet krijgen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel lekkers krijgt jouw kind op een dag? - Pagina 7 Empty Re: Hoeveel lekkers krijgt jouw kind op een dag?

Bericht  Gast wo 20 jun 2012 - 18:42

Zal ik even biechten dan? Mijn kinderen hebben dinsdag bij gebrek aan brood croissantje gegeten, was echt smullen, doen we vaker.
En ze vinden zoete vlaflip lekkerder als yoghurt, dus af en toe haal ik een pak voor ze.

Gast
Gast

Bericht  SarahKey wo 20 jun 2012 - 18:58

oeeee de mac, tijdens het begin van mijn zwangerschap stonden we er een keer om 10 uur 's ochtends al. Even de goede echo 'vieren' Laughing Gelukkig was dat maar eenmalig, maar lekker, mjam.

Maar goed ontopic.
Hier krijgt S begrijpelijk nog geen snoep ofzo.

Wel heeft hij al een stroopwafel in zijn mond gehad en ik ben zo ontploft tegen diegene dat diegene het nooit meer doet, wil ik wel wedden Evil or Very Mad silent

Zelf probeer ik het zo lang mogelijk te rekken. toegevoegde suikers is nog onnodig bij kleine kindjes.

Als je kindje groter is is het wel anders, ze krijgen op het kdv/psz/school ook snoep traktaties.
Zal met S tegen die tijd ook gebeuren, dat kun je niet voorkomen.

Zag op een ander forum een foto van een kindje van 6 maanden met een oliebol. Tja mijn keuze is het niet, normaal gesproken begin je dan pas met bijvoeden en dan eerst wat groente.
Kindje bij ons op kraamvisite, is van okt 2011, kwam in april op kraamvisite en at taart mee.
Ik denk dan maar zo: gelukkig is het niet mijn kind, wat iemand anders moet doen moet diegene lekker zelf weten als ze maar niets aan mijn kind geven zonder toestemming. (vooral als baby zijnde)
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Muus wo 20 jun 2012 - 19:39

Ik heb standaard nooit snoep of chips in huis Laughing Ik geef liever een kaasje/komkommer/augurk of yoghurt.
Af en toe neem ik in het weekend wel eens wat chips mee, maar op deze manier vraagt ze er ook weinig om. Maar ik weet bv als ze bij haar vader is dat ze daar door en door verwend wordt. En ze heeft al geen goede tanden Neutral
Daarom beperk ik het snoepen ook enorm

Muus
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  Gast wo 20 jun 2012 - 20:02

Hij mag ( als we al wat in huis hebben) elke dag best een koekje of een snoepje, maar snoep heb ik bijna nooit en koekjes zo af en toe.
Maar verder eet hij voornamelijk fruit, rozijnen of gedroogd fruit als tussendoortje.

Op verjaardagen ben ik daar wat soepeler in en maak ik me daar niet zo druk over.

Edit: op vakantie waren we daar ook wat soepeler over en heeft hij bijna elke dag wel een ( water) ijsje gekregen en wat vaker wat chipies enzo.

Gast
Gast

Bericht  Linda wo 20 jun 2012 - 20:08

Stofzuiger schreef:Zal ik even biechten dan? Mijn kinderen hebben dinsdag bij gebrek aan brood croissantje gegeten, was echt smullen, doen we vaker.
En ze vinden zoete vlaflip lekkerder als yoghurt, dus af en toe haal ik een pak voor ze.

Lekker toch! Wij eten in het weekend altijd croissantjes!
Die alles goedkoopste van schoof mag mijn dochter zelfs met haar allergieën.

Mijn moeder maakte vroeger altijd zelf vlaflips. Vla, yoghurt, siroop en slagroom! Lekker!
Ik hoop echt dat dl ooit over haar allergie heen groeit, ik ben een echte toetjes monster, maar nu eten we dat nooit.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  liesje wo 20 jun 2012 - 21:54

me dochter die krijgt wel spekjes of yoghurt gums en chipjes. maar wel met mate.niet iedere dag en ook maar een klein bakje chips dan. eet ze niet eens allemaal op geeft ook wat aan de hondjes nml. maar ik zorg er dan wel voor dat het niet vlak voor een maaltijd valt want dat moet ze wel opeten en zoiezo 2 keer op een dag poets ik de tandjes
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Bolleke do 21 jun 2012 - 0:37

Wat een leuk topic is dit, ik zag eerst al die pagina' s en ik dacht dat er weer een rel was losgebarsten.
C. krijgt bij de mac overigens gewoon een happy meal met cola, en een danoontje, de mac is er toch ook voor je kind te verwennen en niet met worteltjes inderdaad..
Thuis mag hij denk ik 4 snoepjes per dag, af en toe een koekje en ' savonds standaard een bakje pudding. Soms krijgt hij chips of borrelnootjes.
Qua frisdrank mag hij thuis af en toe cola, heb het bijna nooit in huis en als ik het dan heb mag hij dat ook.
Het is een goede eter, en de basis van wat hij binnenkrijgt is gezond, dus ik vind het niet erg als hij lekker een snoepje wilt. Op verjaardagen snoept hij meer, en maak ik ook geen probleem van, meestal hou ik er dan wel de volgende dag rekening mee.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 22 jun 2012 - 8:22

Ik ben eerlijk gezegd niet zo moeilijk.. Oké, de eerste 2 jaar heb ik rustig aan gedaan met suiker. Maar hier krijgt mijn oudste ook gewoon een koekje elke dag en op verjaardagen ga ik ook niet moeilijk lopen doen. Het is niet alsof we elke week een verjaardag hebben, dus als hij een keer lekker zit te snoepen mag dat van mij echt wel een keer. Ik heb eerlijk gezegd op een verjaardag helemaal geen zin om constant op hem te moeten letten.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 7 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: