Dit is even heel kut!
+11
Pompoen
Bliss
nina
Susan
Ella
Bacio
Arwyn
ellibre
Rumble
Mermaid
Sugarfall
15 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Dit is even heel kut!
Mijn vriend en zijn beste vriend zijn dit jaar zo goed als afgestudeerd, een paar jaar geleden hebben ze toen al afgesproken om 1-1,5 jaar te gaan reizen, en ondertussen te werken. Toen leerden wij elkaar kennen en heeft hij gezegd dat hij er nog over na wilde denken, maar eigenlijk liever niet wilde gaan. Ik vond dit raar, hij had dit al gepland voordat wij elkaar leerden kennen en het is gewoon een heel mooi iets om te doen.
Nu heeft hij dus laten weten dat hij die reis eigenlijk toch wel heel erg graag wilt gaan maken, begrijp ik ook helemaal, maar ik vind het toch wel een enorm rot idee. 1,1-5 jaar weg, ik voel me er enorm rot door, ik weet echt niet hoe we dat moeten gaan doen, binnen Europa zou ik hem nog weleens op kunnen zoeken, maar ze zullen ook voor langere tijd buiten Europa verblijven, en ik heb hier ook gewoon werk, aan een nieuwe opleiding begonnen die ik graag wil afmaken... Meegaan is geen optie en daarnaast is het ook meer iets van hen samen. Ik wil hem echt helemaal niet tegenhouden, maar ik ben ook wel een beetje bang voor onze relatie en daar voel ik me eigenlijk heel schuldig over want ik gun het hem heel erg. We gaan het er morgen nog even uitgebreider over hebben want we hebben elkaar tot nu toe nog niet goed kunnen spreken.
Iemand hier ervaring mee, of hoe ik hier het beste mee kan omgaan?
Nu heeft hij dus laten weten dat hij die reis eigenlijk toch wel heel erg graag wilt gaan maken, begrijp ik ook helemaal, maar ik vind het toch wel een enorm rot idee. 1,1-5 jaar weg, ik voel me er enorm rot door, ik weet echt niet hoe we dat moeten gaan doen, binnen Europa zou ik hem nog weleens op kunnen zoeken, maar ze zullen ook voor langere tijd buiten Europa verblijven, en ik heb hier ook gewoon werk, aan een nieuwe opleiding begonnen die ik graag wil afmaken... Meegaan is geen optie en daarnaast is het ook meer iets van hen samen. Ik wil hem echt helemaal niet tegenhouden, maar ik ben ook wel een beetje bang voor onze relatie en daar voel ik me eigenlijk heel schuldig over want ik gun het hem heel erg. We gaan het er morgen nog even uitgebreider over hebben want we hebben elkaar tot nu toe nog niet goed kunnen spreken.
Iemand hier ervaring mee, of hoe ik hier het beste mee kan omgaan?
Sugarfall- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Dit is even heel kut!
Wanneer je vrijgezel bent maak je natuurlijk andere plannen dan wanneer je een relatie hebt. Dan maak je samen beslissingen of zou je dingen in overleg kunnen doen. Als hij drie maanden of reis was gegaan dan is die periode nog te overzien, maar een jaar tot anderhalf jaar zou ik persoonlijk een te lange periode vinden. Ik zou ook bang zijn dat het mijn relatie niet goed zou doen.. Heb je aangegeven wat je er van vindt? Misschien kunnen jullie tot een compromis komen, bijvoorbeeld een kortere periode? Lastige situatie joh.
Gast- Gast
Wat lastig. Ik snap dat hij weg wil.. maar zo lang is wel heel lang als je gewoon een serieuze relatie hebt. Is het geen optie voor hem om korter te gaan?
Mermaid- Kletskop
- Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
We hebben er nog niet echt goed over kunnen praten, hij liet het gisteren een beetje weten zodat ik er vast over na kon denken, maar ik zie hem morgenavond pas weer. Ik heb er ook aan gedacht dat hij een kortere periode kan gaan, ik zou dat zelf wel doen, maar het voelt dan ook weer net alsof ik hem iets ''ontneem'', maar ik ben dus ook bang voor onze relatie ja, het kan je relatie toch ook bijna geen goed doen? Onze relatie is wel heel goed, en ik denk dat het ook wel zou lukken maar het is gewoon zo lastig, en ik weet dat ik er onzeker van ga worden. Maar ik ga eerst gewoon eens vragen of hij er iets in ziet om misschien korter te gaan inderdaad.
Sugarfall- Kletskop
Ik snap dat dat heel erg kut is, Sugarfall.
Is het geen optie dat hij een kortere periode gaat? Wat denkt hij dat het met jullie relatie zou / gaat doen?
Edit: ik zie dat je al geantwoord hebt. Pff lastig hoor.
Is het geen optie dat hij een kortere periode gaat? Wat denkt hij dat het met jullie relatie zou / gaat doen?
Edit: ik zie dat je al geantwoord hebt. Pff lastig hoor.
Rumble- Prater
- Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10
Oh wat lastig! Je wilt hem natuurlijk niks ontnemen maar een jaar of zelfs anderhalf is wel heel erg lang!
Het mooiste zou zijn als hij zelf met het idee komt om korter te gaan... Dan heb jij hem voor je gevoel niks ontnomen en kan hij toch nog op reis.
Het mooiste zou zijn als hij zelf met het idee komt om korter te gaan... Dan heb jij hem voor je gevoel niks ontnomen en kan hij toch nog op reis.
Gast- Gast
Dat weet ik eigenlijk niet, hoe hij hierover denkt gezien onze relatie... Maar ik heb besloten om het maar niet via WhatsApp te gaan vragen en even tot morgen te wachten, want er komt nog weleens iets verkeerd over via WA! Ik hoop echt dat het voor hem een optie is om een kortere periode te gaan!
Edit: Ja, Confusion, ik hoop dus eigenlijk ook dat hij dat zelf bedenkt. Ik zou me anders heel schuldig voelen, maar ik ga het, als hij het niet doet, toch zelf als optie geven, ik zou het andersom eigenlijk ook niet erg vinden als hij dat zou vragen, maar moeilijk is het wel!
Edit: Ja, Confusion, ik hoop dus eigenlijk ook dat hij dat zelf bedenkt. Ik zou me anders heel schuldig voelen, maar ik ga het, als hij het niet doet, toch zelf als optie geven, ik zou het andersom eigenlijk ook niet erg vinden als hij dat zou vragen, maar moeilijk is het wel!
Sugarfall- Kletskop
Ik vind niet dat je hem iets ontneemt. Ik bedoel, jullie hebben een serieuze relatie dan is het toch normaal dat je rekening met elkaar houdt?
Gast- Gast
Daar heb je ook gelijk in Joan. Ik ga het ook gewoon als optie geven en ik denk eigenlijk wel dat hij er sowieso over na gaat denken.
Sugarfall- Kletskop
Ik vind het sowieso al knap dat je het tot morgenavond kunt uitstellen om het er over te hebben. Ik zou toch wel graag willen weten waar ik aan toe ben, aangezien voor mij 1-1,5 jaar echt te lang is. Ik zou voorstellen om korter te gaan.. Er wordt vaak wel gezegd van 'we blijven bij elkaar' maar als je 1- 1,5 jaar weg bent, geloof ik daar niet zo in..
Gast- Gast
Ik zou ook voorstellen of hij korter kan gaan. 1-1,5 jaar lijkt me echt bijna niet te doen.
Hoe lang zijn jullie samen?
Hoe lang zijn jullie samen?
Gast- Gast
Ik snap dat je hem dit niet wil ontzeggen, maar voor mij zou dit niet binnen een relatie passen. Als ik deze situatie op mijn eigen leven en relatie zou reflecteren zou ik het uit maken. Ik wil ook verder met mijn leven en niet 1 of 1,5 jaar wachten tot mijn vriend een keer klaar is met reizen.
Wat Yoyo zegt is trouwens ook wel mijn ervaring.. Je kunt wel vooraf afspreken dat je bij elkaar blijft en elkaar trouw blijft, maar ik zie vaker dat het mis gaat dan dat het goed gaat, helaas.
Wat Yoyo zegt is trouwens ook wel mijn ervaring.. Je kunt wel vooraf afspreken dat je bij elkaar blijft en elkaar trouw blijft, maar ik zie vaker dat het mis gaat dan dat het goed gaat, helaas.
Laatst aangepast door ellibre op za 16 jun 2012 - 23:34; in totaal 1 keer bewerkt
ellibre- Prater
- Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12
Wat heftig! Ik vind het knap dat je zo je best doet je in hem te verplaatsen en dat je het hem zo erg gunt dat je je eigen geluk daarvoor opzij zet. Ik zou mijn vriend ook zijn droom niet willen ontzeggen, maar ik zou er ook zeker wel onzeker door worden en het niet zien zitten om hem 1-1,5 jaar weg te zien gaan. Hoe je het ook went of keert, echt lekker voor je relatie is dat niet.
Ik hoop dat hij ook liever kortere periodes weg gaat, misschien kunnen ze het opdelen, 3 maanden weg, 3 maanden werken, 3 maanden weg? Ook niet ideaal, en waarschijnlijk qua werk en woongelegenheid ook een stuk lastiger, maar dan is hij in ieder geval niet lang aan een stuk weg?
Ik hoop dat hij ook liever kortere periodes weg gaat, misschien kunnen ze het opdelen, 3 maanden weg, 3 maanden werken, 3 maanden weg? Ook niet ideaal, en waarschijnlijk qua werk en woongelegenheid ook een stuk lastiger, maar dan is hij in ieder geval niet lang aan een stuk weg?
Gast- Gast
Ja, daar had ik ook nog aan gedacht Powerbabe, dat zou best een goede oplossing kunnen zijn! Reizen, werken en weer verder reizen. Maar dat moet zijn beste vriend ook maar willen natuurlijk, ik weet dat mijn vriend zoiets wel een goede oplossing zou vinden, alleen hij moet nu ook rekening met iemand anders houden. Misschien dat zijn vriend wel gewoon door kan reizen, maar dan doe je het alsnog niet samen, het is echt lastig. Ik heb ook zo'n idee van dat dit nooit echt goed voor je relatie kan zijn, ook al zal het misschien best te overleven zijn.
Het KAN wel, maar je kunt dat van tevoren volgens mij ook niet echt goed inschatten. Een vriendin van mij heeft ongeveer hetzelfde gehad, dat was echt een lange en stabiele relatie maar is alsnog niet goed afgelopen (niet alleen door die reis, dat dan weer niet). En ik weet van mezelf dat ik best onzeker ga worden als hij weg is... Eerst morgenavond maar gewoon even goed erover praten.
PrinsesBo, wij zijn nog geen jaar samen, en hij heeft deze reis al veel eerder gepland dus daarom vind/vond ik het ook moeilijk om er iets van te zeggen.
Het KAN wel, maar je kunt dat van tevoren volgens mij ook niet echt goed inschatten. Een vriendin van mij heeft ongeveer hetzelfde gehad, dat was echt een lange en stabiele relatie maar is alsnog niet goed afgelopen (niet alleen door die reis, dat dan weer niet). En ik weet van mezelf dat ik best onzeker ga worden als hij weg is... Eerst morgenavond maar gewoon even goed erover praten.
PrinsesBo, wij zijn nog geen jaar samen, en hij heeft deze reis al veel eerder gepland dus daarom vind/vond ik het ook moeilijk om er iets van te zeggen.
Sugarfall- Kletskop
Maar als je echt echt echt heel erg verliefd op iemand bent en je bent ook echt super gelukkig met diegene, dan wil je die toch ook niet zolang missen? Dan annuleer je toch die reis of je gaat een kortere periode?
Gast- Gast
Hmm, ik denk dat je daar ook niet blij van wordt hoor, als hij steeds 3 maanden weg is. Een jaar is echt heel lang, maar je komt dan op een gegeven moment wel in een ritme. Steeds maar weer afscheid nemen lijkt mij denk ik nog zwaarder eigenlijk.
Snap dat je dit echt een rot situatie vind! Hij heeft het al lang in de planning, keek/kijkt ernaar uit.. Ikzelf zou dan niet tegen hem willen/kunnen zeggen dat hij het niet moet doen. Kom op, een jaar lang reizen is toch van bijna iedereen een droom? Van hem snap ik dus ook wel dat hij graag wil, maar ik snap van jou ook heel goed dat je er tegenop ziet. Weet eigenlijk niet zo heel goed wat je zou moeten doen.. Morgenavond het gesprek afwachten. Het kan best dat hij zelf ook al nagedacht heeft over het hoe en wat en hoe hij jou hierbij kan betrekken.
Zou je met werk/studie niet iets kunnen regelen dat je op een gegeven moment een maand oid zelf mee gaat?
Snap dat je dit echt een rot situatie vind! Hij heeft het al lang in de planning, keek/kijkt ernaar uit.. Ikzelf zou dan niet tegen hem willen/kunnen zeggen dat hij het niet moet doen. Kom op, een jaar lang reizen is toch van bijna iedereen een droom? Van hem snap ik dus ook wel dat hij graag wil, maar ik snap van jou ook heel goed dat je er tegenop ziet. Weet eigenlijk niet zo heel goed wat je zou moeten doen.. Morgenavond het gesprek afwachten. Het kan best dat hij zelf ook al nagedacht heeft over het hoe en wat en hoe hij jou hierbij kan betrekken.
Zou je met werk/studie niet iets kunnen regelen dat je op een gegeven moment een maand oid zelf mee gaat?
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Wow 1 tot 1,5 jaar is wel heel erg lang. Hopelijk kan je m overhalen een half jaar te gaan, dan kan je na 3 maanden hem 3 weken opzoeken als vakantie. Dat breekt de periode op.
Ik zou wel aanraden elkaar om de paar maanden te zien, anders raak je vervreemd van elkaar. Vooral gezien jullie prille relatie. Op gegeven moment krijg je ieder je eigen leven en ritme, zonder elkaar. Het enige waar je over praat is " wat je gedaan hebt vandaag", omdat de onderwerpen waar jullie allebei mee te maken hebben niet echt meer bestaan (jij thuis, regulier leven, hij avontuurlijk elke dag de gekste dingen meemaken).
Ik heb het zelf zo 8 maanden overleefd, wij zagen elkaar elke 8 weken. Ik vond t wel heel heftig en wij waren allebei in het buitenland.
Ik zou wel aanraden elkaar om de paar maanden te zien, anders raak je vervreemd van elkaar. Vooral gezien jullie prille relatie. Op gegeven moment krijg je ieder je eigen leven en ritme, zonder elkaar. Het enige waar je over praat is " wat je gedaan hebt vandaag", omdat de onderwerpen waar jullie allebei mee te maken hebben niet echt meer bestaan (jij thuis, regulier leven, hij avontuurlijk elke dag de gekste dingen meemaken).
Ik heb het zelf zo 8 maanden overleefd, wij zagen elkaar elke 8 weken. Ik vond t wel heel heftig en wij waren allebei in het buitenland.
Bacio- Prater
- Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11
Ik vind een jaar tot 1.5 jaar echt lang. Ik vind het goed van je dat je het hem niet uit zijn hoofd wil praten maar denk dat je best aan hem mag vragen of hij korter wil gaan.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Iedere keer opnieuw afscheid nemen is inderdaad ook niet echt leuk, maar ik denk wel dat ik het fijner zou vinden om hem af en toe nog te zien, dan echt een jaar helemaal niet. (lang) reizen is wel echt zijn droom ja, al vanaf heel lang geleden. En van mij zelf ook, maar dan over een paar jaar. Ik begrijp hem dus ook heel goed dat hij de reis alsnog wil maken, ik zou zelf ook gaan als ik het al had gepland, maar ik zou dan dus wel korter gaan.
Yasmin, ja, dat was ook mijn eerste reactie maar ik denk dat je het niet echt zo kunt bekijken. Hij heeft deze reis al lang geleden gepland, hij kende mij nog niet eens, en ik weet wel heel zeker dat hij echt verliefd en gek op me is, ik heb hem dus nog niet gesproken face to face, maar wel even aan de telefoon en hij vind het ook moeilijk. Het is een beetje kiezen tussen twee kwaden, de reis helemaal niet doen krijgt hij sowieso spijt van, en anders zit hij ook met hoe het met onze relatie zal gaan, en of het blijft werken. Het is dus gewoon een rot situatie. Het beste zou zijn korter gaan, maar dat hoor ik morgenavond wel hoe hij daarover denkt.
Bacio, ja, daar ben ik dus bang voor. Hij gaat dan hele andere dingen meemaken, elke dag iets nieuws, elke dag nieuwe mensen ontmoeten, en voor mij is het toch een beetje anders als ''achterblijver''. Ik vind dat soort verhalen heel leuk om te horen maar na een tijdje ben je daar ook wel over uitgepraat natuurlijk. Hoe hadden jullie contact in die maanden dat je elkaar niet zag, Skype etc?
Yasmin, ja, dat was ook mijn eerste reactie maar ik denk dat je het niet echt zo kunt bekijken. Hij heeft deze reis al lang geleden gepland, hij kende mij nog niet eens, en ik weet wel heel zeker dat hij echt verliefd en gek op me is, ik heb hem dus nog niet gesproken face to face, maar wel even aan de telefoon en hij vind het ook moeilijk. Het is een beetje kiezen tussen twee kwaden, de reis helemaal niet doen krijgt hij sowieso spijt van, en anders zit hij ook met hoe het met onze relatie zal gaan, en of het blijft werken. Het is dus gewoon een rot situatie. Het beste zou zijn korter gaan, maar dat hoor ik morgenavond wel hoe hij daarover denkt.
Bacio, ja, daar ben ik dus bang voor. Hij gaat dan hele andere dingen meemaken, elke dag iets nieuws, elke dag nieuwe mensen ontmoeten, en voor mij is het toch een beetje anders als ''achterblijver''. Ik vind dat soort verhalen heel leuk om te horen maar na een tijdje ben je daar ook wel over uitgepraat natuurlijk. Hoe hadden jullie contact in die maanden dat je elkaar niet zag, Skype etc?
Sugarfall- Kletskop
Ik ben het met de rest eens, ik vind ook wel dat je van hem kunt vragen om korter te gaan en/of om de reis zo aan te passen dat jij af en toe een periode mee kunt reizen of bij hem kunt verblijven. Ik vind ook niet dat jij je schuldig moet voelen of het idee moet hebben dat je hém iets ontzegt, jij bent er toch ook bij betrokken? Jij zit straks toch ook in die lange-afstandsrelatie? Je kunt nou eenmaal niet altijd alles hebben, je kunt niet al je dromen waarmaken die je als vrijgezel hebt bedacht en daarnaast ook nog eens een vriendin hebben die overal ja en amen op zegt.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Sugarfall schreef:Iedere keer opnieuw afscheid nemen is inderdaad ook niet echt leuk, maar ik denk wel dat ik het fijner zou vinden om hem af en toe nog te zien, dan echt een jaar helemaal niet. (lang) reizen is wel echt zijn droom ja, al vanaf heel lang geleden. En van mij zelf ook, maar dan over een paar jaar. Ik begrijp hem dus ook heel goed dat hij de reis alsnog wil maken, ik zou zelf ook gaan als ik het al had gepland, maar ik zou dan dus wel korter gaan.
Ik had niet altijd internet en vaak ook geen tijd om een computer te zoeken en precies op het tijdstip dat hij kon. Ik kocht in elk land een simkaart, hij belde me dan op dat nummer via skype. Kost bijna niks. We smsten ook veel.
Bacio- Prater
- Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11
Ja die reis kan wel gepland zijn maar dan nog, in de tussentijd heeft hij een vriendin gekregen waar hij rekening mee moet houden. Het leven kun je niet altijd zo plannen zoals je zou willen. Dan zou ik zeggen van: dan kun je beter vrijgezel blijven als je geen rekening wilt houden met de ander, waarom heb je anders een relatie?
Gast- Gast
Ik heb verder niet iets inhoudelijks toe te voegen maar wil wel even zeggen dat ik het heel lief van je vind dat je hem niets wil ontnemen en hem die reis wel gunt.
Er zijn een hoop mannen/vrouwen die zouden weigeren ook maar iets van medewerking te verlenen.
Ik ging zelf voor 6 maanden weg en mijn ex heeft er alles aangedaan om me tegen te houden maar ben wel gewoon gegaan. Dat is stukgegaan toen ik weg was. (Ik had de moed niet om het van te voren uit te maken, was nog jong).
Met mijn huidige vriend ben ik ook 6 maanden weggeweest en dat ging juist erg goed. We hebben elkaar enorm gemist. Hij heeft me op de helft opgezocht en nu wonen we weer vrolijk samen.....
Er zijn een hoop mannen/vrouwen die zouden weigeren ook maar iets van medewerking te verlenen.
Ik ging zelf voor 6 maanden weg en mijn ex heeft er alles aangedaan om me tegen te houden maar ben wel gewoon gegaan. Dat is stukgegaan toen ik weg was. (Ik had de moed niet om het van te voren uit te maken, was nog jong).
Met mijn huidige vriend ben ik ook 6 maanden weggeweest en dat ging juist erg goed. We hebben elkaar enorm gemist. Hij heeft me op de helft opgezocht en nu wonen we weer vrolijk samen.....
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
nina schreef:Ik heb verder niet iets inhoudelijks toe te voegen maar wil wel even zeggen dat ik het heel lief van je vind dat je hem niets wil ontnemen en hem die reis wel gunt.
Vind je dat serieus zo raar?
Ik vind het namelijk nogal wat wat haar vriend van haar vraagt.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik ga ook niet overal ja en amen op zeggen, ik vind ook wel dat ik gewoon kan aangeven dat ik denk dat als hij perse een jaar of nog langer weg wil gaan, ik het heel moeilijk zal vinden en ik weet ook niet of ik dat wil. Ik weet niet hoe we dat zouden moeten doen voor zo'n lange tijd, en ik weet ook dat ik me daar niet prettig bij ga voelen. Ik vind ook wel dat je dat mag aangeven in een relatie, en ik denk ook dat hij dat helemaal niet erg zal vinden.
Yasmin ik snap wel wat je bedoeld, maar ik vind dat een lange reis maken binnen een relatie wel moet kunnen (denk aan ongeveer 6 maanden) dat is ook een lange tijd, maar daar zou ik niet zo tegenop zien. Een ex is ook een tijd weggeweest en dat is gewoon prima gegaan, maar een jaar is gewoon zolang. Ik vind niet dat je dan maar vrijgezel moet blijven, want als hij nu korter zou gaan dan is dat net zo goed rekening met mij houden.
Nina, wat fijn dat jullie gewoon nog bij elkaar zijn! En dankjewel voor je lieve reactie
Yasmin ik snap wel wat je bedoeld, maar ik vind dat een lange reis maken binnen een relatie wel moet kunnen (denk aan ongeveer 6 maanden) dat is ook een lange tijd, maar daar zou ik niet zo tegenop zien. Een ex is ook een tijd weggeweest en dat is gewoon prima gegaan, maar een jaar is gewoon zolang. Ik vind niet dat je dan maar vrijgezel moet blijven, want als hij nu korter zou gaan dan is dat net zo goed rekening met mij houden.
Nina, wat fijn dat jullie gewoon nog bij elkaar zijn! En dankjewel voor je lieve reactie
Sugarfall- Kletskop
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Heel erg balen....
» Dat is wel heel aardig
» Ook even heel trots .....
» Ben ik heel raar ?
» Heel voorzichtig
» Dat is wel heel aardig