Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kan jij zelf je fietsband plakken?

+32
Monnie
Sneeuwwitje
Rovine
Pannetoet
Dennenappel
Flippin' Bitch
M-G
SleepingBeauty
loura
Leska
Wennebellah
Blond
Caresses
Japje
Imperfect
minoessepoes
Silver
JD
Toet
Zwerver
Roze Roos
silly-one
girli
Lynn_
Roxi3
Monte
Makamba
jena
Caroow
Tania
Jeanette
Frappuccino
36 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Kan jij zelf je fietsband plakken? - Pagina 2 Empty Re: Kan jij zelf je fietsband plakken?

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 9:44

Ik denk dat ik het best wel zou kunnen, ik heb het alleen nog nooit gedaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan jij zelf je fietsband plakken? - Pagina 2 Empty Re: Kan jij zelf je fietsband plakken?

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 9:45

Ik heb nu anti-lek banden. Die zijn nog niet lek geweest..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan jij zelf je fietsband plakken? - Pagina 2 Empty Re: Kan jij zelf je fietsband plakken?

Bericht  Lynn_ vr 21 jan 2011 - 9:46

Bij een fiets weet ik niet hoe ik moet beginnen maar ik kan het wel bij mijn auto! Goed he angel .
Lynn_
Lynn_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1985
Punten : 2068
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan jij zelf je fietsband plakken? - Pagina 2 Empty Re: Kan jij zelf je fietsband plakken?

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 9:51

Smikkell schreef:Ik heb nu anti-lek banden. Die zijn nog niet lek geweest..

Die had mijn broer ook. Wedden dat ze lek te krijgen zijn? :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan jij zelf je fietsband plakken? - Pagina 2 Empty Re: Kan jij zelf je fietsband plakken?

Bericht  girli vr 21 jan 2011 - 9:52

Wat betalen jullie dan als jullie je fiets naar de fietsenmaker brengen?

Ik kan het zelf, geen fietsenmaker voor nodig.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan jij zelf je fietsband plakken? - Pagina 2 Empty Re: Kan jij zelf je fietsband plakken?

Bericht  silly-one vr 21 jan 2011 - 10:05

Ik doe het zelf en als het moet vervanging ik zelf de buitenband van mijn voorwiel. Achterwiel zou ik ook wel kunnen, maar ben te bang dat ik teveel kapot maakt. Normaal ben ik binnen 10 minuten klaar met het plakken van de band. Geen moeilijk klusje, vind het alleen niet leuk om te doen. Ik bespaar mij liever die 10 euro om het zelf te doen.

Ik heb het eigenlijk nooit echt geleerd, vroeger wel gekeken bij mij vader. Het plakken gewoon een keer gaan doen en het lukte.
Wat ik vooral leuk vind is dat mijn mannelijke huisgenoten hun fiets wegbrengen en niet eens weten hoe ze een band moeten plakken of velglint moeten vervangen ( al een een paar keer mogen doen).
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan jij zelf je fietsband plakken? - Pagina 2 Empty Re: Kan jij zelf je fietsband plakken?

Bericht  Caroow vr 21 jan 2011 - 10:06

silly-one schreef:Ik doe het zelf en als het moet vervanging ik zelf de buitenband van mijn voorwiel. Achterwiel zou ik ook wel kunnen, maar ben te bang dat ik teveel kapot maakt. Normaal ben ik binnen 10 minuten klaar met het plakken van de band. Geen moeilijk klusje, vind het alleen niet leuk om te doen. Ik bespaar mij liever die 10 euro om het zelf te doen.

Ik heb het eigenlijk nooit echt geleerd, vroeger wel gekeken bij mij vader. Het plakken gewoon een keer gaan doen en het lukte.
Wat ik vooral leuk vind is dat mijn mannelijke huisgenoten hun fiets wegbrengen en niet eens weten hoe ze een band moeten plakken of velglint moeten vervangen ( al een een paar keer mogen doen).

Een band plakken kan ik gewoon, maar wat is een velglint? Die kan ik dus duidelijk niet vervangen, ik kan hem niet eens aanwijzen.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan jij zelf je fietsband plakken? - Pagina 2 Empty Re: Kan jij zelf je fietsband plakken?

Bericht  Frappuccino vr 21 jan 2011 - 10:21

girli schreef:Wat betalen jullie dan als jullie je fiets naar de fietsenmaker brengen?

Ik was vandaag 30 euro kwijt voor een nieuwe binnen- en buitenband, 20 euro voor de banden en 10 voor de montage.
Frappuccino
Frappuccino
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 323
Punten : 343
Registratiedatum : 16-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan jij zelf je fietsband plakken? - Pagina 2 Empty Re: Kan jij zelf je fietsband plakken?

Bericht  Roze Roos vr 21 jan 2011 - 11:36

justhanna schreef:Ik vroeg me af of jullie je eigen band kunnen plakken, of wanneer het nodig is een nieuwe band op je fiets kan zetten?

Vandaag was mijn band weer eens lek voor het eerst sinds lange tijd, maar ik heb zelf nooit geleerd om mijn band te plakken. Mijn vader heeft soms wel pogingen gedaan om het mij te leren maar uiteindelijk kwamen die pogingen er op neer dat hij het gewoon deed en ik er nog niets wijzer van werd :P Ik kan ondertussen wel een band plakken, maar vervolgens krijg ik de buitenband niet meer terug op de fiets, dus ik begin er zelf eigenlijk al niet meer aan.
Hoe zit dat bij jullie?

Zo herkenbaar! Theoretisch gezien weet ik wel hoe het moet, maar het lukt mij meestal niet! Meestal laat ik mijn vader of een andere man mijn band plakken!
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan jij zelf je fietsband plakken? - Pagina 2 Empty Re: Kan jij zelf je fietsband plakken?

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 12:27

Geen idee, heb het namelijk nog nooit gedaan. Vind het echt een mannentaak haha en vertik het dus om het te leren. Vroeger deed mijn vader het altijd en nu mag mijn vriend de banden plakken Wink Als ik het echt zou moeten, dan ben ik best bereid het te leren, maar zo lang andere het voor me (willen) doen is het niet nodig :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan jij zelf je fietsband plakken? - Pagina 2 Empty Re: Kan jij zelf je fietsband plakken?

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 12:37

Ik sta er toch echt wel van te kijken hoeveel van jullie niet of nooit een band plakken en dit aan anderen overlaten.. Misschien komt het omdat ik zonder vader ben opgevoed en een moeder had die alleen een fiets bezat. Ik had wel verwacht dat die stoere damen hier wel een bandje zouden kunnen plakken...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan jij zelf je fietsband plakken? - Pagina 2 Empty Re: Kan jij zelf je fietsband plakken?

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 12:39

Ik kán best een band plakken, maar daar heb ik een hekel aan. Meneer de fietsemaker onder de universiteit doet het voor drie euro en dat betaal ik er graag voor Cool

Ook al ben ik dan niet stoer Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan jij zelf je fietsband plakken? - Pagina 2 Empty Re: Kan jij zelf je fietsband plakken?

Bericht  Zwerver vr 21 jan 2011 - 12:41

Nee. Mijn broer wilde het mij nooit leren of namen daar geen tijd voor. En volgens mij kan mijn moeder het ook niet, die heb ik trouwens nog nooit zien fietsen
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan jij zelf je fietsband plakken? - Pagina 2 Empty Re: Kan jij zelf je fietsband plakken?

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 12:50

wc-eend schreef:Nee. Mijn broer wilde het mij nooit leren of namen daar geen tijd voor. En volgens mij kan mijn moeder het ook niet, die heb ik trouwens nog nooit zien fietsen

Joh, dat staat ook gewoon op internet hoor, hoe dat moet!

Edit: http://www.leerwiki.nl/Hoe_plak_je_een_fietsband


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan jij zelf je fietsband plakken? - Pagina 2 Empty Re: Kan jij zelf je fietsband plakken?

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 12:51

Kijk, die drie euro, daar kan ik nog inkomen. Tijdens het plakken, en tussen het vloeken door, heb ik daar best drie euro voor over. Maar ik had van dit stoere vrouwen imago forum wel wat meer verwacht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan jij zelf je fietsband plakken? - Pagina 2 Empty Re: Kan jij zelf je fietsband plakken?

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 12:59

Haha, daar heb ik dus ook heel erg drie euro voor over. Brengen voor je naar je tentamen gaat. Na je tentamen drie euro betalen ophalen: goed geregeld angel. Ik wil trouwens ook niet per se een stoere vrouw zijn in dit soort situaties :P.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan jij zelf je fietsband plakken? - Pagina 2 Empty Re: Kan jij zelf je fietsband plakken?

Bericht  silly-one vr 21 jan 2011 - 13:01

Caroow schreef:
Een band plakken kan ik gewoon, maar wat is een velglint? Die kan ik dus duidelijk niet vervangen, ik kan hem niet eens aanwijzen.

Het zwarte lint wat op je wiel zit om te voorkomen dat je spaken in je binnenband prikken. Stukje bescherming van je binnenband is het. Ik heb al een paar keer gehad dat deze van ouderdom kapot ging bij het plakken dus toen moest er een nieuwe op. Die zijn ook niet zo heel duur en zelfs te koop bij de hema.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan jij zelf je fietsband plakken? - Pagina 2 Empty Re: Kan jij zelf je fietsband plakken?

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 14:20

Ja, dat kan ik.. Maar ik heb echt nooit een lekke band..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan jij zelf je fietsband plakken? - Pagina 2 Empty Re: Kan jij zelf je fietsband plakken?

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 14:37

_Donnaa schreef:Ja, dat kan ik.. Maar ik heb echt nooit een lekke band..
Ik had van jou ook niet anders verwacht.

June, ook met dit soort dingen ben ik graag stoer. Ik laat weinig aan anderen over.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan jij zelf je fietsband plakken? - Pagina 2 Empty Re: Kan jij zelf je fietsband plakken?

Bericht  Toet vr 21 jan 2011 - 15:43

Ik zal eerlijk zeggen; ik heb het nog nooit gedaan. Embarassed

Mijn vader doet dat altijd en bovendien heb ik al twee jaar geen fiets meer.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan jij zelf je fietsband plakken? - Pagina 2 Empty Re: Kan jij zelf je fietsband plakken?

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 15:44

toetje_ schreef:Ik zal eerlijk zeggen; ik heb het nog nooit gedaan. Embarassed

Mijn vader doet dat altijd en bovendien heb ik al twee jaar geen fiets meer.
Van jou had ik serieus ook meer verwacht... Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan jij zelf je fietsband plakken? - Pagina 2 Empty Re: Kan jij zelf je fietsband plakken?

Bericht  Toet vr 21 jan 2011 - 15:49

Smikkell schreef:
toetje_ schreef:Ik zal eerlijk zeggen; ik heb het nog nooit gedaan. Embarassed

Mijn vader doet dat altijd en bovendien heb ik al twee jaar geen fiets meer.
Van jou had ik serieus ook meer verwacht... Sad

Teleurgesteld omdat ik geen fietsband kan plakken? Ik heb andere kwaliteiten.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan jij zelf je fietsband plakken? - Pagina 2 Empty Re: Kan jij zelf je fietsband plakken?

Bericht  Gast vr 21 jan 2011 - 15:51

Ja best wel.. sowieso teleurgesteld in het stoere imago van dit forum. En wat zijn jouw kwaliteiten dan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan jij zelf je fietsband plakken? - Pagina 2 Empty Re: Kan jij zelf je fietsband plakken?

Bericht  JD vr 21 jan 2011 - 15:52

ik heb veel kwaliteiten Wink maar met een lekke band ga ik mooi naar de fietsenmaker, of ik kijk mn wederhelft even lief aan.

JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan jij zelf je fietsband plakken? - Pagina 2 Empty Re: Kan jij zelf je fietsband plakken?

Bericht  Toet vr 21 jan 2011 - 16:24

Smikkell schreef:Ja best wel.. sowieso teleurgesteld in het stoere imago van dit forum. En wat zijn jouw kwaliteiten dan?

Mijn scooter kon ik altijd zelf repareren (motorisch) als hij kapot was en dat ben ik nu ook met m'n auto aan het leren. (hoewel dat wel érg lastig is.)

Samengevat: m'n auto was een tijdje terug kapot, m'n vader en zwager weten er veel van en hebben hem gemaakt, maar ik hing iedere avond in m'n overalletje in de schuur om mee te helpen.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan jij zelf je fietsband plakken? - Pagina 2 Empty Re: Kan jij zelf je fietsband plakken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum