Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Grootste nadeel grote stad/klein dorp?

+15
PrimaBella
Rush
MissD
Susan
Rouxxxe
Ibbeltje
myloon
Oasis
Caresses
Darius
snoezel
Lenthe
ellibre
Minx
Bacio
19 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Grootste nadeel grote stad/klein dorp? - Pagina 2 Empty Re: Grootste nadeel grote stad/klein dorp?

Bericht  Susan ma 18 jun 2012 - 7:12

Ik woon in een middelgrote stad. Nadelen van een dorp lijken mij weinig winkels, weinig voorzieningen, weinig bussen die in de buurt stoppen en vaak stoppen ze ook niet zo vaak, alles is ver weg. Nadelen van een grote stad vind ik dat de huizenprijzen vaak hoog zijn, dat je niet zoveel ruimte hebt, al het drukke verkeer.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grootste nadeel grote stad/klein dorp? - Pagina 2 Empty Re: Grootste nadeel grote stad/klein dorp?

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 19:57

Susan schreef:Ik woon in een middelgrote stad. Nadelen van een dorp lijken mij weinig winkels, weinig voorzieningen, weinig bussen die in de buurt stoppen en vaak stoppen ze ook niet zo vaak, alles is ver weg. Nadelen van een grote stad vind ik dat de huizenprijzen vaak hoog zijn, dat je niet zoveel ruimte hebt, al het drukke verkeer.

Ik woon in een vrij klein dorp, maar er zijn toch wel 3 grote supermarkten, een paar leuke kledingwinkels, wat restaurantjes en snackbars, wat kroegen, en nog wat andere winkels zoals een Blokker, Bruna, Etos, Hema en een bouwmarkt. Dus het is ook maar net in welk dorp je zit.. Daarom ben ik ook zo blij dat ik woon waar ik woon!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grootste nadeel grote stad/klein dorp? - Pagina 2 Empty Re: Grootste nadeel grote stad/klein dorp?

Bericht  MissD ma 18 jun 2012 - 23:13

Ik woon in een dorp met zo'n 5000 inwoners.

Moest enorm wennen omdat het echt "ons kent ons" cultuur is... heeft ook echt een tijd geduurd voordat de mensen hier uit het dorp tegen mij gingen praten (mijn man praat zoals ze hier allemaal praten, maar ik niet dus was echt een buitenstaander).

Vind het enorm fijn dat het rustig is, we hebben wel wat winkeltjes (c1000, bloemist, DA, postkantoor met boekhandeltje) dus de belangrijkste dingen kan ik hier halen... voor andere dingen ga ik naar een nabij gelegen stad. Wat grotere steden liggen hier niet heel ver uit de buurt (denk aan 15 tot 40 minuten).
Verder hebben we hier basisscholen, nadeel is geen middelbare school en het ov is hier niet geweldig. Dus tegen de tijd dat T. naar een middelbare school moet zal ze met de bus moeten want fietsen is een behoorlijk eind en allemaal door de polder/afgelegen dijken.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Grootste nadeel grote stad/klein dorp? - Pagina 2 Empty Re: Grootste nadeel grote stad/klein dorp?

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 23:31

Break Of Day schreef:Het nadeel van een grote stad lijkt mij de afwezigheid van natuur.. Ik woon zelf in een vrij klein dorp en ik geniet volop als ik 's avonds mijn hardlooprondje maak door het bos of langs het meer, heerlijk! Het lijkt mij niks om in een stedelijk gebied te hardlopen.

Maar wat heeft grote stad en afwezigheid natuur met elkaar te maken dan? Ik woon in Den Haag, grote stad dus, en daar heb je ontzettend veel bossen en parken? Mijn vriend loopt hard in een park met heel veel groen, ik wandel met mijn oppasgezin door een groot bos, op 5 minuten lopen van hun huis. Ja je hebt veel stedelijk gebied, maar je hebt ook juist enorm veel natuur vind ik smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grootste nadeel grote stad/klein dorp? - Pagina 2 Empty Re: Grootste nadeel grote stad/klein dorp?

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 23:34

Ik heb 20 jaar in een dorp gewoond met 24.000 inwoners, daarna in een middelgrote stad met 150.000 inwoners en nu in een grote stad met 500.000 inwoners! Het heeft allemaal voor- en nadelen. In het dorp vond ik het nadeel dat je toch wel beperkt bent in de keuze voor bv. scholen/winkels en dat soort dingen. Nu in de stad merk ik gewoon dat het heerlijk is om zelf volledig te kiezen waar je boodschappen wil doen, waar je gaat winkelen, dat de winkels gewoon altijd open zijn en je dus ook op vrije dagen kan gaan winkelen. Nadeel is het parkeerprobleem in de stad, veel mensen, veel auto's en in het dorp konden we gewoon overal parkeren, dus dat was wel echt ideaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grootste nadeel grote stad/klein dorp? - Pagina 2 Empty Re: Grootste nadeel grote stad/klein dorp?

Bericht  Rush ma 18 jun 2012 - 23:37

Maar Pippa, je kan toch meestal wel kiezen waar je boodschappen gaat doen? In het dorp waar ik woonde 15.000 inwoners heb je 6 verschillende supermarkten, daar heb je toch geen stad voor nodig? Of bedoel je het anders?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Grootste nadeel grote stad/klein dorp? - Pagina 2 Empty Re: Grootste nadeel grote stad/klein dorp?

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 23:40

Rush schreef:Maar Pippa, je kan toch meestal wel kiezen waar je boodschappen gaat doen? In het dorp waar ik woonde 15.000 inwoners heb je 6 verschillende supermarkten, daar heb je toch geen stad voor nodig? Of bedoel je het anders?

Waar ik woonde had je 1 AH, 1 C1000 & 1 ALDI en dat was het. Hier kan ik op 5 minuten fietsen uit wel 20 supermarkten kiezen, en heb je ook veel grotere supermarkten met veel grotere assortimenten met bv. de geitenproducten die ik gebruik, is dat ideaal, want dat had je echt niet bij ons in het dorp. Ik vind gewoon de eigen keuze fijn, en niet 'verplicht' naar 1 van die 3 terwijl ik daar geen zin in had omdat ik iedereen kende bij de kassa, doordat het zo'n klein dorp was... snap je? Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grootste nadeel grote stad/klein dorp? - Pagina 2 Empty Re: Grootste nadeel grote stad/klein dorp?

Bericht  Rush ma 18 jun 2012 - 23:41

Ohhhh, op zo`n manier. Misschien is ons dorp dan wel enorm hip haha, want die supermarkten zijn allemaal best groot en ook met vreemde producten. Kan me bijna niet voorstellen dat een dorp met 24.000 (bijna 10.000 inwoners meer) dan zo 'achterloopt' zeg maar.

Of wij hebben het gewoon getroffen, dat kan ook nog Grootste nadeel grote stad/klein dorp? - Pagina 2 1578173417
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Grootste nadeel grote stad/klein dorp? - Pagina 2 Empty Re: Grootste nadeel grote stad/klein dorp?

Bericht  PrimaBella ma 18 jun 2012 - 23:43

Mijn vriend woont echt een heel klein dorp, ze hebben er ongeveer 350 huizen met ca. 850 inwoners.
Hij zou heel graag daar willen blijven wonen maar heb hem gelukkig overgehaald om (als we samen gaan wonen) in een andere plaats te gaan wonen. Het grootste nadeel van zo'n klein dorp is gewoon dat alles zo klein is en er zo weinig faciliteiten zijn! Ze hebben er op het moment nog een basisschool, maar dan hebben ze de groepen gecombineerd en zitten er nog maar max 10 kinderen in de klas. Het café is gesloten (konden geen nieuwe eigenaar vinden), de voetbalclub is ook weg, en vroeger kwam er nog een keer in de week zo'n frietuur kar maar zelfs die komt niet meer. Beetje uitgestorven dus Neutral

Zelf woon ik in een groter dorp met ruim 6500 inwoners. Wij hebben 3 basisscholen, 4 cafés, 2 supermarkten en ga zo maar verder. Zo'n dorp heeft voor mij toch wel de voorkeur. Ik wil niet voor iedere kleine boodschap in de auto moeten stappen naar een dorp of stad verderop. Het dorp waar ik in woon is wel nog altijd zo klein dat iedereen elkaar kent. Maar daar heb ik niet zoveel moeite mee. In een grote stad zou ik niet kunnen wonen denk ik. Dat lijkt me dan weer te druk, te groot, en te veel van alles Grootste nadeel grote stad/klein dorp? - Pagina 2 394967
PrimaBella
PrimaBella
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Grootste nadeel grote stad/klein dorp? - Pagina 2 Empty Re: Grootste nadeel grote stad/klein dorp?

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 23:44

Rush schreef:Ohhhh, op zo`n manier. Misschien is ons dorp dan wel enorm hip haha, want die supermarkten zijn allemaal best groot en ook met vreemde producten. Kan me bijna niet voorstellen dat een dorp met 24.000 (bijna 10.000 inwoners meer) dan zo 'achterloopt' zeg maar.

Of wij hebben het gewoon getroffen, dat kan ook nog Grootste nadeel grote stad/klein dorp? - Pagina 2 1578173417

Haha, nou er is genoeg te vinden hoor! Maar je hebt het in verschillende merken en ik wil gewoon zelf kiezen wat ik eet/gebruik en niet dat de supermarkt voor mij de keuze maakt :nopompom:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grootste nadeel grote stad/klein dorp? - Pagina 2 Empty Re: Grootste nadeel grote stad/klein dorp?

Bericht  Rush ma 18 jun 2012 - 23:46

Je bent gewoon verwend Pippa! Grootste nadeel grote stad/klein dorp? - Pagina 2 3079029344 Grootste nadeel grote stad/klein dorp? - Pagina 2 3079029344 Grootste nadeel grote stad/klein dorp? - Pagina 2 3079029344

Hahaha, nee zonder gekheid. Als je eenmaal aan al die keuze gewend bent, lijkt het me ook heel moeilijk om 'terug' te moeten. Wellicht kijk ik m`n ogen wel uit in een supermarkt in een grote stad. Maar dat weet ik natuurlijk ook niet. Grootste nadeel grote stad/klein dorp? - Pagina 2 394967
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Grootste nadeel grote stad/klein dorp? - Pagina 2 Empty Re: Grootste nadeel grote stad/klein dorp?

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 23:51

O, waarschijnlijk wel smile Ook om tot 22.00u in de avond boodschappen te doen en gewoon altijd in het weekend, dat heb je gelukkig in de steden gewoon, en dat vind ik echt fijn Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grootste nadeel grote stad/klein dorp? - Pagina 2 Empty Re: Grootste nadeel grote stad/klein dorp?

Bericht  Rush ma 18 jun 2012 - 23:53

Jaaaa, dat mis ik soms wel om op zondag boodschappen te kunnen doen. Maar een stad verderop kan dat wel en dan maken er er maar een 'uitje' van, haha! Laughing
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Grootste nadeel grote stad/klein dorp? - Pagina 2 Empty Re: Grootste nadeel grote stad/klein dorp?

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 23:54

Rush schreef:Jaaaa, dat mis ik soms wel om op zondag boodschappen te kunnen doen. Maar een stad verderop kan dat wel en dan maken er er maar een 'uitje' van, haha! Laughing

Ook leuk toch? Haha! Toen ik in dat dorp woonde gingen we ook vaak naar de omliggende steden toe om boodschappen te doen, veel leuker dan altijd hetzelfde smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grootste nadeel grote stad/klein dorp? - Pagina 2 Empty Re: Grootste nadeel grote stad/klein dorp?

Bericht  Blond di 19 jun 2012 - 0:00

Ik woon in een kleine stad en vind het echt ideaal. Genoeg faciliteiten in de buurt (supermarkten, sportscholen, winkels, kroegen, basisonderwijs, voortgezet onderwijs, etc), maar niet altijd drukte om me heen. Ik woon dan ook in een buitenwijk, maar ik ben wel met 10 minuutjes fietsen in het centrum en kan lopend naar de Spar. Enige nadeel van mijn stad is dat er geen station is. (Wel een busdienst die om de 10 min rijdt).

Een dorp waar echt zo'n ons-kent-ons mentaliteit hangt zou helemaal niets voor mij zijn. Net als het ver moeten rijden naar dingen als de sportschool en supermarkt. Ik wil niet per sé afhankelijk zijn van een auto, ook dingen met de fiets kunnen ondernemen.


Laatst aangepast door Chance op di 19 jun 2012 - 0:03; in totaal 1 keer bewerkt
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grootste nadeel grote stad/klein dorp? - Pagina 2 Empty Re: Grootste nadeel grote stad/klein dorp?

Bericht  Gast di 19 jun 2012 - 0:01

Hier in het dorp (met ongeveer 30.000 inwoners) zijn er ook iets van 8 supermarkten, die tot 's avonds 9 uur open zijn. Op zo'n 200 meter van mijn huis zitten er al twee Wink

Edit: Ook zijn er in ons dorp iets van 10 basisscholen en 3 middelbare scholen. Dus qua school is de keuze ook niet bepaald beperkt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grootste nadeel grote stad/klein dorp? - Pagina 2 Empty Re: Grootste nadeel grote stad/klein dorp?

Bericht  Caramba di 19 jun 2012 - 0:19

Ik woon in een drop, 3300 inwonenden. Er is van alles wel te krijgen, daarvoor hoef ik niet speciaal naar een stad toe.
Ik hoef niet persé op die fiets naar de winkel, kan lopende ook wel (woon er bijna naast). Verder hebben wij hier 3 scholen, sportschool, supermarkt, verzorgingshuis, een hoop winkels, alleen geen bekende winkels, dat maakt dit dorp juist uniek, vind ik. Zomers altijd een hoop toeristen, het is een watersport dorp.

Ik heb een paar maand een woning in de stad gehad, maar daar wilde ik niet zijn. De muren vlogen daar op mij af.
De mensen om mij heen konden je geen goededag zeggen, niets. Wel was het centrum op 1 min. loop afstand. Maar in in een stad wonen vind ik zo niets! Blijf liever in een dorp wonen.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Grootste nadeel grote stad/klein dorp? - Pagina 2 Empty Re: Grootste nadeel grote stad/klein dorp?

Bericht  Bazinga di 19 jun 2012 - 1:39

Ik woon in een dorp met een grote mond Very Happy Nee, Heemskerk is een plaats en gemeente, met de instelling, het burgerlijke en liefelijke van een dorpje, maar 't is zo gegroeid in de loop der jaren, dat 't een oppervlakte heeft van 31 km², ruim 32.000 inwoners heeft, een 'volwaardig' centrum en een station. (Okay een kleintje, maar toch)

Nadelen van een grote stad, lijkt me de afval (Heemskerk is moooi en groeen) maar wat me ook een voordeel lijkt, zo nu en dan, is de anonimiteit, die je geniet, in een grote stad. Maar dat ligt aan de situatie, want verder vind ik 't heel fijn dat ik in een burgerlijk gebeuren woon en iedereen elkaar nog groet en helpt enz enz smile
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Grootste nadeel grote stad/klein dorp? - Pagina 2 Empty Re: Grootste nadeel grote stad/klein dorp?

Bericht  Gast di 19 jun 2012 - 3:36

Wat een aantallen voor een dorp. :O

Mijn oude dorp had 5107 inwoners. Mijn nieuwe dorp ruim 20.000 inwoners.


Laatst aangepast door Maura op di 19 jun 2012 - 4:19; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grootste nadeel grote stad/klein dorp? - Pagina 2 Empty Re: Grootste nadeel grote stad/klein dorp?

Bericht  Gast di 19 jun 2012 - 3:40

Maura, je weet dat je woonplaats nu heel makkelijk te googelen is door jouw tekst te kopieren?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grootste nadeel grote stad/klein dorp? - Pagina 2 Empty Re: Grootste nadeel grote stad/klein dorp?

Bericht  Gast di 19 jun 2012 - 3:50

Zoey schreef:Maura, je weet dat je woonplaats nu heel makkelijk te googelen is door jouw tekst te kopieren?

En ik had nog wel heel sneaky alle echte informatie eruit gehaald. Dacht dat ik er daarom wel mee weg zou komen... Grootste nadeel grote stad/klein dorp? - Pagina 2 394967

Hmmz, dan toch maar verwijderen, denk ik zo. Rolling Eyes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grootste nadeel grote stad/klein dorp? - Pagina 2 Empty Re: Grootste nadeel grote stad/klein dorp?

Bericht  Bazinga di 19 jun 2012 - 3:53

Hoe sneu ben je als je iemands tekst gaat kopieren en google'en om een woonplaats laughcry Kan 't me echt niet voorstellen :P
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Grootste nadeel grote stad/klein dorp? - Pagina 2 Empty Re: Grootste nadeel grote stad/klein dorp?

Bericht  Gast di 19 jun 2012 - 3:56

Haha ja dat zag ik maar ik heb, nieuwsgierig als ik ben, even getest of de getallen iets opleverden in google en dan kom ik dus zo bij jouw woonplaats uit Wink

En bedankt Jop, ik ben niet sneu hoor Grootste nadeel grote stad/klein dorp? - Pagina 2 1578173417 Ging gewoon even testen of het werkte Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grootste nadeel grote stad/klein dorp? - Pagina 2 Empty Re: Grootste nadeel grote stad/klein dorp?

Bericht  Bazinga di 19 jun 2012 - 4:05

Nouja als je je aangesproken voelt.... Wink Nee grapje, k bedoel over 't algemeen. Ik bedoel, ze is al heel voorzichtig met d'r info, hoe erg moet je overal op letten dan...
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Grootste nadeel grote stad/klein dorp? - Pagina 2 Empty Re: Grootste nadeel grote stad/klein dorp?

Bericht  Gast di 19 jun 2012 - 4:06

Haha ja ik snap je punt hoor, maar juist omdat ze zo voorzichtig was met de informatie dacht ik, ik check het eventjes want die getallen zijn wel heel makkelijk te googelen en het was ook echt inderdaad de eerste zoekhit Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grootste nadeel grote stad/klein dorp? - Pagina 2 Empty Re: Grootste nadeel grote stad/klein dorp?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum