Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ziektewet

+9
Tania
M@niek
Blue flower
MissD
Wennes
Annemie
sabje
Happydobby
Linda
13 plaatsers

Ga naar beneden

Ziektewet Empty Ziektewet

Bericht  Gast zo 17 jun 2012 - 23:49

Voor meiden die ook in de ziektewet zitten of hebben gezeten door je zwangerschap, waarom ging je in de ziektewet in? Wat voor klachten had je? Wie bepaalde dat je ziektewet in ging de verloskundige of bedrijfsarts of jijzelf?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ziektewet Empty Re: Ziektewet

Bericht  Linda zo 17 jun 2012 - 23:57

Ik had een depressie. Samen met de bedrijfsarts besloten om uiteindelijk helemaal te stoppen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziektewet Empty Re: Ziektewet

Bericht  Happydobby ma 18 jun 2012 - 0:14

Ik had bekkenpijn, kon soms nauwelijks meer lopen, zelf aangegeven dat het niet ging.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziektewet Empty Re: Ziektewet

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 0:20

Eerst lag in de eerste weken in het ziekenhuis vanwege uitdroging en extreme misselijkheid. Dit duurde geloof ik tot week 18 ofzo. Daarna heb ik het met dagdelen opgebouwd en toen ik bij 4 dagdelen was ben ik compleet in de ziektewet gegaan omdat het inmiddels niet meer ging vanwege harde buiken/vermoeidheid.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ziektewet Empty Re: Ziektewet

Bericht  sabje ma 18 jun 2012 - 0:40

Met bijna 31 weken kreeg ik weeen. Ik heb toen 4 dagen in het ziekenhuis gelegen en mocht daarna ook niet meer werken van de arts. Moest ook zowat de hele dag in bed liggen.
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziektewet Empty Re: Ziektewet

Bericht  Annemie ma 18 jun 2012 - 0:48

IK heb half in de ziektewet gezeten, ik werkte op een gegeven moment alleen 's middags, omdat ik de hele ochtend moest overgeven en 's middags ging het redelijk, volgens mij heb ik van 10 weken tot 26 weken halve dagen gewerkt, weet het niet precies meer, ben ook een hele poos de hele dagen thuis geweest, omdat ik me zo slap en duizeling voelde, door het overgeven.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziektewet Empty Re: Ziektewet

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 1:01

Ik heb erge bekkeninstabiliteit gehad en heel veel pijn aan mijn SI gewricht.


Heb zo lang als mogelijk door gewerkt maar als ik gewerkt had kon ik `s avonds niet meer op staan en lag ik te huilen van de pijn op de bank. Toen vond de bedrijfsarts het wel genoeg en ik zelf ook.

De eerste keer kwam ik met iets van 22 weken in de ziektewet en de tweede keer met 18 weken ongeveer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ziektewet Empty Re: Ziektewet

Bericht  Wennes ma 18 jun 2012 - 1:04

Ik kwam met weeen in het ziekenhuis te liggen, van onze zoon met 26 weken en nu met 21 weken. Het was duidelijke zaak dat ik in de ziektewet zou gaan.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziektewet Empty Re: Ziektewet

Bericht  MissD ma 18 jun 2012 - 1:05

Bekkenklachten... werkte in de zorg (met veel lichamelijk werk) vanaf week 27 ben ik 50% de ziektewet in gegaan, daarna 75% procent de laatste paar weken en mocht ik ook alleen nog maar koffie schenken en met cliënten praten.

Achteraf gezien had ik naar de bedrijfsarts moeten luisteren, van hem moest ik volledig thuis blijven vanaf week 27 omdat ik anders veel last van mijn bekken zou blijven houden, maar ik dacht dat het wel mee zou vallen. Nu bijna 6 maanden na mijn bevalling heb ik er nog steeds last van als ik een grotere afstand loop, veel gewerkt heb...

Bij een volgende zwangerschap zal ik dus ook echt luisteren naar het advies van een vk of arts...

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziektewet Empty Re: Ziektewet

Bericht  Blue flower ma 18 jun 2012 - 1:20

Ik zat door mijn diabetes al direct in de ziektewet...

Maar ik vind dat nog steeds iets raars, ik heb 's morgens als ik opsta door de 'wakker' wordt hormonen pieken in mijn bloedsuikers, want toen slecht was voor het kindje, dus ik begon ipv van half 9 om 9 uur. Dus een half urutje later zodat ik nog even rustig wakker kon worden, onbijten op bed zodat ik niet die pieken zou krijgen (door drukte in de ochtend worden dus de bloedsuikers hoog). Dus mijn werkgever heeft dat direct gemeld bij UWV en die zei ondanks dat ik wel werkte dat ik toch in de ziektewet zit, want je kan niet 50% in de ziektewet...

Uiteindelijk ging ik met 34 weken volledig de ziektewet in, en dat hebben meerdere artsen toen aanbevolen.
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziektewet Empty Re: Ziektewet

Bericht  M@niek ma 18 jun 2012 - 3:09

Met 17 weken heb ik in het zkh gelegen ivm uitdroging en extreme misselijkheid daarna heb ik een tijdje niet gewerkt en toen langzaam opgebouwd. Mijn baas snapte wel dat ik zo niet kon werken die heeft me gewoon ziek gemeld bij het uwv.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziektewet Empty Re: Ziektewet

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 3:14

Blue flower schreef:Ik zat door mijn diabetes al direct in de ziektewet...

Maar ik vind dat nog steeds iets raars, ik heb 's morgens als ik opsta door de 'wakker' wordt hormonen pieken in mijn bloedsuikers, want toen slecht was voor het kindje, dus ik begon ipv van half 9 om 9 uur. Dus een half urutje later zodat ik nog even rustig wakker kon worden, onbijten op bed zodat ik niet die pieken zou krijgen (door drukte in de ochtend worden dus de bloedsuikers hoog). Dus mijn werkgever heeft dat direct gemeld bij UWV en die zei ondanks dat ik wel werkte dat ik toch in de ziektewet zit, want je kan niet 50% in de ziektewet...

Uiteindelijk ging ik met 34 weken volledig de ziektewet in, en dat hebben meerdere artsen toen aanbevolen.

met 34 weken kun je toch de ziektewet niet meer in, dan ga je gewoon je verlof in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ziektewet Empty Re: Ziektewet

Bericht  MissD ma 18 jun 2012 - 3:19

Rejoy. schreef:
Blue flower schreef:Ik zat door mijn diabetes al direct in de ziektewet...

Maar ik vind dat nog steeds iets raars, ik heb 's morgens als ik opsta door de 'wakker' wordt hormonen pieken in mijn bloedsuikers, want toen slecht was voor het kindje, dus ik begon ipv van half 9 om 9 uur. Dus een half urutje later zodat ik nog even rustig wakker kon worden, onbijten op bed zodat ik niet die pieken zou krijgen (door drukte in de ochtend worden dus de bloedsuikers hoog). Dus mijn werkgever heeft dat direct gemeld bij UWV en die zei ondanks dat ik wel werkte dat ik toch in de ziektewet zit, want je kan niet 50% in de ziektewet...

Uiteindelijk ging ik met 34 weken volledig de ziektewet in, en dat hebben meerdere artsen toen aanbevolen.

met 34 weken kun je toch de ziektewet niet meer in, dan ga je gewoon je verlof in.

Inderdaad ik moest wel met 34 weken met verlof omdat ik in de ziektewet zat, maar vanaf 34 weken is gewoon je verlof.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziektewet Empty Re: Ziektewet

Bericht  Blue flower ma 18 jun 2012 - 8:01

MissD schreef:
Rejoy. schreef:
Blue flower schreef:Ik zat door mijn diabetes al direct in de ziektewet...

Maar ik vind dat nog steeds iets raars, ik heb 's morgens als ik opsta door de 'wakker' wordt hormonen pieken in mijn bloedsuikers, want toen slecht was voor het kindje, dus ik begon ipv van half 9 om 9 uur. Dus een half urutje later zodat ik nog even rustig wakker kon worden, onbijten op bed zodat ik niet die pieken zou krijgen (door drukte in de ochtend worden dus de bloedsuikers hoog). Dus mijn werkgever heeft dat direct gemeld bij UWV en die zei ondanks dat ik wel werkte dat ik toch in de ziektewet zit, want je kan niet 50% in de ziektewet...

Uiteindelijk ging ik met 34 weken volledig de ziektewet in, en dat hebben meerdere artsen toen aanbevolen.

met 34 weken kun je toch de ziektewet niet meer in, dan ga je gewoon je verlof in.

Inderdaad ik moest wel met 34 weken met verlof omdat ik in de ziektewet zat, maar vanaf 34 weken is gewoon je verlof.

Owh ik bedoelde 32 weken, maar dan nog als ik tot 34 weken had doorgewerkt vind ik het nog steeds raar dat ik dat ik toen volledig in de ziektewet zat vanwege dat half uurtje later beginnen... Ik heb bijna tot het einde doorgewerkt.
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziektewet Empty Re: Ziektewet

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 8:24

Ik heb al sinds 25/26 weken bekken- en rugklachten en op advies van de verloskundige en de bekkenfysiotherapeut (en mijn teamleider) heb ik een afspraak gemaakt bij de bedrijfsarts en die heeft me op halve dagen gezet (dus 50%), nu een paar weken geleden. Ik ga eind deze week met verlof, ben dan 34 weken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ziektewet Empty Re: Ziektewet

Bericht  Tania ma 18 jun 2012 - 8:28

De eerste keer stopte ik rond de 26 weken, toen mocht ik niet meer werken van de gyneacoloog. vanwege heftig bloedverlies en te veel harde buiken.
De tweede keer zat ik vanaf 10 weken in de ziektewet door bekkenklachten. Ik heb me toen zelf ziekgemeld en ga over drie weken na een jaar thuis weer werken.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziektewet Empty Re: Ziektewet

Bericht  Gast di 19 jun 2012 - 7:00

Ivm vroegtijdige bekkeninstalbileit, en nu tevens ook de ziekte die ik heb. Mijn baas heeft het voor mij bepaald dat ik in de ZW moest.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ziektewet Empty Re: Ziektewet

Bericht  Darius di 19 jun 2012 - 7:12

Bij L.aurens ben ik met 28 weken in de ziektewet gegaan door een te hoge bloeddruk.

Bij P.epijn heb ik niet in de ziektewet gezeten, en ben met 36 weken met verlof gegaan. En nu hobbel ik nog wel een maandje door, dan heb ik zomervakantie. Op 20 augustus krijg ik officieel verlof, dan ben ik 36 weken.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziektewet Empty Re: Ziektewet

Bericht  PiP di 19 jun 2012 - 9:17

Maar een half uurtje later beginnen valt toch ook niet echt onder ziektewet?
Je hebt tijdens je zwangerschap recht op een uur extra pause (bij 8 uur), ik zou denken dat het daar onder zou vallen.

Ik ben bij de eerste met eerste met ongeveer 20 weken voor 25% de ziektewet in gegaan, ik trok het niet meer qua vermoeidheid en daardoor harde buiken om 8 uur op een dag de maken.

Nu heb ik het wel volgehouden tot mijn verlof.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziektewet Empty Re: Ziektewet

Bericht  Poisongirl di 19 jun 2012 - 9:18

Vanaf 20 weken ben ik 75% gaan werken ivm zeangerschapsischias ik had zo'n pijn, kon niet vijf minuten aaneengesloten zitten/liggen/staan/lopen. Wisselde t ook steeds,af, maar hiekd t niet vol. Met 28 weken 50% gaan werken, mer 34 weken met verplicht verlif, met 35 weken opgenomen ivm zwangerschapsvergiftiging en met 37+3 is J.ason geboren. Ziekmelden kwam vanuit mezelf, leidinggevende en.bedrijfsarts
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziektewet Empty Re: Ziektewet

Bericht  Gast di 19 jun 2012 - 19:43

Vanaf 28 weken in de ziektewet omdat ik bekkeninstabiliteit had en uitgeput was door het vele spugen en weinig slapen. Ik ben toen wel af en toe naar mijn werk gegaan voor wat kleine werkzaamheden, omdat ik toen nog maar net 2 weken op deze school werkte en me van mijn beste kant wilde laten zien. Met 31 weken werd ik opgenomen vanwege een dreigende vroeggeboorte, dus toen ben ik helemaal niet meer geweest.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ziektewet Empty Re: Ziektewet

Bericht  Liadan di 19 jun 2012 - 20:22

De eerste keer ben ik met 27 weken 50% gaan werken en alleen nog maar kantoorwerk omdat ik erg veel pijn aan mijn ribben had. Dit heb ik zelf aangegeven.

De tweede keer ben ik op advies van de verloskundige met 28 weken weer voor 50% de ziektewet ingegaan omdat ik veel harde buiken had. Vanaf 30 weken ongeveer heb ik nog maar 5 uur in de week gewerkt en alleen kantoorwerk omdat ik nog teveel harde buiken had tijdens het werken met de kinderen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziektewet Empty Re: Ziektewet

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum