Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Oefenen met flesje

+4
Happydobby
Slakje
Pompoen
Shisha
8 plaatsers

Ga naar beneden

Oefenen met flesje Empty Oefenen met flesje

Bericht  Shisha zo 7 jul 2013 - 23:32

Over een paar weken ga ik weer aan het werk en zal ik dus gaan kolven. Het cb adviseerde om nu al te gaan oefenen met het flesje omdat het anders kan zijn dat hij deze straks weigert. Maar hoe vaak moet je zoiets nu oefenen dan? En wanneer moet ik nu gaan kolven? Tussen een voeding in of na de voeding de borst die hij als 2e heeft gehad? Wat is het beste?
Ik heb nu een paar keer gekolfd (na de voeding de 2e borst leeggekolfd en dan wanneer hij de voeding met het flesje krijgt) maar het drinken uit een flesje gaat nog niet echt geweldig. De ene keer gaat het wel goed en de andere keer stikt hij er bijna in en lijkt het veel te snel te gaan. Hij klokt het flesje (zo'n 100cc) ook echt binnen een minuut naar binnen. En de laatste 2x spuugde hij ook de helft weer uit en was hij helemaal onrustig.
Ik heb trouwens een flesje van dokt Brown (hiermee gaat het de ene keer wel goed en de andere keer niet) en van avent (hier gaat het dus helemaal niet mee) en dan op allebei een newborn speen.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Oefenen met flesje Empty Re: Oefenen met flesje

Bericht  Pompoen zo 7 jul 2013 - 23:39

Voor dr. Browns kun je ook prematurenspenen kopen, die zijn nog kleiner. Maar voor je dat doet zou ik proberen hem eens op zijn zij te voeden, dan werkt de zwaartekracht niet zo hard mee. Een minuut is namelijk véél te snel. Bij die dr. Brownsfles moet je dan wel even zorgen dat de opening van het ventiel boven de melk blijft anders krijg je lekkage!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oefenen met flesje Empty Re: Oefenen met flesje

Bericht  Shisha zo 7 jul 2013 - 23:42

Ok dan ga ik dat van de week eens proberen! (op zijn zij)
Ik trek de fles er nu tussendoor ook telkens even uit omdat het zo snel gaat (tot grote frustratie van D.). En de lekkage hebben we al een keer meegemaakt, alles zat helemaal onder. Very Happy 
Maar goed, blijven oefenen dus!
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Oefenen met flesje Empty Re: Oefenen met flesje

Bericht  Slakje zo 7 jul 2013 - 23:47

Volgens mij kan je toch best pas na 6 weken oefenen? Omdat ze dan de 2 verschillende drinktechnieken goed uit elkaar kunnen houden...

Meer info kan ik je niet egven, sorry!
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Oefenen met flesje Empty Re: Oefenen met flesje

Bericht  Shisha ma 8 jul 2013 - 0:25

Slakje: Dat weet ik eigenlijk niet, het cb gaf aan om er zo snel mogelijk mee te gaan oefenen omdat als ze eenmaal de borst gewend zijn hij misschien de fles zou gaan weigeren. Maar hoor dat het cb wel vaker dingen zegt die niet kloppen.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Oefenen met flesje Empty Re: Oefenen met flesje

Bericht  Happydobby ma 8 jul 2013 - 0:32

beste is beginnen tussen de vier en zes weken.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oefenen met flesje Empty Re: Oefenen met flesje

Bericht  koNijntje ma 8 jul 2013 - 1:14

wanneer je het beste kunt kolven ben ik ook benieuwd naar!
ik wilde het weekend de kolf en een flesje proberen, maar toen hadden we regeldagen (denk ik) dus dat leek me toch niet zo handig..
ik voed trouwens 1 kant per keer, dus kan ik dan het beste de andere kant kolven, of op een ander tijdstip 2 borsten?
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Oefenen met flesje Empty Re: Oefenen met flesje

Bericht  Caroow ma 8 jul 2013 - 1:36

Ik kolfde altijd 's ochtends een uurtje na de voeding. Nu kolf ik 's avonds voordat ik naar bed ga, maar dat is omdat hij die voeding niet meer drinkt sinds kort en ik zo even mooi de vriezer vol kan gooien smile
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oefenen met flesje Empty Re: Oefenen met flesje

Bericht  Sanne ma 8 jul 2013 - 9:22

Ik zou na de eerste voeding 's ochtends even kolven, dan heb je meestal genoeg. En dan bijvoorbeeld 's middags even oefenen met de fles voor de voeding die je live geeft. Je hoeft geen volle fles te geven. Voor het oefenen is 20 cc voldoende.

Stel dat je 's ochtends 60 cc kolft, dan kun je drie keer oefenen. Als hij het goed doorheeft, zou ik om de dag oefenen. Wel vol blijven houden, want ze kunnen het ook weer verleren.

Mijn dochter dronk het best uit een simpele fles met een gewone speen. Speciale borstvoedingsspenen begreep ze niet. Daar moest ze veel te veel moeite voor doen.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oefenen met flesje Empty Re: Oefenen met flesje

Bericht  Annie24 ma 8 jul 2013 - 9:41

Y. kreeg geen bv, maar wel zijn fv uit een Dr.Brown fles. Hij heeft altijd uit een prematurenspeen gedronken, ook toen hij ouder werd, anders ging het veeeeeels te snel.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oefenen met flesje Empty Re: Oefenen met flesje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum