Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kleding tijdens slapen

+10
Sanne
Novalee
Fiwen
Ayla
Twellie
kwak
chipa
moepie
Annemie
Parisienne
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Kleding tijdens slapen Empty Kleding tijdens slapen

Bericht  Gast zo 20 mei 2012 - 6:46

Wat hebben jullie kindjes met dit warmere weer 's nachts aan? En wanneer kan je een raampje op een kiertje laten staan, zonder dat je kindje 's morgens met een dichte neus wakker wordt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding tijdens slapen Empty Re: Kleding tijdens slapen

Bericht  Gast zo 20 mei 2012 - 6:47

onze dochter heeft nu een dunne longsleeve en een korte pyjamabroek aan. Volgens mij heeft m'n man haar in een dunne katoenen zomerslaapzak gelegd, zonder deken.
Verder zou ik erop letten dat je kindje niet in de tocht ligt. Verkouden wordt ie niet van een beetje tocht hoor, je wordt verkouden van een virus. Hij krijgt het hoogstens koud Wink


Laatst aangepast door Rejoy. op zo 20 mei 2012 - 6:48; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding tijdens slapen Empty Re: Kleding tijdens slapen

Bericht  Parisienne zo 20 mei 2012 - 6:48

N. heeft nu een romper met korte mouwen aan, een slaapzak en een dun lakentje tot haar middel over zich heen. Het is momenteel 23 graden in haar kamer. Over het raam open laten staan durf ik niks te zeggen. Wij hebben N's raam nooit open als ze slaapt, omdat die grenst aan een doorgaande weg. Ik zou het niet snel doen i.v.m. tocht.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding tijdens slapen Empty Re: Kleding tijdens slapen

Bericht  Gast zo 20 mei 2012 - 6:50

Ik heb nu op zijn kamertje de ramen even lekker open staan. Ik zou het idd tijdens slapen ook niet zo gauw doen. Vroeg me af of er mama's zijn die dat wel doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding tijdens slapen Empty Re: Kleding tijdens slapen

Bericht  Gast zo 20 mei 2012 - 6:51

H. ligt nu in een pyjama jurkje met korte mouw.
Gisteren had ze een pyjama jasje aan met lange mouwen maar toen dreef ze zowat uit bed.

Ze heeft nog 1 deel van het 4 seizoenen dekbed erin zitten en dat heb ik tot haar middel gelegd.
als het warme weer zo blijft aanhouden in de avonden dan haal ik het eruit zodat ze alleen nog het laken heeft.
Is ook makkelijker, als het dan weer wat frisser is trek ik haar wel weer een pyjama aan met lange mouwen en evt een pyjamabroek.

Het raam open laten doe ik alleen als het echt heel warm is.
Dan staat het op een kier (we hebben draai-kiep ramen) en dan is het rolluik nog dicht en het rolgordijn hangt er ook nog deels voor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding tijdens slapen Empty Re: Kleding tijdens slapen

Bericht  Gast zo 20 mei 2012 - 7:00

Wij hebben het raam gewoon open staan als het niet kouder is dan een graad of zes 's nachts (buiten). Het is nu op de slaapkamer 20 graden, hij heeft een romper met lange mouwen + broek aan en ligt in een winterslaapzak.


Laatst aangepast door freakielief op zo 20 mei 2012 - 7:09; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding tijdens slapen Empty Re: Kleding tijdens slapen

Bericht  Gast zo 20 mei 2012 - 7:06

ons dakraam staat vannacht ook open hoor, ongeveer een cm of 5.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding tijdens slapen Empty Re: Kleding tijdens slapen

Bericht  Annemie zo 20 mei 2012 - 7:09

Mijn zoontje ligt nu in een pyamabroek en shirt met korte mouwen en een zomerslaapzak en het raam is iets open.

Het is 24 graden op zijn kamer.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding tijdens slapen Empty Re: Kleding tijdens slapen

Bericht  moepie zo 20 mei 2012 - 7:25

Onze dochter ligt in een pyjama met ange mouwen en lange broek. Onder een dekbed. Bij ons is het niet zo gauw warm op de kamers.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding tijdens slapen Empty Re: Kleding tijdens slapen

Bericht  chipa zo 20 mei 2012 - 7:44

F heeft nu een romper met lang mouw, kort pyjama broekje en een slaapzak (geen winter maar ook geen heel dunne. Beetje ertussenin) aan. Het is 24 graden op zijn kamer en het raam is dicht. In de nacht koel het flink af.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding tijdens slapen Empty Re: Kleding tijdens slapen

Bericht  kwak zo 20 mei 2012 - 7:48

D. ligt in een pyammajasje, dunne slaapzak en onder een lakentje.
haar raampje staat gewoon open zoals altijd.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding tijdens slapen Empty Re: Kleding tijdens slapen

Bericht  Twellie zo 20 mei 2012 - 7:49

Wij hebben een heel goed geisoleerd huis, het is niet warm binnen. Dus de jongste: in een winterslaapzak met een romper en een broekje aan. Oudste: in een slaapzak zonder mouwen met een pyama aan.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding tijdens slapen Empty Re: Kleding tijdens slapen

Bericht  Ayla zo 20 mei 2012 - 7:51

Ze heeft een romper zonder mouwen, pyama, en een slaapzak zonder mouwen aan. Geen zomer en geen winterslaapzak, een beetje ertussen in. Het is 18 á 19 graden op de slaapkamer en het raam staat zoals altijd open.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding tijdens slapen Empty Re: Kleding tijdens slapen

Bericht  Fiwen zo 20 mei 2012 - 7:53

J. ligt in een romper zonder mouwen en een pyjama met korte mouwen korte broek onder een dekbed. Het raam staat hier niet open omdat er geen beveiliging op zit en het heel laag is, ik ben bang dat ze eruit klimt.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding tijdens slapen Empty Re: Kleding tijdens slapen

Bericht  Novalee zo 20 mei 2012 - 7:56

N. draagt een romper met korte mouw, pyjama met lange mouw en lange pijp, in een winterslaapzak zonder mouwen. Het is nu 21 graden op haar kamertje. Het raam staat op een kiertje (ventilatiestand) en de deur staat ook op een kier.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding tijdens slapen Empty Re: Kleding tijdens slapen

Bericht  Sanne zo 20 mei 2012 - 8:01

Weet je wat ik niet zo goed snap? Voor baby's moet je volgens de uitzetlijsten een lakentje met een dekentje hebben. Dat is voldoende. Het dekentje is dan wel dubbel geslagen. Maar hier op het forum lees ik dat bijna alle oudere kindjes in een winterslaapzak liggen met daarover nog een dekentje. Zijn dat nou allemaal koukleumen of zijn baby's warmer ofzo? Ik vraag het me oprecht af, want ik word hier soms gewoon onzeker van. Volgens mij heeft H. het warm zat, maar zij ligt dus alleen onder een dekentje (en het raam op een kiertje).

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding tijdens slapen Empty Re: Kleding tijdens slapen

Bericht  Monnie zo 20 mei 2012 - 8:10

N. draagt een romper met korte mouw, pyamajasje en slaapt in een zomerslaapzak, zonder deken.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding tijdens slapen Empty Re: Kleding tijdens slapen

Bericht  Gast zo 20 mei 2012 - 8:12

Volgens mij is dat echt per kindje en kamertemperatuur verschillend Sanne, mijn zoon slaapt ook OF onder een deken OF in de slaapzak.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding tijdens slapen Empty Re: Kleding tijdens slapen

Bericht  Gast zo 20 mei 2012 - 8:12

Sanne schreef:Weet je wat ik niet zo goed snap? Voor baby's moet je volgens de uitzetlijsten een lakentje met een dekentje hebben. Dat is voldoende. Het dekentje is dan wel dubbel geslagen. Maar hier op het forum lees ik dat bijna alle oudere kindjes in een winterslaapzak liggen met daarover nog een dekentje. Zijn dat nou allemaal koukleumen of zijn baby's warmer ofzo? Ik vraag het me oprecht af, want ik word hier soms gewoon onzeker van. Volgens mij heeft H. het warm zat, maar zij ligt dus alleen onder een dekentje (en het raam op een kiertje).
ik heb nog nooit een slaapzak icm dekentje gebruikt. Dat lijkt me voor mijn zoontje in ieder geval te warm. Als jouw kindje het warm genoeg heeft is het goed toch. Ik denk dat je het gauw genoeg merkt als ze het te warm of koud hebben. Het zal per kindje wel erg verschillen.

Nu heeft mijn zoontje alleen een romper met lange mouwen aan in een winterslaapzak zond mouwen. De deur staat nu nog helemaal open, straks op een kiertje

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding tijdens slapen Empty Re: Kleding tijdens slapen

Bericht  Annemie zo 20 mei 2012 - 8:22

Sanne schreef:Weet je wat ik niet zo goed snap? Voor baby's moet je volgens de uitzetlijsten een lakentje met een dekentje hebben. Dat is voldoende. Het dekentje is dan wel dubbel geslagen. Maar hier op het forum lees ik dat bijna alle oudere kindjes in een winterslaapzak liggen met daarover nog een dekentje. Zijn dat nou allemaal koukleumen of zijn baby's warmer ofzo? Ik vraag het me oprecht af, want ik word hier soms gewoon onzeker van. Volgens mij heeft H. het warm zat, maar zij ligt dus alleen onder een dekentje (en het raam op een kiertje).

Ik heb ook nooit een slaapzak icm met een deken gebruikt,misschien hebben sommige kindjes het erg snel koud. Ik heb volgens mij 1 x een dekentje er bij overheen gedaan,maar toen was het buiten -20.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding tijdens slapen Empty Re: Kleding tijdens slapen

Bericht  Ayla zo 20 mei 2012 - 8:35

Hier heeft ze het nodig ivm de temperatuur op de kamer. Van de winter was het hier (met raam dicht) zo'n 12 graden. Nu met 19 graden geen deken meer hoor.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding tijdens slapen Empty Re: Kleding tijdens slapen

Bericht  *Lookie* zo 20 mei 2012 - 8:56

Hij draagt een dun pyamabroekje over een romper met korte mouw. We hebben de slaapzak maar even weggelaten. Verder alleen een lakentje want in vond het vrij warm boven.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding tijdens slapen Empty Re: Kleding tijdens slapen

Bericht  Sanne zo 20 mei 2012 - 8:58

Ik las het ook vooral in een ander topic hoor dat er naast een slaapzak ook nog een dekentje werd gebruikt. En waarom mag het raam eigenlijk niet open? Een beetje frisse lucht 's nachts is toch niet verkeerd?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding tijdens slapen Empty Re: Kleding tijdens slapen

Bericht  *Lookie* zo 20 mei 2012 - 8:59

Sanne schreef:Weet je wat ik niet zo goed snap? Voor baby's moet je volgens de uitzetlijsten een lakentje met een dekentje hebben. Dat is voldoende. Het dekentje is dan wel dubbel geslagen. Maar hier op het forum lees ik dat bijna alle oudere kindjes in een winterslaapzak liggen met daarover nog een dekentje. Zijn dat nou allemaal koukleumen of zijn baby's warmer ofzo? Ik vraag het me oprecht af, want ik word hier soms gewoon onzeker van. Volgens mij heeft H. het warm zat, maar zij ligt dus alleen onder een dekentje (en het raam op een kiertje).

Elk kindje is anders, als jouw kind het gauw warm heeft zou ik haar gewoon niet te warm kleden en evt als ze slaapt even in haar nekje voelen en evt dekentje overdoen als ze te veel afkoelt. Onze zoon is ook altijd heel gauw warm en klam, dus ik kleed hem zeker niet te warm.

Edit: ik denk dat het raam wel open kan, alleen dat je kindje dan niet op de tocht moet liggen want dat is niet lekker. Wij hebben helaas alleen nog gen horren dus laten het raam maar dicht nu maar ik had het liever open...
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding tijdens slapen Empty Re: Kleding tijdens slapen

Bericht  pindaatje zo 20 mei 2012 - 9:26

Ayla schreef:Hier heeft ze hij het nodig ivm de temperatuur op de kamer. Van de winter was het hier (met raam dicht) zo'n 12 14 graden. Nu met 19 22 graden geen deken meer hoor.

En geen winterslaapzak meer, maar een 'tussen'slaapzak.. niet te dik en niet te dun.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding tijdens slapen Empty Re: Kleding tijdens slapen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum