Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Grootste nadeel grote stad/klein dorp?

+15
PrimaBella
Rush
MissD
Susan
Rouxxxe
Ibbeltje
myloon
Oasis
Caresses
Darius
snoezel
Lenthe
ellibre
Minx
Bacio
19 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Grootste nadeel grote stad/klein dorp? Empty Grootste nadeel grote stad/klein dorp?

Bericht  Bacio za 16 jun 2012 - 2:13

Wat lijkt jou het grootste nadeel van in een grote stad/klein dorp te wonen?
Dus als je in een klein dorp woont, beantwoord je de vraag over een grote stad. Woon je in een grote stad, dan beantwoord je de vraag over een klein dorp. Woon je in een groot dorp of kleine stad dan mag je zelf kiezen welke je kiest.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Grootste nadeel grote stad/klein dorp? Empty Re: Grootste nadeel grote stad/klein dorp?

Bericht  Gast za 16 jun 2012 - 2:15

Ik woon in een gemiddelde stad :P

Maar wonen in een heel klein dorp lijkt mij niets omdat je dan niets in de buurt hebt en altijd maar de auto moet pakken om ergens te komen. Of ver moet fietsen.

Ik vind dat ik al te ver moeten fieten naar het centrum (15 minuten)

Wonen in een 'wereldstad' zie ik geen nadelen aan. I'm a city girl I love you
(nouja, misschien dat het altijd druk is en dat er altijd toerisme is... Wink )..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grootste nadeel grote stad/klein dorp? Empty Re: Grootste nadeel grote stad/klein dorp?

Bericht  Gast za 16 jun 2012 - 2:19

Ik woon in een grote stad en ik zie geen nadelen, maar dat is nu, nu ik geen kinderen heb. Al zou ik ook best met kinderen in de stad willen wonen, maar dan wel iets meer buiten het centrum dan nu midden op de gracht.

Verder kom ik uit een klein dorp, en het nadeel is dat daar weinig te beleven viel en dat IEDEREEN over elkaar praat. Maar het voordeel is de rust, het groen, de grote huizen. Moet ik wel zeggen dat dat dorp vlakbij haarlem ligt dus dat je er wel makkelijk uit komt als je even de stad in wilt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grootste nadeel grote stad/klein dorp? Empty Re: Grootste nadeel grote stad/klein dorp?

Bericht  Bacio za 16 jun 2012 - 2:22

Ik woon in een grote stad. Het enige nadeel van een grote stad zijn de huizenprijzen. Om een beetje normaal te kunnen wonen heb je een enorme zak met geld nodig.

Een klein dorp: iedereen kent elkaar (lijkt me saai na een tijdje), praat over elkaar (irritant) en alles is ver weg (winkels, kroegen, kapper, ziekenhuis, werk misschien ook wel).

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Grootste nadeel grote stad/klein dorp? Empty Re: Grootste nadeel grote stad/klein dorp?

Bericht  Minx za 16 jun 2012 - 2:27

Ik woon in een dorp binnen een stad, heb dus de voordelen van beide. Ben in 15 minuten in het centrum en toch de ruimte en gezelligheid van een dorp.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grootste nadeel grote stad/klein dorp? Empty Re: Grootste nadeel grote stad/klein dorp?

Bericht  Bacio za 16 jun 2012 - 2:33

Een dorp IN een stad? Dat snap ik niet helemaal...

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Grootste nadeel grote stad/klein dorp? Empty Re: Grootste nadeel grote stad/klein dorp?

Bericht  Minx za 16 jun 2012 - 2:42

vroeger, had je de stad en daarom heen lag in een driehoek een gemeente die bestond uit 3 dorpen. Sinds 1967 hoort dit deel bij de stad. Van die drie dorpen is er 1 helemaal opgegaan in de stad en die andere twee hebben nog echt behoorlijk dat dorpse. Inclusief winkelplein waar je niet even snel heen kunt gaan omdat iedereen elkaar daar zo ongeveer kent.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grootste nadeel grote stad/klein dorp? Empty Re: Grootste nadeel grote stad/klein dorp?

Bericht  Gast za 16 jun 2012 - 3:00

Ik woon in een groot dorp en dat vind ik echt fijn! Genoeg winkels en andere faciliteiten in de buurt, maar ook het rustige wonen en de mensen een beetje kennen. Binnen 15-20 minuutjes met de auto sta ik in een grote stad, ideaal voor mij.

Nadeel van een klein dorp lijkt mij dat er weinig winkels en faciliteiten zijn. Ook de sociale controle is daar veel erger, soms tot in het irritante toe denk ik. Al denk ik dat als je daar niks van aantrek en een auto tot je beschikking hebt het allemaal wel meevalt.

Nadeel van een grote stad lijkt mij de drukte en die vervelende files/stoplichten etc. Van de ene kant naar de andere kant duurt veel langer in een stad dan in een dorp, al is de afstand nog hetzelfde. Als alles op loopafstand zou zijn is het natuurlijk wel weer ideaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grootste nadeel grote stad/klein dorp? Empty Re: Grootste nadeel grote stad/klein dorp?

Bericht  ellibre za 16 jun 2012 - 3:06

Wat mij betreft kleven er twee nadelen aan het wonen in een stad: de hoge huur- en huizenprijzen, en geluidsoverlast (als je in of om het centrum woont). Ik betaal veel te veel huur voor een veel te kleine studio, en ik heb minstens 3 nachten per week schreeuwende mensen in m'n straat.

Maar de voordelen wegen voor mij veel zwaarder: de activiteit om je heen, de diversiteit aan voorzieningen, zoals sportverenigingen (vriend voetbalt, doet aan wielrennen en roeien, ik doe aan fitness, volleybal en wielrennen) en verschillende soorten winkels. Heel veel kroegen, restaurants, bioscopen en theater op loopafstand. Goede treinverbindingen met andere steden en vliegvelden, en ik ben binnen 10 minuten met de fiets bij het ziekenhuis waar ik werk. Daarnaast wonen er ontzettend veel vrienden, kennissen en collega's in de buurt, maar ik kom ze niet vaak tegen tijdens bijvoorbeeld het winkelen, dat vind ik ook wel lekker rustig.

Mijn ouders wonen tegenwoordig in een dorp en worden continu door alles en iedereen aangesproken, en omdat mijn vader daar altijd op in gaat duurt zelfs een kleine boodschap al een uur Laughing

*edit* Wat Peachy zegt is inderdaad wel een nadeel: het is totaal zinloos om hier een auto te hebben, want alles duurt 2x zo lang met de auto als met de fiets of met het OV.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Grootste nadeel grote stad/klein dorp? Empty Re: Grootste nadeel grote stad/klein dorp?

Bericht  Lenthe za 16 jun 2012 - 3:12

Ik woon in een dorp. Het voordeel vind ik de gezelligheid, het ons-kent-ons, leuke dorpsfeesten en de mentaliteit.
Wij hebben wel een klein centrum, een aantal supermarkten, drogisterijen, hema, kledingwinkels etc, maar niet zoals in de stad. Ook zitten er dokters, kappers en tandartsen... Als die faciliteiten er niet zouden zijn, zou ik echt verhuizen!
Het nadeel vind ik het feit dat iedereen heel aardig doet, maar achter je rug om wordt er veel gekletst. Verder moet ik 30 tot 45 minuten rijden, wil ik in een echte stad gaan winkelen of voor andere faciliteiten. Ook werk is lastig te vinden en moet je lang voor reizen. En dat het openbaar vervoer maar 1x per half uur rijdt overdag en in het weekend + 's avonds zelfs maar 1x per uur, vind ik heel vervelend.

Ik merk heel vaak dat ik de mentaliteit in de grote steden niet leuk vind. Wel zou ik het makkelijk vinden als ik snel naar alle winkels en andere faciliteiten zou kunnen. Ook files en stoplichten vind ik heel vervelend.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grootste nadeel grote stad/klein dorp? Empty Re: Grootste nadeel grote stad/klein dorp?

Bericht  snoezel za 16 jun 2012 - 6:18

Ik woon nu in een klein dorp (5500 inwoners), maar heb tot mijn 23ste in een grote stad gewoond (120.000)

Grootste voordeel van hier wonen is het gebrek aan hangjeugd, je kan rustig s avonds en s nachts over straat lopen.. De goedkopere huizenprijzen (we wonen in een 2onder1 kap met garage en uitzicht aan de achterkant over het boerenland).. Lekker rustig. En met de snelweg in de buurt en 2 autoos voor de deur zijn we zo overal. Moet wel zeggen dat wij wel gewoon een AH, Action, Kruidvat, bouwmarkt, huisarts, fysio, 3 basisscholen en een KDV hebben.. Dus alle hoognodige dingen hebben we hier gewoon

De enige keer dat ik dit dorp vervloekt heb was toen ik aan het bevallen was en ik dikke 25minuten (!!!) in een auto moest zitten naar het ziekenhuis.. Verder dat als onze dochter ouder is en ze moet naar het voortgezet onderwijs dat ze ook een flink eind moet. Minimaal 10km, als ze hoger dan Havo krijgt zelfs 20km...
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grootste nadeel grote stad/klein dorp? Empty Re: Grootste nadeel grote stad/klein dorp?

Bericht  Darius za 16 jun 2012 - 6:42

snoezel schreef: Verder dat als onze dochter ouder is en ze moet naar het voortgezet onderwijs dat ze ook een flink eind moet. Minimaal 10km, als ze hoger dan Havo krijgt zelfs 20km...

Ik vind dat eerlijk gezegd wel meevallen. 10 km enkele reis is ongeveer 35 minuten fietsen, dat is toch niet zo veel? (wel zuur als het regent, ik hoop dat er ook nog een busverbinding is)

Ik woon zelf 20 kilometer van een grote stad af, veel leerlingen gaan hier juist naar de middelbare school in de stad, en die moeten dus ook 40 km fietsen op 1 dag.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Grootste nadeel grote stad/klein dorp? Empty Re: Grootste nadeel grote stad/klein dorp?

Bericht  Gast zo 17 jun 2012 - 22:53

.


Laatst aangepast door Yasmin op di 7 aug 2012 - 11:19; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grootste nadeel grote stad/klein dorp? Empty Re: Grootste nadeel grote stad/klein dorp?

Bericht  Caresses zo 17 jun 2012 - 23:00

Grootste nadeel in een klein dorp:
Iedereen weet wie je bent. Het geroddel wat daarbij komt kijken. Het altijd iemand tegen komen op straat/winkel ook al heb je daar geen zin in en het ontbreken van supermarkt,veel kledingwinkels, zwembad, bioscoop, uitgaansgelegenheden en andere dingen zijn allemaal redenen waarom in niet in een klein dorp zou willen wonen.

Zelf woon ik in een grote stad.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grootste nadeel grote stad/klein dorp? Empty Re: Grootste nadeel grote stad/klein dorp?

Bericht  Gast zo 17 jun 2012 - 23:02

Darius schreef:
snoezel schreef: Verder dat als onze dochter ouder is en ze moet naar het voortgezet onderwijs dat ze ook een flink eind moet. Minimaal 10km, als ze hoger dan Havo krijgt zelfs 20km...

Ik vind dat eerlijk gezegd wel meevallen. 10 km enkele reis is ongeveer 35 minuten fietsen, dat is toch niet zo veel? (wel zuur als het regent, ik hoop dat er ook nog een busverbinding is)

Ik woon zelf 20 kilometer van een grote stad af, veel leerlingen gaan hier juist naar de middelbare school in de stad, en die moeten dus ook 40 km fietsen op 1 dag.

Pff haha ik zou het vreselijk vinden als puber zijnde :P

Mijn middelbare school zat op 5 minuten fietsen. (en ik was nog altijd te laat haha). De lessen begonnen om 8:20 uur en ik fietse altijd om 8:15 weg.. dan kwam ik net wel of niet optijd.. Maar om 8:10 weggrijden vond ik te vroeg want dan was ik 4 minuten eerder en ik ga toch niet eerder naar school dan nodig Yes (dat was mijn mentaliteit toen ik 14 was haha).

Maar goed.. zo ver fietsen naar school lijkt me echt hell. Dik bezweet aankomen, haren door de wind in de war. :nopompom: (allemaal dingen die ik toen ik 14 was echt drama vond.. Okee nu was ik ook wel echt een dramaqueen Wink )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grootste nadeel grote stad/klein dorp? Empty Re: Grootste nadeel grote stad/klein dorp?

Bericht  Gast zo 17 jun 2012 - 23:04

Het nadeel van een grote stad lijkt mij de afwezigheid van natuur.. Ik woon zelf in een vrij klein dorp en ik geniet volop als ik 's avonds mijn hardlooprondje maak door het bos of langs het meer, heerlijk! Het lijkt mij niks om in een stedelijk gebied te hardlopen.

Het 2e nadeel lijkt mij de aanwezigheid van veel auto's en mensen. Ik word daar altijd kriegel van, krijg er een benauwd gevoel van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grootste nadeel grote stad/klein dorp? Empty Re: Grootste nadeel grote stad/klein dorp?

Bericht  Gast zo 17 jun 2012 - 23:08

Ik heb de laatste tijd dat ik me erg 'benauwd' voel hier in de stad.
Op elke vierkante meter is er wel iemand, er woont iemand naast ons, onder ons (ik woon in een appartementencomplex) en het is nooit eens helemaal STIL. Altijd hoor ik wel auto's, mensen praten, muziek of wat dan ook.

Ik vind het verder wel prettig om in een grote stad te wonen hoor, maar deze dingen irriteren mij steeds vaker de laatste tijd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grootste nadeel grote stad/klein dorp? Empty Re: Grootste nadeel grote stad/klein dorp?

Bericht  Gast zo 17 jun 2012 - 23:35

Ik woon in een boerendorp met zo`n 1100 inwoners. Ik vind het erg leuk en gezellig wonen. Een iedereen kent elkaar mentaliteit. Ook de huisjes/woningen vind ik er leuk uitzien.
De hobby`s die we be-oefenen (of hoe zeg je dat) zitten hier in het dorp dus dat is ideaal en kunnen we op de fiets of te voet heen. Het nadeel is inderdaad wel dat je voor boodschappen e.d. verder weg moet maar ik zou hier toch niet weg willen. Wij wonen in het centrum van het dorpje en als we de achtertuin uitlopen zitten we al in een groot natuurgebied.

Ik zou niet in een grote stad kunnen wonen, die drukte is niks voor mij. Het is nooit stil, de woningen niet onze stijl en ja gewoon die drukte pffff.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grootste nadeel grote stad/klein dorp? Empty Re: Grootste nadeel grote stad/klein dorp?

Bericht  Oasis zo 17 jun 2012 - 23:43

Ik ben opgegroeid in een dorpje (1000 inwoners) en ik ben blij dat ik er niet meer woon: als je boodschappen gaat doen, weet de buurvrouw aan je moeder te vertellen wat je hebt gehaald. En ben je een dag alleen op de fiets, wordt er aan je vader gevraagd waar je heen gaat laughcry Verder is er weinig aanwezig in een dorp, bij ons zelfs maar 1 supermarkt. Enige voordeel is inderdaad de natuur, maar nu woon ik in een stad en voel mij hier 100x beter thuis: alles in de buurt, altijd wat te doen, overal gezelligheid en niemand bemoeit zich met wat ik allemaal doe Wink.
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grootste nadeel grote stad/klein dorp? Empty Re: Grootste nadeel grote stad/klein dorp?

Bericht  myloon zo 17 jun 2012 - 23:58

Wij wonen aan de rand van een groot dorp (net een stad heeft alleen geen stadsrechten).
Het is wel een kwartier fietsen naar het centrum maar wij zitten binnen 5 minuten in het bos!

Het grote nadeel van een klein dorp zou voor mij zijn dat iedereen elkaar kent en bij elkaar over de vloer komt.
Ik hou meer van wat privacy en een gesloten deur. Mensen mogen best komen maar ze bellen maar aan.
myloon
myloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 319
Registratiedatum : 13-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Grootste nadeel grote stad/klein dorp? Empty Re: Grootste nadeel grote stad/klein dorp?

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 0:38

Myloon, het is niet zo dat omdat je in een klein dorpje loopt dat je dan maar de deur bij elkaar plat loopt hoor Laughing En ja in een klein dorpje kent iedereen elkaar wel maar dat vind ik juist wel iets hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grootste nadeel grote stad/klein dorp? Empty Re: Grootste nadeel grote stad/klein dorp?

Bericht  Ibbeltje ma 18 jun 2012 - 1:05

myloon schreef:Wij wonen aan de rand van een groot dorp (net een stad heeft alleen geen stadsrechten).
Het is wel een kwartier fietsen naar het centrum maar wij zitten binnen 5 minuten in het bos!

Het grote nadeel van een klein dorp zou voor mij zijn dat iedereen elkaar kent en bij elkaar over de vloer komt.
Ik hou meer van wat privacy en een gesloten deur. Mensen mogen best komen maar ze bellen maar aan.

Nou heir klein dorp lopen echt niet de deur bij elkaar plat. Ik ken ook nog vrij weinig mensen hier (woon er nog niet super lang)...maar voorheen in mijn woonplaats waar ik opgegroeid ben was dat ook niet zo hoor.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Grootste nadeel grote stad/klein dorp? Empty Re: Grootste nadeel grote stad/klein dorp?

Bericht  Rouxxxe ma 18 jun 2012 - 6:07

Ik ben opgegroeid in een klein dorp en woon nu in een grote stad. Het nadeel van een klein dorp vind ik het gebrek aan faciliteiten zoals winkels en goed openbaar vervoer, en ook de sociale controle. Het nadeel van de stad vind ik het gebrek aan natuur, en ik vind de mensen hier vaak wat onvriendelijker en opgefokter..
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Grootste nadeel grote stad/klein dorp? Empty Re: Grootste nadeel grote stad/klein dorp?

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 6:58

Ik woon in een middelgroot dorp en ik vind het heerlijk! Dichtbij een grote stad dus als ik daar heen wil om te stappen of te winkelen ben ik binnen 20 minuutjes in het centrum, maar toch de rust van een dorp om in te wonen.

Ik zou zelf nooit in een stad willen wonen vanwege de drukte, de rommel, de toeristen en de criminaliteit. Ik heb mijn auto hier in het dorp een week lang niet gebruikt en toen ik na een week instapte kwam ik erachter dat mijn deuren niet op slot zaten. Ik denk niet dat ik dat in een stad moet laten gebeuren. Maar aan de andere kant, in een stad kun je vaak ook niet zo makkelijk je auto (zonder vergunning) in de straat parkeren.. Ook een nadeel Wink

Nadeel aan een dorp is toch wel de sociale controle, al moet ik zeggen dat ik daar, zeker sinds ik in een ander (nieuwer) gedeelte van het dorp woon eigenlijk geen last meer van heb. Mensen kennen mij hier (nog) niet..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grootste nadeel grote stad/klein dorp? Empty Re: Grootste nadeel grote stad/klein dorp?

Bericht  Gast ma 18 jun 2012 - 7:08

Ik woon in een stad met dorpsrechten en heb hiervoor altijd in een dorp gewoond.

Het voordeel van hier wonen is dat alle winkels bij mijn voordeur zitten. Dat ik lopend een paar kleine boodschappen kan doen. Even snel een vestje kan halen bij de Action, wat ik vorig jaar heb gedaan Grootste nadeel grote stad/klein dorp? 394967 en de gezelligheid (en soms ergenis) van activiteiten in het centrum.

De enige nadeel van het hier wonen is de kroeg schuin onder mijn slaapkamerraam. Maar dat is het enige.

Het voordeel van het dorp was dat het altijd rustig was. Enkel geluid kwam van spelende kinderen. Het grootste nadeel was dat er geen winkels waren in het dorp. En dat Sparretje dat er zat, had meestal en geen voorraad en hartstikke duur. Ow, en het ontbreken van een pinautomaat was ook vervelend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Grootste nadeel grote stad/klein dorp? Empty Re: Grootste nadeel grote stad/klein dorp?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum