Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Slapen tijdens flesje

+4
Tania
SparklingEyes
M@niek
Shy
8 plaatsers

Ga naar beneden

Slapen tijdens flesje Empty Slapen tijdens flesje

Bericht  Shy za 16 jun 2012 - 23:10

Het gebeurt steeds vaker dat T.iebe in slaap valt tijdens zijn flesje, zo diep in slaap dat ik de rest van de voeding er met geen mogelijkheid in krijg.

Soms drinkt hij ook wel gewoon door, maar dat is niet vaak. Zo zit ik dus regelmatig een uur te doen over een flesje van 110 ml Sad

Tips?
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen tijdens flesje Empty Re: Slapen tijdens flesje

Bericht  M@niek za 16 jun 2012 - 23:31

Prikkels geven om wakker te worden. Wij hebbem dit ook gehad met onze dochter. Wij deden bv haar broekje uit dan werd ze wel weer wakker en ging verder drinken.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen tijdens flesje Empty Re: Slapen tijdens flesje

Bericht  Gast za 16 jun 2012 - 23:33

Geef je fv op verzoek? Dus laat je m zelf komen voor een fles?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen tijdens flesje Empty Re: Slapen tijdens flesje

Bericht  Shy za 16 jun 2012 - 23:36

Laurientje85 schreef:Geef je fv op verzoek? Dus laat je m zelf komen voor een fles?
Nee dat niet, als hij slaapt slaapt hij erg vast heb nog liever wel dat hij om de drie uur drinkt.
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen tijdens flesje Empty Re: Slapen tijdens flesje

Bericht  Gast za 16 jun 2012 - 23:45

Shygirl85 schreef:
Laurientje85 schreef:Geef je fv op verzoek? Dus laat je m zelf komen voor een fles?
Nee dat niet, als hij slaapt slaapt hij erg vast heb nog liever wel dat hij om de drie uur drinkt.

Hmm lastig, ik ben zelf altijd nogal van het voeden op verzoek.. Kun je het niet eens proberen om m zelf te laten komen (evt met een max van vier uur ertussen) wie weet meld hij zich wel netjes met bijv 3,5 uur en drinkt hij dan wel goed zijn fles leeg.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen tijdens flesje Empty Re: Slapen tijdens flesje

Bericht  Shy za 16 jun 2012 - 23:47

Laurientje85 schreef:
Shygirl85 schreef:
Laurientje85 schreef:Geef je fv op verzoek? Dus laat je m zelf komen voor een fles?
Nee dat niet, als hij slaapt slaapt hij erg vast heb nog liever wel dat hij om de drie uur drinkt.

Hmm lastig, ik ben zelf altijd nogal van het voeden op verzoek.. Kun je het niet eens proberen om m zelf te laten komen (evt met een max van vier uur ertussen) wie weet meld hij zich wel netjes met bijv 3,5 uur en drinkt hij dan wel goed zijn fles leeg.
Ja dat ga ik doen, hij is nu wel netjes aan het drinken dus het volgende flesje wacht ik wel af. Waarom kom ik daar zelf niet op? confused
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen tijdens flesje Empty Re: Slapen tijdens flesje

Bericht  SparklingEyes za 16 jun 2012 - 23:50

T heeft ook periodes dat hij snel in slaap valt tijdens de fles, helemaal als we hem wakker hebben gemaakt voor de laatste fles.

Ik hou hem dan goed in de smiezen en heb snel in de gaten wanneer hij in slaap dreigt te vallen. Ik wrijf dan over zijn wangetje of kietel hem onder zijn voetjes. Ook praat ik tegen hem..

Kan me voorstellen dat je het lastig vind..

WAnneer krijgt hij de fles: voor hij naar bed gaat of als hij uit bed komt? Als hij de fles krijgt voor hij gaat slapen, kan het zijn dat hij gewoon te moe is. Als hij de fles krijgt na het slapen, is het wellicht een idee om even een kwartiertje te wachten dat hij wat wakkerder is?

Succes ermee!

SE
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen tijdens flesje Empty Re: Slapen tijdens flesje

Bericht  Tania za 16 jun 2012 - 23:51

Voeden op verzoek zou ik ook proberen. Of anders flesjes geven als hij net wakker is, misschien dat hij dan minder snel in slaapt valt.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen tijdens flesje Empty Re: Slapen tijdens flesje

Bericht  CCC zo 17 jun 2012 - 2:39

N. Heeft dit ook, al is ze nog maar een weekje oud natuurlijk... Maar wij verschonen haar soms tussendoor of trekken idd haar broekje ook even uit, dan ligt ze lekker tegen me aan als ik voed..

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen tijdens flesje Empty Re: Slapen tijdens flesje

Bericht  Gast zo 17 jun 2012 - 6:09

Ik blies in haar gezicht, en mijn zus deed een nat washandje op het voorhoofd. Dat laatste vind ik nogal cru, blazen hielp hier ook. En anders even tussendoor boeren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen tijdens flesje Empty Re: Slapen tijdens flesje

Bericht  SarahKey zo 17 jun 2012 - 6:19

Ik moest in de kraamweek ook met natte washandjes in de weer. Vond dat zo vreselijk zielig dat ik dat na de tweede keer ook niet meer gedaan heb.

Wat ik hier deed:
broekje uit met sokjes. Als hij het kouder kreeg werd hij wakker dan deed ik het broekje weer aan.
Tussendoor luier verschonen
Voetjes kietelen
nekje kriebelen
neusje wrijven
groot licht aan 's nachts

SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen tijdens flesje Empty Re: Slapen tijdens flesje

Bericht  CCC zo 17 jun 2012 - 6:45

SarahKey schreef:Ik moest in de kraamweek ook met natte washandjes in de weer. Vond dat zo vreselijk zielig dat ik dat na de tweede keer ook niet meer gedaan heb.

Wat ik hier deed:
broekje uit met sokjes. Als hij het kouder kreeg werd hij wakker dan deed ik het broekje weer aan.
Tussendoor luier verschonen
Voetjes kietelen
nekje kriebelen
neusje wrijven
groot licht aan 's nachts


Och... erg is dat he... Ik had dat met de BV en aanleggen... Ze viel elke keer in slaap (gek he, nog geen 24 uur oud), ging de verpleegster haar elke keer helemaal uitkleden, ja dan heeft ze het kouder en blijft ze wakker... Nou, dat was de eerste en laatste keer... Dat ging me dus veel te ver om haar helemaal uit te kleden...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen tijdens flesje Empty Re: Slapen tijdens flesje

Bericht  SarahKey zo 17 jun 2012 - 7:14

chococupcake schreef:
SarahKey schreef:Ik moest in de kraamweek ook met natte washandjes in de weer. Vond dat zo vreselijk zielig dat ik dat na de tweede keer ook niet meer gedaan heb.

Wat ik hier deed:
broekje uit met sokjes. Als hij het kouder kreeg werd hij wakker dan deed ik het broekje weer aan.
Tussendoor luier verschonen
Voetjes kietelen
nekje kriebelen
neusje wrijven
groot licht aan 's nachts


Och... erg is dat he... Ik had dat met de BV en aanleggen... Ze viel elke keer in slaap (gek he, nog geen 24 uur oud), ging de verpleegster haar elke keer helemaal uitkleden, ja dan heeft ze het kouder en blijft ze wakker... Nou, dat was de eerste en laatste keer... Dat ging me dus veel te ver om haar helemaal uit te kleden...

helemaal uitkleden is ook zielig. Dat heeft ze hier ook eens gedaan in de kraamweek. Siem is geboren toen het héél koud was begin februari dus ik vond dat echt zielig. Een broekje en sokjes uit ok, maar helemaal tot op de luier, nee dat vond ik ook zielig. Wel deden we dat even na het badderen. want even zo bloot contact met mama is ook wel erg fijn. Maar speciaal er voor uitkleden, nee dat vond ik teveel. Hij had toen al zo weinig energie.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen tijdens flesje Empty Re: Slapen tijdens flesje

Bericht  Ayla zo 17 jun 2012 - 7:45

Dat uitkleden gebeurde hier ook, en nu denk ik, had ik haar maar zelf laten komen als ze in slaap viel, ze meld zich wel als ze honger heeft... Of na een paar uurtjes weer aanleggen ofzo. Mijn moeder en oma vonden dat uitkleden ook heel zielig.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen tijdens flesje Empty Re: Slapen tijdens flesje

Bericht  Slakje zo 17 jun 2012 - 8:00

Wij legden Louise vaak in haar romper bij de bv, ze viel echt altijd in slaap. Ze was gewoon nooit wakker bij een voeding. Tijdens de voeding moest ik prikkels blijven geven (met natte doekjes over haar voetjes wrijven, wrijven aan het kinnetje, beetje duwen op de tepel, ...)
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Slapen tijdens flesje Empty Re: Slapen tijdens flesje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum